Nehogy már azt képzeld, hogy ha AKTÍVAN így működne pl. az exportált F-35-ök vagy AMRAAM-ok fölötti ellenőrzés, akkor azt előzetesen a vásárló orrára kötnék!! Soha senki meg nem tudná a gyártón és a felügyeletet adó kormányszerven kívül, elektronikában és szoftverben simán el lehet rejteni ilyen lehetőségeket. Ha bármiért nem működik valami (radar-üzemmód, vagy pl. nem indul a rakéta), simán rámondhatnak bármilyen műszaki hibát vagy az ellenséges zavarást okként, úgyis a gyártótól jönnek majd kivizsgálni a problémát, azok meg azt mondanak ami nekik jó. Mikor anno egy harcászati gyakorlaton egy magyar 21MF-géppár elfogott egy Szu-24-et (olyan titkos volt hogy még fedőnevet se kapott, így rádión se tudták jelenteni), radaron csak egy pillanatra tudták bemérni, mert mindkét 21-nek lerobbant a radarja. Évekkel később kiderült, hogy a Szuhoj aktív zavarója égette ki a biztosítékot az erősítőblokkban a sokszoros energiájú visszasugárzott céljellel (a 21MF-ben még nem volt ez elleni védelem).Nem, én sem.
De ha valóban komplett kontroll lenne és egyszer bevetnék, ami arra jönne az olyan csapás lenne az amerikai repülőiparra, amihez képest a 737 MAX ügy nudli... és beleszakadna nem csak az LM, de gyakorlatilag az USA nr.1 fegyverexporter pozíciója.
Mert pótlás lenne - és mivel kiesne az F-35 ezzel a monopópiumából, a török, japán, európai (angol/fr-német), stb... projektek azonnal meglódulnának. Abba pedig az egész amerikai fegyveripar beleremegne.
Ez már vörös határvonal lenne. Én lennék az első, aki nemet mondana bármilyen amerikai fegyverre, ha ez a rendszer létezne - és hiszem, hogy bármely szövetséges haderő felelős tisztje ugyanígy gondolkozik.