F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

lsd. a linkelt gyártóművi leírás
"...The F-35 Joint Strike Fighter Throttle Grip is machined from a high-strength aluminum alloy casting. It contains a transducer, optical encoder and several single and multi-function switches. In addition to engine power control, these features allow for display cursor control, menu scroll/select, speed brakes, countermeasures, communications and weapons system functions...'
...magyarán kell lennie cursornak a képernyőn.
Ez érthető, de egy egérhez képest gyanítom, hogy ez a kurzorosdi tetű lassú. Nem véletlenül nem kapott anno érintőképernyőt az F-22.
 
A kurzort a képernyőn egérrel mozgatják...
...pontosabban "hanyatt egérrel" = trackball

Ilyen trackball van a nagygépek CCD egységein és ilyet vélek látni az F-35 multifunkci gázkarján is...
Pont erről beszélek. Annak sebessége és pontossága töredéke egy asztali egérnek és ahhoz képest, hogy előreböksz a MFD-re. Tehát ezért van a kifogás ez iránt.
 
Pont erről beszélek. Annak sebessége és pontossága töredéke egy asztali egérnek és ahhoz képest, hogy előreböksz a MFD-re. Tehát ezért van a kifogás ez iránt.
Szerintem ez megszokás kérdése.
Én pl. az irodámban is tracballt használok (jobban szeretem ha a kezem fixen van az asztalon egy csukló támasztó szilikon párnán...) és nem hiszem hogy sokkal lassabb lennék vele vagy pontatlanabb mint egy hagyományos egérrel.
Az egyetlen hátránya amit érzek hogy sűrűn kell tisztogatni a golyót meg alatta az érzékelőt.
 
Szerintem ez megszokás kérdése.
Én pl. az irodámban is tracballt használok (jobban szeretem ha a kezem fixen van az asztalon egy csukló támasztó szilikon párnán...) és nem hiszem hogy sokkal lassabb lennék vele vagy pontatlanabb mint egy hagyományos egérrel.
Az egyetlen hátránya amit érzek hogy sűrűn kell tisztogatni a golyót meg alatta az érzékelőt.
Ezt a kommentet nem értem. Egy gyakorlott egérhasználó is fix csuklóval használja az egeret...
A probléma abból adódok, hogy mekkora trackball az asztalon és mekkora ez gépen, amit kesztyűben kéne használni....
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Szerintem ez megszokás kérdése.
Én pl. az irodámban is tracballt használok (jobban szeretem ha a kezem fixen van az asztalon egy csukló támasztó szilikon párnán...) és nem hiszem hogy sokkal lassabb lennék vele vagy pontatlanabb mint egy hagyományos egérrel.
Az egyetlen hátránya amit érzek hogy sűrűn kell tisztogatni a golyót meg alatta az érzékelőt.

Egy trackball soha nincs olyan gyors, mint egy eger. En lattam egészen elkepesztoen jo trackball usereket az elmult 30 evben, de egyikojuk sem jott kozel az en egerhasznalatom kombinalt tempojahoz es precizitasahoz.
 
F-35-dropping-GBU-12s.jpg


Italian F-35A and B Carry Out First Simultaneous Drop Of (Inert) GBU-12 Laser Guided Bombs
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Szenzacios. :D
Bloomberg: F-35's Buggy Software Prompts Pentagon to Call in Universities.
Döbbenetes. Úgy tudom, az Airbus ellen pedig a német szolgálatokat használták fel...

Mondjuk a dánok szerintem így is, úgyis az amerikai gépet vették volna.
Ezt szerintem a norvegoknál, hollandoknál stb. is eljátszották.
 
Az F-35 pilóta felfedi a csalódást keltő igazságot a vadászgép pilótafülkéjéről
(Tóvmá.)

Értem én, hogy az érintőképernyő úgy tűnik zizis, viszont a cikk azt valahogy elfelejtette említeni, hogy az F-16C gépek kisméretű kijelzője és a külön radar és (FCR) és HSD képernyő van. Az F-35-ön meg a kijelző lehetővé teszi ennek összefésülését.

De akkor megint az a helyzet, hogy a pilótákat meg sem kérdezték?
Az F-15C GE gépek azért kaptak egy plusz kijelzőt, mert szóltak a pilóták, hogy sz*rt sem ér az AESA radar és a többi új csodás kütyü, ha a megjelenítés mennyisége és minősége a '80-as évek közepi szinten ragad.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Apró kieg. Az F-35 nem valódi érintőképernyővel rendelkezik, hanem infra mátrix. azaz érzékeli azt, hogy vízszintes és függőleges sorban melyik sugarat szakítod meg az ujjaddal (vagy igazából bármivel. Tehát itt arról lehet szó, hogy ha gép mozog, akkor a gomb visszajelzést akkor is érzékelik az ujjon, a lézersík megszakítás meg valamiért bizonytalan.

Emlékeim szerint a tisztán érintőképernyőn megvizsgálták az F-22-nél és a pilóták és más alapján maradtak a 4. gen gépeknél bevált gombos MFD-knél.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Bleroka
(Tóvmá.)

Értem én, hogy az érintőképernyő úgy tűnik zizis, viszont a cikk azt valahogy elfelejtette említeni, hogy az F-16C gépek kisméretű kijelzője és a külön radar és (FCR) és HSD képernyő van. Az F-35-ön meg a kijelző lehetővé teszi ennek összefésülését.

De akkor megint az a helyzet, hogy a pilótákat meg sem kérdezték?
Az F-15C GE gépek azért kaptak egy plusz kijelzőt, mert szóltak a pilóták, hogy sz*rt sem ér az AESA radar és a többi új csodás kütyü, ha a megjelenítés mennyisége és minősége a '80-as évek közepi szinten ragad.

Hat, az F-15EX mar beallt a sorba, kapott egy szep nagy, konfiguralhato kijelzot es az is touchy-feely:
Benitez-6-3-19-figure-3.png



Picture7-lg-960.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre and bel
Apró kieg. Az F-35 nem valódi érintőképernyővel rendelkezik, hanem infra mátrix. azaz érzékeli azt, hogy vízszintes és függőleges sorban melyik sugarat szakítod meg az ujjaddal (vagy igazából bármivel. Tehát itt arról lehet szó, hogy ha gép mozog, akkor a gomb visszajelzést akkor is érzékelik az ujjon, a lézersík megszakítás meg valamiért bizonytalan.

Emlékeim szerint a tisztán érintőképernyőn megvizsgálták az F-22-nél és a pilóták és más alapján maradtak a 4. gen gépeknél bevált gombos MFD-knél.
Az F-22-nél azt mondták a pilóták,hogy jobb a gombos mert pontosabban lehet használni.Konkrétan az volt,hogy szerintük ha a gép nem optimális időben repül akkor össze vissza fognak nyomkodni mindent.Tipikusan buszon pötyögés a telefonon esete.
 
Hat, ez nem jo hír... kíváncsi lennék, ez ill ilyesmi, előre nem látható kritikus probléma vajon része a masoknak eladott gépekre vállalt garinak avagy ott eleve ki van kotve a limitált oraszammal a hasznalat azaz limitált stb is, mint pl a leased kocsiknal van (itt Amerikaban)...?


"The engines on A-model F-35s have been running “hot,” or close to the limits of their design, and that heat has caused premature cracks, or delamination, of turbine blade coatings. That’s required the engines to be removed or repaired earlier than anticipated, aggravating an already backlogged depot system. The cracks in the coating aren’t a flight safety issue, but they reduce an engine’s useful life, said a defense official.

The Pentagon’s F-35 program office has briefed Defense Department acquisition leaders that, in the most extreme case, up to 20% of Air Force F-35s will lack engines by 2025. It’s a number that assumes corrective actions underway will be ineffective, or can’t be executed by the service, program office or Raytheon’s Pratt & Whitney engine unit, according to two defense officials."
 
Ahogy a 4.5 generációs “eurokacsa” gépek világraszóló vívmányáról, az örök életűnek hirdetett kompozit sárkányról rendre kiderül, hogy egy korai negyedik generációs ex-szovjet vas eleve alulbecsült 2500 órás értékét se nagyon éri el, úgy derül ki egymás után, hogy a szinte az örökkévalóságig gyűrhető ötödik generációs amerikai hajtóművek (F119PW100, F135PW100) is idő előtt kukázódnak.
Hasonlóan furcsán alakulnak a legújabb generációs helikopter forgószárnyak, reduktorok és vezérlések üzembiztossági és teljesítmény mutatói.
Velük szemben a jóval rövidebb idő alatt “összedobott” 70-es, 80-as években tervezett negyedik generációs harcászati repülőgépek és kortárs helikopterek meg sorra hosszabbítják meg a légialkalmassági bizonyítványaikat.
 
Erdekessegkepp nezzetek meg mondjuk egy (magyar) Gripen display-t es azutan rogton egy F-35 display-t. Azon fogtok imadkozni hogy Jezusmarja csak le ne zuhanjon.
 
Velük szemben a jóval rövidebb idő alatt “összedobott” 70-es, 80-as években tervezett negyedik generációs harcászati repülőgépek és kortárs helikopterek meg sorra hosszabbítják meg a légialkalmassági bizonyítványaikat.
Nem lehet ez a komplexitas ill az (abbol is adodo) eltero anyagok hasznalata miatt...?