Falkland - 1982

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Igen, olvastam, de durva szembesülni vele, hogy érdeklődő kívülállóként a szovjetek mennyivel pontosabb infókkal rendelkeztek, mint az élet-halál harcot folytató britek. Az meg végképp no comment, hogy ők pár nap, egy hét alatt lerendezték volna azt, amiért a britek 2 hónapig vért izzadtak, miközben majdnem vesztettek. Az USA egy tengeri háborút és partra szállást meg kb még egy fokozattal gyorsabban lerendezett volna... Ismételem magam, félelmetes! :eek:

Jenkiknél kb. ez lett volna.
  • Felszáll 2 db E-2 az 1 db CV-ről, ami pikk pakk megtalálja az argi hordozót és a kísérőit. Elindul 8 db A-6 (egy század 2/3-a, mert legyen pocsék hadrafoghatóság) és indít 16-32 db AGM-84-est attól f. Légi ellenállás semmi, a SAM HMZ-z kívül azt csinálnak, ami jól esik. Az argentin flotta 30 perc alatt elsüllyed. Kétszer. Elég csak ránézni az Exocet találati arányára a britek ellen.

  • Ha az USA nem fogja vissza magát, akkor megjelenik 6-8x B-52 és beszántja egész PS repterét CBU-val és Mk-82-vel. A SAM HMZ felett. Nem kell semmiféle Black Buck erőlködés. Kb. 1-1 tankolás oda és vissza Floridából felszállva. Rutin.

  • Majd egy Tarawa osztályú hajó partra tesz közelben egységeket és hajók tűztámogatása alatt ukmukkfukk elfoglalja a várost.

    (Megjegyzem, hogy itt is kb. védekezésre képtelen erőket verne le a USMC totális sea control mellett. Kb. erre képes egy partaszálló hadművelet. Már csak egy elvert ellenfél esetén vállalható fel a veszteség, ami belefér. Ne áltassa magát senki. A németeknek szemernyi esélyük sem volt 1944-ben a D-napon. Semmi. A kérdés csak a hadművelet ára volt, nem a sikeressége.)
Kb. ekkora szakadék volt a britek és a jenkik képességei között.

Hpaps is jól leírta. Indítási koordináták alapján egyetlen Oscar kb. pontot tett volna a teljes argi flottára. És még a reggeli kávé is simán belefért volna az egész után. Ezt a kávé előtt is lerendezték volna...

-------
Ha lett volna még angol CV F-4-gyel és Bucanneerel, akkor sokkal rövidebb lett volna az egész.

Kelet felől éjszakai sprint, majd az első reggelen a teljes RN repülőerő csapást mér kis magasságról Stanley repterére. Az az egy szem (?) SAM (szóvicc rulez) max. lelő egy két angol gépet, de a reptérnek kb. annyi, ha kis magasságon és pontosan bombáznak és sanszosan a SAM-nek is, mert látás alapján megbombázták volna.

Egy ilyen után az argi flotta kb. azonnal elfutott volna szerintem. Paraszállnak a legközelebbi helyen F-4 és Harrier fedezete alatt úgy, hogy talán volt akkor még Gannet AWACS.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 473
84 546
113
Jenkiknél kb. ez lett volna.
  • Felszáll 2 db E-2 az 1 db CV-ről, ami pikk pakk megtalálja az argi hordozót és a kísérőit. Elindul 8 db A-6 (egy század 2/3-a, mert legyen pocsék hadrafoghatóság) és indít 16-32 db AGM-84-est attól f. Légi ellenállás semmi, a SAM HMZ-z kívül azt csinálnak, ami jól esik. Az argentin flotta 30 perc alatt elsüllyed. Kétszer. Elég csak ránézni az Exocet találati arányára a britek ellen.

  • Ha az USA nem fogja vissza magát, akkor megjelenik 6-8x B-52 és beszántja egész PS repterét CBU-val és Mk-82-vel. A SAM HMZ felett. Nem kell semmiféle Black Buck erőlködés. Kb. 1-1 tankolás oda és vissza Floridából felszállva. Rutin.

  • Majd egy Tarawa osztályú hajó partra tesz közelben egységeket és hajók tűztámogatása alatt ukmukkfukk elfoglalja a várost.

    (Megjegyzem, hogy itt is kb. védekezésre képtelen erőket verne le a USMC totális sea control mellett. Kb. erre képes egy partaszálló hadművelet. Már csak egy elvert ellenfél esetén vállalható fel a veszteség, ami belefér. Ne áltassa magát senki. A németeknek szemernyi esélyük sem volt 1944-ben a D-napon. Semmi. A kérdés csak a hadművelet ára volt, nem a sikeressége.)
Kb. ekkora szakadék volt a britek és a jenkik képességei között.

Hpaps is jól leírta. Indítási koordináták alapján egyetlen Oscar kb. pontot tett volna a teljes argi flottára. És még a reggeli kávé is simán belefért volna az egész után. Ezt a kávé előtt is lerendezték volna...

-------
Ha lett volna még angol CV F-4-gyel és Bucanneerel, akkor sokkal rövidebb lett volna az egész.

Kelet felől éjszakai sprint, majd az első reggelen a teljes RN repülőerő csapást mér kis magasságról Stanley repterére. Az az egy szem (?) SAM (szóvicc rulez) max. lelő egy két angol gépet, de a reptérnek kb. annyi, ha kis magasságon és pontosan bombáznak és sanszosan a SAM-nek is, mert látás alapján megbombázták volna.

Egy ilyen után az argi flotta kb. azonnal elfutott volna szerintem. Paraszállnak a legközelebbi helyen F-4 és Harrier fedezete alatt úgy, hogy talán volt akkor még Gannet AWACS.

82-ben bem volt még Oscar de volt Charlie szóval teljesen mindegy.
 
M

molnibalage

Guest
Azzal az egyel volt egy ami vagy rendelkezesre állt vagy nem.Én is próbalom kideríten,hogy 82-ben hogy állt(javították,nem javították stb) de kb lehetetlen dolog.
Gondolatkísérleteket folytattunk, semmi többet. Az általános helyzet volt a lényeg, hogy a brit oroszlán nemhogy fogatlan volt, de inkább csak kiscica volt a jenkihez képest.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 473
84 546
113
Gondolatkísérleteket folytattunk, semmi többet. Az általános helyzet volt a lényeg, hogy a brit oroszlán nemhogy fogatlan volt, de inkább csak kiscica volt a jenkihez képest.

Én kezdtem el egy ilyen gondolatkíserletet de ott csak azokat vettem figyelembe amik biztosan rendelkezésre álltak és az Oscarról nem találtam infót ezért úgy vettem,hogy nem állt rendelkezésre.
De sajnos ez a dolog ennyibe is maradt.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Gondolatkísérleteket folytattunk, semmi többet. Az általános helyzet volt a lényeg, hogy a brit oroszlán nemhogy fogatlan volt, de inkább csak kiscica volt a jenkihez képest.
Most gondold el ugyanezt a "kiscicat" otthon a GIUK nal a sajat legierejenek fedezete alatt. A megnyult utanpotlasi vonalak es a legifedezet hianya vagy korlatozott volta elet es halal kerdese volt es ma is az.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 454
36 511
113
MKRC műholdakból egy időben elég volt hármat (1xUSz-P (EORSAT) + 2xUSz-A (RORSAT)) a pályán tartani az összes óceán lefedettségéhez.
Indítottak is belőlük bátran amikor kellett (1967..82 között):
2020-03-28-20-34-25-Window.jpg


Korábban felmerült, hogy a szovjetek mit csinálhattak volna a Britek helyében a saját eszközeikkel...
... eltekintve a nyilvánvaló Argentin Népi Felszabadítási Szervezet mintegy váratlan megerősödésétől, illetve a szovjet (és lengyel) halászhajók a szigeten kikötése után a kicsi zöld halászok lefegyverzik az Argikat, illetve elsőre atomcsapással való fenyegetéstől (lásd Szuez)...
... véleményem szerint hatalmas előnyt jelentett az MKRC rendszer, ugyanis a Britekkel szemben, a szovjetek végig pontosan tudták hol az argi hordozó, így gyakorlatilag két Charlie robotrepülő hordozó tengó az egész Argi flottát az első napon 25 de Mayo hordozó + Belgrano + az összes kísérő hajót elsüllyesztették volna pár robotrepcsi salvo-val.
Ha ekkor sem adták volna meg magukat az argik, akkor Tu-95-ösök (mondjuk Kubából) szarrá bombázták volna Stanley-t (a lakossággal egyetemben), majd jöhetett volna a légpárnások partraszállása Stanley-ben (keresztül az aknamezőn), majd a szovjet tengerészgyalogosok a kirakott könnyű harckocsikkal kergették volna az argi sorozott könnyű gyalogságot.
:rolleyes:

Azért a vége egy kicsit meredek, a szovjeteknek nem voltak a Tarawa-hoz hasonló partraszálló hajóik, amik elvitték volna odáig a légpárnásokat. Egy nagyobb partraszálló hajójuk volt, az Ivan Rogov.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 108
113
Azért a vége egy kicsit meredek, a szovjeteknek nem voltak a Tarawa-hoz hasonló partraszálló hajóik, amik elvitték volna odáig a légpárnásokat. Egy nagyobb partraszálló hajójuk volt, az Ivan Rogov.
Az Iván Rogovon kívül azért még ott volt:

14 db 1171-es típusú (Alligátor-osztály) partraszállító hajó
15 db 775-ös típusú (Ropucsa-osztály) partraszállító hajó

Hogy csak azokat emítlsem, amik így összesen egy szovjet tengerészgyalogos hadosztályt (ez négy tengerész ezred volt) lettek volna képesek tankokkal, BTR-el mindenestül desszantolni a szigetekre.

Ezeket két Moszkva-osztályú helikopterhordozó és egy Kirov osztályú ferde fedélzetű cirkáló támogathatta volna, meg a Falkland szigetek és Argentina között látótávolságban egymástól jó sűrűn a szovjet flotta úgy összes hajója, ha valamelyik fő-fő elvtárs szükségét érzi egy kis demonstrációnak is.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Azzal az egyel volt egy ami vagy rendelkezesre állt vagy nem.Én is próbalom kideríten,hogy 82-ben hogy állt(javították,nem javították stb) de kb lehetetlen dolog.

Imhol akkor a K-525-ös (az első Oscar-I) korai története.
1975 július 25-én kezdték meg építését, az 55-ös részlegben a Szevmash hajógyárban.
1980 május 3-án bocsájtották vízre, és a terveknek megfelelően még azon év december 30-án (a szokásos évvégi rohanásban!!!) alá is írták az átvételét.
Az ünnepek után, 1981 január 24-én sorolták be az Északi Flotta 11. tengeralattjáró osztályához. (11-й ДиПЛ 1-й ФлПЛ КСФ)
1981 május 19-én Gorshkov admirális meglátogatta az új típusú egységet a hajógyártásért felelős Mikhail Jegorov miniszter társaságában, és döntés született hogy azt alaposabban le kell tesztelni a Fehér tengeren.
Június és július folyamán így zaj (csendességi) teszteket folytattak, és csak október 18-án futott be állomáshelyére, Zapadnaja Licá-ba.
Október 23-án éleslövészeten vett részt, ahol 4db Gránit robotrepülőből álló sorozatot indított.
1982 április 5 és május 21 között újabb éleslövészeten végezték a torpedók, illetve egyéb fegyverzetek átvételi tesztjeit.
Mivel a hajó zajszintje a teszteken magasabbnak bizonyult az ígértnél, így június 11-én visszatért a Szevmash hajógyárba majd kezdődött az egész tesztelés előről.
82 június 18 és szeptember 7 között 4db Gránit robotrepcsis éleslövészet, július 19-én újabb Gorshkov látogatás, november 10 és december 10 között jég alatti műveletek gyakorlása.
83 április 13-án a Norvég tengeren merültek először a hajó merülési limitjéig.
83 augusztusában usgyi ismét vissza a hajógyárba, és végül csak 1983 július 28-án vette használatba a Flotta az egységet.
Első bevetésére is csak 83 második felében került sor.

Szóval papíron 80 december 30-án átvették, de a gyakorlatban annyira bejáratósnak bizonyult, hogy csak 1983 második felében kezdték rendeltetés szerűen használni.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 261
33 569
113
Az Iván Rogovon kívül azért még ott volt:

14 db 1171-es típusú (Alligátor-osztály) partraszállító hajó
15 db 775-ös típusú (Ropucsa-osztály) partraszállító hajó

Hogy csak azokat emítlsem, amik így összesen egy szovjet tengerészgyalogos hadosztályt (ez négy tengerész ezred volt) lettek volna képesek tankokkal, BTR-el mindenestül desszantolni a szigetekre.

Ezeket két Moszkva-osztályú helikopterhordozó és egy Kirov osztályú ferde fedélzetű cirkáló támogathatta volna, meg a Falkland szigetek és Argentina között látótávolságban egymástól jó sűrűn a szovjet flotta úgy összes hajója, ha valamelyik fő-fő elvtárs szükségét érzi egy kis demonstrációnak is.
Hát azért ilyen távolságú bevetésre igazábol csak az Iván volt alkalmas.
EDpbB4UX4AA0A5f

Volt nekik bár több tiusuk is,de az egyébbként lengyel Ropucha lehetett azokbol még alkalmas ilyen hosszú bevetésre,nagykinlódva.Az Iván volt az egyetlen valóban hosszútávú műveletre tervezett deszanthajójuk.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 108
113
Hát azért ilyen távolságú bevetésre igazábol csak az Iván volt alkalmas.

A második világháborúban komplett óceánokat átszelltek LST-vel és más hasonló hajókkal, szóval ez nem lehett volna gond a nyolcvanas években sem, ha szükséges! A háborúk minden alapos felkészülés ellenére végül igen jelentős arányban mindig a rögtönzésről szólnak!

Volt nekik bár több tiusuk is,de az egyébbként lengyel Ropucha lehetett azokbol még alkalmas ilyen hosszú bevetésre,nagykinlódva.Az Iván volt az egyetlen valóban hosszútávú műveletre tervezett deszanthajójuk.

Az alligátor osztályú hajók 4800 mérföldet tudnak papír szerint, tehát angolai kikötőkból elérték volna a szigeteket bőven tengeri feltöltés nélkül is, ez a hatótáv max a partraszállás idejét determinálta volna. A ropucsák pedig úgy manővereztek volna, ahogy csak akarnak a 7500 mérföldes hatótávval!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 473
84 546
113
Imhol akkor a K-525-ös (az első Oscar-I) korai története.
1975 július 25-én kezdték meg építését, az 55-ös részlegben a Szevmash hajógyárban.
1980 május 3-án bocsájtották vízre, és a terveknek megfelelően még azon év december 30-án (a szokásos évvégi rohanásban!!!) alá is írták az átvételét.
Az ünnepek után, 1981 január 24-én sorolták be az Északi Flotta 11. tengeralattjáró osztályához. (11-й ДиПЛ 1-й ФлПЛ КСФ)
1981 május 19-én Gorshkov admirális meglátogatta az új típusú egységet a hajógyártásért felelős Mikhail Jegorov miniszter társaságában, és döntés született hogy azt alaposabban le kell tesztelni a Fehér tengeren.
Június és július folyamán így zaj (csendességi) teszteket folytattak, és csak október 18-án futott be állomáshelyére, Zapadnaja Licá-ba.
Október 23-án éleslövészeten vett részt, ahol 4db Gránit robotrepülőből álló sorozatot indított.
1982 április 5 és május 21 között újabb éleslövészeten végezték a torpedók, illetve egyéb fegyverzetek átvételi tesztjeit.
Mivel a hajó zajszintje a teszteken magasabbnak bizonyult az ígértnél, így június 11-én visszatért a Szevmash hajógyárba majd kezdődött az egész tesztelés előről.
82 június 18 és szeptember 7 között 4db Gránit robotrepcsis éleslövészet, július 19-én újabb Gorshkov látogatás, november 10 és december 10 között jég alatti műveletek gyakorlása.
83 április 13-án a Norvég tengeren merültek először a hajó merülési limitjéig.
83 augusztusában usgyi ismét vissza a hajógyárba, és végül csak 1983 július 28-án vette használatba a Flotta az egységet.
Első bevetésére is csak 83 második felében került sor.

Szóval papíron 80 december 30-án átvették, de a gyakorlatban annyira bejáratósnak bizonyult, hogy csak 1983 második felében kezdték rendeltetés szerűen használni.

Köszi.Ilyet én angolul nem találta.Addig jutottam,hogy folyamatosan ingázott a gyár és a tenger közt de azt pl nem írták,hogy ilyen sokáig nem volt combat ready.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 261
33 569
113
A második világháborúban komplett óceánokat átszelltek LST-vel és más hasonló hajókkal, szóval ez nem lehett volna gond a nyolcvanas években sem, ha szükséges! A háborúk minden alapos felkészülés ellenére végül igen jelentős arányban mindig a rögtönzésről szólnak!



Az alligátor osztályú hajók 4800 mérföldet tudnak papír szerint, tehát angolai kikötőkból elérték volna a szigeteket bőven tengeri feltöltés nélkül is, ez a hatótáv max a partraszállás idejét determinálta volna. A ropucsák pedig úgy manővereztek volna, ahogy csak akarnak a 7500 mérföldes hatótávval!
Itt nem csak az üzemanyagkapacitásrol van szó.Ropuchákon kivűl a többi egyszerűen nem ilyen körülményekre lettek tervezve.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 473
84 546
113
Én ugyan nem voltam rajta,de nyugati értékelése anno az volt,hogy nyilt oceáni bevetésre alkalmatlan.

De a Ropucsák is bőven elegek lettek volna,ha csapnak hozzájuk egy személyszállító hajót.Falkalandon 1 század harckocsi meg 1 szászlóalj gépesített lövész a hagyományos gyalogsággal együtt gyorsan pontot tett volna mindennek a végére.A harckocsikhoz meg a BTR-ekhez nem kellett volna több 4 nagyon maximum 5 Ropucsánál.A sima gyalogságot pedig mint írtam bármilyen személyszállítóvá alakított teherhajó elvitte volna ezerszámra.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 261
33 569
113
De a Ropucsák is bőven elegek lettek volna,ha csapnak hozzájuk egy személyszállító hajót.Falkalandon 1 század harckocsi meg 1 szászlóalj gépesített lövész a hagyományos gyalogsággal együtt gyorsan pontot tett volna mindennek a végére.A harckocsikhoz meg a BTR-ekhez nem kellett volna több 4 nagyon maximum 5 Ropucsánál.A sima gyalogságot pedig mint írtam bármilyen személyszállítóvá alakított teherhajó elvitte volna ezerszámra.
Szovjetekkel szemben az argentinok teljesen esélytelenek lettek volna,az biztos.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat