F-X2 / F-X BR program - a brazil vadészgép tender (Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 241
81 129
113
" Az osztrák tenderen kiderült, hogy a gripen nagyon minimális összeggel kerül kevesebbe mint a typhoon, a két gép teljesítménye és tudása között viszont fényévnyi szakadék van a typhoon javára."

Az olcsó és hatékony osztrákok EF üzemeltetésről...

http://htka.hu/2012/09/05/osztrak-eurofighter-program-5-ev-5-bevetheto-gep/
 

szanszi

New Member
2013. december 21.
13
0
1
<blockquote>Az F-16 -os SOHA nem ejtette ki magát az árával.

Az ellentételezés része az ár is. Az első ajánlatok során meg szó sem volt gazdasági ellentételezésről.

Ezek a fos gripenek nem!

Azért fosnak titulálni elég erős. Az, hogy mi nem aknázzuk ki a benne levő potenciált, az nem a svéd vas hibája. Lehetne HOBS képessége IRIS-T-vel, lehetne hozzá display és csapásmérő képessége felülmúlja az F-16C-t, mert digitális térképpel terepkövető radar nélkül is képes robotpilótával alacsonyan repülni.

A gép ECM-je csúcskategóriás, infracsapdák és dipólköteg terén hülyére ver egy átlagos jenki F-16C/D-t, de egy MLU-t is, még a tartókba integrált TERMA féle zavarókkal is. (Azokba csak dipól mehet, infracsapda nem.)

Ezeket majd meg kell még vennünk maradványértéken (szívből remélem hogy nem veszik meg örökbe)

Ha. És 2026 után akkor milyen gép lesz? Megint 0-ról elkezdünk valamit felépíteni...?

Arról meg ne is beszéljünk, hogy az F-16 MLU SOKKAL-SOKKAL potensebb mint ez a szar svéd játékrepülő.

Ez az egyetlen része, ami talán igaz annak, amit írsz.

A Falconnak már réges régen voltak olyan fontos és döntő képességei ami ennek svéd "csodának" nincs és nem is lesz soha!

Pl...?

Az osztrák tenderen kiderült, hogy a gripen nagyon minimális összeggel kerül kevesebbe mint a typhoon, a két gép teljesítménye és tudása között viszont fényévnyi szakadék van a typhoon javára.

Ez mikor és hol derült ki? Én erre nem emlékszem. Arra viszont igen, hogy a svájcinál messze a Gripen legalcsonyabb ajánlott árával vitte a boltot. Mondjuk az az értékelés is erős homlokráncolásra késztetett, de minden értékelőnek megvan a saját szempontrendszere...</blockquote>

F-16 MLU szimultán 6 légi célt tud egyszerre leküzdeni, a gripen 4-et. 2000 ben csak kettőt. Jelenleg a legkorszerűbb nem AESA rendszerű radar a lengyel Falconok APG 68v9 -e aminek nagyobb a felderítési távolsága jobb felbontása ,SAR képet csinál stb. Akkor még csak APG 66 v2 volt az MLU -nak, de nem gondolod hogy 6 cél leküzdéséhez nagyobb tudás kell mint 4 hez?? A PS 05 egyes irodalmak szerint a hornet APG -65 radarjából lett fejlesztve, mások szerint meg a harrier blue fox radarjából. Nem hiszem hogy a svédek nagyobb királyok lennének radarfejlesztésben az amcsiknál. Már csak ha a legegyszerűbb dolgot, a gripen kicsi orrkúpjában elférő kicsi radar antennát nézzük (hatótávolság) , akkor elvérzik a gripen. A még korszerűbb Falcon radarokról (nem AESA!) meg már ne is beszéljünk... Ezért is nevetséges, ahogy beszélnek itt a Meteorról. A gripen kicsi radarja ki sem tudja használni a meteor indítási távolságát.

Attól még hogy terepkövető radar nélkül tud alacsonyan repülni, attól még nem jobb csapásmérő. Már tizen éve nem csapásmérnek alacsonyan a csöves légvédelem miatt. SAR képessége nincs a grippennek, akkor mivel jobb? Önállóan meg tudja határozni a célok GPS koordinátáit? Szerintem nem. A svájci tenderen a legkisebb csapásmérő pontszámot a gripen kapta. Szerintük egy időben csak egy célt képes leküzdeni, még a régóta használt F-18 aik is jobb szerintük. Akkor miért is jobb?

ECM. Csúcskategóriás? Lehet hogy jó technikailag, de az adatbázisuk BIZTOS hogy sokkal kisebb mint az amcsi rendszereké. Az amcsik háborúznak évtizedek óta, hatalmas könyvtáruk van mindenféle repülőgép radar, földi radar SAM radarból, ezzel szemben egy elszigetelt semleges ország mit tud felmutatni? Néhány határsértő orosz gépet és azok frekvenciáit?
A BOL svéd találmány, igaz. Egy ideig csak úgy repülhettek a gépek, hogy légiharcrakéták és infracsapdák, vagy csapásmérő fegyverzet, de infracsapdák nélkül. Ez manapság nem tudom változott-e. A Falvonok már boszniában is használták a huzalon vontatható csalit (egy darabot bemutattak a tévében is, azt hitték hogy valamiféle bomba). Gripennek volt ilyen? Még most sincs. Be kell látni, hogy 2000 ben a gripen sehol sem volt az MLU -hoz képes. Ez a szakadék tovább nőtt, mert a falcon korszerűsítése is folytatódott (AESA pld.) A Therma dán fejlesztő cég, nem svéd. A Dél Afrikai gripeneken lehet hogy már van rakéta jelző szenzor, de 2000 ben még a kanyarban sem volt. (mondjuk a falconnak sem)

Lehet hogy szerinted nem fos, szerintem a 4. generációs gépek között az.
-Kis hatótávolság
-Vagy póttartály és normális hatósugár, vagy nagy tömegű csapásmérő fegyverek, de elégtelen hatósugár.
-Még a legalapabb robbanásvédelmi rendszerek sincsenek benne a kis üzemanyag tank miatt (semlegesgáz, öntömítő hab) A mig-29 nek volt semlegesgáz rendszere...

Az osztrák tendernek meg nézz utána az írott és elektronikus sajtóban
 

szanszi

New Member
2013. december 21.
13
0
1
" Az osztrák tenderen kiderült, hogy a gripen nagyon minimális összeggel kerül kevesebbe mint a typhoon, a két gép teljesítménye és tudása között viszont fényévnyi szakadék van a typhoon javára."

Az olcsó és hatékony osztrákok EF üzemeltetésről...

http://htka.hu/2012/09/05/osztrak-eurofighter-program-5-ev-5-bevetheto-gep/

Beszerzési ár, nem az üzemeltetési .
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
A Gripen képességei számomra mindig is "ködösek" voltak, de abban biztos vagyok, hogy nem a boríték vastagsága adja el ennyi helyre a hiányosságai ellenére is.

A méret az én szemszögemből kompromisszumos és mérnöki "baki", de azért a Meteor hasonlatot kissé túlzónak találom.
 
M

molnibalage

Guest
Atyaisten... Szanszi, ennyi téveszmét hol szedtél össze...?


F-16 MLU szimultán 6 légi célt tud egyszerre leküzdeni, a gripen 4-et.

Teljesen lényegtelen, mert egyig kép sem repül olyan konfiban, ami ezt kihasználhatóvá tenné. Ugyanis az F-16 csak full AA konfigban képes erre, de szökőévenként repül ilyenben. A C/D Gripenre négy AMRAAM rakható max. Akkor hova tudjon több célt szimultán leküzdeni...?

Egyébként tudtommal az MLU is négyet tud, a Super Hornet is, az F-15C is, egyedül az alaszkai F-15C-k tudnak 8-at. Teljesen elméleti mind. A valóságban elképzelhető helyzetekben kettő kihasználása is igen nehéz, teljesen lényegtelen hogy akkor esetleg az MLU kettővel többet tud. Kinemszarjale kategória...

Jelenleg a legkorszerűbb nem AESA rendszerű radar a lengyel Falconok APG 68v9 -e aminek nagyobb a felderítési távolsága jobb felbontása ,SAR képet csinál stb.

Max. felbontású SAR képet te nem láttál még semmilyen típusnál sem vagy ha neked van ilyen, akkor kérlek osztd meg velünk.

A PS 05 egyes irodalmak szerint a hornet APG -65 radarjából lett fejlesztve, mások szerint meg a harrier blue fox radarjából. Nem hiszem hogy a svédek nagyobb királyok lennének radarfejlesztésben az amcsiknál.

Élvonalban vannak. A világ első digitális adatátviteli rendszere svéd volt. Mikor? A '60-as években. Upsz... A Viggennel pár jenki találkozott a '80-as években és irgalmatlanul meglepődtek, hogy mit tud. A svéd elektronika világszínovalú. Pont. Mutass egy olyan 10 milliós országot, aminek az ipara nagyrészt önerőből AESA radart fejleszt. No comment...

Már csak ha a legegyszerűbb dolgot, a gripen kicsi orrkúpjában elférő kicsi radar antennát nézzük (hatótávolság) , akkor elvérzik a gripen.

Kisebb az anenna, fú micsoda ütős érv. Azért kicsivel több tényező van ennél...

A gripen kicsi radarja ki sem tudja használni a meteor indítási távolságát.

Ez így önmagában nem csak a Gripenre igaz, de oda se neki...

Attól még hogy terepkövető radar nélkül tud alacsonyan repülni, attól még nem jobb csapásmérő. Már tizen éve nem csapásmérnek alacsonyan a csöves légvédelem miatt.

Továbbra is gyakorolják a világon a magukat komolyan vevő légierők. Amíg a közepes magasság kockázata kisebb, mint az alacsonyé, addig ez igaz. Azt amikor az első korszerű integrált légvédelemnek neki kell menni, akkor ott a közepes magasságon bóklászás elég szuicid hajlamot jelent full EW support nélkül...

SAR képessége nincs a grippennek, akkor mivel jobb?

Mármint szerinted a Griff radarja nem képes SAR képet készíteni...? Ezt a marhaságot honnan vetted...?

Önállóan meg tudja határozni a célok GPS koordinátáit? Szerintem nem.

Öööö, SDB használatra képes a magyar Griff flotta is, csak rá kéne tenni.

A svájci tenderen a legkisebb csapásmérő pontszámot a gripen kapta. Szerintük egy időben csak egy célt képes leküzdeni, még a régóta használt F-18 aik is jobb szerintük. Akkor miért is jobb?

Ezért mondtam azt, hogy a svájci értékelés elég homlokráncolgatásra okot adó volt. Ugyanis SDB-vel szimultán célleküzdésre is képes elvileg.


ECM. Csúcskategóriás? Lehet hogy jó technikailag, de az adatbázisuk BIZTOS hogy sokkal kisebb mint az amcsi rendszereké.

Ki ne találd már azt, hogy a jenkik átadják a full EW könyvtárukat boldog boldogtalannak, mert még elröhögöm magam. A vasat és annak supportját adják el, ilyen dolgokat nem. Szerinted viccből járnak "porszívózni" a világon a komolyabb légierők gépei...?

Az amcsik háborúznak évtizedek óta, hatalmas könyvtáruk van mindenféle repülőgép radar, földi radar SAM radarból, ezzel szemben egy elszigetelt semleges ország mit tud felmutatni?

Ez az elmélet. Aztán kérdezt meg Zordot, hogy a hidegháború után hogyan vesztették el a képesség elég jelentős részét, mert nem volt rá pénz.

A BOL svéd találmány, igaz. Egy ideig csak úgy repülhettek a gépek, hogy légiharcrakéták és infracsapdák, vagy csapásmérő fegyverzet, de infracsapdák nélkül. Ez manapság nem tudom változott-e.

Igen, változott.


A Falvonok már boszniában is használták a huzalon vontatható csalit (egy darabot bemutattak a tévében is, azt hitték hogy valamiféle bomba). Gripennek volt ilyen? Még most sincs.

Na, ez az első valid pont. Egyébként szerinted lehetetlen integrálni Griffre...? Szerinted a világ összes Viper-e és MLU-ja bír ilyennel...?

Be kell látni, hogy 2000 ben a gripen sehol sem volt az MLU -hoz képes.

2014-et írunk hamarosan...

Ez a szakadék tovább nőtt, mert a falcon korszerűsítése is folytatódott (AESA pld.)

Az F-16 Block 60 gépeken kívül nincs AESA radaros F-16, de oda se neki...

A Therma dán fejlesztő cég, nem svéd.

Tudom. És hol írtam, hogy svéd...? Arról írtam, hogy az F-16 MLU még a Therma féle PIDS zavarókkal is kevesebb csalit visz...


Lehet hogy szerinted nem fos, szerintem a 4. generációs gépek között az.
-Kis hatótávolság

Ezt gondolom, csak kitaláltad a gép méretéből, de valós adatod nincs. A Gripen tartja kis hazánkban jelenleg a repülési időrekordot egy felszállásból a szuperszonikus gépek között. Akkor szerinted ez mit jelent...? Attól, hogy a gép kicsi, attól a hatósugara megfeleő, mert a hajtómű fajlagos és abszolút fogyasztása is megfelelő tartományban van. Szó se róla, pont úgy repült Líbia felett, ahogy a Viperek...

-Vagy póttartály és normális hatósugár, vagy nagy tömegű csapásmérő fegyverek, de elégtelen hatósugár.

Öööö, az F-16C és MLU is kb. így van. A több függesztő miatt csapásmérő konfigban jobb a BVR képessége, de ennyi. A két szárnypótost ugyanúgy fel lehetne heggeszteni a Viperre, mint a Gripenre...


-Még a legalapabb robbanásvédelmi rendszerek sincsenek benne a kis üzemanyag tank miatt (semlegesgáz, öntömítő hab) A mig-29 nek volt semlegesgáz rendszere...

Itt úgy érzem, hogy picit el vagy maradva. Ez még tudtommal az A/B gépekre voltak igazak. Nekünk nem ilyen van és svédeknél sem igen repülnek már.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 433
113
szanszi

Amiről te beszélsz az ECM kapcsán(adatbázis)az szigorú hadititok így ha amcsi ECM rendszered van sem fog rendelkezésre állni az amcsik adatbázisa...Ebből következik,hogy irreleváns a gyártó ország adatbázisának mérete.

Ami pedig a Meteoros ábrándodat illeti a Gripen az egyik tesztplatform...

Szimultán célleküzdés:A BVR harc sajátosságai miatt nem nagyon lehet még a 4 célos képességet sem kihasználni nem,hogy a 6 vagy több szimultán célleküzdési képességet.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Olyan helyzet még szimulátorban is ritka, hogy 2-nél több célt kell leküzdened egyszerre. És ezt most úgy értsd, hogy effektív hasonló távolságra vannak tőled hasonló magasságon. Mert ha nem akkor mire a 2-ra lőnél addigra az első gép rakétái röhögve NEZ-en belül vannak, szal vagy kifordultál vagy már halott vagy, tökmindegy milyen crank van. Röviden, nekimész az egyiknek, és általában fire 'n forgetnél többre nem telik egy nagyobb volumenű harcban. Nyilván van rá ellenpélda, amikor az ellenfél hülye, de ezt feltételezni valódi légierőre az elég röhelyes.
 

szanszi

New Member
2013. december 21.
13
0
1
szanszi

Amiről te beszélsz az ECM kapcsán(adatbázis)az szigorú hadititok így ha amcsi ECM rendszered van sem fog rendelkezésre állni az amcsik adatbázisa...Ebből következik,hogy irreleváns a gyártó ország adatbázisának mérete.

Ami pedig a Meteoros ábrándodat illeti a Gripen az egyik tesztplatform...

Szimultán célleküzdés:A BVR harc sajátosságai miatt nem nagyon lehet még a 4 célos képességet sem kihasználni nem,hogy a 6 vagy több szimultán célleküzdési képességet.

Meteoros ábránd? Azért mert a gripen az egyik tesztplatform, még nem tudja kihasználni annak hatalmas indítási távolságát (100+km) A gripen ilyen messzire nem is lát el, nemhogy küldözgesse a rakéta után a jeleket. Maximum adatátviteli rendszerrel, több gép együttműködésével.
 

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
Meg azért nem nagyon tűnik úgy, hogy Brazília a következő 20 évben nagy háborút fog vívni.
Középhatalmi státuszt építeni, légirendészeti tevékenységet végezni, hadgyakorlatokra és külföldi missziókra járni viszont igen.
De én nem nagyon hiszem, hogy a dél-amerikai kontinensen komoly, reguláris erők közti háború tör majd ki.
Szóval, hogy fegyverhordozó képességben a Gripen esetleg (lásd fentebb) elmarad az amerikai vasaktól, nem tűnik olyan vészes hátránynak.
Úgyhogy lehet bizonygatni, hogy mennyire "rossz választás" a Gripen, a brazil ipari fejlesztésekkel, a svéd beruházásokkal, a brazil összeszereléssel és technológiai transzferrel, szerintem Brazília hozott egy okos döntést.
Jelenleg semmi nem indokolja a Rafale-t (ahol azt se felejtsük el, hogy elígértek 126 gépet Indiának, a fene tudja, hogy mikor kerülnének a brazilokhoz a gépek) és az F18-at.
Az össz előny a Hornet és a Rafele oldalán, hogy képes a hajófedélzeti üzemre.
A döntés kül- és belpolitikai hatásai pedig csak részben tartoznak ide.
Én leginkább arra lennék kíváncsi, hogy a brazil haditengerészettel mi lesz. Van egy Clemencau osztályú hordozójuk, amire a következő években nagyon oda akarnak figyelni. Az A4 Skyhawk számomra nagyon szimpatikus kis madár, de édeskevés egy ekkora hajóra, ahol viszont potens gép tud csak megfelelő légifölényt biztosítani.
A Sea Gripen pedig szerintem továbbra is egy álom a SAAB részéről.
(Hacsak a kis hordozókat üzemeltető nemzetek nem döntenek úgy, hogy együtt megrendelik a típust. A thaiok, a brazilok már megvannak. (Bár a thai "bébi-hordozó" egész más célt szolgál, mint bármelyik másik "ladik." Ellenben a spanyolok inkább kivonják a hordozójukat, az olaszok franc tudja mit csinálnak vele. A japánok, angolok, amerikaiak F35-öt üzemeltetnek majd róluk. Az oroszok és a kínaiak értelemszerűen nem játszanak. Indiának és a franciáknak pedig megvan a saját típusuk.)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 433
113
szanszi

Ha nem tudná kihasználni a gép akkor nem is rendszeresítenék...
De a wiki is 120km-et ír vadászméretű cél esetén.Az aktívradaros rakétákban az a jó,hogy nem kell a teljes távolságon parancsjeleket küldeni a rakta után,ezek már egy kicsit fejletebbek mint egy R-27!
 

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
Meteoros ábránd? Azért mert a gripen az egyik tesztplatform, még nem tudja kihasználni annak hatalmas indítási távolságát (100+km) A gripen ilyen messzire nem is lát el, nemhogy küldözgesse a rakéta után a jeleket. Maximum adatátviteli rendszerrel, több gép együttműködésével.

Volt már párszor ez a téma, hogy mikor és hol indítanak maximális hatósugárra bármilyen rakétát. Meg az is érdekes, hogy hol van az az az "elektronikai légüres tér", ahol tetszőleges légijárműnek csak a saját elektronikájára kell támaszkodnia és egyedül van a légtérben.
A Meteor ha beválik, sejtésem szerint annyira rendezi át az erőviszonyokat, mint az AMRAAM tette (mikor kiforrottá vált) korábban. De ezt nem az elméleti hatótáv miatt teszi.

Szóval most csak arra kérnélek, hogy olvasd el mindezt. (Meg, hogy molnibalage-t helyettesítsem, tényleg jó és javasolt az a "Gondolatok a légi harcászatról" című "irka-firka. ;) )
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 433
113
És a Gripen rendelkezik vontatott csalival mert a BOP/P konténer alkalmas a BO2D használatára.Szóval ebben sem tud többet a Falcon.
 

szanszi

New Member
2013. december 21.
13
0
1
Az az adat szerintem rossz. Nagyon sok. Maximum nagy magasságon és nagy felületű céloknál. Meg csak felderítési távplság, nem befogási. Ugye először felderít, követ, majd indíthat. A felderítési és indítási távolság között sok km van. Persze nem arra gondoltam hogy folyamatosan parancsközlő jeleket kell utána küldeni (ami már az R-27 -nél sem kellett, elég volt a végfázisban), csak pályakorrekciós adatcsomagokat küld a rakéta után, ha netán a cél menetközben irányt változtatna. Gondolom azért eröltetik a Meteort, hogy legyen európának is BVR fegyvere, okosodjanak a fejlesztés közben, stb. Meg lehet hogy ők már az NG-vel számolnak, aminek AESA radarja valszeg ki fogja szolgálni a meteort maximálisan.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 241
81 129
113
A kecskeméti gripen pilóták sokszor gyakoroltak már F-16-osokkal. Már nem emlékszem hogy melyik F-16 változatra mondták, de azt állították hogy a Gripen hamarabb észleli a F-16-ost mint az őt.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
gripen active decoy http://www.gripenblogs.com/Lists/Posts/Post.aspx?ID=775

"Azért mert a gripen az egyik tesztplatform, még nem tudja kihasználni annak hatalmas indítási távolságát (100+km) A gripen ilyen messzire nem is lát el, nemhogy küldözgesse a rakéta után a jeleket."

A meteornak csak egyik előnye a baromi nagy "phoenixes" hatótáv a másik a baromi nagy NEZ. pl hiába fordult ki a Su30/pakfa míg az amraam nem érné el a meteor simán ledurrantja. Másrészt nagy méretű 10-30+m*mes célokat simán láthat már jelenleg is. És a HVAk tipikusan ebben a kategóriában játszanak, ide nagyon jó a "phoneixes" hatótáv. Szóval katonailag igenis van értelme.
És akkor ne felejtsük a gazdaságit. Ebből a szempontból is sokkal jobb mint ha amraamot vennének.
 

szanszi

New Member
2013. december 21.
13
0
1
A kecskeméti gripen pilóták sokszor gyakoroltak már F-16-osokkal. Már nem emlékszem hogy melyik F-16 változatra mondták, de azt állították hogy a Gripen hamarabb észleli a F-16-ost mint az őt.

Ilyet nekem is mondtak.De azt is hogy azok régebbiek voltak (Nemzeti gárdás asszem Block 30-40 körül nem tudom pontosan)
 

szanszi

New Member
2013. december 21.
13
0
1
gripen active decoy http://www.gripenblogs.com/Lists/Posts/Post.aspx?ID=775

"Azért mert a gripen az egyik tesztplatform, még nem tudja kihasználni annak hatalmas indítási távolságát (100+km) A gripen ilyen messzire nem is lát el, nemhogy küldözgesse a rakéta után a jeleket."

A meteornak csak egyik előnye a baromi nagy "phoenixes" hatótáv a másik a baromi nagy NEZ. pl hiába fordult ki a Su30/pakfa míg az amraam nem érné el a meteor simán ledurrantja. Másrészt nagy méretű 10-30+m*mes célokat simán láthat már jelenleg is. És a HVAk tipikusan ebben a kategóriában játszanak, ide nagyon jó a "phoneixes" hatótáv. Szóval katonailag igenis van értelme.
És akkor ne felejtsük a gazdaságit. Ebből a szempontból is sokkal jobb mint ha amraamot vennének.


AIM -120D is 100+ km hatótávolságú lesz tán. Mondjuk annak nincs szögvisszaverőként működő titán levegőbeömlőnyílása.
 
M

molnibalage

Guest
Meteoros ábránd? Azért mert a gripen az egyik tesztplatform, még nem tudja kihasználni annak hatalmas indítási távolságát (100+km) A gripen ilyen messzire nem is lát el, nemhogy küldözgesse a rakéta után a jeleket. Maximum adatátviteli rendszerrel, több gép együttműködésével.

Melyik részét nem fogtad fel annak, hogy ez nem csak a Gripenre igaz...? Komolyan mondom, hogy agyfaszt kapok tőled. Pedig 2 perce vagy csak itt..