F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

A muris az, hogy ez vezetett a félvezető elektronikás MiG-25PD-hez.

Olvastam valahol valami számítást hány milliárdba került nekik egy sor dolgot áttervezni emiatt a dezertálás miatt (főleg hogy B. vitt magával egy rahedli titkos doksit is).
Végül is kényszer hozza a leggyorsabb fejlesztést....
 
Egyelőre még nem csinálok neki új topikot, bár lehet fog kelleni.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Most nem azért, de ez a oldalra nyíló kabintető, a merevítők, a kabinban a HUD inkább tűnik a T-7-es Red Hawk jövőbeni kiképzőgépnek, mintsem egy szupertitkos újgenerációs bárminek.

https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_T-7_Red_Hawk
 
Most nem azért, de ez a oldalra nyíló kabintető, a merevítők, a kabinban a HUD inkább tűnik a T-7-es Red Hawk jövőbeni kiképzőgépnek, mintsem egy szupertitkos újgenerációs bárminek.

https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_T-7_Red_Hawk
Nem a gépen van a lényeg, hanem a pasason, aki benne ül. Ha megnyitod a Twitterről az eredeti oldalt, a kép alatt a következő szöveget találod:
Air Force Chief of Staff Gen. Dave Goldfein sits inside the cockpit of Boeing's T-7 training jet during a Jan. 15, 2019, visit to the company's production facility in St. Louis, Mo. The Boeing T-7 is the first Air Force jet to be produced using digital manufacturing techniques. (Boeing)
Link: https://www.defensenews.com/breakin...+DFN&utm_medium=social&utm_source=twitter.com
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen
The United States Department of Defense (DoD) has contracted Lockheed Martin to conduct aircraft carrier trials of its F-35 Lightning II Joint Strike Fighter (JSF) for potential international operators.

To date, the US Marine Corps (USMC), United Kingdom Royal Navy (RN) and Royal Air Force (RAF), and Italian Navy (Marina Militare Italiana: MMI) have procured the F-35B to equip their respective amphibious assault ships and aircraft carriers, while current F-35A customers, Australia, Japan, Singapore, Spain, and South Korea, have all expressed interest in the STOVL jet’s carrier capabilities over recent years, as had Turkey before it was disbarred from the wider JSF programme.
 
Lepottyant egy F35B
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nemcsak a pilótáknak, hanem ezeknek is nagy szerencséjük volt!! :D;) Ha csak egy kicsit is jobb az F-35 siklószáma, akkor őket is eltörölte volna a sivatagból!!
 
Ez csúnya volt :( Nem is láttam katapultálást
Hát a pilóta bolond lett volna megvárni az utolsó 50 métert is, biztos nem akarta tesztelni a katapultülés minimális magasságú képességeit! :eek:;)
A légitankolás és így az ütközés is kb. 5-7000m-en történhetett. Nyilván ahogy kiderült számára hogy ezzel a sérült géppel nem jut messzire, gondolom lejelentette rádión hogy kb. merre keressék, aztán kattintott.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Érdekes, hogy az a vörösség a fúvócsőben nem a minimál utánégetés, hanem a hőtől felizzó lángstabilizátorok és a forszázskamra fala.
 
A svájci tenderrel kapcsolatban is megjelent a DSCA engedély.
40gép+fegyverzet+különféle support - 6,58Mrd USD (ez a maximum, az ár és az esetleges ellentételezés még tárgyalás alatt)

WASHINGTON, September 30, 2020 - The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Switzerland of forty (40) F-35 Joint Strike Fighter aircraft and related equipment for an estimated cost of $6.58 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of Switzerland requested to buy up to forty (40) F-35 Joint Strike Fighter Conventional Take Off and Landing (CTOL) aircraft; forty-six (46) Pratt & Whitney F-135 engines; forty (40) Sidewinder AIM-9X Block II+ (Plus) Tactical Missiles; fifty (50) Sidewinder AIM-9X Block II Captive Air Training Missiles (CATMs); six (6) Sidewinder AIM-9X Block II Special Air Training Missiles (NATMS); four (4) Sidewinder AIM-9X Block II Tactical Guidance Units; ten (10) Sidewinder AIM-9X Block II CATM Guidance Units; eighteen (18) KMU-572 JDAM Guidance Kits for GBU-54; twelve (12) Bomb MK-82 500LB, General Purpose; twelve (12) Bomb MK-82, Inert; twelve (12) GBU-53/B Small Diameter Bomb II (SDB II) All-Up Round (AUR); and eight (8) GBU-53/B SDB II Guided Test Vehicle (GTV). Also included are Electronic Warfare Systems; Command, Control, Communications, Computer and Intelligence/Communications, Navigational, and Identification (C4I/CNI); Autonomic Logistics Global Support System (ALGS); Autonomic Logistics Information System (ALIS); Full Mission Trainer; Weapons Employment Capability and other Subsystems, Features, and Capabilities; F‑35 unique infrared flares; reprogramming center access; F-35 Performance Based Logistics; software development/integration; flight test instrumentation; aircraft ferry and tanker support; Detector Laser DSU-38A/B, Detector Laser DSU-38A(D-2)/B, FMU-139D/B Fuze, KMU-572(D-2)/B Trainer (JDAM), 40 inch Wing Release Lanyard; GBU-53/B SDB II Weapon Load Crew Trainers (WLCT); Cartridge, 25 mm PGU-23/U; weapons containers; aircraft and munitions support and test equipment; communications equipment; spares and repair parts; repair and return support; personnel training and training equipment; publications and technical documents; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistical and program support. The total estimated cost is $6.58 billion.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Ocses