Gondolatok a légiharcászatról / A légi hadviselés jövője

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Ha egy harcteri alkalmazast fel tudnak torni valojaban nem akkora gond. /gondolom mimd a hirafokeszulekek ujra vannak programozva./ tehat teszem azt egy tamadas elott osszelovik a keszulekeket es a nap folyaman orankent ujralovik azokat a keszulekek valamivel zarva is vannak... Nem akkora gond es ne feljtsuk el hogy nem csucsul hacjer minden geppuskafeszekbe...
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 836
4 152
113
Akkor hasra szállt volna.

Az a gép nem hasra szállt?

Másnak valahogy nem esett le sajnos. A Warthog cult ér és virul.


Ahogy rudi is írja, aszimmetrikus környezetben (és az amcsik utóbbi háborúi, vagyis Irak 2004-től, Afganisztán 2001-től, Szíria 2014-től mind azok) pont megfelelő. A repóraköltsége fele-harmada az F-35-ösnek, közelebb is tud települni a problémás helyekhez (tehát kisebb a reakcióideje) és az OA-X program keretein belül (a részben) a leváltására tervezett nevetséges gépekhez képes jóval nagyobb eséllyel bírja ki a kézifegyverek, a nehézgéppuskák, a 23 mm-es gépágyú, vagy a MANPADS találatát, amikkel egy ilyen környezetben azért találkozhat.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Az a gép nem hasra szállt?
Ahogy rudi is írja, aszimmetrikus környezetben (és az amcsik utóbbi háborúi, vagyis Irak 2004-től, Afganisztán 2001-től, Szíria 2014-től mind azok) pont megfelelő. A repóraköltsége fele-harmada az F-35-ösnek, közelebb is tud települni a problémás helyekhez (tehát kisebb a reakcióideje) és az OA-X program keretein belül (a részben) a leváltására tervezett nevetséges gépekhez képes jóval nagyobb eséllyel bírja ki a kézifegyverek, a nehézgéppuskák, a 23 mm-es gépágyú, vagy a MANPADS találatát, amikkel egy ilyen környezetben azért találkozhat.
Olyan kb. fele vagy fele lesz.
https://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjOmNytu7PiAhUrmIsKHa9dCV0QFjAAegQICBAC&url=https://timemilitary.files.wordpress.com/2013/04/afcap-data-for-2008-2012.xlsx&usg=AOvVaw39KBqhK9jBZNWYd8m_K9Xc

A bibi az, hogy jóval lassabban repül, tehát adott reakció idejű CAS esetén vagy több gépet kell reptetni vagy lemondasz erről...

Asszim környezetben az A10 a király (nem is értem minek bohóckodnak azokkal a turboprookkal..) de Irán, Kína meg az Oroszok ellen már öngyilkosság lenne.
Már a '80-as évek legvégi '90-es években lassan érkező eszközökkel operáló szovjet csapatlégvédelem ellen is erősen lábremegtetős, ha a Buk-M1, Tor-M1 és Iglát nézzük.
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 675
5 872
113
Az GPS spoofing volt...és azóta azt is megoldották

Bármilyen alkalmazást telepíthetez a készülékedre. Az nemjelenti hogy föl is engednek a hálózatra. Ha meg nem férsz hozzá a hálózathoz nem kapod meg a legfrissebb adatokat és pláne nem fogsz tudni CAS-t kérni.
Ez teljesen nem igaz , az csak megtévesztés volt azóta másikat is lehoztak, van videóis, a felderítésére küldött videójában is bentvoltak mikor a légierő szétlőtte a levittet.
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 675
5 872
113
Sőt van videó mikor az U2 fedélzeti videójában is bent voltak , miközben beszélgettek a pilótával!!!!!
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 836
4 152
113

Legyen akkor a fele. :D

A bibi az, hogy jóval lassabban repül, tehát adott reakció idejű CAS esetén vagy több gépet kell reptetni vagy lemondasz erről...

Ha folyamatosan a levegőben tartod a gépeket, tankersupporttal, rotációval, stb. akkor ja, az F-35 gyorsabban ott lehet. Viszont az úgy nagyon drága dolog, pláne aszimmetrikus mókákhoz, ahol a célpont egyszerre gyakran csak 10-20 ellenálló/terrorpista, RPG-kkel, nehézgéppuskával, esetleg pár Toyotával és a ráapplikált 23 mm-essel. Ha viszont nem tartod a levegőben a gépeket, akkor az A-10-essel jóval közelebb tudsz települni, közelebbről szállhatsz fel, mert gyakorlatilag bármilyen, FOB melletti szutyok reptér megfelel az üzemeltetéséhez. Meg hát ott van a fegyverzet is. Az F-35-ös kissé overkill ehhez, mert dobálhatod a drága SDB-t, vagy a még drágább SDB-2-est róla a talpas, vagy max toyotás lázadókra, míg az A-10-esen ott a gépágyú és az APKWS, amik költséghatékony módjai az ilyen típusú hadviselésnek.


Ez teljesen nem igaz , az csak megtévesztés volt azóta másikat is lehoztak, van videóis, a felderítésére küldött videójában is bentvoltak mikor a légierő szétlőtte a levittet.


Mit hoztak le és milyen gépről van videó?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Legyen akkor a fele. :D



Ha folyamatosan a levegőben tartod a gépeket, tankersupporttal, rotációval, stb. akkor ja, az F-35 gyorsabban ott lehet. Viszont az úgy nagyon drága dolog, pláne aszimmetrikus mókákhoz, ahol a célpont egyszerre gyakran csak 10-20 ellenálló/terrorpista, RPG-kkel, nehézgéppuskával, esetleg pár Toyotával és a ráapplikált 23 mm-essel. Ha viszont nem tartod a levegőben a gépeket, akkor az A-10-essel jóval közelebb tudsz települni, közelebbről szállhatsz fel, mert gyakorlatilag bármilyen, FOB melletti szutyok reptér megfelel az üzemeltetéséhez. Meg hát ott van a fegyverzet is. Az F-35-ös kissé overkill ehhez, mert dobálhatod a drága SDB-t, vagy a még drágább SDB-2-est róla a talpas, vagy max toyotás lázadókra, míg az A-10-esen ott a gépágyú és az APKWS, amik költséghatékony módjai az ilyen típusú hadviselésnek.





Mit hoztak le és milyen gépről van videó?
Szép elmélet a FOB repter, de az USAF nem csinalja ezt...
COIN környezetben az A-10 is overkill... Oda nem tuzero, hanem CAP idő kell. ---> Dronok
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 836
4 152
113
Szép elmélet a FOB repter, de az USAF nem csinalja ezt...
COIN környezetben az A-10 is overkill... Oda nem tuzero, hanem CAP idő kell. ---> Dronok


Igen, a drónokra én is gondoltam. De ha alacsonyan van a felhőalap, pláne dombos, vagy hegyes környezetben és emiatt a drónnak alacsonyan kell repülnie azért, hogy "lássa" a célt, akkor az irányítási lag szerintem gond lehet.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Szép elmélet a FOB repter, de az USAF nem csinalja ezt...
COIN környezetben az A-10 is overkill... Oda nem tuzero, hanem CAP idő kell. ---> Dronok
COIN környezetben az orosz S80PT gunship szállitó a jó megoldás+dronok.Amik technokrata ökörsége stratégiai bombázót használni gerillák ellen
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Még nem volt időm végignézni. Hátha van benne valami érdekes.

Szerintem amit az amcsikról mond az kamu. Gyakorlatilag a 2. vh óta töretlenül a legtöbb pénzben és forrásban dúskáló haderő. Több vadászgéppel repülnek több pilótával több időt ráfordítva mint sok ország együttvéve.

De a RAF jobb mert "we have the best instructors". Aha.. a briteknél biztos csak zsenik születnek pilótának. Meg hogy az oroszoknál minden kötelékben max. 1 tapasztalt pilóta volt.. jah, mert a RAFnál mindenki Hartmann, nyilván.

Azon meg sírva röhögtem, hogy azt állította be a mainstream amerikai taktikának, hogy 20 mérföldről indítanak AMRAAM-ot és utána rögtön lefordulnak.. ez nettó vicc az ellenséges technika ismeretében. Ennél DCS-ben 2 nap alatt toronymagasan jobb szintre tanítok ki bárkit az utcáról. Azt meg ne akarják már elmagyarázni, hogy a pilóták úgy szállnak fel, hogy a briefing alatt nem kapják meg az infót arról, hogy milyen ellenfél várható. Aztán meg az ellenfél a sufniból előhúzza a titkos rakétákat aminek 3x akkora HMZ-je van ami elől pucolni kell azonnal, mi? Röhely..

Valaki írta a kommentekben, hogy konkrétan meg van határozva, hogy milyen taktikákat használhatnak az amik a nemzetközi gyakorlatokon.. ami egyébként nem tűnik akkora nagy baromságnak. Oda megy hozzájuk mindenki, hogy gyakorlatot szerezzen, ők meg begyűjtik az információt aztán legyakorolják egymás közt.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ti SDB-ről beszéltek,most akkor döntsétek el.
Kombinált alkalmazás.SDBkkel levarrják a bázis légvédelmét,csinálnak egy-két lukat a felszállópályára hogy a készültség ne tudjon felszállni-a többit elintézik a BAP sorozattal és hagyományos meg betonromboló bombákkal.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 310
58 092
113
Van másik kép is...

67755182_2516709485058501_6266725217532379136_o.jpg


Valaki,aki tudja elmondaná nekem pár mondatban,hogy miért építenek nyugaton "egyenes" gerincű vadászgépet,a hajtómű egy tengelyen van a gép gerincével/hossztengelyével,a hajtómű a törzs oldaláról,vagy az aljáról lélegzik.
Régebben az Oroszok is ilyen gépeket csináltak,azonban a mostani szuhoj vonalban van egy "szinteltolás"a fülke a hajtómű síkja felett van,és meg is van döntve lefelé,ez-szerintem- már önmagában turbulenciát csinál a hajtóművek előtt,mi az oka,hogy mégis ilyet használnak?
Mondjuk optikailag kiqrt jól néz ki.:D