Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ennek BVR-ban lenne értelme igazán. Mivel dogfightban az G erők és hatása fontosak, ezt meg nem modellezi a pilóta oldalán, illetve a szempárral való helyzetképalkotást sem.Augusztusban rendezik a DARPA Alpha Dogfight Trial verseny döntőjét Las Vegasban.
A döntőbe nyolc csapat jutott be és a döntőben a csapatok által fejlesztett algoritmusok egymás ellen fognak küzdeni.
A győztes algoritmus megmérkőzik egy szimulátorban ülő hús-vér pilótával is egy 1 vs 1 szimulált légiharcban.
Videók:
Teljesen egyetértek hogy ennek a BVR ben lehet majd igazi szerepe.Ennek BVR-ban lenne értelme igazán. Mivel dogfightban az G erők és hatása fontosak, ezt meg nem modellezi a pilóta oldalán, illetve a szempárral való helyzetképalkotást sem.
BVR az, ahol igazán leverné az MI az embert, mert ami ember számára lehetetlen, valós időben számolgatja és veszi figyelembe a HMZ-ket.
Ennek BVR-ban lenne értelme igazán. Mivel dogfightban az G erők és hatása fontosak, ezt meg nem modellezi a pilóta oldalán, illetve a szempárral való helyzetképalkotást sem.
BVR az, ahol igazán leverné az MI az embert, mert ami ember számára lehetetlen, valós időben számolgatja és veszi figyelembe a HMZ-ket.
Ilyet nem tudnak még a vadaszgépek akkor amikor mióta is van teljesen automata módja a legvédelmi rendszereknek...?Nem akarok senkit bántani de egy automata BVR mód kicsit fontosabb mint a sisakcelzó es ezek szerint az előbbiből meg nincs az utóbbiból meg van egy halom fajta.
- A légvédelmi rendszerek méretkorlátai hardver terén mindig enyhébbek voltak...
- Azoknál a digitális adatkapcsolat a 60-as évek óta adott. A vadászgépeknél nem...
- A légvédelmi rendszerek egy rakás 360 fokban kereső radarból állnak. A vadászgépek nem...
- A légvédelmi rendszerek nem mozgó tárgyak, ahol üzemanyag fogyasztástól kezdve n+1 paraméter van, hogy meddig ér a takaró.
Nincs rá végtelen pénz és ember. Látod, most is lelkes félamatőrök (?) szállnak harcba. Meg talán azért, mert nincs MI által vezethető vadászgép. Robotpilótából nem hiszem, hogy csak egy számítógép rákötése által csinálsz egy MI vezette gépet.Azért az elmúlt 10-20 évben már lehetővé tette ezt az elktronika.Nem azzal van bjom,hogy 91-ben nem volt még ilyen.
Nincs rá végtelen pénz és ember. Látod, most is lelkes félamatőrök (?) szállnak harcba. Meg talán azért, mert nincs MI által vezethető vadászgép. Robotpilótából nem hiszem, hogy csak egy számítógép rákötése által csinálsz egy MI vezette gépet.
A gép tudja segíteni az embert, de a sweet spot megtalálása, hogy mikor vezessen ember és mikor gép, az nehezebb kérdés. A full auto mód is a végszükség esete a SAM-nél. Tömeges ASM támadás és ABM. Lásd HTÖ.
A zónákat, ahol dolgozik a rendszer a Patriotnál az ember edje meg. Az oroszoknál meg indítás gomb van. Még mindig.
Ez ebben a formában nem igaz. Maga a HUD DLZ/NEZ kijelzése az. Az F-35-ön ennél a HSD (F-16 terminológia) MFD-n lehetett látni további segítségeket.Oké ezt értem de ezek szerint a vadászgépekben semmilyen BVR-t segítő dolog nincs azaz teljesen az emberre van bízva a dolog.
Ez ebben a formában nem igaz. Maga a HUD DLZ/NEZ kijelzése az. Az F-35-ön ennél a HSD (F-16 terminológia) MFD-n lehetett látni további segítségeket.
Az EF gépen a védelem fél auto vagy auto is lehet talán. Az radaros MAWS kijelzi, hogy a pilóta milyen pályán repüljön és mikor kezdje.
Az MI önmagának tud valószínűségekkel is számolni. Na, ezt kijelezni embernek nem lehet. Nincs hozzá se 3D-s képernyő, se ember, aki valós időben tudná elemezni.
Igen. A repszimekben ez érdekes módon nincs benne*, de tudomásom szerint ha van megfelelő IFF vagy csak sebesség és távolság paramétereket néz, akkor TWS módban a célcsatornák számának megfelelőn, akár automatikusan képes a track-kel rendelkező célokat követésebe venni a rendszer, nem kell manuálisan. És akkor mehet pl. szimultán is a 4 db AIM-120. Persze, ha információ hiány van, akkor csak óvatosan azzal, hogy mit ajánl fel a rendszer. De mondjuk egy olyan egyértelmű helyzetben, mintha ma kéne menni Irak ellen és 80 km-re Bagdadnál feltűnik 4 db légicél egy reptér irányából, akkor lehet tudni, hogy azok micsodák.A célok osztályozását elvégzi a gép valamilyen szinten?
Kérdés: Azt tudjuk, hogy a nagyon alacsony RCS töredékére redukálja a radarok követési távolságát. Mi a helyzet, ha pl. egy AMRAAM kat. fegyvert indítanak valamilyen módon egy lopakodóra. (mert mondjuk sikerült már TWS alkotni róla akár AESA-val, Data-linkkel, akár optikával). Tegyük fel, hogy egy normál gépet 10-15km lát az AMRAAM kis radarja, akkor egy stealth-nél ez már csak lehet, hogy pár km, vagy annyi sem.
Amit ebből ki akarok hozni: lehet, hogy lopakodók ellen nem igazán indítható semmilyen radaros eszköz, mert a rakéta szezorai sokkal korlátozottabbak helyhiány miatt, mint ami a gépen van - talán egy jó infrával nagyobb a találat esélye?
Illetve ezzel szorosan összefüggően: mekkora lehet egy AMRAAM radar hatótávja adott RCS ellen? van-e ilyen adatunk, tippünk?
Kérdés: Azt tudjuk, hogy a nagyon alacsony RCS töredékére redukálja a radarok követési távolságát. Mi a helyzet, ha pl. egy AMRAAM kat. fegyvert indítanak valamilyen módon egy lopakodóra. (mert mondjuk sikerült már TWS alkotni róla akár AESA-val, Data-linkkel, akár optikával). Tegyük fel, hogy egy normál gépet 10-15km lát az AMRAAM kis radarja, akkor egy stealth-nél ez már csak lehet, hogy pár km, vagy annyi sem.
Amit ebből ki akarok hozni: lehet, hogy lopakodók ellen nem igazán indítható semmilyen radaros eszköz, mert a rakéta szezorai sokkal korlátozottabbak helyhiány miatt, mint ami a gépen van - talán egy jó infrával nagyobb a találat esélye?
Illetve ezzel szorosan összefüggően: mekkora lehet egy AMRAAM radar hatótávja adott RCS ellen? van-e ilyen adatunk, tippünk?
A radaregyenlet alkalmazásával a megadott gyári paraméterek mellett visszaigazolható volt, hogy az R-77 egy 0,01 m2-es célt kb. 2-2,5 km-ről tud befogni. Ha jól emlékszem ekkora RCS volt.Ez itt már nagyon sokszor felmerült kérdésként.
Tessék...? Valami alternatív univerzum? Miféle STOL/VTOL gép volt az 1971-es háborúban...?Valaki magyarázza már el nékem,hogy mitöl baromság a STOVL gép?.71ben az indiai-pakisztáni,82ben meg a falklandi háborúban nagyon is beváltak.Az angolok vesztettek volna a Harrier nélkül.Desszanthajókon másodrangúak a vadászgépek.Ha a gép nem képes a helyben leszállásra,az egész fedélzetet csak a vadászoknak tartják fent?Akkor a desszantot szállitó/ellátó helik másik hajóra mennek?
Katapult az inditáshoz még elképzelhető,bár ez nemtudom,hogy a hajón milyen térproblémákat okozna,okozna e egyáltalán?De a leszálláshoz mindenképpen kéne a helyből leszálló képessé.Plusz ezek a gépek szükség repterekről üzemelhetnek a szárazföldön,ahogy ezt Irakban meg is tették az amcsi Harrierek.Egy 15-20000tonnás könnyűhordozorol meg egy korszerű nem STOVL gépet nem is lehet üzemeltetni.
KB.Mert cipelsz magaddal több tonna ballasztot, ami nem üzemanyag, fegyverzet, ellenben fürgévé tesz mint egy betonpillangót...
A hídfőkbe települni ilyen sérülékeny és drága technikával az öngyilkosság szinonimája a drónok korában. Ja, meg logisztikai képtelenség. Nem 30-40 gallont takolsz ma egy vadászgépe, még akkor is, ha csak 40-50 km-re repül, hanem 500+-t.A hidfokbr kitelepulni
A Kfir-es marhaság után most ez a következő gumicicád?A vb legtöbb helyen talál olyan útszakaszt,ahol ez már rövid pályás üzemmódban elcsuhog.Vagy lemezből épít,mint az angolok Falklandon.A hordozók ből meg kevés van.Gvafalcanal meg mel beleegett a Mariner emlékezetébe.
És hát igen,olcsobbra számítottak
Ha a repülőtereknél meg tudják oldani az üzemanyag utánpótlást, akkor ezeken az expediciós "leszálló helyeken"-en is meg fogják, ha nagyon akarják.
Jó kis vietnámi éra alumínium AM-2 mat pad.
Abba most ne menjünk bele, hogy ténylegesen mennyire van szüksége a bőrnyakúaknak légierőre és mennyire presztízs kérdés. De őszintén szólva én is ragaszkodnék hozzá, ha már van pénz rá, mert nem biztos, hogy mindig rendelkezésre áll majd egy anyahajó, vagy repülőtér a légierőnek. Pláne ezeket bármikor elvonhatják egy másik fontosabb hadszíntérre és ilyenkor a mostohagyerek USMC szívja meg majd meg a lompost. Ne felejtsük el, hogy most ismét egy kis csendes-óceáni island hopping-ra készülnek fel Kína ellen. Arra meg elég jól jöhetnek a B-k.
Igen. A repszimekben ez érdekes módon nincs benne*, de tudomásom szerint ha van megfelelő IFF vagy csak sebesség és távolság paramétereket néz, akkor TWS módban a célcsatornák számának megfelelőn, akár automatikusan képes a track-kel rendelkező célokat követésebe venni a rendszer, nem kell manuálisan. És akkor mehet pl. szimultán is a 4 db AIM-120. Persze, ha információ hiány van, akkor csak óvatosan azzal, hogy mit ajánl fel a rendszer. De mondjuk egy olyan egyértelmű helyzetben, mintha ma kéne menni Irak ellen és 80 km-re Bagdadnál feltűnik 4 db légicél egy reptér irányából, akkor lehet tudni, hogy azok micsodák.
*Az F-22 TAW játékban ezt modellezték emlékeim szerint.
Miféle "island hopping"? Egyeseknél ennyire beragadt a II. vh? A teljes csendes-óceáni térséget Kína partjai leszámítva az USA uralja.
Japán, Dél-Korea és Guamról tudnak operálni + Tajvan mögött a CV, amit a sziget szépen blokkol Kína felől. 2 km magas hegyek vannak, mögötte sok km magasan repülhet bármi, a radarok Kínából nem látják.
Az is tisztázva volt, hogy a sea control a kulcs. Semmit nem ér egy sziget, ha az ellenfél flottája blokkolja. Fasírttá lövöd rajta a fontos dolgokat és onnantól a sziget értéke gyakorlatilag 0. Nem kell partraszállni.
A USMC-nak gyakorlatilag identitás válsága van, mert a technológiai fejlődés lehetetlenné tette kvázi azt, amiért tartják őket komoly ellenfél ellen. Az Omaha Beach XXI. századi változatához még erőd sem kell parton...
Irak és Afganisztánban a USMC gyakorlatilag US Army-nak képzelte magát...