F-47 (Boeing) / NGAD - Next Generation Air Dominance (USAF)

" Trump 20 milliárd dolláros szerződést ad a Boeingnek Amerika következő generációs lopakodó vadászgépére! ✈️"

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Van saját topikja:
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Amúgy magára a típusra visszatérve ha a Szu-34-et kacsaként szoktuk emlegetni, akkor az F-47 annak hidraulikus préssel kivasalt változata
GmlbKeaWwAApKfc
Ha tényleg ilyen lesz, akkor nagyon hasonlít az F/A-XX egyik fantáziarajzára. Arról volt szó legutóbb, hogy az NGAD és az F/A-XX az két külön program. És hogy az NGAD-t újra kell gondolni, ezért felülvizsgálják a programot és kb. októberben lesz eredménye. Az F/A-XX viszont megy tovább. Musk meg azzal jött, hogy töröni kell NGAD-t és drón kell helyette. Erre váratlanul mégis bejelentik...

Szintén érdekes amúgy a kacsacsőr mellett a kacsa vezérsíkok alkalmazása is, ami elviekben amúgy rontaná a radarkeresztmetszetet, de gondolom függőleges vezérsíkok hiányában ezt rakták be kényszerből, hogy mégse egy tégla manőverezőképességével rendelkezzen
A J-20-on is van kacsaszárny. A Gripenre is azt mondták, hogy nem növeli a radarkeresztmetszetet, mert olyan anyagból van. Lehet, hogy ez az egész csak egy téveszme abból az időből, amikor az F-22 megjelent? Akkor azt írták a "szakértők", hogy kacsaszárnyakkal nem lehet lopakodni és hogy át lettek verve az orosz és európai tervezők az X-29, X-31prototípusokkal, elhitték hogy a szupermanőverezőképesség a jövő... közben meg már titokban repült az F-117 és épültek az YF-22/YF-23 prototípusok.

Plusz kommenteket nézegetve nem csak mi vagyunk amúgy elégedetlenek a választással, hanem az USA repülőbuzijai is. Kedvencem az a komment, ami szerint azért optimális az F-47 típusjelzés, mert Boeinget ismerve 2047 előtt úgysem lesz kész :D
Remélem, nem az lesz a neve hogy Thunderbolt III... (P-47 Thunderbolt, A-10 Thunderbolt II, mire rendszerbe áll az új gép ez utóbbi is valószínűleg már ki lesz vonva, így nem lesz névkeveredés. )
 
Amúgy magára a típusra visszatérve ha a Szu-34-et kacsaként szoktuk emlegetni, akkor az F-47 annak hidraulikus préssel kivasalt változata
GmlbKeaWwAApKfc

Szintén érdekes amúgy a kacsacsőr mellett a kacsa vezérsíkok alkalmazása is, ami elviekben amúgy rontaná a radarkeresztmetszetet, de gondolom függőleges vezérsíkok hiányában ezt rakták be kényszerből, hogy mégse egy tégla manőverezőképességével rendelkezzen

Plusz kommenteket nézegetve nem csak mi vagyunk amúgy elégedetlenek a választással, hanem az USA repülőbuzijai is. Kedvencem az a komment, ami szerint azért optimális az F-47 típusjelzés, mert Boeinget ismerve 2047 előtt úgysem lesz kész :D
Legalább tudjuk, hogy nyert a vadászmaffia...
  • Ez a repülőgép nem egy dromedár, az orrfutó méretéből ítélve az F-22, vagy attól egy kicsit nagyobb sárkány, durván 20m hosszat tippelek
  • Jókora dihedral elrendezésű szárny - eszerint nincs függőleges vezérsík, ugyanis ez dolgozik mind az X, mind az Y tengelyben, vagyis ez biztosítja az oldalirányú stabilitást. Csökkenti a kacsa szükséges kitérítési igényét, ami meg az LO tulajdonságok folyamatos fenntartása miatt fontos
  • A legfurább nekem az a hatalmas fülketető. Eszerint győzött ismét a konzervatívabb megközelítés, a gép klasszikus vadászgépként funkcionál, jó kilátást terveznek rá. Vagyis sehol az NGAD eredeti célkitűzése, ami egy jókora vadászbombázó volt (J-36 szerűség) - azt valszeg átvette a B-21.
  • A legfontosabb persze nem látszik - sem a beömlők, sem a fúvócsövek. Ellenben az LM concepten látható, belépőélbe ágyazott beömlőnek nyoma sincs (és a kacsa mögé sem lenne értelme tenni), szóval valahol a hasán lesz.
Persze lehet egy nagy kamu a kép, mindenesetre látszik dűlőre jutottak a kialakítást illetően és nyert a jelenlegi force structure fenntartása, nem indultak el a flying fortress irányába, minek a gépet első iterációjában megálmodták....
 
Csodálkozom, hogy még nincs neki topik.



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.




 
Csodálkozom, hogy még nincs neki topik.



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.





1. Trump döntött volna egyedül a végén? :) Remélem valami összehasonlító teszt volt azért.
2. Musk megint oldalról beszólogat.
3, Nemrég még voltak akik gúnyolódtak, hogy a kínaiak hogy elhúztak, miközben a hírek szerint már régóta repülik a gépet. Amire amúgy még én is utaltam korábban - pedig nem is ismertem a program állását, csak sejtettem - hogy előrébb vannak ők is.
4. Gondolom új hajtóművel lesz, aminél két dolog is új lehet: turbina és kompresszorlapátok eltérő fordulatszáma, illetve hogy változtatható a mag és bypass levegő arány.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Nevét lehet már tudni? Lightning III? :D Vagy mikor szokás elkeresztelni ezeket hivatalosan? Elnézést, ha vótmá valahol, de a fő érdeklődési körömtől kissé messzebb vannak ezek a cuccok.
 
Nevét lehet már tudni? Lightning III? :D Vagy mikor szokás elkeresztelni ezeket hivatalosan? Elnézést, ha vótmá valahol, de a fő érdeklődési körömtől kissé messzebb vannak ezek a cuccok.
Nincs még neve. Szerintem majd valamikor az első repülés körül kap csak nevet. Vagy esetleg amikor már olyan fázisban lesz az összeszerelés hogy meg lehet mutatni. A tervek szerint 2029 elején fog repülni.
 
A Raptor és Lightning II is kicsivel a demok első bemutatói előtt lettek adva hivatalosan, ha jól emlékszem.
És valószínűleg itt is lesz majd házi szavazás a Boeing és USAF berkeiben, hogy ki milyen nevet adna neki.
 
Van saját topikja:
Ha ezúttal nem kér ezért a pénzért valami kézzelfogható eredményt cserébe, ami legalább egy nullszériás gép, akkor jó szokás szerint ezt a pénzt is elcsokizzák és max majd valami koncepciót fognak papíron lobogtatni.
Hihetetlen ami az F-35-ös körü ment/megy.