Június 7-én a GCHQ által elfogott és dekódolt Argentin üzenet szerint az ARA Hércules még az San Matías öböltől északra homokpadra futott és megfeneklett, így felesleges volt tovább várni rá.
HMS Conqueror útvonala június 7...14 között
Az HMS Conqueror így dél felé átfésülte az Argentin partvonalat, célok után kutatva.
Június 14-én az Argentin kapituláció Puerto Deseado előtt érte.
HMS Conqueror a felszínen, immáron hazafelé
Június 15-én, bevetésük 76. napján parancsot kaptak a hazatérésre.
A Brit Hadügyminisztérium műholdon keresztül figyelmeztette a legénységet az „élelmezés minősége kérdőív” (’food questionnaire’) kitöltésére.
HMS Conqueror válaszában jelentette, hogy olyan sokáig voltak úton, hogy már a kérdőíveket is megették.
Mivel a kapitány Chris Wreford-Brown tudatában volt annak, hogy a Belgrano elsüllyesztésével történelmet írtak, így a legénység a hazafelé vezető utat a hajó takarításával töltötte, hogy a megfeleljenek a bevetés után várható Admiralitási szemlének.
Amikor elérték az egyenlítőt, megálltak az óceán közepén, hogy a legénység fürödhessen egyet.
Mivel a tengeralattjárón a levegőt mesterségesen (elektrolízissel) állítják elő, így sokkal tisztább mint a természetes atmoszféra.
A hajón szolgálók számára örökké emlékezetes marad a nap, amikor a több mint két hónapos háborús bevetés után a fedélzeten a meleg sós tenger illatát érezhették.
A hajó élelmiszer raktárai (folyosói, zuhanyzói, és WC-i) viszont kifogytak, elfogyott a tea, a tej, és a konzervek, nem volt már Bacon és virsli sem a reggelihez (Briteknél ez tragédia), így ameddig még kitartott a fagyasztott áru, a legénység sztéket és füstölt sonkát kapott a reggeli tükörtojáshoz.
Az út legvégére már csak a hajó orrában és tatjában a vészhelyzetek esetére készletezett MRE (Meal Ready to Eat – gyorsan elkészíthető fejadag) csomagok maradtak.
Brit bulvár sajtó
A minisztérium által igért légi posta csomag meglepő módon szintén a fedélzetre érkezett, egy Ascension-ból indult RAF Hercules fedélzetéről dobták le ejtőernyővel, benne privát levelekkel, és napilapokkal.
Csak ekkor döbbent rá a legénység, hogy otthon milyen híresek is lettek.
A tengeralattjáró szolgálat korábban soha-semmi információt sem adott ki az egyes egységek által teljesített bevetésekről, vagy az általuk elért eredményekről.
Otthon, szűk családi körben sem beszélhettek egyetlen küldetésükről sem, az egész kiképzésük azt sulykolta beléjük, hogy ők a néma fegyvernem.
Most meg a Brit bulvársajtó címlapjain látták a hajójuk nevét, és olyan képeket a süllyedő Belgrano-ról, amit eddig még ők maguk sem láttak eddig.
Jolly Roger
Hazafelé úton élénk vita alakult ki a fedélzeten arról a világháborús hagyományról, miszerint sikeres bevetés után, a kikötőbe befutó tengeralattjáró kalóz zászlót (Jolly Roger) von fel.
Ez a hagyomány dacos válaszul született a Brit Admiralitás eleinte, a tengeralattjáró fegyvernem irányában való lekezelő elutasítására, miszerint a tengeralattjárók nem is igazi Brit gentleman-hoz való, gonosz és alattomos fegyverek.
A fedélzeten többen úgy érezték, hogy nem kellene ünnepeli többszáz Argentin tengerész halálát, de a végén a többség a Jolly Roger mellett szavazott.
A visszaúton elkészített Jolly Roger zászlón szerepel az SBS Dél-Georgia-i bevetésére utaló tőr, a két célba ért Mk.8-as torpedó, a Belgrano sziulettje, és az atommeghajtás szimbóluma.
HMS Conqueror hazaérkezése Faslane-be
Július 3-án a bevetésük 90. napján értek haza Faslane-be, miután elfogyasztottak 12 tonna fagyasztott élelmiszert, 6’000 db konzervet, 24km szonár papírt, és 176’000db cigarettát, pont 50%-al meghaladva az egység tervezett maximális bevetési időtartalmát.
A képen a kapitány Chris Wreford-Brown, a szakállnövesztő verseny második helyezettje
A fedélzeti szakállnövesztő versenyt Jack Houlding nyerte, bár a szóbeszédek szerint dugi samponnal mosta meg azt a pontozás előtt, így a bírák számára tömöttebbnek tűnt.
A kapitány Chris Wreford-Brown lett a második, Narendra Sethia és Tim McClement nyerte a megosztott harmadik helyet.
Jövő hét végén a konfliktusban résztvevő egyik dízel-elektromos tengeralattjáróval folytatom a sorozatot...