Atyaisten... Szanszi, ennyi téveszmét hol szedtél össze...?
F-16 MLU szimultán 6 légi célt tud egyszerre leküzdeni, a gripen 4-et.
Teljesen lényegtelen, mert egyig kép sem repül olyan konfiban, ami ezt kihasználhatóvá tenné. Ugyanis az F-16 csak full AA konfigban képes erre, de szökőévenként repül ilyenben. A C/D Gripenre négy AMRAAM rakható max. Akkor hova tudjon több célt szimultán leküzdeni...?
Egyébként tudtommal az MLU is négyet tud, a Super Hornet is, az F-15C is, egyedül az alaszkai F-15C-k tudnak 8-at. Teljesen elméleti mind. A valóságban elképzelhető helyzetekben kettő kihasználása is igen nehéz, teljesen lényegtelen hogy akkor esetleg az MLU kettővel többet tud. Kinemszarjale kategória...
Jelenleg a legkorszerűbb nem AESA rendszerű radar a lengyel Falconok APG 68v9 -e aminek nagyobb a felderítési távolsága jobb felbontása ,SAR képet csinál stb.
Max. felbontású SAR képet te nem láttál még semmilyen típusnál sem vagy ha neked van ilyen, akkor kérlek osztd meg velünk.
A PS 05 egyes irodalmak szerint a hornet APG -65 radarjából lett fejlesztve, mások szerint meg a harrier blue fox radarjából. Nem hiszem hogy a svédek nagyobb királyok lennének radarfejlesztésben az amcsiknál.
Élvonalban vannak. A világ első digitális adatátviteli rendszere svéd volt. Mikor? A '60-as években. Upsz... A Viggennel pár jenki találkozott a '80-as években és irgalmatlanul meglepődtek, hogy mit tud. A svéd elektronika világszínovalú. Pont. Mutass egy olyan 10 milliós országot, aminek az ipara nagyrészt önerőből AESA radart fejleszt. No comment...
Már csak ha a legegyszerűbb dolgot, a gripen kicsi orrkúpjában elférő kicsi radar antennát nézzük (hatótávolság) , akkor elvérzik a gripen.
Kisebb az anenna, fú micsoda ütős érv. Azért kicsivel több tényező van ennél...
A gripen kicsi radarja ki sem tudja használni a meteor indítási távolságát.
Ez így önmagában nem csak a Gripenre igaz, de oda se neki...
Attól még hogy terepkövető radar nélkül tud alacsonyan repülni, attól még nem jobb csapásmérő. Már tizen éve nem csapásmérnek alacsonyan a csöves légvédelem miatt.
Továbbra is gyakorolják a világon a magukat komolyan vevő légierők. Amíg a közepes magasság kockázata kisebb, mint az alacsonyé, addig ez igaz. Azt amikor az első korszerű integrált légvédelemnek neki kell menni, akkor ott a közepes magasságon bóklászás elég szuicid hajlamot jelent full EW support nélkül...
SAR képessége nincs a grippennek, akkor mivel jobb?
Mármint szerinted a Griff radarja nem képes SAR képet készíteni...? Ezt a marhaságot honnan vetted...?
Önállóan meg tudja határozni a célok GPS koordinátáit? Szerintem nem.
Öööö, SDB használatra képes a magyar Griff flotta is, csak rá kéne tenni.
A svájci tenderen a legkisebb csapásmérő pontszámot a gripen kapta. Szerintük egy időben csak egy célt képes leküzdeni, még a régóta használt F-18 aik is jobb szerintük. Akkor miért is jobb?
Ezért mondtam azt, hogy a svájci értékelés elég homlokráncolgatásra okot adó volt. Ugyanis SDB-vel szimultán célleküzdésre is képes elvileg.
ECM. Csúcskategóriás? Lehet hogy jó technikailag, de az adatbázisuk BIZTOS hogy sokkal kisebb mint az amcsi rendszereké.
Ki ne találd már azt, hogy a jenkik átadják a full EW könyvtárukat boldog boldogtalannak, mert még elröhögöm magam. A vasat és annak supportját adják el, ilyen dolgokat nem. Szerinted viccből járnak "porszívózni" a világon a komolyabb légierők gépei...?
Az amcsik háborúznak évtizedek óta, hatalmas könyvtáruk van mindenféle repülőgép radar, földi radar SAM radarból, ezzel szemben egy elszigetelt semleges ország mit tud felmutatni?
Ez az elmélet. Aztán kérdezt meg Zordot, hogy a hidegháború után hogyan vesztették el a képesség elég jelentős részét, mert nem volt rá pénz.
A BOL svéd találmány, igaz. Egy ideig csak úgy repülhettek a gépek, hogy légiharcrakéták és infracsapdák, vagy csapásmérő fegyverzet, de infracsapdák nélkül. Ez manapság nem tudom változott-e.
Igen, változott.
A Falvonok már boszniában is használták a huzalon vontatható csalit (egy darabot bemutattak a tévében is, azt hitték hogy valamiféle bomba). Gripennek volt ilyen? Még most sincs.
Na, ez az első valid pont. Egyébként szerinted lehetetlen integrálni Griffre...? Szerinted a világ összes Viper-e és MLU-ja bír ilyennel...?
Be kell látni, hogy 2000 ben a gripen sehol sem volt az MLU -hoz képes.
2014-et írunk hamarosan...
Ez a szakadék tovább nőtt, mert a falcon korszerűsítése is folytatódott (AESA pld.)
Az F-16 Block 60 gépeken kívül nincs AESA radaros F-16, de oda se neki...
A Therma dán fejlesztő cég, nem svéd.
Tudom. És hol írtam, hogy svéd...? Arról írtam, hogy az F-16 MLU még a Therma féle PIDS zavarókkal is kevesebb csalit visz...
Lehet hogy szerinted nem fos, szerintem a 4. generációs gépek között az.
-Kis hatótávolság
Ezt gondolom, csak kitaláltad a gép méretéből, de valós adatod nincs. A Gripen tartja kis hazánkban jelenleg a repülési időrekordot egy felszállásból a szuperszonikus gépek között. Akkor szerinted ez mit jelent...? Attól, hogy a gép kicsi, attól a hatósugara megfeleő, mert a hajtómű fajlagos és abszolút fogyasztása is megfelelő tartományban van. Szó se róla, pont úgy repült Líbia felett, ahogy a Viperek...
-Vagy póttartály és normális hatósugár, vagy nagy tömegű csapásmérő fegyverek, de elégtelen hatósugár.
Öööö, az F-16C és MLU is kb. így van. A több függesztő miatt csapásmérő konfigban jobb a BVR képessége, de ennyi. A két szárnypótost ugyanúgy fel lehetne heggeszteni a Viperre, mint a Gripenre...
-Még a legalapabb robbanásvédelmi rendszerek sincsenek benne a kis üzemanyag tank miatt (semlegesgáz, öntömítő hab) A mig-29 nek volt semlegesgáz rendszere...
Itt úgy érzem, hogy picit el vagy maradva. Ez még tudtommal az A/B gépekre voltak igazak. Nekünk nem ilyen van és svédeknél sem igen repülnek már.