Falkland - 1982

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 218
33 483
113
Namégegyszer.Igen,a Mirage III eleve úgy lett tervezve,hogy alkalmas a startrakétás felszállásra és a tábori üzemre.Volt hozzá kidolgozott,kipróbált technológia.
Azt viszont nem tudom,hogy az argentinok rendelkeztek e a szükséges felszereléssel az ilyen üzemhez.Szerintem nem.Ha rendelkeztek volna vele,alighanem használták volna is.
Nem tudok róla,hogy Mirage III-sal valaki harchelyzetben csinált volna tábori üzemet.Izraeliek 73ban rombolt repterekről használták őket,de az azért mégsem tábori üzem.Franciák Csádban csináltak ilyet,de Mirage F1 és Jaguár gépekkel a 80as években
Szóval a Mirage-k alkalmasak voltak startrakétás üzemre,és volt fékernyőjük a kigurulási uthosz csökkentésére.Kézzel kell őket hajtogatni,nem kell hozzá gép.A futómű elég erős volt hozzá,hogy arra alkalmas nem burkolt leszállómezőt használhasson.Ehez a falklandi talaj tudtommál nem megfelelő.Viszont lehetett volna acéllapos burkolással hosszabbitani a kifutót,és kialakitani gurulóutakat és állóhelyeket is.Persze ez ette volna a futóműgumikat,de háború nem a spórolásrol szól.Csak szerintem az argiknak nem volt ilyen felszerelésük.
Daggerek leánykori neve meg Nesher.Izraeli gyártású/összeszerelésű(valószinűleg az embargós Mirage V gépeket darabokban kapták meg a zsidók,és ők szerelték össze,nem gyártották.Még a Kfir is francia fődarabokat tartalmazott) használtan vett gépek.
Szóval szerintem korántsem voltak az argik olyan jol felszerelve,hogy lezavarjanak egy tábori kitelepülést.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Szóval a Mirage-k alkalmasak voltak startrakétás üzemre,és
Sajnos nem voltak alkalmasak...
A JATO start egyedül a Svájciak saját gyártású Mirage IIIS gépeihez volt opció mert jelentős szerkezeti megerősítéseket igényelt.
Nekik a rövid és magasan fekvő reptereik miatt szükségük volt erre.

Lsd.:
"...The Mirage IIIS was with considerably strengthened wings, airframe, and undercarriage as the Swiss Air Force had required robustness comparable to that of carrier-based planes. The reinforced airframes enabled aircraft to be moved by lifting them with a crane (hence the airframes also being fitted with four lifting points, retractable nosecones and lengthened nosewheel legs), as the aircraft caverns in the mountains that Swiss Air Force uses as bunkers offer very little space to maneuver parked aircraft. Another benefit of the strengthened frames was the enabling of JATO-assisted takeoffs, giving the type a short takeoff and landing (STOL) capability..."

A Svájciakon kívül csak a Francia Mirage IV bombázók használtak JATO-t de az már egy másik kategória...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 546
113
Svájcnak a startrakétán túlmenőleg külön a törzs alá függeszthető rakéta-póthajtása is volt a Mirage-aihoz, melyekkel a nagy magasságú elfogásokat támogatták meg. Viszont ha jól tudom, a kettőt együtt függeszteni nem lehetett. Ez volt a SEPR 841, amivel könnyedén 24000 méterre ugorhattak, egy repülés során háromszor is kapcsolhattak, illetve akár 80 másodpercig is járathattak.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 218
33 483
113
Sajnos nem voltak alkalmasak...
A JATO start egyedül a Svájciak saját gyártású Mirage IIIS gépeihez volt opció mert jelentős szerkezeti megerősítéseket igényelt.
Nekik a rövid és magasan fekvő reptereik miatt szükségük volt erre.

Lsd.:
"...The Mirage IIIS was with considerably strengthened wings, airframe, and undercarriage as the Swiss Air Force had required robustness comparable to that of carrier-based planes. The reinforced airframes enabled aircraft to be moved by lifting them with a crane (hence the airframes also being fitted with four lifting points, retractable nosecones and lengthened nosewheel legs), as the aircraft caverns in the mountains that Swiss Air Force uses as bunkers offer very little space to maneuver parked aircraft. Another benefit of the strengthened frames was the enabling of JATO-assisted takeoffs, giving the type a short takeoff and landing (STOL) capability..."

A Svájciakon kívül csak a Francia Mirage IV bombázók használtak JATO-t de az már egy másik kategória...
Használhatták volna,de csak 2-t a normál Mirage III,a svájci gépek többet használhattak(6 vagy 8db-ot,fene tudja fejből).Mintahogy elvileg azt a fene tudja fejből nevű folyékony rakétát is mindegyik gép használhatta volna,de csak a svájciak rendszeresitették.Álitólag rajtuk kivűl csak az izraeliek kaptak abbol pár készletet,de nem használták.Ez homályos(álitólag fogtak el vele amcsi U2-t,de ez vagy igaz,vagy nem).De még a Kfiren is megvolt a felfogató pontja,az a jellegzetes dudor,ami egy hátrafelé néző kamerát tartalmazott,azon rögzűlt.Mint ahogy az argi C130ok is használhatták volna a JATO-t,ha lett volna nekik.
Szóval merőben akadémikusi a vita,mert ugyan az elvi lehetőség megvolt,de a gyakorlati nem.Az argentinoknak se startrakétájuk,se acéllapjaik,se a tábori üzemhez szükséges kiszolgáló eszközeik nem voltak,Ha lettvolna,alighanem használták volna is őket.
Különben a régi gépek közül több is használhatott elvileg startrakétát.Azthiszem a MiG27 az utolsó harcászati gép,amelyiket úgy terveztek,hogy alapbol alkalmas legyen rá.Aztán a gyakorlatban szinte soha nem használták.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 218
33 483
113
Sajnos nem voltak alkalmasak...
A JATO start egyedül a Svájciak saját gyártású Mirage IIIS gépeihez volt opció mert jelentős szerkezeti megerősítéseket igényelt.
Nekik a rövid és magasan fekvő reptereik miatt szükségük volt erre.

Lsd.:
"...The Mirage IIIS was with considerably strengthened wings, airframe, and undercarriage as the Swiss Air Force had required robustness comparable to that of carrier-based planes. The reinforced airframes enabled aircraft to be moved by lifting them with a crane (hence the airframes also being fitted with four lifting points, retractable nosecones and lengthened nosewheel legs), as the aircraft caverns in the mountains that Swiss Air Force uses as bunkers offer very little space to maneuver parked aircraft. Another benefit of the strengthened frames was the enabling of JATO-assisted takeoffs, giving the type a short takeoff and landing (STOL) capability..."

A Svájciakon kívül csak a Francia Mirage IV bombázók használtak JATO-t de az már egy másik kategória...
AO tudta a nevét.SEPR 841
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Szóval szerintem korántsem voltak az argik olyan jol felszerelve...
Persze hogy nem voltak jól felszerelve, mert épp a gazdasági gondok miatti elégedetlenkedés "csitítására" kezdték a háborút. És bár a britek hibái miatt értek el sikereket, győzni csak úgy tudtak volna, ha az oroszlán fülét farkát behúzva otthagyja a területet.
Ám ez nem történt meg és már nem is fog megtörténni, mert a falklandi gazdaság szépen fejlődik, így ott /valamint Francia-Guyanában/ lehet a legjobban keresni Dél-Amerikában. - No ez az, amit Argentínáról sem ma, sem 40 éve nem lehetett elmondani... :(
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Használhatták volna,de csak 2-t a normál Mirage III,a svájci gépek többet használhattak(6 vagy 8db-ot,fene tudja fejből).
Erre mutass valami infót mert amiket én olvastam abban elég egyértelműen arról írtak hogy kizárólag Svájcnak volt szüksége a RATO ra
AO tudta a nevét.SEPR 841
A SEPR 841 totálisa más volt mint a JATO.
A leg szembetűnőbb talán hogy a JATO szilárd hajtóanyagú volt és a felszállàsi úthossz csökkentésére hasznàltàk, míg a SEPR 841 folyékony hajtóanyagú volt (salétrom sav és tri-ethilén xylidine) és kizárólag a nagy magasságú elfogási feladatokhoz használták.
Másra nem lett volna célszerű használni ugyanis a SEPR használatàhoz ki kellett szerelni a gépágyúkat. A rakéta tüzelőanyag tartálya került a gépágyúk helyére.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Splendid-map3.jpg


Az S106 HMS Splendid a következő öt napban ezúttal déi irányban járta végig az Argentin partvonal Buenos Aires-től, Comodoro Rivadavia-ig terjedő partszakaszát, de a hordozót nem találta sehol.

Április 26-án azonban Comodoro Rivadavia kikötője előtt megtalálta az Argentin Armada öt várakozó hadihajóját.
Roger Lane-Nott parancsnok egyetlen periszkóp legyezés alatt, 14’000 yard távolságon belül, két 42-es rombolót, és három francia gyártmányú A69-es korvettet látott várakozni, nyilvánvalóan az Argentin zászlóshajó, a repülőgép hordozó érkezésére vártak.

Másnap, április 27-én műholdon keresztül kapott tájékoztatást, miszerint az Argentin hordozót a part mentén, viszont megint északabbra látták.
Roger Lane-Nott parancsnok viszont úgy gondolta, hogy az öt Argentin hadihajó csak a zászlóshajóra (hordozóra) vár, így csak őket kell követnie hogy elvezessék a 25 de Mayo-hoz.

TELEMMGLPICT000198561456-1-trans-CQh-LZy-R4x-XK7-ZVh-Ur9-BQRhv4-S9dnuq-QXp-Kwn-hpffh-Y.jpg

Sir Peter Herbert admirális a Brit tengeralattjáró flotta parancsnoka

Miután egy teljes napon át nem reagált a számára északi kutatást előíró parancsra, Roger Lane-Nott-ot egyenesen Sir Peter Herbert admirális, a Brit tengeralattjáró flotta parancsnoka kérte közvetlen üzenetben álláspontja (parancsmegtagadás háborúban) felülvizsgálatára.
Hosszas őrlődés után, az S106 HMS Splendid otthagyta az Argentin hadihajókat, hogy északabbra a partmentén (ahol korábban már kétszer is hiába keresték) megtalálja az Argentin hordozót.

A 25 de Mayo-t nem találták a megadott helyen, és mire visszasprinteltek Comodoro Rivadavia kikötője elé, ahol korábban az öt Argentin hadihajó várakozott, addigra azok is felszívódtak.

May1-2.jpg


Az Argentin hadiflotta eközben már egy ideje észak-nyugati irányban hajózott, hogy 240 mérföldre megközelítse a Brit flotta általuk feltételezett lokációját.
Május 1-én kora reggel 7:23-kor indult a 2-AS-26 Tracker felderítő, és 8:45-kor ESM (rádiólokátor besugárzás jelzőjével) először észlelte a Brit flotta lokátorait, majd 10:38-kor száll le a hordozón.

S-2-E-Tracker.jpg

2-AS-23 Grumman S-2E Tracker indítása

A 12:45-kor indított 2-AS-23 Tracker felderítő 13:45-kor ESM (rádiólokátor besugárzás jelzőjével) ismét észlelte a Brit flotta lokátorait, majd délebbre 14:56-kor megtalálta a szigetek északi oldalán az S32 ARA San Luis-ra vadászó két fregattot az F90 HMS Brilliant, és az F101 HMS Yarmouth-ot.
Hordozójuk felé visszavezető (északi) úton, 15:13-kor az ESM jelzése után kissé felemelkedtek, és a felszíni célokat felderítő radarjukat bekapcsolták.
Az egész brit flotta a képernyőjükön volt, és három Marconi Type 909-es lokátor (42-es rombolók Sea Dart légvédelmi rakéta tűzvezető lokátora) is megvilágította őket.
A tenger felszíne fölé, a Brit hajók radarhorizontja alá való zuhanás után visszafelé úton még 16:28-kor a Brit flottától északra találtak egy körübelül 25 hajóból álló halászflottát is, majd 17:05-kor szálltak le a teljes rádiócsendben üzemelő Argentin hordozón.

Aznap, délután öt órakor már késő lett volna támadást indítani, mivel az A-4Q támadó gépek már nem érték volna el a Brit flottát szürkület előtt, így a tervezett csapást másnap reggelre halasztották.

Este 21:00-kor indult a fedélzetről a 2-AS-26 Tracker felderítő, és 23:00-kor pontosította a Brit flotta pozícióját.
A tracker felderítő lokátorának kisugárzását észlelték a Britek, és a Tracker elfogására indították az R05 HMS Invincible készültségi Sea Harrier FRS1 vadászgépet, Ian Mortimer kapitány vezetésével.

A Tracker-t üldöző Sea Harrier 70 mérföldre közelítette meg az Argentin flottát, amikor a D-1 ARA Hércules romboló Marconi Type 909-es Sea Dart légvédelmi rakéta tűzvezető lokátora megvilágította Ian Mortimer kapitány gépét.
Az RWR (rádiólokátor besugárzás jelző) riasztása után, Mortimer bemérte lokátorával az Argentin flotta pozícióját, majd a tenger felszíne fölé, az Argentin romboló radarhorizontja alá való zuhanás után hazatért az R05 HMS Invincible fedélzetére.
Leszállása után, 00:20-kor az R12 HMS Hermes fedélzetén már „Sandy” Woodward admirális is pontosan ismerte az Argentin Armada hordozójának a lokációját.

Május 2-án kora reggel, 5:28-kor indult a 2-AS-23 Tracker felderítő hogy rávezesse a A-4Q Skyhawk-okat a célpontjukra, de a Brit flotta korábbi pozíciójában csak egy Szovjet és Lengyel hajókból álló nagyobb halászflottát találtak, aminek a közepéből egy nagyon erős lokátorral világították meg őket, a Brit flotta nyílvánvalóan távolább, dél-keletre húzódott az éjszaka folyamán.

6:00-kor az Argentin hordozó mindenesetre felkészült a támadás indítására kora reggel, napkeltekor.
Hat A-4Q Skyhawk-ot (3-A-301 Castro, 3-A-302 Benítez, 3-A-305 Sylvester, 3-A-306 Oliveira, 3-A-312 Lecour, és a 3-A-114 Márquez) fegyvereztek fel a törzsük alatt egyenként 4db Mk.82 500lbs Snakeye bombával, és a szárnyaik alatt 2db 800 Gallonos üzemanyagtartállyal.
Úgy számoltak, hogy a kis magasságon, északról érkező meglepetésszerű támadás közben két gépet tud a Brit flotta lelőni odafelé menet, és még kettőt a légicsapás után.
Elvileg így 4 támadó gép tudhat bombát vetni, amiből ha a bombáknak csak a 25%-a talál, akkor is a 4 célba csapódó bomba akár egy Brit hordozót ki is üthet.
A támadás után hazatérő két (valószinűleg sérült) gépet egy légi utántöltőnek felszerelt A-4Q várta volna, egy A-4Q pedig 2db AIM-9B Sidewinder rakétákal felszerelve támogatta volna a hazatérést (3-A-304, 3-A-307).

deck-wind.jpg

Repülőgéphordozó gőzkatapultjával való felszállásához szükséges fedélzet feletti szél, az A-4Q Skyhawk felszálló tömegének függvényében.

Aznap reggel a Dél-Atlanti óceánon beállt, az ott csak nagyon ritkán tapasztalható tökéletes szélcsend.
Az A-4Q gépek számára szükség volt a két 300 gallonos szárny alatti üzemanyag póttartályra, hogy a meglepetésésszerű támadás érdekében végig kismagasságon repülve, hatósugarukat 155 mérföldről 240 mérföldre növeljék, mivel az Argentin feltételezés szerint, a Brit flotta valahol 200~240 mérföldre tartózkodhatott dél-keleti irányban.
A törzs alatti tartóra 4db Mk.82 500 fontos Snakeye bombát szereltek, amivel a gépek tömege elérte a katapulttal való indítása esetén maximális 22’500 fontot (a fenti diagrammon zöld nyil), amihez 29 csomó fedélzet feletti szélre (hordozó sebessége + természetes szél) lett volna szükségük.
Mivel a V2 ARA 25 de Mayo hordozó elöregedő gépészete aznap reggel csak 18 csomó sebességre volt képes, és éppen teljes szélcsend honolt, így a Skyhawk-ok egyszerűen nem tudtak felszállni.

3db Mk.82 500lbs Snakeye bombával a gépek tömege 22’000 fontra csökkent (a fenti diagrammon sárga nyil), amihez még mindig 22 csomó fedélzet feletti szélre lett volna szükségük.

2db Mk.82 500lbs Snakeye bombával a gépek tömege 21’500 fontra csökkent (a fenti diagrammon piros nyil), amihez 15 csomó fedélzet feletti szélre volt szükségük, amit a hordozó már saját erejéből is el tudott érni, viszont gépenként két bombával számolva, a fenti kalkuláció mindössze két bombatalálatot valószínűsített, így a várható négy gépes veszteségre való tekintettel a támadásnak már látták értelmét.

May1.jpg

Május 2-án kora reggel az Argentin pilóták hitetlenkedve álltak felfegyverzett A-4Q Skyhawk gépeik mellett és várták a szelet, hogy a második világháború óta az első anyahajók közötti összecsapásban részt vegyenek.

Mivel a meteorológusok a következő 24 órára is teljes szélcsöndet jósoltak, így tekintettel a Brit atomtengeralattjárók által jelentett fenyegetésre, az Argentin Armada főparancsnoksága 11:00-kor a támadást lefújta, és kiadta az utasítást, hogy mind a négy kötelék térjen vissza a kikötőjébe.
Alig öt órával később, 16:00-kor a vízalatti fenyegetés a C4 ARA General Belgrano cirkáló megtorpedózásában materializálódott.

Hajnal óta, miután Ian Mortimer bemérte Sea Harrier FRS1 vadászgépének lokátorával az Argentin hordozó pozícióját, Northwood műholdon keresztül utasította a tengeralattjárókat hogy vadásszák azt le.
Az S105 HMS Spartan ugyan megkapta az ARA 25 de Mayo repülőgép hordozó koordinátáit, de üldözéséhez át kellett volna hajóznia az S106 HMS Splendid zónájába…
Woodward admirális a felszíni flotta parancsnoka hiába javasolta a szabályok megváltoztatását az Admiralitásnak, miszerint mindhárom Brit atomtengeralattjáró a saját zónáján kívül is tevékenykedhessen parancsnokának belátása szerint, cserébe felszín alatti célokra egyáltalán ne tüzelhessenek, de ezt a Northwood-i parancsnokság tartva esetleges Blue-on-Blue incidenstől nem engedélyezte, mivel nem volt biztosítható, hogy a S105 HMS Spartan és a S106 HMS Splendid is egyidőben értesüljön a tűzmegnyitás szabályainak változásáról.
… így végül az S105 HMS Spartan az Argentín zászlóshajót kénytelen volt futni hagyni.

Az S106 HMS Splendid viszont csak jókora késéssel kapta meg a hordozó kötelék koordinátáit, majd miután odasprintelt, már nem talált az adott koordinátán semmit sem.



Jövő héten folytatódik a hordozó vadászat...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 218
33 483
113
Erre mutass valami infót mert amiket én olvastam abban elég egyértelműen arról írtak hogy kizárólag Svájcnak volt szüksége a RATO ra

A SEPR 841 totálisa más volt mint a JATO.
A leg szembetűnőbb talán hogy a JATO szilárd hajtóanyagú volt és a felszállàsi úthossz csökkentésére hasznàltàk, míg a SEPR 841 folyékony hajtóanyagú volt (salétrom sav és tri-ethilén xylidine) és kizárólag a nagy magasságú elfogási feladatokhoz használták.
Másra nem lett volna célszerű használni ugyanis a SEPR használatàhoz ki kellett szerelni a gépágyúkat. A rakéta tüzelőanyag tartálya került a gépágyúk helyére.
Neten angolul keres magad róla.Könyvespolcomon van egy 78as repülőgépek,helikopterek cimű könyv,abban SNEB startrakétákrol ir,2db a normál.Mellesleg azt is megadja,hogy fékernyővel 700méter a kigurulási hossz,anélkül 1200méter.Svájciak több startrakétát használtak egyszerre,azthiszem 6db-ot,ezért kellet erősiteni.
Tudom,hogy másfajta rakéta a SEPR 841.Azt arra hoztam fel példának,hogy az is egy olyan rendszer amit az összes nem gyakorló Mirage III változat használhatott volna,de csak a svájciak használták.Meg szóbeszéd szintű anekdóták szerint az izraeliek.
Elvileg akár a magyar MiG21ek is használhattak volna startrakétát,de nem tudok róla,hogy valaha is lett volna ilyenünk.Azt se tudom,hogy a mi konkrét példányaink végül is megkapták e hozzá a gyártáskor a szükséges szerelvényeket.De attol még lehetett raktáron,hogy én nem láttam,hallottam róla.
images
NDKs gépek tudták használni.Szerintem a mieink is,
De gyorskereséssel nem svájci Mirage III-rol nem találok képet startrakétás inditásrol a neten.Valószinüleg van rajt,de nem fogom 3napig azt keresni.
Maradjunk annyiba,hogy a gép alkalmas volt rá,de az argiknak nem volt hozzá felszerelésük.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Loken
T

Törölt tag 1586

Guest
Könyvespolcomon van egy 78as repülőgépek,helikopterek cimű könyv,abban SNEB startrakétákrol ir,2db a normál
Csakhogy most nem a SNEB rakétákról van szó..:rolleyes:
A SNEB így néz ki
MATRA_TYPE155RL_W_68MM_RP.JPG

A SNEB egy sima NIR konténer és előrefele lő ki nem irányított rakétákat.
AMIRŐL meg a diskurzus szól - JATO - az meg hátrafelé lőtt ki egy nagy adag gázt.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 218
33 483
113
Csakhogy most nem a SNEB rakétákról van szó..:rolleyes:
A SNEB így néz ki
MATRA_TYPE155RL_W_68MM_RP.JPG

A SNEB egy sima NIR konténer és előrefele lő ki nem irányított rakétákat.
AMIRŐL meg a diskurzus szól - JATO - az meg hátrafelé lőtt ki egy nagy adag gázt.
Csakhogy nem 68milis SNEB NIRt,hanem startrakétát ir.De leget,hogy egyszerűen elirták a nyomdában a JATOt,vagy volt SNEB startrakéta is.Franciktol kitellett,hogy terveztek maguknak saját startrakétát,csak mert.
Szóval beleköthetsz még valami részletkérdésbe,de attol a lényeg ugyan az marad.Mirage III mint géptipus alkalmas a startrakétás és a tábori üzemre is-csak alighanem a kutya sem használta.Argiknak meg a felszerelésük sem volt meg hozzá.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 218
33 483
113
SNEB gyár 68milis NIR rakétája a SNEB 68.Csakhogy a SNEB nem csak NIR rakétákat gyártott.Egy halom gyár volt,ami ma már nem létezik,vagy beleolvadt többszörösen is valami most létező formációba.Mint ahogy a Pumát egykor kifejlesztő SudAviation ma az Airbus része.De már rég nem volt önálló gyár,mikor az SA jelzést még használták.
A korabeli francia gépek a 4,generációig úgy lettek tervezve,hogy alkalmasak kegyenek tábori üzemre.Még a Dassault Falcon korai modellje is.Ahogy a szovjet frontlégierő gépei is.Amerikaiakra ez nem volt jellemző,F5 és az A10 volt csak ilyen képességű.
De lényegtelen,hogy mire képes a gép,ha az argentinoknak nem volt meg hozzá a felszerelésük/lehetőségük.
Külónben a Pucara is alkalmas volt a startrakétás inditásra,és nem tudok róla,hogy a háborúban ezt kihasználták volna.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 407
113
Lehet,hogy én keresem rosszul de sehol nem találok arra vonatkozóan megfelelő forrást,hogy hogyan is nézett ki a valójában a brit flotta.Minden forrás felsorol egy halom hajót amik résztvettek a háborúban de olyat még nem találtam,hogy hogy is nézett ki a hadrend.Hogy nézett ki a hordozócsoport?Mik voltak az állandó egységek?Volt-e más állandó hajócsoport vagy csak egy volt és az járkált mindenfelé?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az már csak a sors furcsa fintora volt hogy a Pucara egyébként is STOL kialakítású volt és vidáman elüzemelt a Port Stanley reptér rövid pályájáról is...
A Falklandon semmi szüksége nem volt a RATO-ra.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Lehet,hogy én keresem rosszul de sehol nem találok arra vonatkozóan megfelelő forrást,hogy hogyan is nézett ki a valójában a brit flotta.Minden forrás felsorol egy halom hajót amik résztvettek a háborúban de olyat még nem találtam,hogy hogy is nézett ki a hadrend.Hogy nézett ki a hordozócsoport?Mik voltak az állandó egységek?Volt-e más állandó hajócsoport vagy csak egy volt és az járkált mindenfelé?

Ebben a poszt-ban a május 1-jei alapharcrendet ismertettem.
Alapvetően egy csoport volt, kivéve a partraszállás időszakát, amikor jósok egység bevonult a Falkland szorosba, arról a harcrendről itt írtam.
Érdekesség hogy mindkét 22-es fregatt, a hordozók "gól-fogója" :rolleyes: bevonult a szorosba, a hordozókat magukra hagyva.

A fentieken kívül süllyedtek el hajók, illetve érkezett némi pótlás (42-es rombolók, tengók, stb), illetve a flottát egy-egy egység vagy egységpár meghatározott feladattal otthagyta néha (tengó vadászat, tüzérségi támogatás, "aknakeresés", lérak csapdaállítás, spec. műveletek támogatása, stb) de ezek jellemzően csak egy napig tartottak, és utána visszaálltak a helyükre.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Lehet,hogy én keresem rosszul de sehol nem találok arra vonatkozóan megfelelő forrást,hogy hogyan is nézett ki a valójában a brit flotta.Minden forrás felsorol egy halom hajót amik résztvettek a háborúban de olyat még nem találtam,hogy hogy is nézett ki a hadrend.Hogy nézett ki a hordozócsoport?Mik voltak az állandó egységek?Volt-e más állandó hajócsoport vagy csak egy volt és az járkált mindenfelé?

Az összes Brit felszíni harci egység:

Április 30, és május 1 között ért a hadszintérre:
Invincible class carrier; Type 2016, 1xSeaDart
R05 HMS Invincible

Hermes class carrier; 2xSeaCat
R12 HMS Hermes

County class destroyer; type184M, 4xExocet, 2xSeacat, 1xSeaslug, 2x4.5inch, 2x20mm
D19 HMS Glanmorgan

Type42 Sheffield class destroyer; type184M, 1xSeaDart, 1x4.5inch, 2x20mm
D80 HMS Sheffield, D118 HMS Coventry, D88 HMS Glasgow,

Type21 Amazon class frigate; type184M, 4xExocet, 1xSeacat, 1x4.5inch, 2x20mm
F174 HMS Alacrity, F173 HMS Arrow

Type22 Batch1 Broadsword class frigate; Type 2016; 4x Exocet, 2xSeawolf, 2x40mm
F90 HMS Brilliant, F88 HMS Broadsword

Type12M Rothesay class frigate; type177, 1xSeacat, 2x4.5inch, 2x20mm, 1xASW mortar
F126 HMS Plymouth, F101 HMS Yarmouth


Május 16 és 26 között ért a hadszintérre:
County class destroyer; type184M, 4xExocet, 2xSeacat, 1xSeaslug, 2x4.5inch, 2x20mm
D18 HMS Antrim

Type82 Bristol class destroyer; type184M, 1xSeaDart, Ikara ASM, 1x4.5inch, 4x20mm, 1xASW mortar
D23 HMS Bristol

Type42 Sheffield class destroyer; type184M, 1xSeaDart, 1x4.5inch, 2x20mm
D108 HMS Cardiff, D89 HMS Exeter

Type12I Batch2 Leander class frigate; Type 184, 4xExocet, 3xSeacat, 2x20mm
F56 HMS Argonaut, F45 HMS Minerva, F127 HMS Penelope

Type12I Batch3 Broadbeam Leander class frigate; type2016, 4x Exocet, 1xSeawolf, 2x40mm
F57 HMS Andromeda

Type21 Amazon class frigate; type184M, 4xExocet, 1xSeacat, 1x4.5inch, 2x20mm
F171 HMS Active, F172 HMS Ambuscade, F170 HMS Antelope, F184 HMS Ardent, F185 HMS Avenger

Fearless class assault ship; 4xSeacat, 2x40mm
L10 HMS Fearless, L11 HMS Interpid
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 407
113
Ebben a poszt-ban a május 1-jei alapharcrendet ismertettem.
Alapvetően egy csoport volt, kivéve a partraszállás időszakát, amikor jósok egység bevonult a Falkland szorosba, arról a harcrendről itt írtam.
Érdekesség hogy mindkét 22-es fregatt, a hordozók "gól-fogója" :rolleyes: bevonult a szorosba, a hordozókat magukra hagyva.

A fentieken kívül süllyedtek el hajók, illetve érkezett némi pótlás (42-es rombolók, tengók, stb), illetve a flottát egy-egy egység vagy egységpár meghatározott feladattal otthagyta néha (tengó vadászat, tüzérségi támogatás, "aknakeresés", lérak csapdaállítás, spec. műveletek támogatása, stb) de ezek jellemzően csak egy napig tartottak, és utána visszaálltak a helyükre.

Köszönöm!Szóval alapvetően a fent említett harcrendet tekinthetjük állandónak?