F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

GAO: DOD Needs to Address Key Uncertainties as It Re-Designs the Aircraft's Logistics System

212636_1.jpg
Javaslok nekik egy kockasfuzetet meg egy gyujtemenyt :) /felteve ha meg tudnak banni a golyostollal./ pl az ilyen esetekrol beszeltem amikor az elektronika tulzott eluralkodasarol irtam neha karosabb mint hasznos /egy butabb softwaerrel tobbre mentek volna./
 

És ilyenkor nem veri a "nemzeközi sajtó" az asztalt, hogy Yeeee de cool.... de ha egy szegecs ferdén áll, megy a címlap, hogy mekkora szar a gép...

Azért abba is bele kell gondolni, hogy mivel irtózatos mennyiségű lesz legyártva, mennyire könnyű lesz maintenance személyzetet, pilótát, stb... szerezni hozzá (aki meg nem hiszi, nézze meg egy-egy ritkább vagy kifutó típusra milyen aranyáron találsz licensed szerelőt...).
 
És ilyenkor nem veri a "nemzeközi sajtó" az asztalt, hogy Yeeee de cool.... de ha egy szegecs ferdén áll, megy a címlap, hogy mekkora szar a gép...

Azért abba is bele kell gondolni, hogy mivel irtózatos mennyiségű lesz legyártva, mennyire könnyű lesz maintenance személyzetet, pilótát, stb... szerezni hozzá (aki meg nem hiszi, nézze meg egy-egy ritkább vagy kifutó típusra milyen aranyáron találsz licensed szerelőt...).
Ez amúgy két éves cikkből van, de maga a trend érdekes, mert kb. minden komplex feladatra igaz ez.
 
  • Tetszik
Reactions: angelsoul
Ez amúgy két éves cikkből van, de maga a trend érdekes, mert kb. minden komplex feladatra igaz ez.

Kérdezd csak emel-t, mennyire hihetetlen költségcsökkentő dolog, ha lényegében bárhonnan leakaszthatsz egy szerelőt a típushoz (kérdezz rá milyen napidíjakba került a légimentők helijeihez francia szerelőket hívni), ha jóformán minden reptéren ott van minden szükséges földi kiszolgáló és műhelyberendezés, ha több száz maintenance/line station tapasztalata összeköthető egybe egy problémára - ha ezt beleszámítjuk, szerintem nagyjából 1000 darabos US F-35 flotta fölött a teljes költség beesik az összes jelenlegi harci gép alá - csak ez nem fog egykönnyen megjelenni, mert annyira nehezen számítható. Nagyobb vegyszerbázis, kevesebb cucc lejárata koppan ki mert eloszlik, mehet ahová kell... estig sorolhatnám az előnyöket.
A standardizált flotta nem csak az alkatrészellátás vagy a képzés homogenizálása miatt elképesztő előny, hanem mert az egytípusos tapasztalat olyan szinten akkumulálódik, hogy míg mondjuk egy típusnak egy ezrednél van 10 szakértője, ennél a típusnál lesz 50... aki pedig volt ebben a világban tudja, egy szakértője a típusnak mekkora költségcsökkentő tényező.
Sok hangárban dolgoztam - és a leghatékonyabbak a single type hangárok voltak mindig. Mert begyűlt az évtizedes tapasztalat, az öreg rókák hangja meg a szaga alapján megmondták, mi a baja a gépnek...
 
Kérdezd csak emel-t, mennyire hihetetlen költségcsökkentő dolog, ha lényegében bárhonnan leakaszthatsz egy szerelőt a típushoz (kérdezz rá milyen napidíjakba került a légimentők helijeihez francia szerelőket hívni), ha jóformán minden reptéren ott van minden szükséges földi kiszolgáló és műhelyberendezés, ha több száz maintenance/line station tapasztalata összeköthető egybe egy problémára - ha ezt beleszámítjuk, szerintem nagyjából 1000 darabos US F-35 flotta fölött a teljes költség beesik az összes jelenlegi harci gép alá - csak ez nem fog egykönnyen megjelenni, mert annyira nehezen számítható. Nagyobb vegyszerbázis, kevesebb cucc lejárata koppan ki mert eloszlik, mehet ahová kell... estig sorolhatnám az előnyöket.
A standardizált flotta nem csak az alkatrészellátás vagy a képzés homogenizálása miatt elképesztő előny, hanem mert az egytípusos tapasztalat olyan szinten akkumulálódik, hogy míg mondjuk egy típusnak egy ezrednél van 10 szakértője, ennél a típusnál lesz 50... aki pedig volt ebben a világban tudja, egy szakértője a típusnak mekkora költségcsökkentő tényező.
Sok hangárban dolgoztam - és a leghatékonyabbak a single type hangárok voltak mindig. Mert begyűlt az évtizedes tapasztalat, az öreg rókák hangja meg a szaga alapján megmondták, mi a baja a gépnek...

Na látod; ezért volt jó a szocializmus a gépjármű üzemeltetésben!
Nem pár évente modell-, meg típusváltás holmi fejlődés címszóval, hanem évtizedekig ugyanazok az szgk és tgk típusok szolgáltak.
Lehettek bármilyen hitványak is minőségben, de a KGST tudta őket üzemeltetni!

Nem, nem vágyom vissza azokra az időkre, csak így már érthető, hogy mégis hogyan tudott működni az ország Nysakkal, Roburokkal, stb...
 
Most Tatár Autonóm Körzetnek hívják, és Kazany a fővárosa. Pillanatnyilag Tu-160asokat gyártanak az Orosz Légierőnek.
Ez igy nem igaz.Az Arany Horda szétesett,és ez tette lehetővé az oroszoknak,hogy elinduljanak a nagyhatalommá válás útján.Mikor Iván elfoglalta Kazanyt,az már csak a Kazanyi Kánság központja volt,az Arany Horda egyik utódállama.Az Arany Horda a XV.században polgálháborúban szétesett.
 
Ez igy nem igaz.Az Arany Horda szétesett,és ez tette lehetővé az oroszoknak,hogy elinduljanak a nagyhatalommá válás útján.Mikor Iván elfoglalta Kazanyt,az már csak a Kazanyi Kánság központja volt,az Arany Horda egyik utódállama.Az Arany Horda a XV.században polgálháborúban szétesett.
Tehát az Arany Horda szétesése Tu-160-ok gyártásába torkollott!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and dudi
A BEAST mód elég hülye konfigokat mutat be. Persze értem, az autóskártyás módszer mindig a maximumot mutatja.

Valójában az lenne a muris, hogy ha a külső függesztésnél leveszünk 2 db 2000 fontos bombát és a helyére felmegy 2-2 db AIM-120 és a belső térben is 2 db AAM akkor lényegében egy F-15E-t kapunk. A kettővel kevesebb AAM lényegtelen, annak használatára esély viszonylag csekély. Ha meg azzal számolunk, hogy lesz az upgade és elfér a belső térben 6 db AAM vagy talán 4 db AAM + 2x JDAM, akkor teljes ekvivalencia lesz.

4xAIM-120
2xAIM-9X
4xGBU-31

Csak éppen a csapásmérő fegyverek fele a belső térben van, ami légellenállás szempontjából nagyon nem mindegy. Meg 2 db AAM is. Én a 2xAIM-9-et rá sem tenném + hatótáv még kisebb RCS.

Mondjuk 4 db 2000 fontos cipelésének sincs sok értelme, de ezt az F-15E ráadásul asszem csak aszimmetrikusan tudja. Olyat nem, hogy egyik oldalon bomba van elől és hátul rakéta és a másikon is.