Még mindig itt tartunk hogy molninak ell kell magyaráznia az f-35 előnyeit egy f-16 szemben ?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Itt nem. HTKA-eretnekmentes övezetMég mindig itt tartunk hogy molninak ell kell magyaráznia az f-35 előnyeit egy f-16 szemben ?
Az nem előny, hogy drágább és nehezebb üzemeltetni. Ok, stealth. De ha stealth konfigurációban repül, akkor akkor max. egy kerti budi lebombázáshoz elegendő a csapásmérő fegyverzete, önvédelemhez pedig max. egy zsinóron röptetett papírsárkány ellen. Ha normális méretű fegyverzetet akarnak rárakni, akkor rögtön ugrott a stealth és a supercruise. Ja, van rajta DAS. Szuper, hurrá. Nagyon megérte a fejlesztési költséget. Tipikus Concorde-effektus amit művelnek az F-35-tel. Magyarázzák hogy jó, mert nehéz beismerni hogy elbasztak csilliárd dollárt és 2 évtized fejlesztési időt.Még mindig itt tartunk hogy molninak ell kell magyaráznia az f-35 előnyeit egy f-16 szemben ?
Értem, akkor legyen parittyás haderő, mert az olcsó. Egyszerű üzemeltetni, csak kavics és bőrszíj kell hozzá...Az nem előny, hogy drágább és nehezebb üzemeltetni.
Ez úgy marhaásg, ahogy van. Bocsánat, de nem fogom vissza magam. Elegem van az ilyen ostoba emberekből.Ok, stealth. De ha stealth konfigurációban repül, akkor akkor max. egy kerti budi lebombázáshoz elegendő a csapásmérő fegyverzete
A sidekick fejlesztéssel konkrétan a fegyverzete azonos egy F-16C-vel. AG lásd fent és 4xAIM-120.,Ha normális méretű fegyverzetet akarnak rárakni, akkor rögtön ugrott a stealth és a supercruise.
Szerinem ilyen tömény hülyeség után mész te is a többi 10+ ignore ember közé.Ja, van rajta DAS. Szuper, hurrá. Nagyon megérte a fejlesztési költséget. Tipikus Concorde-effektus amit művelnek az F-35-tel. Magyarázzák hogy jó, mert nehéz beismerni hogy elbasztak csilliárd dollárt és 2 évtized fejlesztési időt.
epp azert nem kellene minden fasszagokat leirni azoknak akik nem nagyon jaratossak a temaban.Olvastam a cikket szerintem nem érdemes sok szót rá vesztegetni , nem azoknak szánták akik érdeklődnek a téma iránt és kicsit az átlagnál járatosabbak a témában.
ott van a kep amit betettem tegnap, 2 JSM es egy aim 120 az egyik fegyverkamraban.Az nem előny, hogy drágább és nehezebb üzemeltetni. Ok, stealth. De ha stealth konfigurációban repül, akkor akkor max. egy kerti budi lebombázáshoz elegendő a csapásmérő fegyverzete, önvédelemhez pedig max. egy zsinóron röptetett papírsárkány ellen. Ha normális méretű fegyverzetet akarnak rárakni, akkor rögtön ugrott a stealth és a supercruise. Ja, van rajta DAS. Szuper, hurrá. Nagyon megérte a fejlesztési költséget. Tipikus Concorde-effektus amit művelnek az F-35-tel. Magyarázzák hogy jó, mert nehéz beismerni hogy elbasztak csilliárd dollárt és 2 évtized fejlesztési időt.
Az egészet.Kétszer.ott van a kep amit betettem tegnap, 2 JSM es egy aim 120 az egyik fegyverkamraban.
mi a tokomet akarsz meg? vigye egybol el az USA hadikeszletenek felet?
Igazad van abban, hogy sajnos egyre több az olyan "produkció" amihez még egy minimális guglizást sem folytatott le az ipse mielőtt elkezdte püfölni a klaviatúrát és ez még a jobbik eset, hogy valamit beletesz a saját kútfőjéből sokszor az "újságírás" kimerül a Ctrl-C : Ctrl-V billentyűkombinációban.epp azert nem kellene minden fasszagokat leirni azoknak akik nem nagyon jaratossak a temaban.
az ujsagiras eleve ugy indult hogy hirmegosztas meg tenykozles, es egy nagy szaros lajkvadaszat lett belole ahol nem az a fontos hogy igaz legyen,m hanem hogy minnel tobb marhasagot hadarjunk ossze.
lassuk is a hatasat a sok laposfoldes/antivaccina stb mozgalmakban.
Én ezt a fegyverzetesdit nem értem. A legtöbb strike missiont úgy repülték le az F-16C / F-15E hogy több pilon üresen volt vagy teljesen le volt szedve a gépről. Mert ennyire kurva sokat számít a hatótávban.Értem, akkor legyen parittyás haderő, mert az olcsó. Egyszerű üzemeltetni, csak kavics és bőrszíj kell hozzá...
Ez úgy marhaásg, ahogy van. Bocsánat, de nem fogom vissza magam. Elegem van az ilyen ostoba emberekből.
Az F-35A dedikáltam az F-16C váltótípusa, ezért 100%-ban annak fegyverzetét várták el. Ami a 3/7 függesztési pontot jelenti, ami 2x2000 lb vagy 8xSDB.
Ha neked 8 db épület vagy jármű szimultán támadása egy kerti budit jelent, akkor és csak egy elmeorvost tudok javasolni, mást nem.
A sidekick fejlesztéssel konkrétan a fegyverzete azonos egy F-16C-vel. AG lásd fent és 4xAIM-120.
Szerinem ilyen tömény hülyeség után mész te is a többi 10+ ignore ember közé.
Integrált és egymással automatikusan együttműködő, EOTS, DAS, radar, vontatott csali, felvetített kép a pilóta elé és összefésült légi helyzetkép szűrve.
Ennek közelében nincs semmi USAF-os cucc, stealth nélkül sem.
A Sviatagi Vihar alatt azért vitt sok fegyvert az F-15E (4x2000 lb-t is), de hát ott az első hét után ellenállás kb. semmi nem volt.Én ezt a fegyverzetesdit nem értem. A legtöbb strike missiont úgy repülték le az F-16C / F-15E hogy több pilon üresen volt vagy teljesen le volt szedve a gépről. Mert ennyire kurva sokat számít a hatótávban.
Aztán meg mindenki jajveszékel, hogy nem fér rá a 12 db Maverick. Lol.
A Concorde-effektus valóban igaz a JSF programra, de csak az egészre és az F-35B miatt.Tipikus Concorde-effektus amit művelnek az F-35-tel. Magyarázzák hogy jó, mert nehéz beismerni hogy elbasztak csilliárd dollárt és 2 évtized fejlesztési időt.
Ja, és még valami. A reálisan hordozóható csapásmérő fegyverzet a Rafale és EF számára is nagyjából ennyi, ha nem akarsz nagyon odaverni a repteljesítménynek, és a Gripennek is ez helyzet. Akkor ezekről halkan kérem, hogy mi a véleményed?Az nem előny, hogy drágább és nehezebb üzemeltetni. Ok, stealth. De ha stealth konfigurációban repül, akkor akkor max. egy kerti budi lebombázáshoz elegendő a csapásmérő fegyverzete, önvédelemhez pedig max. egy zsinóron röptetett papírsárkány ellen. Ha normális méretű fegyverzetet akarnak rárakni, akkor rögtön ugrott a stealth és a supercruise. Ja, van rajta DAS. Szuper, hurrá. Nagyon megérte a fejlesztési költséget. Tipikus Concorde-effektus amit művelnek az F-35-tel. Magyarázzák hogy jó, mert nehéz beismerni hogy elbasztak csilliárd dollárt és 2 évtized fejlesztési időt.
Ok, értem én, hogy az F-35A és a F-35C alapvetően nem lett volna rossz ötlet. De ez sajnos nem változtat azon a tényen, hogy az US Marine F-35B-re semmi szükség nem volt. Ahogy magára a teljes US Marine-ra sem. Felépítettek egy párhuzamos hadsereget saját tüzérséggel, páncélosokkal, légierővel, helikopterekkel és hordozókkal. Az angoloknál felismerték, hogy az egész tengerészgyalogság csak a napóleoni háborúk romantikájából táplálkozik, és beolvasztották a Navy-be. Az a Wasp-osztály, amire az F-35B-t tervezették, önmagában is hülyeség. Csináltak egy csapatszállító + helikopterhordozó+merevszárnyas hrdozó+partraszállító hajót. Amikor a US hadászati doktrína előírja, hogy partraszállást csak és kizárólag hagyományos hordozó fedezete mellett lehet végrehajtani. Akkor minek a tengerészgyalogságnak a saját merevszárnyas hordozó?! Arról nem is beszélve (bár nem idetartozik), de a tengerészgyalogság tüzérségét és páncélosait is szétdobnám a US Army között, és a Marines pedig mehetne a Navy-be.A Concorde-effektus valóban igaz a JSF programra, de csak az egészre és az F-35B miatt.
Az USAF F-35A gépe az önmagában egyátalán nem olyan rossz, mint ahogy ezt a mostani, erősen a Boeing felől nagyra fújt médiakampány sejteti.
Mostanra már egyértelműen látszik a következő:
Kb ezek az arányok.
- Az F-35-ös program túlburjánzott, túlárazott és túlnőtt magán, lényegében húsz év alatt ketesztül-kasul behálózta az egész amerikai gazdaságot és poltikát. Mára már önjáróvá vált, nem lehet leállítani.
- Az F-35A az USAF számára egy olyan alapvető és progresszív típussá vált az elmúlt két évtized alatt, hogy erre már komplett doktrínát, továbbá harcászati és üzemeltetési filozófiát lehet és kell építeni. Lényegében a már most hadrendbe állított darabszám, a felállított alakulatok, a kiképzési rendszer és a kitűzött feladatkörök alapján ez a gép veheti át a kiöregedő F-15C és részben az F-16C szerepét is. Korábban az F-15C utódjának egyértelműen az F-22 volt kijelölve, de a későbbi koncepció szerint kigondolt F-35A erre ma már alkalmasabbnak tűnik.
- Az F-15EX megjelenése a nem várt kakukktojás. Előzőleg, az alacsony észlelhetőségű típusokról letiltott, de amúgy jól fizető arab vevőkör számára kigondolt, de elkaszált F-15 Silent Eagle után a Boeing, a külföldi piacra folyamatosan customizált export modellt ajánlotta fel az USAF részére, F-15X név alatt. Nyitva hagyva az USAF-specifikus kialakítás lehetőségét. A B737 MAX-fiaskó, majd a B777X strukturális problémái, továbbá a KC-46-os Pegasus program megcsúszásával nehéz helyzetbe kerülő Boeing végül - hála az ex-Boeing CEO/védelmi miniszter döntésének - egy az egyben a katari F-15QA-t átcímkézve, az F-15EX-et kínálta fel eladásra. Jól látszik, hogy mára mennyire a farok csóválja a kutyát, hogy mikor az USAF jelezte, hogy őket az F-15C váltótípusaként maximum az együléses F-15CX érdekelné csak az F-15X-ből, a Boeing jelezte, hogy az neki már plusz költség lenne, mivel 1987 óta nem gyártott együléses modellt! Szóval a Boeing kunyerálta ki a megrendelést, neki létkérdés az ügylet, de ő mondja meg, hogy mit lehet tőle rendelni...
- Jelenleg két fronton zajlik az offenzíva: a Covid miatt most már végképp ellehetetlenült Boeing (a Lockheed a civil aviatikát érintő krízisre kevésbé érzékeny) minden fronton promózza a teljesen USAF-idegen F-15EX-et, lényegében a gombhoz varrva a kabátot. Továbbá, próbál neki “helyet csinálni”, azaz levágni az F-35A darabszámokból. Ezzel az aktív ellenkampánnyal igyekszik megdolgozni a megújult törvényhozást, hogy elérje a 144 darabos megrendelést, ami még mindig lóg a levegőben. És ez a levegő az, ami a Boeing körül is kezd fogyni.
Ne haragudj Molni, de ha valaki bármilyen óvatosan és szőrmentén rámutat arra a kétségbevonhatatlan tényre, hogy az F-35 egy fostalicska, akkor rögtön előjön belőled az epilepsziásra fanatizált iszlám fundamentalista, és rögtön elkezdesz sértegetni mindenkit, aki nem ért veled egyet. Vagy bármilyen más témában. Ezért nem tudom komolyan venni a bejegyzéseidet, mert láthatóan nem vagy objektív.Ha neked 8 db épület vagy jármű szimultán támadása egy kerti budit jelent, akkor és csak egy elmeorvost tudok javasolni, mást nem.
Szerinem ilyen tömény hülyeség után mész te is a többi 10+ ignore ember közé.
Sem helyette még Mig-15-öt, vagy Sabre-t rendelni...Ok, értem én, hogy az F-35A és a F-35C alapvetően nem lett volna rossz ötlet. De ez sajnos nem változtat azon a tényen, hogy az US Marine F-35B-re semmi szükség nem volt. Ahogy magára a teljes US Marine-ra sem. Felépítettek egy párhuzamos hadsereget saját tüzérséggel, páncélosokkal, légierővel, helikopterekkel és hordozókkal. Az angoloknál felismerték, hogy az egész tengerészgyalogság csak a napóleoni háborúk romantikájából táplálkozik, és beolvasztották a Navy-be. Az a Wasp-osztály, amire az F-35B-t tervezették, önmagában is hülyeség. Csináltak egy csapatszállító + helikopterhordozó+merevszárnyas hrdozó+partraszállító hajót. Amikor a US hadászati doktrína előírja, hogy partraszállást csak és kizárólag hagyományos hordozó fedezete mellett lehet végrehajtani. Akkor minek a tengerészgyalogságnak a saját merevszárnyas hordozó?! Arról nem is beszélve (bár nem idetartozik), de a tengerészgyalogság tüzérségét és páncélosait is szétdobnám a US Army között, és a Marines pedig mehetne a Navy-be.
Visszatérve az F-35-re: értem én, hogy bizonyos paramétereiben az F-35 kimagasló, de az hogy két 40 éves (!!!) típussal kell versenyeznie, és 5 évvel a rendszerbeállítása után már felmerül program kukázásának az ötlete, az sokat elárul az összképről. Ha jól emlékszem, az F-15 / F-16 / MiG-29 / Su-27 gépeket senki nem akarta 5 évvel a rendszerbeállítás után pakolópályára tenni..
De, ha elolvastad a szövegem, akkor látod, hogy miért “kell” versenyeznie az F-15-össel. És csak azzal.de az hogy két 40 éves (!!!) típussal kell versenyeznie, és 5 évvel a rendszerbeállítása után már felmerül program kukázásának az ötlete, az sokat elárul az összképről. Ha jól emlékszem, az F-15 / F-16 / MiG-29 / Su-27 gépeket senki nem akarta 5 évvel a rendszerbeállítás után pakolópályára tenni..
Ne haragudj Molni, de ha valaki bármilyen óvatosan és szőrmentén rámutat arra a kétségbevonhatatlan tényre, hogy az F-35 egy fostalicska, akkor rögtön előjön belőled az epilepsziásra fanatizált iszlám fundamentalista, és rögtön elkezdesz sértegetni mindenkit, aki nem ért veled egyet. Vagy bármilyen más témában. Ezért nem tudom komolyan venni a bejegyzéseidet, mert láthatóan nem vagy objektív.
Fele- ill harmadannyiba kerulnek, van funkcio, amiben melle meg jobbak is. Konkretan 2-3x akkora flottat reptetsz azokbol a tipusokbol, ugyanannyibol.Ja, és még valami. A reálisan hordozóható csapásmérő fegyverzet a Rafale és EF számára is nagyjából ennyi, ha nem akarsz nagyon odaverni a repteljesítménynek, és a Gripennek is ez helyzet. Akkor ezekről halkan kérem, hogy mi a véleményed?
Aki retardalt idiotazik masokat, annal nagyobb nem is kell.Ha azt mondod a Mona Lisa-ra, hogy szar, akkor ne lepődj meg ha egy művészetet kedvelő elküld a halál faszára. Az F-35 körüli mizéria csak arra mutat rá, hogy az újságírók és döntéshozók többsége retardált idióta.
Ugye nem annyira van fogalmad a US Marines és a Navy aktuális terveiről?!?!Ok, értem én, hogy az F-35A és a F-35C alapvetően nem lett volna rossz ötlet. De ez sajnos nem változtat azon a tényen, hogy az US Marine F-35B-re semmi szükség nem volt. Ahogy magára a teljes US Marine-ra sem. Felépítettek egy párhuzamos hadsereget saját tüzérséggel, páncélosokkal, légierővel, helikopterekkel és hordozókkal. Az angoloknál felismerték, hogy az egész tengerészgyalogság csak a napóleoni háborúk romantikájából táplálkozik, és beolvasztották a Navy-be. Az a Wasp-osztály, amire az F-35B-t tervezették, önmagában is hülyeség. Csináltak egy csapatszállító + helikopterhordozó+merevszárnyas hrdozó+partraszállító hajót. Amikor a US hadászati doktrína előírja, hogy partraszállást csak és kizárólag hagyományos hordozó fedezete mellett lehet végrehajtani. Akkor minek a tengerészgyalogságnak a saját merevszárnyas hordozó?! Arról nem is beszélve (bár nem idetartozik), de a tengerészgyalogság tüzérségét és páncélosait is szétdobnám a US Army között, és a Marines pedig mehetne a Navy-be.
Visszatérve az F-35-re: értem én, hogy bizonyos paramétereiben az F-35 kimagasló, de az hogy két 40 éves (!!!) típussal kell versenyeznie, és 5 évvel a rendszerbeállítása után már felmerül program kukázásának az ötlete, az sokat elárul az összképről. Ha jól emlékszem, az F-15 / F-16 / MiG-29 / Su-27 gépeket senki nem akarta 5 évvel a rendszerbeállítás után pakolópályára tenni..