F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Ez hány km/h sebességgel húzhatott át?:eek:

A maximális engedélyezett hangsebesség alatt. Semmi extra nincs ebben.
Az egyik ostravai repnap végén a holland F-16-os a sowról távozó emberek felett tolt egy ilyet úgy 30 méteren, az sétáló tömeg háta mögül. Így a tömeg nem hallotta, csak akkor, amikor felettük repült át. Jó sokan megijedtek. :)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 681
85 573
113
zE7VgKHyDuY.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre and emel
M

molnibalage

Guest

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Itt igazándiból az a nagyon kellemetlen, hogy a Block 4-be kerültek bele olyan dolgok, amelyek az angoloknak fontosak lennének. Ráadásul a 4.1-4.4 csomagok gondosan úgy vannak felépítve, hogy ne érje meg válogatni.
A 27,4 M USD viszont szerintem arcpirító.
Bár nem tudjuk, hogy pontosan mi van a csomagban, mert egy része titkos, azért pl. az új sisakot pl. Kifizettetni full árban nem hiszem, higy túl etikus lenne ismerve, hogy legalább 2-3 komoly gond van a mostanival.
Teljesen érthető, hogy az angolok csak a legszükségesebb mennyiségben rendelik az újítasokat. Ez a block 4 retrofit upgrade annyiba kerül, mintha egy komplett új századot vennének már ugye gyárilag block 4 konfigban.
Nagyon csodálkoznék, ha nem lenne ebből még balhé a többi ország esetén.
Az USA-nak eddig 600+ darabot gyártottak. Még ha kivonásközeli kezdeti kiképzési gépeket ki is vonom a rendszerből, akkor is irgalmatlam lóvé ennek az upgradenek a berendelése.
És akkor majd 2-3-4 év múlva jön a block 5?!!? :eek:
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 310
51 547
113
Itt igazándiból az a nagyon kellemetlen, hogy a Block 4-be kerültek bele olyan dolgok, amelyek az angoloknak fontosak lennének. Ráadásul a 4.1-4.4 csomagok gondosan úgy vannak felépítve, hogy ne érje meg válogatni.
A 27,4 M USD viszont szerintem arcpirító.
Bár nem tudjuk, hogy pontosan mi van a csomagban, mert egy része titkos, azért pl. az új sisakot pl. Kifizettetni full árban nem hiszem, higy túl etikus lenne ismerve, hogy legalább 2-3 komoly gond van a mostanival.
Teljesen érthető, hogy az angolok csak a legszükségesebb mennyiségben rendelik az újítasokat. Ez a block 4 retrofit upgrade annyiba kerül, mintha egy komplett új századot vennének már ugye gyárilag block 4 konfigban.
Nagyon csodálkoznék, ha nem lenne ebből még balhé a többi ország esetén.
Az USA-nak eddig 600+ darabot gyártottak. Még ha kivonásközeli kezdeti kiképzési gépeket ki is vonom a rendszerből, akkor is irgalmatlam lóvé ennek az upgradenek a berendelése.
És akkor majd 2-3-4 év múlva jön a block 5?!!? :eek:
Csak nem lesz az annyira olcsó mint hirdetik, hogy vegyé' F35 -öt paraszt me' occsóbb mint a rafi meg a júrofájter!
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 487
16 402
113
Várjuk ki a végét, alakul az ára a lightning2-nek is elég pofátlan üzletpolitikával éppen!

Képességnek ára van, itt is ott is.
Az LM az egyik legszemetebb cég, nem kérdés - de itt a szerződést kéne látni. Ha a megkötött szerződésben az eredeti képességek vannak (B4 előtti állapot, ami most van), akkor ennyi, ebben az estben az említett fejlesztés egy bónusz. Megveszed vagy sem, nyílván ezért külön kell fizetni.
Ha meg a szerződésben az volt, hogy a gép képességei a B4 szintűek kell legyenen de azért most bónusz pénzt kérnek - akkor lehúzás, ja.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Képességnek ára van, itt is ott is.
Az LM az egyik legszemetebb cég, nem kérdés - de itt a szerződést kéne látni. Ha a megkötött szerződésben az eredeti képességek vannak (B4 előtti állapot, ami most van), akkor ennyi, ebben az estben az említett fejlesztés egy bónusz. Megveszed vagy sem, nyílván ezért külön kell fizetni.
Ha meg a szerződésben az volt, hogy a gép képességei a B4 szintűek kell legyenen de azért most bónusz pénzt kérnek - akkor lehúzás, ja.
Ez teljesen érthető is. Csak a rendszeresítő országoknak tervezhetőbb lenne az LCC. Nem véletlen az, hogy a norvégok meg a dánok is szűkölnek a költségen, pedig náluk szerintem már volt némi + fejlesztési költség is beleszámolva a gépek darab árába. Ha minden egyes alkalommal ki fogják velük fizettetni a gép alap (fly-away) árának negyedét, ötödét 1-1 ilyen Block upgrade-kor, akkor nem lesz kellemes a szájíz. Náluk is meglesz az a határ, ami után azt fogják mondani, mint most az angolok, hogy kösz, de jó lesz nekünk a "szar" block3 is. Erre meg az lesz a válasz, hogy 6-8-10 év múlva a Lockheed befejezi a Block 4-nél régebbi gépek támogatását. (ha jól tudom, akkor a lengyel f-16-osok pont ezt szívják)
Ráadásul ez még egy simán megindokolható lépés is lenne tőlük. Egy időn túl a szerviz alkatrészek olyan szintű készletezésére fognak kényszerülni a sokfajta szintű verzió miatt, aminek a költségét nem fogja a Lockheed vállalni. De finom rávezetés már 4-5-6 év múlva is elkezdődhet azzal, hogy - mondjuk - a Block 4 előtti alkatrészek árát elkezdi drasztikusan felemelni.
Ezzel együtt kell élni, de még fontosabb, hogy ezeket a költségeket bele kell számolni a platform kiválasztásakor. A lengyelek pl. ezt nem tették meg. Illetve ha meg is tették, akkor sem lesz ez a plebs felé kommunikálva.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 487
16 402
113
Ez teljesen érthető is. Csak a rendszeresítő országoknak tervezhetőbb lenne az LCC. Nem véletlen az, hogy a norvégok meg a dánok is szűkölnek a költségen, pedig náluk szerintem már volt némi + fejlesztési költség is beleszámolva a gépek darab árába. Ha minden egyes alkalommal ki fogják velük fizettetni a gép alap (fly-away) árának negyedét, ötödét 1-1 ilyen Block upgrade-kor, akkor nem lesz kellemes a szájíz. Náluk is meglesz az a határ, ami után azt fogják mondani, mint most az angolok, hogy kösz, de jó lesz nekünk a "szar" block3 is. Erre meg az lesz a válasz, hogy 6-8-10 év múlva a Lockheed befejezi a Block 4-nél régebbi gépek támogatását. (ha jól tudom, akkor a lengyel f-16-osok pont ezt szívják)
Ráadásul ez még egy simán megindokolható lépés is lenne tőlük. Egy időn túl a szerviz alkatrészek olyan szintű készletezésére fognak kényszerülni a sokfajta szintű verzió miatt, aminek a költségét nem fogja a Lockheed vállalni. De finom rávezetés már 4-5-6 év múlva is elkezdődhet azzal, hogy - mondjuk - a Block 4 előtti alkatrészek árát elkezdi drasztikusan felemelni.
Ezzel együtt kell élni, de még fontosabb, hogy ezeket a költségeket bele kell számolni a platform kiválasztásakor. A lengyelek pl. ezt nem tették meg. Illetve ha meg is tették, akkor sem lesz ez a plebs felé kommunikálva.

Az egész JSF program egy hülye korban (HH utáni jönavilágbéke) született, mikor azt hitték, elég lesz egy stealth F-16. Ami meg mára lett belőle (top gép top fenyegetés ellen), az meg olyan supportot igényel, amit világviszonylatban igazából csak az USAF képes finanszírozni.

A gond az, hogy ha up to date akarsz lenni, ez be kell számolnod egy Szu-35 vagy egy EF árába is - a különbség, hogy az F-35 a nagy számok miatt folyamatos ad lehetőséget erre, míg a kisebb számban lévő gépeknél sokkal nehezebb topon tartani a vasat, mert a kisebb példányszám miatt drágább minden upgrate kifejlesztése, ritkább a képességfejlesztés intervalluma (így nem top folyamatosan és csak rövidebb ideig).
Vagyis a többi üzemeltető belépett az USA szintű fejlesztési láncba, ahol a topot kapják és a világ csúcsát használhatják folyamatosan - ha megfizetik. Ez ugyanis drága buli.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Az egész JSF program egy hülye korban (HH utáni jönavilágbéke) született, mikor azt hitték, elég lesz egy stealth F-16. Ami meg mára lett belőle (top gép top fenyegetés ellen), az meg olyan supportot igényel, amit világviszonylatban igazából csak az USAF képes finanszírozni.

A gond az, hogy ha up to date akarsz lenni, ez be kell számolnod egy Szu-35 vagy egy EF árába is - a különbség, hogy az F-35 a nagy számok miatt folyamatos ad lehetőséget erre, míg a kisebb számban lévő gépeknél sokkal nehezebb topon tartani a vasat, mert a kisebb példányszám miatt drágább minden upgrate kifejlesztése, ritkább a képességfejlesztés intervalluma (így nem top folyamatosan és csak rövidebb ideig).
Vagyis a többi üzemeltető belépett az USA szintű fejlesztési láncba, ahol a topot kapják és a világ csúcsát használhatják folyamatosan - ha megfizetik. Ez ugyanis drága buli.
És itt jön a képbe a SAAB fejlesztési szemlélete. Amíg az amerikai gyártók a gépet mint egészt kezelik, addig a SAAB a modulokban gondolkodik.
Ő nem akar radikálisan új gépet fejleszteni, hanem az új gépeinél is már meglévő rendszereket emel be. Ezért lehetséges, hogy a Gripen E ugyan azt a szárnyat használhatja, mint korábban a C/D. De sok másik alrendszer is megegyezhet.
Volt erről egy rohadt jó és kimerítő editorial cikk a defence-aerospace.com-on, a T-X program fejlesztésével kapcsolatabn, de sajnos nincs előfizetésem, és emiatt már nem tudom visszakeresni. :(
Ezért tudtak 3 év alatt egy alapvetően csak a terveken szereplő gépet megreptetni. Nagyon komoly összegeket mernék rá tenni, hogy T-7 Red Hawk ha külsőre nem is teljesen, de alrendszer szinten nagyon komoly rokonságban van a Gripen E-val.
De említeném még a Gripen HU ESB esetét is. Semelyik másik gyártónál nem fordulhatott volna ez elő, hogy összelegózzanak 14 gépet (ráadásul 12+2) a drága megrendelő igénye alapján. Felajánlották az aktuális F-16-ot, aztán max. azt választhattuk volna ki, hogy milyen színű masni kerüljön rá! :)