Falkland - 1982

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Háááát, akkor ideje lenne elmélyülnöd, és nem csak azokat a történelmi eseményeket emlegetni (százas nagyságrendű támadó, pár db lérakkal szemben), ami a te prekoncepciódat támasszák alá.
;)

A reptér végig üzemelt, a lélgvédelem megvédte (imhol a példa amit szerettél volna hallani), két Harriert leszedett, Roland, Oerlikon, meg az AN/TPS-is Brit kézbe került a megadás után.
Black Buck ökörködés meg csak arra volt jó, hogy a Victor utántöltők begyakorolják a Harrier-ek lejuttatását a hadszíntérre.
Jórészt erre is használták őket a konfliktus folyamán.
Ez pontosan mit takar?
Egyébként örülök, hogy valaki végre leírta a pirossal kiemelt szót. Kb. én is annak tartom. Fantasztikus teljesítmény volt, de sok értelme nem volt.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A Black Buck ökörködés arra volt jó, hogy az angolok megmutassák, hogy meg tudnák ők bombázni Buenos Airest is, ha akarnák. Ezért tüntek onnan el a vadászgépek, nem azért, mert nem tudtak volna a luk mellett leszállni.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ez?
ee5318a2d7f0d8b007fd04a056ee3b73.jpg

https://i.pinimg.com/originals/ee/53/18/ee5318a2d7f0d8b007fd04a056ee3b73.jpg
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Ez pontosan mit takar?
Egyébként örülök, hogy valaki végre leírta a pirossal kiemelt szót. Kb. én is annak tartom. Fantasztikus teljesítmény volt, de sok értelme nem volt.

A RAF a Brit hadi költségvetés elosztásakor sokszor kijelentette hogy a haditengerészetnek nincs szüksége repülőgép hordozókra, mert a NATO hadszintéren ők garantálják a légifölényt. Az utolsó igazi RN hordozó az HMS Hermes, éppencsak megúszta az eladást/elbontást a konfliktus kitörése miatt.

HMS-Illustrious-steams-past-HMS-Hermes-20-07-1982.jpg

a kohószökevény HMS Hermes és a friss ropogós HMS Illustrious 1982 Júliusában

Ezen előzmények után a RAF-nak muszáj volt valamit mutatnia, így kitalálták a Black Buck bevetéssorozatot.
Összesen mintegy 130 gép bevetése árán sikerült egyetlen lukat ütniük egy kifutón, amit másnapra betömtek az argik...
... ez azért volt gáz, mivel Harrierek sem tudták kiütni a repteret, így az Argik be tudták juttatni Stanley-be az Exocetet (sok tengerész halálát okozva az HMS Glanmorgan fedélzetén), meg a 155mm-es lövegeket amik szintén sok Brit gyalogos halálát okozták.

A Victorok által begyakorolt utántöltögetési lánc használatával, viszont több Harriert is lejuttattak Ascension-tól a két hordozóra, amikor azok fogytán voltak.
Nos ennek legalább volt értelme.
 
M

molnibalage

Guest
A RAF a Brit hadi költségvetés elosztásakor sokszor kijelentette hogy a haditengerészetnek nincs szüksége repülőgép hordozókra, mert a NATO hadszintéren ők garantálják a légifölényt. Az utolsó igazi RN hordozó az HMS Hermes, éppencsak megúszta az eladást/elbontást a konfliktus kitörése miatt.

HMS-Illustrious-steams-past-HMS-Hermes-20-07-1982.jpg

a kohószökevény HMS Hermes és a friss ropogós HMS Illustrious 1982 Júliusában


Jól értem, hogy a Harrierekért feladták a hajó F-4K képességét? Háááááááááááááát. Nem értem, hogy mi volt ebben a buli...

Ezen előzmények után a RAF-nak muszáj volt valamit mutatnia, így kitalálták a Black Buck bevetéssorozatot.
Összesen mintegy 130 gép bevetése árán sikerült egyetlen lukat ütniük egy kifutón, amit másnapra betömtek az argik...
... ez azért volt gáz, mivel Harrierek sem tudták kiütni a repteret, így az Argik be tudták juttatni Stanley-be az Exocetet (sok tengerész halálát okozva az HMS Glanmorgan fedélzetén), meg a 155mm-es lövegeket amik szintén sok Brit gyalogos halálát okozták.
A lyuk a kifutón akkor kb. semmilyen gép üzemét nem gátolta? Mert mindig is kétségem volt afelől, hogy a C-130 vagy Pucarán kívül mi üzemelhetett volna onnan...

A Victorok által begyakorolt utántöltögetési lánc használatával, viszont több Harriert is lejuttattak Ascension-tól a két hordozóra, amikor azok fogytán voltak.
Nos ennek legalább volt értelme.
Erre nem is emlékeztem. Jó bevállalósak lehetettek, ha ezt meglépték. A Harriert nem tervezték ilyen hosszú repülésre és tenger feletti navigációra. Vagy együtt repültek a tankerekkel végig és szükség esetén partközeli kitérő reptérre mehettek volna? Vagy amolyan angolosan ezt sem állt fenn mint lehetőség?
 
M

molnibalage

Guest
Hermesen mikor voltak F4K?Az már mikor épiteni kezdték,könnyűhordozónak számitott.
Hm...
Összekevertem. Az Ark Royalon volt F-4K. A tesóján az Eagle-n nem tudom.
De az is igen vicces, hogy 1981-re készült el a síugrósánc és egyből ki is akarták vonni utána. Csak Falkland mentette meg. Aztán 1984-ben már az sem.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 428
113
Hm...
Összekevertem. Az Ark Royalon volt F-4K. A tesóján az Eagle-n nem tudom.
De az is igen vicces, hogy 1981-re készült el a síugrósánc és egyből ki is akarták vonni utána. Csak Falkland mentette meg. Aztán 1984-ben már az sem.
Politika,pénz.És a hülyeség örök,és nem ismer határokat.
Ami az angoloknak még az F4Knál is jobban hiányzott,az a őskori Gannet AEW gép.(különben az olyan csóró országoknak,mint mi vagyunk,egy modern radarral+datalinkel ellátott Gannet féle gép is jol jönne)
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and gacsat
M

molnibalage

Guest
Politika,pénz.És a hülyeség örök,és nem ismer határokat.
Ami az angoloknak még az F4Knál is jobban hiányzott,az a őskori Gannet AEW gép.(különben az olyan csóró országoknak,mint mi vagyunk,egy modern radarral+datalinkel ellátott Gannet féle gép is jol jönne)
Neked valami mániákus ragaszkodásod van az elavult szar platformokhoz...?
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and arcas
M

molnibalage

Guest
Nem,ha van helyette megfizethető új.Gannet FÉLE.Ezt irtam.Nem azt,hogy a Gannet.El tudok képzelni a Gannet mintájára átalakitott PC12-t is.
Elégtelen teljesítmény.
Bármilyen AWACS gép E-3 szint alatt értelmetlen. Biztos "nagyon olcsó" lett volna a RN-nek építeni kb. 5-6 db ilyen gépet.
Lásd a Nimrod körüli bohóckodást és orbitális buktát.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 428
113
Elégtelen teljesítmény.
Bármilyen AWACS gép E-3 szint alatt értelmetlen. Biztos "nagyon olcsó" lett volna a RN-nek építeni kb. 5-6 db ilyen gépet.
Lásd a Nimrod körüli bohóckodást és orbitális buktát.
A mi szintünk nem az E-3 meg az E-7 szintje.Nem tudjuk megfizetni.Mai technológiával már a Gannet hordozta APS20 méretű radar simán elérné a 300km hatósugarat.8-10km magasan körözgetve mennyire tolná ki a radarhorizontot?Ha jol emlékszem,a V22nek terveztek is ilyesféle változatát is,meg még másmilyent is,csak elgondolási fázisban elakadt.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and ravenlord
T

Törölt tag 1945

Guest
A lyuk a kifutón akkor kb. semmilyen gép üzemét nem gátolta? Mert mindig is kétségem volt afelől, hogy a C-130 vagy Pucarán kívül mi üzemelhetett volna onnan...

Egyáltalán nem gátolta, másnapra betömték.
Komolyabb teljesítményű katonai gépet viszont egyáltalán nem lehetett üzemeltetni, mivel túl rövid volt a kifutó hozzá.
A konfliktus után a Britek hosszabbították csak meg.

Erre nem is emlékeztem. Jó bevállalósak lehetettek, ha ezt meglépték. A Harriert nem tervezték ilyen hosszú repülésre és tenger feletti navigációra. Vagy együtt repültek a tankerekkel végig és szükség esetén partközeli kitérő reptérre mehettek volna? Vagy amolyan angolosan ezt sem állt fenn mint lehetőség?

Már Britanniából is így jutottak le Ascension szigetére, mondjuk ott legalább volt kitérési lehetőség...
... a déli szakaszon maradt a pilóta mentőtutaja, meg gond esetére a megfagyás a jeges vízben. (mondjuk a konfliktus ideje alatt minden víz fölött katapultált pilótára ez végig szintén igaz volt)

Harriers.jpg

A konfliktusban résztvett Harrierek szériaszám, illetve lajstromszám szerint. (volt hogy átfestették ugyanazt a gépet, meg olyan is, hogy két gép viselte ugyanazt a lajstromszámot)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 428
113
Gépelési hiba. E-2 Hawkeye.
Az már inkább a mi szintünk,de meg kéne valamiböl azt is venni.
Ballonradarok között van olyan méretű,ami beleférne egy akkora radardromban,mint a Gannetten volt.Egy PC12 méretű gép meg simán elbirná.Dehogy ez mennyibe kerülne,na az jó kérdés.
De a lényeg,hogy ha a Gannet,vagy a háború után megcsinált Sea King AEW heli ott lett volna,még a Harrierek is sokkal jobb légoltalmat tudtak volna nyújtani.Az Exocet se biztos,hogy olyan eredményes lett volna.Legalábbis az Etendarokrol nem.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
T

Törölt tag 1586

Guest
A RAF a Brit hadi költségvetés elosztásakor sokszor kijelentette hogy a haditengerészetnek nincs szüksége repülőgép hordozókra, mert a NATO hadszintéren ők garantálják a légifölényt. Az utolsó igazi RN hordozó az HMS Hermes, éppencsak megúszta az eladást/elbontást a konfliktus kitörése miatt.

HMS-Illustrious-steams-past-HMS-Hermes-20-07-1982.jpg

a kohószökevény HMS Hermes és a friss ropogós HMS Illustrious 1982 Júliusában

Ezen előzmények után a RAF-nak muszáj volt valamit mutatnia, így kitalálták a Black Buck bevetéssorozatot.
Összesen mintegy 130 gép bevetése árán sikerült egyetlen lukat ütniük egy kifutón, amit másnapra betömtek az argik...
... ez azért volt gáz, mivel Harrierek sem tudták kiütni a repteret, így az Argik be tudták juttatni Stanley-be az Exocetet (sok tengerész halálát okozva az HMS Glanmorgan fedélzetén), meg a 155mm-es lövegeket amik szintén sok Brit gyalogos halálát okozták.

A Victorok által begyakorolt utántöltögetési lánc használatával, viszont több Harriert is lejuttattak Ascension-tól a két hordozóra, amikor azok fogytán voltak.
Nos ennek legalább volt értelme.
A Black Buck felnyitotta az argik szemét hogy az Angolok képesek elérni akár az anyaországot is és ezért kénytelenek voltak Mirage vadászokat is É-ra vezényelni.
Azok a vadászok utána erősen hiányoztak D
ről ezért ezek a bevetések egyáltalán nem voltak feleslegesek.
 
  • Tetszik
Reactions: DINAMO
T

Törölt tag 1586

Guest
A lyuk a kifutón akkor kb. semmilyen gép üzemét nem gátolta? Mert mindig is kétségem volt afelől, hogy a C-130 vagy Pucarán kívül mi üzemelhetett volna onnan...
Az Angolok úgy számolták hogy négy Miragenak lett volna hely....szűken.
4000 láb hosszú volt, nem volt gurulóút és nem volt alkalmas éjszakai üzemre
Viszont a repteret még az argik sem érezték biztonságosnak ezért nem vittek oda Mirageokat.
A fenti korlátok miatt C-130 ból is legfeljebb napi 10 gépet tudtak fogadni és egy C-130 max 17 tonna utánpótlást hozhatott.
A C-130-at is a pályán kellett ki-berakodni appron hiányában.