Ez biza előfordulhat, de igen, majd kinyomozzák
Ha a tankernak volt elsőbbsége (garantált elsőbbség amúgy nincs legjobb tudomásom szerint), akkor a hibázás esetleg ott lehetett, hogy későn vették észre, hogy nekik is ki kell térni. A vonatkozó szabályozás szerint az elsőbbséget élvező hajónak is manővereznie illendő attól a pillanattól, amint egyértelművé válik, hogy a másik hajó nem csinál semmit, vagy az aktuális sebesség/távolság kombójuk miatt nem elegendő, ha csak a másik hajó hajt végre kitérő manővert. (Rule 17: http://www.jag.navy.mil/distrib/instructions/COLREG-1972.pdf [a stand-on vessel a privilegizált, az elsőbbséget kapó hajó] Illetve a fregattra vonatkozóan itt még befigyelhet a Rule 18, az esetleges limitált manőverezési képesség miatt, amit gacsat is említett.).
Na igen, utóbbi időben sajnos volt rá néhány példa... Itt még olcsón megúszták, emberéletbe nem került most.
Én csak a repülésben ismerem a szabályokat, de mivel azokat eredendően a hajózásból vették át, gondolom nem lehet nagy eltérés.
Vontatás esetében (itt egy járműként kezeljük a vontatót és vontatmányt) a vontatásnak elsőbbsége van bármely irányból is érkezzen (repülésben jobbkéz szabály van) - ez vonatkozik a mind a földi járművekre, mind a repülőgépekre, földön és a levegőben egyaránt. Kivételt csak a vészhelyzetben lévő repülőgép élvez vele szemben (hogy minden mással szemben is).