Falkland - 1982

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1945

Guest
OKORKODES !!!???

Az az egy bomba a kifuton azt eredmenyezte hogy az argik visszavontak a valos csapasmero gepeiket sot a felderitok jarorgepek sem hasznaltak onnantol....

Tévedés.
A kifutón a lukat már másnap betömték, és ugyanúgy használták mintha a támadás meg sem történt volna.
Komolyabb gépet a támadás előtt sem állomásoztattak BAM Malvinas-on, csak leginkább Pucará-t.
A felderítő gépeik (Neptune/Tracker) meg lazán üzemeltek a kontinensről, azoknak nem volt hatótávolság problémájuk.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Hpasp és más adatok alapján ez városi legenda. Pucara gép felett semmit nem használtak, amik harcértéke csekély volt. A C-130 meg járt kelt és még azzal szállított Exocet is elkapta az egyik hajót.

Az egész BB hadművelet felszopása az angolszász heroizálás iskolapéldája. Tényleg fantasztikus, de értelmetlen teljesítmény. A Harrierek lereptetése az, aminek valós hatása volt.

Emlekeim szerint az argik onnan kivontak a csapasmero eroiket az az mar voltak ott operaltak onnan. Azonban ha csak a felderitoik es a legiutantoltoik tudtak volna onnan operalni mar azt jelentette volna hogy a Brit hordozok nem is kozelithettek volna meg a szigeteket a szokasos 100-200 km re sem hanem boven 500 km en kivul kelett volna maradniuk ami meg a Harrierek bevethetoseget tette volna tacsra.

Nem veletlen nem csak meghosszabitottak a Britek a Stanley repteret a haboru utan hanem epitettek masikat is mert ennyire kulcs a sziget megtartasa kerdeseben.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Nem azért győztek mert olyan jók voltak hanem azért mert jobban akarták.Jól mutatja ezt az öböl "aknamentesítése"beküldtek két hajót aztán vagy felrobbannak vagy nem.Ez nem profizmus...

Ebben az esetben szimplan nem volt mas lehetoseguk. Nem voltak aknaszedok de mar ekkor eldonttek hogy hol fognak partraszalni es kelett az info.
Vagy neked lenne mas professzionalisabb megoldasod erre ?
Kivancsian varom a javaslatodat.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 424
113
Ebben az esetben szimplan nem volt mas lehetoseguk. Nem voltak aknaszedok de mar ekkor eldonttek hogy hol fognak partraszalni es kelett az info.
Vagy neked lenne mas professzionalisabb megoldasod erre ?
Kivancsian varom a javaslatodat.

Pont erről beszéltem.Tudták,hogy egy szigetet mennek visszafoglalni de arra sem volt képességük,hogy olyan hajót is magukkal vigyenek ami rendelkezik aknaszedő képességgel.Na erre mondom én azt,hogy valami a múltjából él.
Mi lett volna a professzionális megoldás?Máshol kirakni a deszantot.Gondolj bele:ha aláaknázzák az öblöt az argentínok akkor így is úgy is máshol kellett volna partra szállni,épp csak azt 2 hajóval kevesebb tudta volna támogatni.Egész egyszerűen hazárdíroztak és bejött.Ez persze nem baj,az élethez szerencse is kell, de ezt ne nevezzük profizmusnak.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Emlekeim szerint az argik onnan kivontak a csapasmero eroiket az az mar voltak ott operaltak onnan.

Erre ugye kellene egy korabeli fotó, vagy legalább egy szériaszám/lajstromjel.
Itt van az asztalomon az összes Brit és Argi (!!!) gép (szériaszám+lajstromjel) összes bevetésének részletes leírása.
Igyekszem majd egyszer ezeket is feldolgozni, ha a tengók végére értem, egyenlőre viszont még csak itt tartok:
N-vtelen-1.jpg
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Erre ugye kellene egy korabeli fotó, vagy legalább egy szériaszám/lajstromjel.
Itt van az asztalomon az összes Brit és Argi (!!!) gép (szériaszám+lajstromjel) összes bevetésének részletes leírása.
Igyekszem majd egyszer ezeket is feldolgozni, ha a tengók végére értem, egyenlőre viszont még csak itt tartok:
N-vtelen-1.jpg


DDe ugye abban egyetertunk hogy mar ha csak a TRACER illetve a legiutantolto C-130 sokattudtak volna onnan uzemeltetni az HATALMAS elonyt jelentett volna.

A TRACER ek sokkal nagyobb teruletet tudtak volna ellenorizni a Britek igy nem tudtak volna annyira kozeljonni.
Alegitankereke meg kepesek lettek volna a szigetek legtereben utantolteni azargi csapasmeroket amelyek a kontinensrol jottek es igy azok meg sokkal messzebb is elertek volna a szigeteken tul.

Stanley ilyen modon valo kiutese illetve az argi reakcio egy FONYEREMENY volt. Marpedig ezt ugy ertek el hogy a Brit flotta meg kozelebe sem volt a szigeteknek az az argik tudtak hogy ezta bombazast a Brit strategiai legiero hajtotta vegre. Fogalmuk sem volt milyen kihegyezett komplikat hadmuveletet igenyelt csak azt tudtak hogy Brit szarazfoldi gepek akarmikor kepesekbombatamadast vegrehajtani a repter ellen. /raadasul azis megfordult a fejukbe hogy legkozlebb nem egy gepfog jonni hanem esetleg tomegesen.

Stanley ki volt utve egy bomba altal csakugy mint az argi felszini flotta harom hagyomanyos torpedo altal.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Erre ugye kellene egy korabeli fotó, vagy legalább egy szériaszám/lajstromjel.
Itt van az asztalomon az összes Brit és Argi (!!!) gép (szériaszám+lajstromjel) összes bevetésének részletes leírása.
Igyekszem majd egyszer ezeket is feldolgozni, ha a tengók végére értem, egyenlőre viszont még csak itt tartok:
N-vtelen-1.jpg

Amugy ismereteid szerint milyen hosszu volt Stanley futopalyaja anno ?
 
M

molnibalage

Guest
Erre ugye kellene egy korabeli fotó, vagy legalább egy szériaszám/lajstromjel.
Itt van az asztalomon az összes Brit és Argi (!!!) gép (szériaszám+lajstromjel) összes bevetésének részletes leírása.
Igyekszem majd egyszer ezeket is feldolgozni, ha a tengók végére értem, egyenlőre viszont még csak itt tartok:
N-vtelen-1.jpg
Hol vannak ezek ennyire részletesen leírva?

DDe ugye abban egyetertunk hogy mar ha csak a TRACER illetve a legiutantolto C-130 sokattudtak volna onnan uzemeltetni az HATALMAS elonyt jelentett volna.

A TRACER ek sokkal nagyobb teruletet tudtak volna ellenorizni a Britek igy nem tudtak volna annyira kozeljonni.
Alegitankereke meg kepesek lettek volna a szigetek legtereben utantolteni azargi csapasmeroket amelyek a kontinensrol jottek es igy azok meg sokkal messzebb is elertek volna a szigeteken tul.

Stanley ilyen modon valo kiutese illetve az argi reakcio egy FONYEREMENY volt. Marpedig ezt ugy ertek el hogy a Brit flotta meg kozelebe sem volt a szigeteknek az az argik tudtak hogy ezta bombazast a Brit strategiai legiero hajtotta vegre. Fogalmuk sem volt milyen kihegyezett komplikat hadmuveletet igenyelt csak azt tudtak hogy Brit szarazfoldi gepek akarmikor kepesekbombatamadast vegrehajtani a repter ellen. /raadasul azis megfordult a fejukbe hogy legkozlebb nem egy gepfog jonni hanem esetleg tomegesen.

Stanley ki volt utve egy bomba altal csakugy mint az argi felszini flotta harom hagyomanyos torpedo altal.

Tök jó, hogy te feltételezed, hogy ezek képesek lettek volna egyáltalán üzemelni. Mi alapján? Már leírták. Pucara és MB-339-en kívül semmi nem volt ott. A C-130-askkal még ellátni se nagyon sikerült a szigeteket...
Nézd már meg, hogy mennyi üzemanyag kellett volna az onnan üzemeléshez. Hol tárolják volna?

Ne építsünk már légvárakat. Visszanézve és a heroizálást lebontva a BB bevetések eredménye csekély volt, gigászi erőfeszítések árán.

Egyetlen B-52H többet ért volna, mint a teljes brit bohóckodás. Kb. ez meg is mutatja, hogy a brit oroszlán hova satnyult vissza.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Pont erről beszéltem.Tudták,hogy egy szigetet mennek visszafoglalni de arra sem volt képességük,hogy olyan hajót is magukkal vigyenek ami rendelkezik aknaszedő képességgel.Na erre mondom én azt,hogy valami a múltjából él.
Mi lett volna a professzionális megoldás?Máshol kirakni a deszantot.Gondolj bele:ha aláaknázzák az öblöt az argentínok akkor így is úgy is máshol kellett volna partra szállni,épp csak azt 2 hajóval kevesebb tudta volna támogatni.Egész egyszerűen hazárdíroztak és bejött.Ez persze nem baj,az élethez szerencse is kell, de ezt ne nevezzük profizmusnak.


Aztamindent de okas vagy ! Az egesz Brit admiralitas nem tudott erre rajonni a maga par evszazados tapasztalataval meg kepzetsegevel.

"Mshol kirakni a deszantot" Aha!

Tudod egy partsraszallast nem ott hajtasz vegre ahol akarod hanem ahol tudod es ahol kedvezo. Nem veletlen hogy a szovik nem Daniaban szalltak partra hanem Normandiaban.
Ahoz hogy a Britek partra tudjanak szallni a siker remenyeben a kovetkezoknek kelett teljesulniuk.

A partnak fizikailag kepesnek kelett lennie arra hogy ott partrasszallasban resztvevo hajok kifussanak , a partraszallo csapatok elferjenek ( hidfo) majd onnan gyorsan tavozhassanak elkerulven a suru szaftos celpont minnel gyakoribb felkinalasat.
Ezen kivul ennek a helynek tavol kelett lennie az argi szarazfoldi eroktol hogy azok egy gyors tamadfassal ne tudjak tengerbe szoritani ket.
Kivul kelett lenni az argi tuzerseg hatokoren is mert mind a 105 sok de kulonosen a 155 sok csunya munkat tudtak volna vegezni.
Ennek a helynek feltetlen a keleti szigeten kelett lennie mivel ha a nyugatin szallnak partra akkor megint elottuk lett volna egy partvaltas es mar tudott iranybol.

Stanley kornyeke ilyenmodon kiesett mert az argi csapatok nagyresze ( nemmind) ott volt telepulve harcallasba,.
Csomo mas hely is kiesett mert sziklas volt vagy kicsi vagy ha megfelelo meretu akkor meg tul keskeny kicsi volt az odavezeto ut atereszto kapacitasa vagy tul kozel voltak az argi csapatok vagy vagy vagy.

Maradt ket hely ahol mindket esetben az aknaveszely adott volt. Aknarako hijjan odakuldtek felszini egysegeket hogy nezzek meg. Ez volt a legprofesszionalisabb megoldas az adott esetben meg ha primitivnek is tunik.

Persze tudom te tudsz ennel jobat is. Ebben is.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and Negan

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Swiftsure-b.jpg

S106 HMS Splendid vázlatos rajza

A Swiftsure osztály hat hajójából a névadó egységet kivéve, mind megkapta a Britek által világon először alkalmazott, a BAE Systems által fejlesztett propulzort (vázlaton Pump Jet), ami az egységek zajszintjét elképesztően lecsökkentette, zajszintjük 23 évvel előzte meg az amerikai SSN-21 USS Seawolf-ot.
A Falkland szigeteki konfliktusban a Swiftsure osztály két legújabb egysége vett részt, az 1979-ben rendszeresített S105 HMS Spartan, és az 1981-es S106 HMS Splendid.

Roger-Lane-Nott.jpg

1982-ben a világ legcsendesebb atomtengeralattjárójának, az S106 HMS Splendid parancsnoka, Roger Lane-Nott

1982 április 14-én ért a Falkland szigetekhez az S106 HMS Splendid Roger Lane-Nott parancsnoksága alatt, aminek az Atlanti óceán északi részén egy szovjet Victor-II vadász követését kellett félbeszakítania, hogy kevesebb mint két hét alatt a háborús zónába érjen.
Feladata az Argentin repülőgép hordozó, a V2 ARA 25 de Mayo felderítése, és parancsra való megsemmisítése.

Ellentétben Chris Wreford-Brown-al, aki az S48 HMS Conqueror 6 torpedóvetőcsövében 3db Mk.8 mod.4, és 3db Mk.24 mod.1 Tigerfish (a konfliktus előtt hónappal megbukott) torpedót hordozott, és mivel az S106 HMS Splendid számára csak (az öt évvel korábban megbukott) legelső Mk.24 mod.0 változatból állt rendelkezésre a fedélzeten, így Roger Lane-Nott a hajója mind az öt vetőcsövébe Mk.8 mod.4-est torpedót tartott betöltve.

iz-02.jpg

V2 ARA 25 de Mayo hordozó, és „elméleti” légi köteléke

1982-ben gyakorlatban a fenti rajzhoz képest a V2 ARA 25 de Mayo légiereje kevesebb bevethető géppel rendelkezett.

Az eredetileg 1971-ben az USA-ból használtan beszerzett 14 Douglas A-4Q Skyhawk (Omega VLF vevővel modernizált A-4B) gépből nyolc darab állt rendelkezésre; 3-A-301, 3-A-302, 3-A-304, 3-A-305, 3-A-306, 3-A-307, 3-A-312, 3-A-314
Hat Grumman S-2E Tracker felderítőből négy volt bevethető; 2-AS-22, 2-AS-23, 2-AS-24, 2-AS-26
Négy Sikorsky S-61D-4 Sea King helikopterből csak kettő üzemelt; 2-H-231, 2-H-234

TG79-1.jpg

79.1 (a hordozó) és a 79.2 (a három romboló) harcrendje

A V2 ARA 25 de Mayo hordozót három romboló oltalmazta, két korszerű Brit gyártmányú 42-es típusú romboló, a D-1 ARA Hércules, és a D-2 ARA Santisima Trinidad Sea Dart közepes hatótávolságú légvédelmi komplexumaikkal ellátták a hordozó légvédelmét, míg a tengeralattjáró elhárításról a D-27 ARA Comodoro Py romboló, és a hordozó S-2E Tracker gépei, valamint S-61D-4 Sea King helikopterei gondoskodtak.

SQS-23-sonar.jpg

Amerikai AN/SQS-23 10’000 yard hatótávolságú szonár szerelése

A D-27 ARA Comodoro Py egy 1944-ben DD-877 USS Perkins néven rendszeresített amerikai Gearing osztályú romboló volt, ami A Tokiói öbölbe behajózva fogadta Japán kapitulációját, majd tevékenyen részt vett a Koreai háborúban.
1967-ben megkapta a FRAM (Fleet Rehabilitation and Modernization – flotta modernizáció) program keretében korának csúcs szonárkészülékét, az AN/SQS-23 10’000 yard hatótávolságú szonárt, majd részt vett a Vietnámi háborúban.
A Vietnami háború végén, 1972-ben vásárolta meg az Argentin haditengerészet, félmillió korabeli dollárért. (jelenlegi 2020-as dollárban az pont 3 milliárd USD)
Tíz évvel később. 1982-ben még mindig ennek a rombolónak a 60kW hangimpulzusokat leadni képes szonárja volt a hadszíntér legerősebbje, mivel a korabeli legmodernebb Brit Type2016-os hajófedélzeti szonár 44kW-ra volt képes, a konfliktusban résztvevő többi hajófedélzeti szonár (Type177, Type184 és Type184M) pedig mindössze 4..6kW körüli teljesítményekre volt képes.

Splendid-map1.jpg


A szigetekhez április közepén érkező három Brit atomtengeralattjáró számára három külön feladatot rendeltek.
- S48 HMS Conqueror támogassa Dél-Georgia visszafoglalását, a fedélzetén szállított SBS különítménnyel
- S105 HMS Spartan derítse fel Port Stanley, a főváros kikötőjét a Falkland szigeteken
- S106 HMS Splendid derítse fel az Argentin szárazföld hadikikötőit

Roger Lane-Nott parancsnoksága alatt az S106 HMS Splendid délről északra a partmentén haladva a periszkópon át bepillantott Rio Galleos, Comodoro Rivadavia, és végül Rio de La Plata – Buenos Aires kikötőjébe.
Az Argentin repülőgép hordozót egyik kikötőben sem találták.

Splendid-map2.jpg


Április 21-én kapta az S106 HMS Splendid műholdon keresztül a tájékoztatást (GCHQ általi Argentin rádióforgalmazás megfigyelés, vagy amerikai műholdas felderítés, esetleg Chilei kémek által), miszerint az Argentin hordozót a part mentén, Punta Delgada magasságában látták.



Folytatás holnap...
Az a 3 milliard USD ugye csak eliras? 3 millio jobban megfelelne.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 424
113
Aztamindent de okas vagy ! Az egesz Brit admiralitas nem tudott erre rajonni a maga par evszazados tapasztalataval meg kepzetsegevel.

"Mshol kirakni a deszantot" Aha!

Tudod egy partsraszallast nem ott hajtasz vegre ahol akarod hanem ahol tudod es ahol kedvezo. Nem veletlen hogy a szovik nem Daniaban szalltak partra hanem Normandiaban.
Ahoz hogy a Britek partra tudjanak szallni a siker remenyeben a kovetkezoknek kelett teljesulniuk.

A partnak fizikailag kepesnek kelett lennie arra hogy ott partrasszallasban resztvevo hajok kifussanak , a partraszallo csapatok elferjenek ( hidfo) majd onnan gyorsan tavozhassanak elkerulven a suru szaftos celpont minnel gyakoribb felkinalasat.
Ezen kivul ennek a helynek tavol kelett lennie az argi szarazfoldi eroktol hogy azok egy gyors tamadfassal ne tudjak tengerbe szoritani ket.
Kivul kelett lenni az argi tuzerseg hatokoren is mert mind a 105 sok de kulonosen a 155 sok csunya munkat tudtak volna vegezni.
Ennek a helynek feltetlen a keleti szigeten kelett lennie mivel ha a nyugatin szallnak partra akkor megint elottuk lett volna egy partvaltas es mar tudott iranybol.

Stanley kornyeke ilyenmodon kiesett mert az argi csapatok nagyresze ( nemmind) ott volt telepulve harcallasba,.
Csomo mas hely is kiesett mert sziklas volt vagy kicsi vagy ha megfelelo meretu akkor meg tul keskeny kicsi volt az odavezeto ut atereszto kapacitasa vagy tul kozel voltak az argi csapatok vagy vagy vagy.

Maradt ket hely ahol mindket esetben az aknaveszely adott volt. Aknarako hijjan odakuldtek felszini egysegeket hogy nezzek meg. Ez volt a legprofesszionalisabb megoldas az adott esetben meg ha primitivnek is tunik.

Persze tudom te tudsz ennel jobat is. Ebben is.

Nem azt mondtam,hogy nem tudtak rájönni,azt írtam,hogy nem volt képességük ilyen hajót odajuttatni.A kettő közt óriási a különbség!!
Szerinted nem vokt terve az admiralitásnak arra az estre ha az öbölben nem tudják kirakni a partraszálló erőket?Tenyleg ezt gondolod?Egész egyszerűen beküldtek két hajót megnezni hogy elaknásították-e az öblöt vagy sem.Ha igen a ket hajó elsüllyed ők meg elmennek partraszállni az alternatív helyre.
Szerencséjük volt mert nem volt elaknásítva az öböl ennyi a történet.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
T

Törölt tag 1586

Guest
Amugy ismereteid szerint milyen hosszu volt Stanley futopalyaja anno ?
Ezt pontosan lehet tudni.
4100 ft hosszú volt és 150 ft széles a teherbírása pedig 14 FCXT.
Telepített fényrendszer, gurulóút nem volt.
A forgalmi épület előtt volt egy kisméretű appron.
Ez max. kisebb futópálya igényű és mérsékelt talaj nyomású gépek nappali üzemének a kiszolgálásához elég, de Mirage-hoz hasonló jetek biztonságos üzeméhez màr kevés.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Aztamindent de okas vagy ! Az egesz Brit admiralitas nem tudott erre rajonni a maga par evszazados tapasztalataval meg kepzetsegevel.

"Mshol kirakni a deszantot" Aha!

Tudod egy partsraszallast nem ott hajtasz vegre ahol akarod hanem ahol tudod es ahol kedvezo. Nem veletlen hogy a szovik nem Daniaban szalltak partra hanem Normandiaban.
Ahoz hogy a Britek partra tudjanak szallni a siker remenyeben a kovetkezoknek kelett teljesulniuk.

A partnak fizikailag kepesnek kelett lennie arra hogy ott partrasszallasban resztvevo hajok kifussanak , a partraszallo csapatok elferjenek ( hidfo) majd onnan gyorsan tavozhassanak elkerulven a suru szaftos celpont minnel gyakoribb felkinalasat.
Ezen kivul ennek a helynek tavol kelett lennie az argi szarazfoldi eroktol hogy azok egy gyors tamadfassal ne tudjak tengerbe szoritani ket.
Kivul kelett lenni az argi tuzerseg hatokoren is mert mind a 105 sok de kulonosen a 155 sok csunya munkat tudtak volna vegezni.
Ennek a helynek feltetlen a keleti szigeten kelett lennie mivel ha a nyugatin szallnak partra akkor megint elottuk lett volna egy partvaltas es mar tudott iranybol.

Stanley kornyeke ilyenmodon kiesett mert az argi csapatok nagyresze ( nemmind) ott volt telepulve harcallasba,.
Csomo mas hely is kiesett mert sziklas volt vagy kicsi vagy ha megfelelo meretu akkor meg tul keskeny kicsi volt az odavezeto ut atereszto kapacitasa vagy tul kozel voltak az argi csapatok vagy vagy vagy.

Maradt ket hely ahol mindket esetben az aknaveszely adott volt. Aknarako hijjan odakuldtek felszini egysegeket hogy nezzek meg. Ez volt a legprofesszionalisabb megoldas az adott esetben meg ha primitivnek is tunik.

Persze tudom te tudsz ennel jobat is. Ebben is.

Összesen hat lehetséges helyszínt vizsgáltak meg a partraszállásra:

Possible-landing-areas.jpg


- Stanley ugye az volt amire az Argik számítottak, így ez kiesett
- Berkeley Sound túl közel volt az Argi légvédelemhez/tüzérséghez
- Lafonia túl távol volt

Így maradt San Carlos, Port Salvador, illetve Fitzroy.
A három közzűl a Stanley-ben dekkoló Argi főerőktől a legtávolabbit (San Carlos-t) választották, hogy legyen idejük a védelmet kiépíteni.
Másrészt viszont az 5. Brit gyalogdandár a háború folyamán végrehajtott egy partraszállást Fitzroy-nál is, amikor az Argik a Sir Galahad partraszálló hajót alaposan le is bombázták.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Ezt pontosan lehet tudni.
4100 ft hosszú volt és 150 ft széles a teherbírása pedig 14 FCXT.
Telepített fényrendszer, gurulóút nem volt.
A forgalmi épület előtt volt egy kisméretű appron.
Ez max. kisebb futópálya igényű és mérsékelt talaj nyomású gépek nappali üzemének a kiszolgálásához elég, de Mirage-hoz hasonló jetek biztonságos üzeméhez màr kevés.

Akkor ....

MIRAGE III.

Maximum speed Mach 2.2
Practical ceiling 55776 ft
Take-off distance 2624.8 ft
Landing ground run 2460.75 ft
Range (ground attack) 3937.2 ft
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Összesen hat lehetséges helyszínt vizsgáltak meg a partraszállásra:

Possible-landing-areas.jpg


- Stanley ugye az volt amire az Argik számítottak, így ez kiesett
- Berkeley Sound túl közel volt az Argi légvédelemhez/tüzérséghez
- Lafonia túl távol volt

Így maradt San Carlos, Port Salvador, illetve Fitzroy.
A három közzűl az Argiktól a legtávolabbit (San Carlos-t) választották, hogy legyen idejük a védelmet kiépíteni.
Másrészt viszont az 5. Brit gyalogdandár a háború folyamán végrehajtott egy partraszállást Fitzroy-nál is, amikor az Argik a Sir Galahad partraszálló hajót alaposan le is bombázták.


Szamomra valahogy logikus dontesnek tunik. De lehet megis "mashol" kelett volna. Nem tudhatjuk. Igaz mindenhol ott van az a rohadt tenger mindenhol lehetnek aknak de ez mar csak kukacoskodas.

:)