F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Dio8k3NVsAAk-ZJ.jpg

Naplemente a felkelő nap országában, Yokota légibázis.
 
Hűtés a magasabb hőmérsékleten csökkenő szilárdság meg forgácsleválasztás miatt kell (a bevonat általában felszín alá is diffundál).

Ez oké, de ez minden erősen felmelegedő megmunkálószerszámra vonatkozik. Én viszont úgy értelmeztem (lehet, rosszul) fapp_supervisor írását, hogy más hasonló célra használt, de nem bevonatos szerszámokhoz képest kell ezeknek erősebb hűtés.
 
Ez oké, de ez minden erősen felmelegedő megmunkálószerszámra vonatkozik. Én viszont úgy értelmeztem (lehet, rosszul) fapp_supervisor írását, hogy más hasonló célra használt, de nem bevonatos szerszámokhoz képest kell ezeknek erősebb hűtés.
Hát passz. Viszont van az UHST eljárás, amikor nagyon nagy a megmunkáló sebesség és nem keletkezik forgács (elég-elpárolog), ott egyáltalán nincs hűtés. A szerszám meg simán bírja.
 
F-35B?Vagy az a buzi nagy hajtómű semmitől nem vesz el helyet?Számomra az is természetes,hogy az olcsóság és a nagy fokú azonosság miatt az A és C variánsok is olyan teherviselő szerkezettel készülnek mint a B csak számukra ez tök felesleges így a B hülyesége miatt feleslegesen erős(nehezebb)a szerkezetük.
Az F-35B nem az F-16 váltótípusa...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
De F-35 ésa hülyesége hatással van az A variánsra ami az F-16 váltótípusa.Esszük nem esszük a B-t nyögi a C és az A is!
Igen, de ettől még nem változott meg az, hogy mit képzeltek el a vázának. Az nem változott.

Az F-35A repteljesítménye nem szenvedte meg a későbbi változásokat. Csak kurvára nehéz "olcsó stealth F-16-ost" csinálni úgy, hogy a TGP, a HTS pod a gép része és ehhez jön még AESA radar és DAS főleg úgy, hogy ezeket integrálod és nem célhardverek egy feladatra, mint pl. a MAWS az A-10-en. A gép repteljesítményének változását annak üres tömeg változása befolyásolta. Az, hogy alapvetően közös sárkány kell méretben A, B, C-hez az nem utólagos ötlet...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
A JSF eleve haromféle verzióval számolt a kezdetek kezdetén, csak menet közben meghízott, ami egy lavinát indított el a B-nél és ez áthatott a másik két verzióra is. Minden esetre van még némi potenciál a tolóerőben és talán a gép tömegének lefaragásában is.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Nem olyan nagy az a részegység, hogy a Lockheed vagy más ne tudna egy gyártósort felhúzni neki. Ettől az F-35 program és gyártás bíztosan nem állna le.
 
Nem olyan nagy az a részegység, hogy a Lockheed vagy más ne tudna egy gyártósort felhúzni neki. Ettől az F-35 program és gyártás bíztosan nem állna le.

Fél év. Ál a sor. -100db F-35. Persze kibírnák. De sztem itt nem ez a lényeg hanem az adnak e el 5gen gépet Törököknek. Kicsit F-14 Irán érzés.
 
A
Erről az UHST eljárásról még nem hallottam. Érdekesnek tűnik.
A gond ott van, hogy brutál hűtést igényel és atomstabil vezetéket és befogást. Itt az a stratégia, hogy kis fogásmélységgel nagyon gyorsan dolgoznak, amivel az egységnyi idōre mért forgácsleválasztást növelik.

A repülōgépes anyagoknál ez indokolt is lenne, mivel ezek az anyagok kedvezō tulajdonságait a szemcseerōsítés, szemcsenövelés (egyedül itt elōnyös a nagyméretű szemcse, minden máshol kifejezetten káros...) és diszperz kiválások adják. Forgácsolás energiamérlege mindig egy ilyen játék, ahol a hōvel kell játszani. "Szerencsére" ezek az anyagok (nikkel-ötvözetek, ausztenites-acélok, titán-ötvözetek) mind durvaszemcsés anyagok, azok meg emiatt annyira szarul forgácsolhatóak, hogy ott kénytelen vagy kis fogásmélységgel dolgozni.

Így a bevitt energiából kevesebb megy az anyagba, a forgács így vékonyabb (a felülete kisebb mértékben nō a fogásmélységgel, szemben a helyes bevezetéssel), így a forgácsleválasztással hűteni lehet az anyagot - a beépített hűtés mellett...

A török cuccokat pótolni meg csak pénz kérdése
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Azért a Török beszállítással kapcsolatban jó lenne tudni, hogy a Türkish Aerospace az mennyiben magán s mennyiben állami vállalat. Amennyiben magán tulajdon, akkor nem is annyira egyszerű a szállítások letiltása, mert ha egy élő szerződésbe a Török állam belenyúl, akkor a Türkish Aerospace-nek az állam részéről kárpótlás jár, no és kevesebb lessz az export értéke és a Török állami bevételek is megsínylik. Ráadásul mivel a Törökök kinyilvánított célja (valamikorra) egy saját 5. generációs gép megépítése, abban a pillanatban hogy belenyúlnak az F 35 beszállításokba, abban a pillanatban csúsznak 20-25 évet a saját gép megépítésével, mivel egy ilyen politikai alapu szankcionálás után egyetlen nyugati, piaci alapon működő beszállítós em fog szóbaállni velük komolyan a saját gépük megépítése kapcsán.
Persze ettől függetlenül a politikai döntés miatt simán belemászhatnak egy ilyen szituba, de a Törökök komplett programokat bukhatnak, az F 35 meg kicsit csúszik....
 
28444551985

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Érdekes részletfotó az F-35A törzshátsórészéről és a fúvócsőről. Nem egy klasszikus Laval-fúvócső. Érdekes az aerodinamikailag kifinomult vezérsík bekötés is.
 
file.php


"323TES F-35A F-002 on its way to the runway at Edwards AFB for another mission as Bomb truck in/or Beast mode, on a hot summer day in the desert."