F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Septimus

Well-Known Member
2018. november 22.
270
1 554
93
Még mindig itt tartunk hogy molninak ell kell magyaráznia az f-35 előnyeit egy f-16 szemben ?
Az nem előny, hogy drágább és nehezebb üzemeltetni. Ok, stealth. De ha stealth konfigurációban repül, akkor akkor max. egy kerti budi lebombázáshoz elegendő a csapásmérő fegyverzete, önvédelemhez pedig max. egy zsinóron röptetett papírsárkány ellen. :D Ha normális méretű fegyverzetet akarnak rárakni, akkor rögtön ugrott a stealth és a supercruise. Ja, van rajta DAS. Szuper, hurrá. Nagyon megérte a fejlesztési költséget. Tipikus Concorde-effektus amit művelnek az F-35-tel. Magyarázzák hogy jó, mert nehéz beismerni hogy elbasztak csilliárd dollárt és 2 évtized fejlesztési időt. :D
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
M

molnibalage

Guest
Az nem előny, hogy drágább és nehezebb üzemeltetni.
Értem, akkor legyen parittyás haderő, mert az olcsó. Egyszerű üzemeltetni, csak kavics és bőrszíj kell hozzá...
Ok, stealth. De ha stealth konfigurációban repül, akkor akkor max. egy kerti budi lebombázáshoz elegendő a csapásmérő fegyverzete
Ez úgy marhaásg, ahogy van. Bocsánat, de nem fogom vissza magam. Elegem van az ilyen ostoba emberekből.

Az F-35A dedikáltam az F-16C váltótípusa, ezért 100%-ban annak fegyverzetét várták el. Ami a 3/7 függesztési pontot jelenti, ami 2x2000 lb vagy 8xSDB.
Ha neked 8 db épület vagy jármű szimultán támadása egy kerti budit jelent, akkor és csak egy elmeorvost tudok javasolni, mást nem.

,Ha normális méretű fegyverzetet akarnak rárakni, akkor rögtön ugrott a stealth és a supercruise.
A sidekick fejlesztéssel konkrétan a fegyverzete azonos egy F-16C-vel. AG lásd fent és 4xAIM-120.
Ja, van rajta DAS. Szuper, hurrá. Nagyon megérte a fejlesztési költséget. Tipikus Concorde-effektus amit művelnek az F-35-tel. Magyarázzák hogy jó, mert nehéz beismerni hogy elbasztak csilliárd dollárt és 2 évtized fejlesztési időt. :D
Szerinem ilyen tömény hülyeség után mész te is a többi 10+ ignore ember közé.
Integrált és egymással automatikusan együttműködő, EOTS, DAS, radar, vontatott csali, felvetített kép a pilóta elé és összefésült légi helyzetkép szűrve.

Ennek közelében nincs semmi USAF-os cucc, stealth nélkül sem.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Olvastam a cikket szerintem nem érdemes sok szót rá vesztegetni , nem azoknak szánták akik érdeklődnek a téma iránt és kicsit az átlagnál járatosabbak a témában.
epp azert nem kellene minden fasszagokat leirni azoknak akik nem nagyon jaratossak a temaban.
az ujsagiras eleve ugy indult hogy hirmegosztas meg tenykozles, es egy nagy szaros lajkvadaszat lett belole ahol nem az a fontos hogy igaz legyen,m hanem hogy minnel tobb marhasagot hadarjunk ossze.

lassuk is a hatasat a sok laposfoldes/antivaccina stb mozgalmakban.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Az nem előny, hogy drágább és nehezebb üzemeltetni. Ok, stealth. De ha stealth konfigurációban repül, akkor akkor max. egy kerti budi lebombázáshoz elegendő a csapásmérő fegyverzete, önvédelemhez pedig max. egy zsinóron röptetett papírsárkány ellen. :D Ha normális méretű fegyverzetet akarnak rárakni, akkor rögtön ugrott a stealth és a supercruise. Ja, van rajta DAS. Szuper, hurrá. Nagyon megérte a fejlesztési költséget. Tipikus Concorde-effektus amit művelnek az F-35-tel. Magyarázzák hogy jó, mert nehéz beismerni hogy elbasztak csilliárd dollárt és 2 évtized fejlesztési időt. :D
ott van a kep amit betettem tegnap, 2 JSM es egy aim 120 az egyik fegyverkamraban.
mi a tokomet akarsz meg? vigye egybol el az USA hadikeszletenek felet?
 
W

Wilson

Guest
epp azert nem kellene minden fasszagokat leirni azoknak akik nem nagyon jaratossak a temaban.
az ujsagiras eleve ugy indult hogy hirmegosztas meg tenykozles, es egy nagy szaros lajkvadaszat lett belole ahol nem az a fontos hogy igaz legyen,m hanem hogy minnel tobb marhasagot hadarjunk ossze.

lassuk is a hatasat a sok laposfoldes/antivaccina stb mozgalmakban.
Igazad van abban, hogy sajnos egyre több az olyan "produkció" amihez még egy minimális guglizást sem folytatott le az ipse mielőtt elkezdte püfölni a klaviatúrát és ez még a jobbik eset, hogy valamit beletesz a saját kútfőjéből sokszor az "újságírás" kimerül a Ctrl-C : Ctrl-V billentyűkombinációban.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Értem, akkor legyen parittyás haderő, mert az olcsó. Egyszerű üzemeltetni, csak kavics és bőrszíj kell hozzá...

Ez úgy marhaásg, ahogy van. Bocsánat, de nem fogom vissza magam. Elegem van az ilyen ostoba emberekből.

Az F-35A dedikáltam az F-16C váltótípusa, ezért 100%-ban annak fegyverzetét várták el. Ami a 3/7 függesztési pontot jelenti, ami 2x2000 lb vagy 8xSDB.
Ha neked 8 db épület vagy jármű szimultán támadása egy kerti budit jelent, akkor és csak egy elmeorvost tudok javasolni, mást nem.


A sidekick fejlesztéssel konkrétan a fegyverzete azonos egy F-16C-vel. AG lásd fent és 4xAIM-120.

Szerinem ilyen tömény hülyeség után mész te is a többi 10+ ignore ember közé.
Integrált és egymással automatikusan együttműködő, EOTS, DAS, radar, vontatott csali, felvetített kép a pilóta elé és összefésült légi helyzetkép szűrve.

Ennek közelében nincs semmi USAF-os cucc, stealth nélkül sem.
Én ezt a fegyverzetesdit nem értem. A legtöbb strike missiont úgy repülték le az F-16C / F-15E hogy több pilon üresen volt vagy teljesen le volt szedve a gépről. Mert ennyire kurva sokat számít a hatótávban.

Aztán meg mindenki jajveszékel, hogy nem fér rá a 12 db Maverick. Lol.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Én ezt a fegyverzetesdit nem értem. A legtöbb strike missiont úgy repülték le az F-16C / F-15E hogy több pilon üresen volt vagy teljesen le volt szedve a gépről. Mert ennyire kurva sokat számít a hatótávban.

Aztán meg mindenki jajveszékel, hogy nem fér rá a 12 db Maverick. Lol.
A Sviatagi Vihar alatt azért vitt sok fegyvert az F-15E (4x2000 lb-t is), de hát ott az első hét után ellenállás kb. semmi nem volt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 552
113
Tipikus Concorde-effektus amit művelnek az F-35-tel. Magyarázzák hogy jó, mert nehéz beismerni hogy elbasztak csilliárd dollárt és 2 évtized fejlesztési időt.
A Concorde-effektus valóban igaz a JSF programra, de csak az egészre és az F-35B miatt.
Az USAF F-35A gépe az önmagában egyátalán nem olyan rossz, mint ahogy ezt a mostani, erősen a Boeing felől nagyra fújt médiakampány sejteti.

Mostanra már egyértelműen látszik a következő:
  • Az F-35-ös program túlburjánzott, túlárazott és túlnőtt magán, lényegében húsz év alatt ketesztül-kasul behálózta az egész amerikai gazdaságot és poltikát. Mára már önjáróvá vált, nem lehet leállítani.
  • Az F-35A az USAF számára egy olyan alapvető és progresszív típussá vált az elmúlt két évtized alatt, hogy erre már komplett doktrínát, továbbá harcászati és üzemeltetési filozófiát lehet és kell építeni. Lényegében a már most hadrendbe állított darabszám, a felállított alakulatok, a kiképzési rendszer és a kitűzött feladatkörök alapján ez a gép veheti át a kiöregedő F-15C és részben az F-16C szerepét is. Korábban az F-15C utódjának egyértelműen az F-22 volt kijelölve, de a későbbi koncepció szerint kigondolt F-35A erre ma már alkalmasabbnak tűnik.
  • Az F-15EX megjelenése a nem várt kakukktojás. Előzőleg, az alacsony észlelhetőségű típusokról letiltott, de amúgy jól fizető arab vevőkör számára kigondolt, de elkaszált F-15 Silent Eagle után a Boeing, a külföldi piacra folyamatosan customizált export modellt ajánlotta fel az USAF részére, F-15X név alatt. Nyitva hagyva az USAF-specifikus kialakítás lehetőségét. A B737 MAX-fiaskó, majd a B777X strukturális problémái, továbbá a KC-46-os Pegasus program megcsúszásával nehéz helyzetbe kerülő Boeing végül - hála az ex-Boeing CEO/védelmi miniszter döntésének - egy az egyben a katari F-15QA-t átcímkézve, az F-15EX-et kínálta fel eladásra. Jól látszik, hogy mára mennyire a farok csóválja a kutyát, hogy mikor az USAF jelezte, hogy őket az F-15C váltótípusaként maximum az együléses F-15CX érdekelné csak az F-15X-ből, a Boeing jelezte, hogy az neki már plusz költség lenne, mivel 1987 óta nem gyártott együléses modellt! Szóval a Boeing kunyerálta ki a megrendelést, neki létkérdés az ügylet, de ő mondja meg, hogy mit lehet tőle rendelni...
  • Jelenleg két fronton zajlik az offenzíva: a Covid miatt most már végképp ellehetetlenült Boeing (a Lockheed a civil aviatikát érintő krízisre kevésbé érzékeny) minden fronton promózza a teljesen USAF-idegen F-15EX-et, lényegében a gombhoz varrva a kabátot. Továbbá, próbál neki “helyet csinálni”, azaz levágni az F-35A darabszámokból. Ezzel az aktív ellenkampánnyal igyekszik megdolgozni a megújult törvényhozást, hogy elérje a 144 darabos megrendelést, ami még mindig lóg a levegőben. És ez a levegő az, ami a Boeing körül is kezd fogyni.
Kb ezek az arányok.
 
M

molnibalage

Guest
Az nem előny, hogy drágább és nehezebb üzemeltetni. Ok, stealth. De ha stealth konfigurációban repül, akkor akkor max. egy kerti budi lebombázáshoz elegendő a csapásmérő fegyverzete, önvédelemhez pedig max. egy zsinóron röptetett papírsárkány ellen. :D Ha normális méretű fegyverzetet akarnak rárakni, akkor rögtön ugrott a stealth és a supercruise. Ja, van rajta DAS. Szuper, hurrá. Nagyon megérte a fejlesztési költséget. Tipikus Concorde-effektus amit művelnek az F-35-tel. Magyarázzák hogy jó, mert nehéz beismerni hogy elbasztak csilliárd dollárt és 2 évtized fejlesztési időt. :D
Ja, és még valami. A reálisan hordozóható csapásmérő fegyverzet a Rafale és EF számára is nagyjából ennyi, ha nem akarsz nagyon odaverni a repteljesítménynek, és a Gripennek is ez helyzet. Akkor ezekről halkan kérem, hogy mi a véleményed?
 

Septimus

Well-Known Member
2018. november 22.
270
1 554
93
A Concorde-effektus valóban igaz a JSF programra, de csak az egészre és az F-35B miatt.
Az USAF F-35A gépe az önmagában egyátalán nem olyan rossz, mint ahogy ezt a mostani, erősen a Boeing felől nagyra fújt médiakampány sejteti.

Mostanra már egyértelműen látszik a következő:
  • Az F-35-ös program túlburjánzott, túlárazott és túlnőtt magán, lényegében húsz év alatt ketesztül-kasul behálózta az egész amerikai gazdaságot és poltikát. Mára már önjáróvá vált, nem lehet leállítani.
  • Az F-35A az USAF számára egy olyan alapvető és progresszív típussá vált az elmúlt két évtized alatt, hogy erre már komplett doktrínát, továbbá harcászati és üzemeltetési filozófiát lehet és kell építeni. Lényegében a már most hadrendbe állított darabszám, a felállított alakulatok, a kiképzési rendszer és a kitűzött feladatkörök alapján ez a gép veheti át a kiöregedő F-15C és részben az F-16C szerepét is. Korábban az F-15C utódjának egyértelműen az F-22 volt kijelölve, de a későbbi koncepció szerint kigondolt F-35A erre ma már alkalmasabbnak tűnik.
  • Az F-15EX megjelenése a nem várt kakukktojás. Előzőleg, az alacsony észlelhetőségű típusokról letiltott, de amúgy jól fizető arab vevőkör számára kigondolt, de elkaszált F-15 Silent Eagle után a Boeing, a külföldi piacra folyamatosan customizált export modellt ajánlotta fel az USAF részére, F-15X név alatt. Nyitva hagyva az USAF-specifikus kialakítás lehetőségét. A B737 MAX-fiaskó, majd a B777X strukturális problémái, továbbá a KC-46-os Pegasus program megcsúszásával nehéz helyzetbe kerülő Boeing végül - hála az ex-Boeing CEO/védelmi miniszter döntésének - egy az egyben a katari F-15QA-t átcímkézve, az F-15EX-et kínálta fel eladásra. Jól látszik, hogy mára mennyire a farok csóválja a kutyát, hogy mikor az USAF jelezte, hogy őket az F-15C váltótípusaként maximum az együléses F-15CX érdekelné csak az F-15X-ből, a Boeing jelezte, hogy az neki már plusz költség lenne, mivel 1987 óta nem gyártott együléses modellt! Szóval a Boeing kunyerálta ki a megrendelést, neki létkérdés az ügylet, de ő mondja meg, hogy mit lehet tőle rendelni...
  • Jelenleg két fronton zajlik az offenzíva: a Covid miatt most már végképp ellehetetlenült Boeing (a Lockheed a civil aviatikát érintő krízisre kevésbé érzékeny) minden fronton promózza a teljesen USAF-idegen F-15EX-et, lényegében a gombhoz varrva a kabátot. Továbbá, próbál neki “helyet csinálni”, azaz levágni az F-35A darabszámokból. Ezzel az aktív ellenkampánnyal igyekszik megdolgozni a megújult törvényhozást, hogy elérje a 144 darabos megrendelést, ami még mindig lóg a levegőben. És ez a levegő az, ami a Boeing körül is kezd fogyni.
Kb ezek az arányok.
Ok, értem én, hogy az F-35A és a F-35C alapvetően nem lett volna rossz ötlet. De ez sajnos nem változtat azon a tényen, hogy az US Marine F-35B-re semmi szükség nem volt. Ahogy magára a teljes US Marine-ra sem. Felépítettek egy párhuzamos hadsereget saját tüzérséggel, páncélosokkal, légierővel, helikopterekkel és hordozókkal. Az angoloknál felismerték, hogy az egész tengerészgyalogság csak a napóleoni háborúk romantikájából táplálkozik, és beolvasztották a Navy-be. Az a Wasp-osztály, amire az F-35B-t tervezették, önmagában is hülyeség. Csináltak egy csapatszállító + helikopterhordozó+merevszárnyas hrdozó+partraszállító hajót. Amikor a US hadászati doktrína előírja, hogy partraszállást csak és kizárólag hagyományos hordozó fedezete mellett lehet végrehajtani. Akkor minek a tengerészgyalogságnak a saját merevszárnyas hordozó?! Arról nem is beszélve (bár nem idetartozik), de a tengerészgyalogság tüzérségét és páncélosait is szétdobnám a US Army között, és a Marines pedig mehetne a Navy-be.
Visszatérve az F-35-re: értem én, hogy bizonyos paramétereiben az F-35 kimagasló, de az hogy két 40 éves (!!!) típussal kell versenyeznie, és 5 évvel a rendszerbeállítása után már felmerül program kukázásának az ötlete, az sokat elárul az összképről. Ha jól emlékszem, az F-15 / F-16 / MiG-29 / Su-27 gépeket senki nem akarta 5 évvel a rendszerbeállítás után pakolópályára tenni..
 

Septimus

Well-Known Member
2018. november 22.
270
1 554
93
Ha neked 8 db épület vagy jármű szimultán támadása egy kerti budit jelent, akkor és csak egy elmeorvost tudok javasolni, mást nem.
Szerinem ilyen tömény hülyeség után mész te is a többi 10+ ignore ember közé.
Ne haragudj Molni, de ha valaki bármilyen óvatosan és szőrmentén rámutat arra a kétségbevonhatatlan tényre, hogy az F-35 egy fostalicska, akkor rögtön előjön belőled az epilepsziásra fanatizált iszlám fundamentalista, és rögtön elkezdesz sértegetni mindenkit, aki nem ért veled egyet. Vagy bármilyen más témában. Ezért nem tudom komolyan venni a bejegyzéseidet, mert láthatóan nem vagy objektív.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 479
113
Ok, értem én, hogy az F-35A és a F-35C alapvetően nem lett volna rossz ötlet. De ez sajnos nem változtat azon a tényen, hogy az US Marine F-35B-re semmi szükség nem volt. Ahogy magára a teljes US Marine-ra sem. Felépítettek egy párhuzamos hadsereget saját tüzérséggel, páncélosokkal, légierővel, helikopterekkel és hordozókkal. Az angoloknál felismerték, hogy az egész tengerészgyalogság csak a napóleoni háborúk romantikájából táplálkozik, és beolvasztották a Navy-be. Az a Wasp-osztály, amire az F-35B-t tervezették, önmagában is hülyeség. Csináltak egy csapatszállító + helikopterhordozó+merevszárnyas hrdozó+partraszállító hajót. Amikor a US hadászati doktrína előírja, hogy partraszállást csak és kizárólag hagyományos hordozó fedezete mellett lehet végrehajtani. Akkor minek a tengerészgyalogságnak a saját merevszárnyas hordozó?! Arról nem is beszélve (bár nem idetartozik), de a tengerészgyalogság tüzérségét és páncélosait is szétdobnám a US Army között, és a Marines pedig mehetne a Navy-be.
Visszatérve az F-35-re: értem én, hogy bizonyos paramétereiben az F-35 kimagasló, de az hogy két 40 éves (!!!) típussal kell versenyeznie, és 5 évvel a rendszerbeállítása után már felmerül program kukázásának az ötlete, az sokat elárul az összképről. Ha jól emlékszem, az F-15 / F-16 / MiG-29 / Su-27 gépeket senki nem akarta 5 évvel a rendszerbeállítás után pakolópályára tenni..
Sem helyette még Mig-15-öt, vagy Sabre-t rendelni...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 552
113
de az hogy két 40 éves (!!!) típussal kell versenyeznie, és 5 évvel a rendszerbeállítása után már felmerül program kukázásának az ötlete, az sokat elárul az összképről. Ha jól emlékszem, az F-15 / F-16 / MiG-29 / Su-27 gépeket senki nem akarta 5 évvel a rendszerbeállítás után pakolópályára tenni..
De, ha elolvastad a szövegem, akkor látod, hogy miért “kell” versenyeznie az F-15-össel. És csak azzal.
Emlékezz vissza, hogy két-három éve még szó sem volt arról, hogy az USAF-nak gondja lenne az F-35-össel.
Ez az egész csak most erősödött fel, mióta átadták az első F-15EX gépet.
A Boeing-nek összesen csak nyolc gépre van szerződése, plusz a katari gépek befejezése és kész, kifújt.
Nagyon nem mindegy, hogy lesz-e abból a 144 gépből valami, vagy sem, mert attól nem csak a további indonéz és indiai megrendelés, hanem az egész Boeing jövője függ.

Az F-16-os esetében pedig most zajlik egy F-16V upgrade, de ennyi.

Sőt, jelen állás szerint nemcsak, hogy a 144 F-15EX megrendelése nincs még aláírva (eleve nem is az USAF-nak menne), de még a berendelt F-35A darabszámot se csökkentette senki.
Arról meg, hogy kukáznák az F-35-öst, végképp nincs szó.
Erre csak utalgatnak mindenféle “szakújságîrók” odaát.
 
T

Törölt tag 2822

Guest
Ne haragudj Molni, de ha valaki bármilyen óvatosan és szőrmentén rámutat arra a kétségbevonhatatlan tényre, hogy az F-35 egy fostalicska, akkor rögtön előjön belőled az epilepsziásra fanatizált iszlám fundamentalista, és rögtön elkezdesz sértegetni mindenkit, aki nem ért veled egyet. Vagy bármilyen más témában. Ezért nem tudom komolyan venni a bejegyzéseidet, mert láthatóan nem vagy objektív.

Ha azt mondod a Mona Lisa-ra, hogy szar, akkor ne lepődj meg ha egy művészetet kedvelő elküld a halál faszára. Az F-35 körüli mizéria csak arra mutat rá, hogy az újságírók és döntéshozók többsége retardált idióta.
 
K

kamm

Guest
Ja, és még valami. A reálisan hordozóható csapásmérő fegyverzet a Rafale és EF számára is nagyjából ennyi, ha nem akarsz nagyon odaverni a repteljesítménynek, és a Gripennek is ez helyzet. Akkor ezekről halkan kérem, hogy mi a véleményed?
Fele- ill harmadannyiba kerulnek, van funkcio, amiben melle meg jobbak is. Konkretan 2-3x akkora flottat reptetsz azokbol a tipusokbol, ugyanannyibol.
 
K

kamm

Guest
Ha azt mondod a Mona Lisa-ra, hogy szar, akkor ne lepődj meg ha egy művészetet kedvelő elküld a halál faszára. Az F-35 körüli mizéria csak arra mutat rá, hogy az újságírók és döntéshozók többsége retardált idióta.
Aki retardalt idiotazik masokat, annal nagyobb nem is kell.
Ami meg a donteshozokat illeti, kicsit tobb ralatasuk van a nagyobb osszefuggesekre mint itt barkinek, de az o felelosseguk ez az egesz korrupt disznosag.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ok, értem én, hogy az F-35A és a F-35C alapvetően nem lett volna rossz ötlet. De ez sajnos nem változtat azon a tényen, hogy az US Marine F-35B-re semmi szükség nem volt. Ahogy magára a teljes US Marine-ra sem. Felépítettek egy párhuzamos hadsereget saját tüzérséggel, páncélosokkal, légierővel, helikopterekkel és hordozókkal. Az angoloknál felismerték, hogy az egész tengerészgyalogság csak a napóleoni háborúk romantikájából táplálkozik, és beolvasztották a Navy-be. Az a Wasp-osztály, amire az F-35B-t tervezették, önmagában is hülyeség. Csináltak egy csapatszállító + helikopterhordozó+merevszárnyas hrdozó+partraszállító hajót. Amikor a US hadászati doktrína előírja, hogy partraszállást csak és kizárólag hagyományos hordozó fedezete mellett lehet végrehajtani. Akkor minek a tengerészgyalogságnak a saját merevszárnyas hordozó?! Arról nem is beszélve (bár nem idetartozik), de a tengerészgyalogság tüzérségét és páncélosait is szétdobnám a US Army között, és a Marines pedig mehetne a Navy-be.
Visszatérve az F-35-re: értem én, hogy bizonyos paramétereiben az F-35 kimagasló, de az hogy két 40 éves (!!!) típussal kell versenyeznie, és 5 évvel a rendszerbeállítása után már felmerül program kukázásának az ötlete, az sokat elárul az összképről. Ha jól emlékszem, az F-15 / F-16 / MiG-29 / Su-27 gépeket senki nem akarta 5 évvel a rendszerbeállítás után pakolópályára tenni..
Ugye nem annyira van fogalmad a US Marines és a Navy aktuális terveiről?!?! o_O