Az a gond, hogy mind a ketten a autóskártya szinten értékelitek a gépeket. Stratégiailag viszont a B az egyetlen választás az olyan országoknak, akik nem szuperhatalomként szeretnének anyahajót üzemeltetni.
Marhaság. Ellenpélda rá a Rafale
És, nem, nem autóskártyás szinten. Éppenséggel te nem látod a fától az erdőt, lásd később.
Az angolok már régen nem szuperhatalomként gondolnak magukra. Nekik valós helyzetben önerőből Falklandot kell megvédeniük.
Amihez mindig jobb egy jobb gép ami CATOBAR.
Bár megjegyzem Falkland megvédésére nem is annyira a CV kell, hanem Mount Pleasant.
Így tud a RAF állomásozni a szigeteken
E-3-mal és tankerrel.
Amire a szutyok STOBAR hordozó nem képe
s. Nem egy szutyok F-35B kell oda, aminek belső kapacitása alig fele az F-35C-nek és nem is tankolható más gépről sem, mert az is csak CATOBAR-ról tud értelmesen felszállni.
Kinek van CATOBAR hordozója?
Az USA-nak, meg a nagyzoló franciáknak. Mire mennek vele?
Kérdezd meg a jenkiket.
Amikor a CdG éppen nagyjavításon van, akkor mi van a francia tengerészeti légierővel?
Ez a lebutább érv. Ha 1 db STOBAR hordozója lenne, akkor is ez lenne baj.
Tehát nem az a faktor, hogy STOBAR vagy CATOBAR, ha egy darabod van. De a briteknek kettő van.
Ami pedig a B csökkentett képességeit illeti: mennyiben is korlátozódik a használata?
Hatósugara így is a normál hajófedélzeti gépek szintjén van, sőt! (Super Hornet)
Ezt ugye viccnek szántad?
Egy
két pótosos Super Hornet 4 db AIM-120-szal és 2 db bombával (ua. a konfig) 22000 font kerót visz. A biztonsági tartalék kb. minden 13-16 tonnás jet gép estén 2000 font tája. Csak rohadtul nem mindegy, hogy az 22000 fontból vagy a 13000 fontból jön le...
Ez majdnem kétszeres eltérés. Ennyivel nem tud kisebb lenni az F-35B fogyasztása még ASF konfigban sem.
Ezen felül melegebb égöveknél a hasznos teher is vicces lehet a kisebb hajótű teljesítmény és híg levegő miatt.
Az F-35C meg leszarja, meg a katapult megoldja. A leszálló tömege is vicces lehet 35 fokban a trópusokon az F-35B-nek, ha viszza kell hozni mondjuk 5000 font fegyverzetet. Mert csak VTOL leszállás van, mert fékező kábel az ugye nincs...
Egy BARCAP-oló Super Hornet akár három pótost is tud vinni úgy, hogy még akkor is van rajta 6 db AIM-120. és 2xAIM-9. És ezekkel bármikor leszáll és nem érdekli, hogy hány fok van. Akár 2x2000 fontos bombával is le tud szállni.
Az meg, hogy súlyra korlátozott a fegyverzete? Kit érdekel? AA konfigban ez kicsit sem számít.
Ott csak a CAP idő nevetséges egy Hornethez képest vagy az F-35C-hez mérve.
Meg STOBAR hordozón nincs AWACS. Csak te még erre is tojsz.
Erre mondtam, hogy sokkal drágábbért kapnak kevesebbet...
Ha meg "teherautóra" lenne szükség, akkor meg max. 2x fordul.
LOL
A Pentagon War-ban láttam ilyen vicces beszólást arra, hogy mi van, ha elégtelen az IFV szállító kapacitása.
És mindehhez 24db felfér belőle egy QE méretű hajóra is. Végszükség esetén meg még a fedélzet is telepakolható. Mi több szükséghordozók is bevethetőek.
24db F-35B összesen 96db Meteor rakétát vihet még stealth konfigban is - Egy fordulóra!!!
Jelenleg nincs Meteor F-35-ön.
1 kezemen meg tudom számolni azon légierőket, amiket csak ez az 1 forduló nem nullázna le.
Te tényleg azt hiszed, hogy 100% hadrafoghatóság van és 100% bemegy egy sweepre?
Na ez volt az autóskártyás...
Ami pedig a helyből felszállás fontosságát - általánosan is - illeti. Nem véletlen, hogy az Osprey lesz a Navy fő support típusa!
És nem véletlen, hogy létezik Future Vertical Lift program, és azon belül is továbbra is vannak támadó variációk.
A Navy legendásan balfasz 20+ éve. Lásd a fregattokat és a Zumwalt vagy az, hogy nem pofozta le a Boeingot, hogy ez mégis miféle Super Hornet a ferde fegyvertartóval? Az, hogy a Navy mit tekint előre mutatónak, az lassan inkább kabaré szintjén van.
Nagyjából, mint a kommented.