Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ahogy elnézem partra futással tudta megakadályozni hogy teljesen elsüllyedjen..Komoly lék lehet a vízvonal alatt
Index cikk nem említi, hogy hogy hozták össze.
Fregattal mi lesz?
Akkor a tanker megy Malus2-be?A hírek szerint a fregatt ki volt kötve, mikor az olajtanker felöklelte, feltehetően egy tolóhajó is része volt a balesetnek, de a szerepe még nem tisztázott.
Hogy mi lesz a sorsa a KNM Helge Ingstadnak az erősen függ a sérülés mértékétől, de feltehetően kijavítják majd.
Nyugaton egyre nagyobb divat hadihajoval célba venni egy behemót tankert vagy konténer szállítót... Ne értek hozza, de valaki elmagyarázna nekem, hogy a kis Toyotamban remekül működő ütközésre figyelmeztető és veszfeket aktiválo rendészert miért nem lehet beépíteni egy több száz milllo dollárt érő hajóba?!
Nyugaton egyre nagyobb divat hadihajoval célba venni egy behemót tankert vagy konténer szállítót... Ne értek hozza, de valaki elmagyarázna nekem, hogy a kis Toyotamban remekül működő ütközésre figyelmeztető és veszfeket aktiválo rendészert miért nem lehet beépíteni egy több száz milllo dollárt érő hajóba?!
Kb mintha azt kérdezné, hogy egy álló, kikötött autó miért nem ugrott félre egy teherautó elől.
- Itt a tanker ütközött a hadihajónak.
- Kikötőben történt, ahol a nagyobb hajókat jellemzően toló / vontató hajók mozgatják a kikötési pontokhoz, mert azok egyszerűen önerőből nem tudnak kellően precízen manőverezni. A mostani esetben is egy feltöltve 112 ezer, üresen 64 ezer tonnás tanker volt az egyik szereplő, feltehetően egy ilyen esetén 2-3 kisebb hajó segédkezik, lehet, hogy az egyik félreértett egy utasítást, avagy elszakadt egy vontatókábel, stb...
A marinetraffic.com-on rákeresve a fregattra az látszik, hogy 21:30UTC környékén látszólag kikapcsolták az AIS jeladót és később már nem is lett bekapcsolva. Mondjuk a hadihajók persze jellemzően kikapcsolva tartják, de így persze nehezebb is volt észlelni a tankerről, meg a vontatóhajóról. Persze hogy mennyire pontosak a marinetraffic.com AIS adatai, azt nem tudom, de valószínűleg eléggé. Mindenesetre: https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:313391/mmsi:259044000/vessel:NATO WARSHIP F313
A "Past Track" gombra kattintva kirajzolja a térképen. Az útvonal elején még van pozíció adat, utána már csak össze van kötve egy, az ütközés helyével kb stimmelő koordinátával.
Nyilvánvaló hogy az utóbbi időben, főleg amerikai hajókkal történt hasonló esetekre gondoltam... Ha jól emlékszem, ott nem álló helyeztben történtKb mintha azt kérdezné, hogy egy álló, kikötött autó miért nem ugrott félre egy teherautó elől.
Igen, ott valóban nem.Nyilvánvaló hogy az utóbbi időben, főleg amerikai hajókkal történt hasonló esetekre gondoltam... Ha jól emlékszem, ott nem álló helyeztben történt
Ezek szerint lehet mégse kikötőben történt a baleset?
Szerintem a fregatt is haladt és egyszer csak összetalálkoztak. Kérdés, hogy melyik fél volt a ludas a dologban.
Mindenesetre a tanker hídján szerintem tuti kellett legyen pilot / révész, mert kikötőbe be- és kihajózáskor ez a bevett szokás. Az ütközés meg történt valami 15-20 perccel az indulás után -> papírforma szerint pláne fokozott figyelemnek kellett lennie. Ha meg esetleg horgonyon állt a fregatt, akkor meg pláne érthetetlen, tudniuk kellett róla.
Vegytiszta találgatás, de tegyük fel, hogy a fregatt valóban lekapcsolt AIS jeladóval hajózott, ahogy a hadihajók előszeretettel teszik nem csak harci zónában és az ütközés helyénél még nem érezték úgy, hogy ideje lenne visszakapcsolni. Tehát a tanker hídján az AIS rendszeren nem látszottak. Ha jól tudom ez eléggé elsődleges elem a hajóforgalom szemmel tartására, de ettől még a radaron látszaniuk kellett + a haladási irányát jelző navigációs lámpáiknak is. Aztán lehet időben észrevették, hogy itt balhé lesz, csak míg a pilot riadóztatta a tolóhajót, az már túl hosszú idő volt az ütközés elkerüléséhez. Mert lehet, hogy igazgatta, tologatta is épp a tankert, passz. Majd kiderül
Minden esetre elég gyanús, hogy a Sola TS azóta is nagyjából egy helyben van ott. Bár az is lehet, hogy ő is megsérült annyira, hogy aggódni kelljen (pláne, ha telitankolva indult ki éppen).