T
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez pontosan mit takar?Háááát, akkor ideje lenne elmélyülnöd, és nem csak azokat a történelmi eseményeket emlegetni (százas nagyságrendű támadó, pár db lérakkal szemben), ami a te prekoncepciódat támasszák alá.
A reptér végig üzemelt, a lélgvédelem megvédte (imhol a példa amit szerettél volna hallani), két Harriert leszedett, Roland, Oerlikon, meg az AN/TPS-is Brit kézbe került a megadás után.
Black Buck ökörködés meg csak arra volt jó, hogy a Victor utántöltők begyakorolják a Harrier-ek lejuttatását a hadszíntérre.
Jórészt erre is használták őket a konfliktus folyamán.
Ez pontosan mit takar?
Egyébként örülök, hogy valaki végre leírta a pirossal kiemelt szót. Kb. én is annak tartom. Fantasztikus teljesítmény volt, de sok értelme nem volt.
A RAF a Brit hadi költségvetés elosztásakor sokszor kijelentette hogy a haditengerészetnek nincs szüksége repülőgép hordozókra, mert a NATO hadszintéren ők garantálják a légifölényt. Az utolsó igazi RN hordozó az HMS Hermes, éppencsak megúszta az eladást/elbontást a konfliktus kitörése miatt.
a kohószökevény HMS Hermes és a friss ropogós HMS Illustrious 1982 Júliusában
A lyuk a kifutón akkor kb. semmilyen gép üzemét nem gátolta? Mert mindig is kétségem volt afelől, hogy a C-130 vagy Pucarán kívül mi üzemelhetett volna onnan...Ezen előzmények után a RAF-nak muszáj volt valamit mutatnia, így kitalálták a Black Buck bevetéssorozatot.
Összesen mintegy 130 gép bevetése árán sikerült egyetlen lukat ütniük egy kifutón, amit másnapra betömtek az argik...
... ez azért volt gáz, mivel Harrierek sem tudták kiütni a repteret, így az Argik be tudták juttatni Stanley-be az Exocetet (sok tengerész halálát okozva az HMS Glanmorgan fedélzetén), meg a 155mm-es lövegeket amik szintén sok Brit gyalogos halálát okozták.
Erre nem is emlékeztem. Jó bevállalósak lehetettek, ha ezt meglépték. A Harriert nem tervezték ilyen hosszú repülésre és tenger feletti navigációra. Vagy együtt repültek a tankerekkel végig és szükség esetén partközeli kitérő reptérre mehettek volna? Vagy amolyan angolosan ezt sem állt fenn mint lehetőség?A Victorok által begyakorolt utántöltögetési lánc használatával, viszont több Harriert is lejuttattak Ascension-tól a két hordozóra, amikor azok fogytán voltak.
Nos ennek legalább volt értelme.
Hermesen mikor voltak F4K?Az már mikor épiteni kezdték,könnyűhordozónak számitott.Jól értem, hogy a Harrierekért feladták a hajó F-4K képességét?
Hm...Hermesen mikor voltak F4K?Az már mikor épiteni kezdték,könnyűhordozónak számitott.
Politika,pénz.És a hülyeség örök,és nem ismer határokat.Hm...
Összekevertem. Az Ark Royalon volt F-4K. A tesóján az Eagle-n nem tudom.
De az is igen vicces, hogy 1981-re készült el a síugrósánc és egyből ki is akarták vonni utána. Csak Falkland mentette meg. Aztán 1984-ben már az sem.
Neked valami mániákus ragaszkodásod van az elavult szar platformokhoz...?Politika,pénz.És a hülyeség örök,és nem ismer határokat.
Ami az angoloknak még az F4Knál is jobban hiányzott,az a őskori Gannet AEW gép.(különben az olyan csóró országoknak,mint mi vagyunk,egy modern radarral+datalinkel ellátott Gannet féle gép is jol jönne)
Nem,ha van helyette megfizethető új.Gannet FÉLE.Ezt irtam.Nem azt,hogy a Gannet.El tudok képzelni a Gannet mintájára átalakitott PC12-t is.Neked valami mániákus ragaszkodásod van az elavult szar platformokhoz...?
Elégtelen teljesítmény.Nem,ha van helyette megfizethető új.Gannet FÉLE.Ezt irtam.Nem azt,hogy a Gannet.El tudok képzelni a Gannet mintájára átalakitott PC12-t is.
Ez azért túlzás, nem? E-2 Hawkeye? Szárazföldről meg a svéd típusú kis utasszállító AESA radarral a törzs fölött?Bármilyen AWACS gép E-3 szint alatt értelmetlen.
A mi szintünk nem az E-3 meg az E-7 szintje.Nem tudjuk megfizetni.Mai technológiával már a Gannet hordozta APS20 méretű radar simán elérné a 300km hatósugarat.8-10km magasan körözgetve mennyire tolná ki a radarhorizontot?Ha jol emlékszem,a V22nek terveztek is ilyesféle változatát is,meg még másmilyent is,csak elgondolási fázisban elakadt.Elégtelen teljesítmény.
Bármilyen AWACS gép E-3 szint alatt értelmetlen. Biztos "nagyon olcsó" lett volna a RN-nek építeni kb. 5-6 db ilyen gépet.
Lásd a Nimrod körüli bohóckodást és orbitális buktát.
A lyuk a kifutón akkor kb. semmilyen gép üzemét nem gátolta? Mert mindig is kétségem volt afelől, hogy a C-130 vagy Pucarán kívül mi üzemelhetett volna onnan...
Erre nem is emlékeztem. Jó bevállalósak lehetettek, ha ezt meglépték. A Harriert nem tervezték ilyen hosszú repülésre és tenger feletti navigációra. Vagy együtt repültek a tankerekkel végig és szükség esetén partközeli kitérő reptérre mehettek volna? Vagy amolyan angolosan ezt sem állt fenn mint lehetőség?
Gépelési hiba. E-2 Hawkeye.Ez azért túlzás, nem? E-2 Hawkeye? Szárazföldről meg a svéd típusú kis utasszállító AESA radarral a törzs fölött?
Az már inkább a mi szintünk,de meg kéne valamiböl azt is venni.Gépelési hiba. E-2 Hawkeye.
A Black Buck felnyitotta az argik szemét hogy az Angolok képesek elérni akár az anyaországot is és ezért kénytelenek voltak Mirage vadászokat is É-ra vezényelni.A RAF a Brit hadi költségvetés elosztásakor sokszor kijelentette hogy a haditengerészetnek nincs szüksége repülőgép hordozókra, mert a NATO hadszintéren ők garantálják a légifölényt. Az utolsó igazi RN hordozó az HMS Hermes, éppencsak megúszta az eladást/elbontást a konfliktus kitörése miatt.
a kohószökevény HMS Hermes és a friss ropogós HMS Illustrious 1982 Júliusában
Ezen előzmények után a RAF-nak muszáj volt valamit mutatnia, így kitalálták a Black Buck bevetéssorozatot.
Összesen mintegy 130 gép bevetése árán sikerült egyetlen lukat ütniük egy kifutón, amit másnapra betömtek az argik...
... ez azért volt gáz, mivel Harrierek sem tudták kiütni a repteret, így az Argik be tudták juttatni Stanley-be az Exocetet (sok tengerész halálát okozva az HMS Glanmorgan fedélzetén), meg a 155mm-es lövegeket amik szintén sok Brit gyalogos halálát okozták.
A Victorok által begyakorolt utántöltögetési lánc használatával, viszont több Harriert is lejuttattak Ascension-tól a két hordozóra, amikor azok fogytán voltak.
Nos ennek legalább volt értelme.
Az Angolok úgy számolták hogy négy Miragenak lett volna hely....szűken.A lyuk a kifutón akkor kb. semmilyen gép üzemét nem gátolta? Mert mindig is kétségem volt afelől, hogy a C-130 vagy Pucarán kívül mi üzemelhetett volna onnan...