F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 077
113
Újraindul az F16 Block 70/72 gyártása a külföldi megrendelőknek.
Ha újra nem is, de legalább elindul. Ugyanis még egy darab block 70/72-es se készült idáig, de még prototípus se.
Viszont ez egyben azt is jelenti, hogy a 70/72-es nem a 60-as közvetlen leszármazottja lesz, hanem az 50/52-es verzióké.
Mivel a block 60-asból nem készült 62-es, csak 60-as, az F110GE132-es (F110GE129EFE) hajtóművel, amit szerintem már nem is gyártanak.
A block 62-es lett volna az F100PW232-essel (F100PW229A) szerelt alternatíva - ha megtendelték volna.

A 70/72-es az az F-16V Viper upgrade csomagon, a már vagy három évtizedes F110GE129C/F100PW229EEP hajtóműveken és valami élettartamnövelt block 50/52-es sárkányon fog alapulni.
 
M

molnibalage

Guest
Ha újra nem is, de legalább elindul. Ugyanis még egy darab block 70/72-es se készült idáig, de még prototípus se.
Viszont ez egyben azt is jelenti, hogy a 70/72-es nem a 60-as közvetlen leszármazottja lesz, hanem az 50/52-es verzióké.
Mivel a block 60-asból nem készült 62-es, csak 60-as, az F110GE132-es (F110GE129EFE) hajtóművel, amit szerintem már nem is gyártanak.
A block 62-es lett volna az F100PW232-essel (F100PW229A) szerelt alternatíva - ha megtendelték volna.

A 70/72-es az az F-16V Viper upgrade csomagon, a már vagy három évtizedes F110GE129C/F100PW229EEP hajtóműveken és valami élettartamnövelt block 50/52-es sárkányon fog alapulni.
Az új gépek akkor GE vagy PW hajtóművesek lesznek? Mert szerintem ma nagyon bolond lenne az, aki ilyen elhízott géphez PW-229-est kérne. Lehet, hogy óccób, de egy két pótosos, CFT-s agyonpakolt gép alá kell a tolóerő.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 077
113
ma nagyon bolond lenne az, aki ilyen elhízott géphez PW-229-est kérne
Hacsak fel nem támasztja a PW a 229A hajtóművét. Előnyök: minden, ami teljesítmény, plusz a szívócsatorna/beömlő az egy az egyben az lehet, amit a GE hajtóműves használ, tehát a "nagyszájú".
Két másodperces gyorsulás alapról max forszázsra, 165kN statikus tolóerő és a fix profilú szívócsatornával is Mach 2 feletti repülés lehetősége érdekes dimenziókat nyitna meg a block 72-esnek.
 
M

molnibalage

Guest
Hacsak fel nem támasztja a PW a 229A hajtóművét. Előnyök: minden, ami teljesítmény, plusz a szívócsatorna/beömlő az egy az egyben az lehet, amit a GE hajtóműves használ, tehát a "nagyszájú".
Két másodperces gyorsulás alapról max forszázsra, 165kN statikus tolóerő és a fix profilú szívócsatornával is Mach 2 feletti repülés lehetősége érdekes dimenziókat nyitna meg a block 72-esnek.
És kinek van ilyen üzemben? Ha senki nem üzemeltet ilyet, akkor ennek esélye 0 közeli.
 

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93
A kis sebességű manőverezőképessége klasszissal jobb, mint a 16-osé, de a nagy sebességű, tempósabb, állandó szögsebességű manőverezés terén egyértelműen kiütközik a Hornet tömegéhez képest szerényebb energiatartaléka.
Mindez a hajófedélzeti üzemre vezethető vissza.
A rendkívül jól mechanizált szárny kiváló kis sebességű repülést tesz lehetővé, ehhez jön járulékosan a kiváló nagy állásszögű kontrollálhatóság (a kettő ugyanis nem következik automatikusan egymásból).
De mivel ez hajófedélzeti gép, így számos, a szerkezeti tömeget növelő megoldás jellemzi: megerősített futómű, felhajtható szárny, megerősített fékhorog, megerősített sárkányszerkezet.
Az F-16-os egyetlen hibája nem követekezik közvetlenül az aerodinamikai kialakításából. A LERX és a szárnyforma, továbbá a statikailag instabil kialakítás gond nélkül lehetővé tehetné a 45 fok feletti állásszögeket, amelyekkel a Hornet is rendelkezik (50-55 fok környékén mind a Hornet, mind pedig a Super Hornet még mind a három tengely körül vezethető, de az utóbbi valószínű le lett korlátozva 50 fok alá).
A gond a Falcon vízszintes vezérsíkjának pozíciójával van, ami miatt 26 fok felett az FbW letilt, mivel a deep stall jelenség, azaz a leárnyékolódás miatti vezérsík átesés veszélye magas. Ez egy FbW-s, statikailag instabil gépnél, ahol a vízszintes ezérsík a legfonostabb beavatkozó szerv, végzetes lehet.
Érdemes megfigyelni, hogy ezt a tulajdonságot a Mitsubishi F2-esnél hogyan próbálták a japánok korrigálni a vezérsík áttervezésével.

Ezt ide beteszem, meg dobok hozzá még egy képet:
2dd55cfc64fd2111ae151f952d984b97.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 131
73 655
113
192466633_10158430162047893_3868852839312196541_n.jpg

191303655_10158430162097893_4087895626711757667_n.jpg


A lengyel F-16 flotta elérte a 100 ezer repült órát

48 F-16, 15 év, 100 ezer óra

Ami 138,9 óra/év gépenként átlagosan.


Összehasonlításképpen:
Magyarország: 14 gripen, 15 év, 24 ezer óra. Ami 114,3 óra/év gépenként átlagosan.
Csehország: 14 Gripen, 15 év, 30 ezer óra. Ami 142,9 óra/év gépenként átlagosan.
 

Bleroka

Well-Known Member
2019. március 16.
365
1 066
93
192466633_10158430162047893_3868852839312196541_n.jpg

191303655_10158430162097893_4087895626711757667_n.jpg


A lengyel F-16 flotta elérte a 100 ezer repült órát

48 F-16, 15 év, 100 ezer óra

Ami 138,9 óra/év gépenként átlagosan.


Összehasonlításképpen:
Magyarország: 14 gripen, 15 év, 24 ezer óra. Ami 114,3 óra/év gépenként átlagosan.
Csehország: 14 Gripen, 15 év, 30 ezer óra. Ami 142,9 óra/év gépenként átlagosan.

A lengyelek saját maguk üzemeltetik az F16-t,balesetmentesen,nekünk a svéd lizing/üzemeltetés mellett is sikerült egy Gripen-t,teljesen,és egy másikat javithatóan összetörni.:(
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 077
113
A lengyelek saját maguk üzemeltetik az F16-t,balesetmentesen,nekünk a svéd lizing/üzemeltetés mellett is sikerült egy Gripen-t,teljesen,és egy másikat javithatóan összetörni.:(
A lengyelek, ahogy mi is, maguk üzemeltetik a gépet, de jelentős gyártói támogatással.
Továbbá a lengyeleknél egy gépet megettek a patkányok.
A balesetmentes flotta üzemeltetés önmagában jól hangzik, de nem feltétlen jelenti azt, hogy minden gépük üzemképes.
Az elmúlt 15 évben a 48 darab lengyel F-16-osból is jópár darab a földön vesztegelt, mert átmenetileg pilóta-, és alkatrészhiány állt be.
Csak, hogy árnyaljam a képet.

Ami mégis mellettük szól, az az, hogy azért a 48 darab 16-os mellett még megvan nekik a Szuhoj és a MiG is.
És ez utóbbiakat üzemeltetni a legnagyobb fegyvertény.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 131
73 655
113
192466633_10158430162047893_3868852839312196541_n.jpg

191303655_10158430162097893_4087895626711757667_n.jpg


A lengyel F-16 flotta elérte a 100 ezer repült órát

48 F-16, 15 év, 100 ezer óra

Ami 138,9 óra/év gépenként átlagosan.


Összehasonlításképpen:
Magyarország: 14 gripen, 15 év, 24 ezer óra. Ami 114,3 óra/év gépenként átlagosan.
Csehország: 14 Gripen, 15 év, 30 ezer óra. Ami 142,9 óra/év gépenként átlagosan.


100.000 óra a levegőben...

"A szlovák és a bolgár F-16 Block 70/72 megérkezéséig a lengyel F-16-osok maradnak a legmodernebbek Európában.

A repülőgépek 2016-ban vettek részt először harci műveletekben, felderítő missziókat hajtva végre Irak felett

2014-ben egy modernizációs programot is elvégeztek. A JASSM manőverező rakéták megvásárlása mellett a szerződés értelmében a teljes gépparkot az M6.5 csomag szintjére korszerűsítették, amely nemcsak az új típusú fegyverek alkalmazhatóságát tartalmazta, hanem más kulcsfontosságú rendszerek korszerűsítését is. A JASSM és JASSM-ER rakéták mellett így már a levegő-levegő rakéták és irányított bombák legújabb verzióit is képes hordozni.

A Link 16 protokoll korszerűsítésének az volt a célja, hogy lehetővé tegye hogy hálózatközpontú harctéri rendszerekben működjenek, és együttműködjenek többek között az F-35 gépekkel, amelyeket a "Harpia" program keretében kerül beszerzésre.

The package did not include the changes expected by many as part of the so-called MLU (Mid-Life-Upgrade), i.e. modernization aimed at adapting the aircraft to changes on the battlefield and technological development. Such types of modernizations as the installation of a new radar with active digital scanning AESA, more modern self-defense and electronic combat systems and, above all, the extension of the service life by up to tens of thousands of hours. Modifications of this type are planned and, according to the findings of Defence24, the F-35 will appear in the Polish sky not earlier than in the years 2025-2026."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 077
113
A lengyelek is ráéreztek az alkonyati demózás ízére. Ebben kiváló partner a PW229-es hajtómű, mert igen zajos és jó nagy a lángja.


Ahogy az amerikaiak mondják, amíg a konkurens GE129-es inkább "levegőből" állít elő tolóerőt, addig az egészen kis kétáramúsági fokú PW229-es inkább "hőből".
Ez közérthető konyhanyelven annyit tesz, hogy a PW229-esen a forszázs az ami igen hatékony.

(ehhez annyit lehet hozzáfűzni, hogy hiába nehezebb az F110GE129-es, hiába kell emiatt még további balansz súly az orrba, hogy megmaradjon a súlypont, hiába kell nagyobb beömlő neki, mert magasabb levegőátfutással operál és emiatt nagyobb a sárkány légellenállása, ha a gép már Mach 0.8 körül rongyol földközelben, annyira megnő a tolóereje utánégetésen, hogy az mindent bőven kompenzál.
Ahogy a legendásan kedvező fogyasztást is "helyreteszi". Hiszen utánégető nélkül tényleg gazdaságosabb, mint a P&W, de amint utánégetővel hasít nagy sebességen, földközelben, akkor minden másnál jobban zabálja a kerót. Valamit valamiért...)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 131
73 655
113
Az a tape (=embeddded sw bundle) verzioszam, a nagyobbakhoz hw upgradek is kotelezoek - a korabbi sajat linkedrol idezve:

Start of initial development test & evaluation
In June 1995, the first flights took place in the MLU's DT&E phase on Edwards Air Force base, under the leadership of main contractor Lockheed-Martin Tactical Aircraft Systems and the United States Air Force. Each of the four EPAF countries supplied its own test pilot.

Following the DT&E phase​

Both aircraft will be equipped with special measurement systems and will be used in the Development Test & Evaluation test program at Edwards AFB, which will last until October 1997. The three other TVI aircraft will be used in the DT&E phase until mid-1996.

Further tests will then take place at Leeuwarden Air Base, The Netherlands, which will denote the start of the Operational Test & Evaluation phase of MLU. At Leeuwarden, four more MLU aircraft will join the program, the so called Lead The Fleet (LTF) aircraft, the first F-16s that will be modified for each of the four EPAF countries.

DT&E software tapes 1 thru 4​

The DT&E aircraft now use the MLU Tape-1 software. This version will be replaced in June 1996 by the more extensive Tape-2 at the beginning of the OT&E phase. Tape-4 denote the final version which will be used in the Mid Life Update of other aircraft to be modified.

M1 tape

Development of the M1-tape went through four phases of Flight Test Tapes (FTT). In each of these test tapes, other performances where met, including:

FTT-1 tape
  • Radar performance evaluation
FTT-2 tape
  • Weapon modes Air-Air and Air-Ground testing
  • Navigation (INS and GPS)
  • Basic MMC core functions integration
FTT-3 tape
  • Datalink
  • IFF interrogation
  • Horizontal Situation Display
  • DTS integration
  • Cockpit color screen implementation

FTT-4 tape
  • "Clean-up" tape (intended as correction to imperfections found in earlier phases)
After the M1 tape, the M2 tape followed in 2000, M3 tape in 2003, M4 tape in 2005, M5 tape in 2008 and M6 tape in 2011. All these tapes incorporate other features, including:

M2 tape

M3 tape

M4 tape
From this tape onwards the first release was already a subrelease starting at MX.1
M4.1 tape
M4.2 tape
M4.3 tape

M5 tape
M5.1 tape
M5.2 tape

M6 tape
M6.1 tape
M6.2 tape
M6.5 tape

Azaz ezutan jon az M7 verzio, ahol ugyanezeket igazitjak az uj radargeneraciohoz stb - az szoba sem jon ilyen oreg europai gepeknel mar, az gyakorlatilag csak amerikai lesz, ahogy irja is (ha egyaltalan lesz.)
Az europainal meg esetleg patchek jonnek meg az M6 forkon belul es annyi.


Úgy néz ki, hogy az M8.1 verzió lesz az utolsó.



Régebbi írások a verziókról:

Lockheed Martin Receives Contract for Major Software Upgrade to U.S. and European F-16s

"Lockheed Martin Tactical Aircraft Systems recently received a new contract to develop the next major software upgrade for the new Modular Mission Computer (MMC) on F-16s belonging to the U.S. Air Force (USAF) and the four European Participating Air Forces (EPAF) -- Belgium, Denmark, the Netherlands and Norway.

The software provides common capability with the following new systems: Link 16 data link, Joint Helmet-Mounted Cueing System and AIM-9X. EPAF-unique additions will include a reconnaissance pod system, a missile approach warning system, electronic warfare management system updates, the IRIS-T and the U.S. family of smart weapons (Joint Direct Attack Munition, Joint Stand-Off Weapon, Wind-Corrected Munitions Dispenser). The AIM-9X and IRIS-T are high-off- boresight air-to-air missiles being developed in the United States and Europe, respectively.

USAF-unique additions will include a new weapon in development, the AGM-158 Joint Air-to-Surface Standoff Missile. The Block 40 and 50 aircraft will employ a common Operational Flight Program (OFP) to support lean software development initiatives and accommodate unique Block 40 and Block 50 equipment and operational missions. The common software will accommodate the USAF's Block 40 and 50 Common Configuration Implementation Program (CCIP). As now planned, future software upgrades to these aircraft will continue the common OFP theme as initiated with the CCIP effort.
Additional enhancements are being considered for both the EPAF and USAF versions during the definition process that must meet cost-effectiveness criteria and fit within the program's budget allocations.

The software update is identified as M3/M3+, with M3 designating the EPAF version and M3+ for the USAF version. The M1 version was fielded earlier this year in EPAF F-16s as part of the F-16A/B Mid-Life Update program, which introduced the MMC to these aircraft.
The M2 version, also for the EPAF, is in development and will be fielded in October of 2000. The corresponding M2+ version for the USAF will be delivered with the FY 97 buy of Block 50 F-16C/Ds in August of 2000. These will be the first USAF aircraft with the new computer. The M2+ software version will also be the initial baseline for the CCIP development program which starts flight testing in May 2001.
The initial effort in the M3/M3+ integration and software development program is valued at $8.3 million. The effort includes tasks such as configuration requirements definition, initial software development, long-lead material for ground test equipment, proposal preparation for the remainder of the integration and software development effort, and maintenance of a road map for the next major software update of the MMC-equipped F-16s. The next major update is designated M4/M4+. The total cost for M3/M3+ software development is expected to be about $100 million.
Companion hardware contracts to each software version provide for the physical integration of new systems and modification of aircraft.

William B. Anderson, vice president of the F-16/F-2 production business group at Lockheed Martin Tactical Aircraft Systems, said, ``We expect the common software development approach will save approximately $35 million, or 35 percent, compared to conducting separate development efforts for the EPAF and USAF. Of course, other customers with F-16s incorporating the Modular Mission Computer could also benefit from the previous investment in the development and integration effort. This is another example of continuous upgrades to ensure the future viability and supportability of the F-16 fleet.''
Col. Jeffrey Riemer, director of the F-16 Systems Program Office at Wright-Patterson AFB, Ohio, said, ``This commonality approach in software is another lean initiative that will provide robust and regular upgrades to the F-16 at an affordable price. Also, there should be interoperability benefits of having common or similar F-16 capabilities in allied/coalition operations.''

Flight testing of the M3 version starts in March 2001, and M3+ flight testing starts in November of that year. Flight testing will be conducted at Edwards Air Force Base, Calif. Both versions will go through several iterations during development and will be fielded in September 2003. The M3+ software will support initial fielding of the USAF's Block 40/50 retrofit in the CCIP program.
The M3/M3+ software upgrade program will affect the Modular Mission Computer (MMC) and two other core avionics processors. The MMC is the world's most advanced central computer on an operational fighter. This powerful processor is installed on Block 20 versions currently being delivered and Block 50 versions that will deliver starting in the year 2000. The MMC is being retrofit on 360 EPAF F-16A/Bs and is planned for retrofit on almost 700 USAF Block 40/50 F-16C/Ds.

The MMC includes a 64-bit processor with 60 megabytes of memory and a throughput of 155 million operations per second; its growth capacity can be increased with additional modules to more than double this. The unit employs line replaceable modules and internal diagnostics that allow on-aircraft maintenance under a two-level maintenance concept.
The MMC uses Ada software design, the DoD's standard language for operational flight programs, and object-oriented analysis/design methodology. This modular software allows a high degree of commonality among various users and is much easier to create and upgrade compared to conventional software. The software in the MMC can be upgraded by electronically programming the MMC in about 35 minutes without removing the unit from the aircraft.

The F-16 is the world's most sought-after fighter. Over 3,800 have been delivered to the air forces of 19 countries from assembly lines in five countries. Major upgrades are being incorporated, or in development, for all F-16 versions to keep the fleet modern and fully supportable well into the next century."




Essentially, the MLU upgrade provides 95% of the latest F-16C/D Block 50's capability.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 131
73 655
113
WASHINGTON, June 24, 2021 -

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of the Philippines of F-16 Block 70/72 Aircraft and related equipment for an estimated cost of $2.43 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of the Philippines has requested to buy ten (10) F-16C Block 70/72 aircraft; two (2) F-16D Block 70/72 aircraft;

fifteen (15) F100-PW-229EEP engines or F110-GE-129D engines;

fifteen (15) Improved Programmable Display Generators (iPDG);
fifteen (15) AN/APG-83 Advanced Electronically Scanned Array (AESA) Scalable Agile Beam Radars (SABR);
fifteen (15) Modular Mission Computers 7000AH; fifteen (15) LN-260 Embedded GPS/INS (EGI) with SAASM and PPS;

twenty-four (24) Advanced Medium Range Air-to-Air Missiles (AMRAAM) AIM-120C-7/C-8 or equivalent; one (1) AIM-120 Guidance Section;
forty-eight (48) LAU-129 missile launchers;
three (3) KMU-572 Laser Joint Direct Attack Munition (LJDAM) tail kits; six (6) Mk-82 500lb bombs; six (6) Mk-82 500lb Inert training bombs; six (6) FMU-152 or FMU-139 fuzes;
six (6) Sniper Advanced Targeting Pods (ATP) or Litening ATP;
fifteen (15) Multifunctional Information Display System Joint Tactical Radio System (MIDS-JTRS) aircraft terminals, and;
fifteen (15) M61A1 Vulcan Anti-Aircraft 20mm guns.

Also included are AN/ARC-238 radios; Advanced Identification Friend or Foe with Combined Interrogator Transponder and Mode 5;
Joint Helmet Mounted Cueing Systems II (JHMCS II) or Scorpion Hybrid Optical-based Inertial Tacker (HObIT);
Integrated Electronic Warfare Suite; Electronic Combat International Security Assistance Program (ECISAP) support; AN/ALE-47 Countermeasure Dispenser Systems (CMDS); Joint Mission Planning Systems (JMPS) or equivalent;

AIM-120 CATM; LAU-118 launchers with Advanced Launcher Interface Computer (ALIC); LAU-117 missile launchers; DSU-38 Precision Laser Guided Sensor for LJDAM; Harpoon interface adapter kits; PGU-28 High Explosive Incendiary (HEI) ammunition; PGU-27 ammunition training rounds (non HEI); Cartridge Actuated Devices/Propellant Actuated Devices (CAD/PAD); ARD-446 impulse cartridges; ARD-863 impulse cartridges; BBU-36/B impulse cartridges; BBU-35/B impulse cartridges; MK-124 smoke flares; MJU-7/B Flare Cartridge L463; BRU‐61 Bomb Racks; BRU‐57 bomb racks; MAU‐12 bomb racks and TER‐9A triple ejection racks;

weapons support, test equipment, and missile containers; chaff and flare; Night Vision Devices (NVD) and support equipment and spares; secure communications; cryptographic equipment; aircraft and personnel support and test equipment; integration and test; weapons, ammunition, pylons, launcher adaptors, weapons interfaces, fuel tanks, and attached hardware; travel pods, precision measurement equipment laboratory, calibration, and simulators; spare and repair parts, repair and return services; maps, publications, and technical documentation; studies and surveys; classified / unclassified software and software support; personnel training and training equipment; facilities and facility management, design and/or construction services; U.S. Government and contractor engineering, technical and logistics support services; and other related elements of logistical and program support. The estimated total cost is $2.43 billion.

This proposed sale will support the foreign policy and national security of the United States by helping to improve the security of a strategic partner that continues to be an important force for political stability, peace, and economic progress in South East Asia.

The proposed sale will improve the Philippines’ capability to meet current and future threats by enabling the Philippines to deploy fighter aircraft with precision munitions in support of counterterrorism operations in the southern Philippines, increasing effectiveness and minimizing collateral damage. The Philippines is committed to modernizing its military forces and will have no difficulty absorbing this aircraft and services into its armed forces.

The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.

The principal contractor will be Lockheed-Martin, Greenville, SC. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.

Implementation of this proposed sale will require the assignment of U.S. Government and contractor representatives (fewer than 20) to the Philippines to provide technical support for maintenance operations and to conduct flight and maintenance training.

There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
 
Last edited: