Csak ott lehet igazán!
A Geostacionárius pálya attól egyedi, hogy együtt "mozog" a Föld forgásával, ezért a Földről nézve mindíg ugyanazon ponton "áll".
Ezt használja ki az összes kommunikációs műhold, legyen az kereskedelmi vagy katonai, de a komolyabb időjárás megfigyelők is. Soknak tűnhet a távolság, de a fènynek/rádióhullámnak nem számottevő. Mivel ez az egyenlítői síkba esik 0° inklanációja, és szabályos kör pálya, így ezek a pozíciók limitáltak és értékesek.
Ezek holdak úgy müködnek mint egy átjátszó állomás, a pozíciót ismerni, ezért ha kapcsolatot akarsz elég csak ráirányitani az antennát. Így müködik a műholdas TV is.
De, hogy egy példával szemléltessem, ha mondjuk Wasington élő kapcsolatot akar egy drónjához az arab tèrségben, vagy kapcsolatot a Hordozójával a Kínai tengernél a jel felmegy ezekre a zárt csatornás katonai műholdakra és azok továbbítják. Szóval Igen fontos stratégiai eszközök ezek. Az alacsony pályán keringő műholdak jó felderítők de mivel állandó mozgásban vannak, így kommunikációra korlátozottan vagy csak nagy konstellációval használhatóak.
Mivel a pálya relativ messze van az egyenlítő síkban ezért ideális az egyenlítő közelében indítani a rakétát. Amíg az alacsony pályás műholdaknál megfigyelhető az utóbbi évtizedben a méret csökkenés, a GTO műholdak mai napig a nagyobb drágábbak közé tartoznak nagy antennákkal, és sok üzemanyag okán 15+ év üzemidővel.
Magyarország geostacionárius pályapozíciójàt jelenleg az izraeli Spacecom használja az AMOS-3 műholdján keresztül 2024-ig. Ezt követően újra lehetősége nyílik arra, hogy a pályapozíció és frekvencia fölött rendelkezzünk. (Ugye ez a cég amibe bevásárolt részesedést a 4iG)
Az. Paramèteriben is nagyon hasonló, de még kép nem került ki róla, csak a hordozórakéta burkolatának végzett módosításokból lehet némi következtetést levonni..
Post in thread 'Űrkutatás'
https://forum.htka.hu/threads/urkutatas.1156/post-1285260
Az ilyen visszatérő űrhajók nem hírszerző feladatokat végeznek, arra vannak dedikált műholdak, inkább új technológiák kipróbálását tesztelését szolgálják. Hasznos tud lenni a mérnökök számára, hogy vissza tudja hozni a rakományt, és ugye nem korlátozza az emberes missziók időtávja..