Jó kis anyag az F-14-esek "re-motorziációjáról":
https://watermark.silverchair.com/v...eg9oZBxkDaF5-lQxK_MGl1GjKDUTdUgq6B87TFklG0rMC
https://watermark.silverchair.com/v...eg9oZBxkDaF5-lQxK_MGl1GjKDUTdUgq6B87TFklG0rMC
Valami baj lehet a linkkel, nekem nem tölt be semmit.Jó kis anyag az F-14-esek "re-motorziációjáról":
https://watermark.silverchair.com/v...eg9oZBxkDaF5-lQxK_MGl1GjKDUTdUgq6B87TFklG0rMC
A legfontosabb diagramok legyenek meg így. Elég brutális változások.
Nem véletlen tudta a kandúr demó bemutatón átstartolásból a dupla 8-ast kiengedett futókkal!Még ennek a közel 19 tonnás gépnek is egész jó tolóerő/tömeg arányt adott!Látszik az F110GE400-as (az F110GE100-as hosszabb, a Tomcat hajtóműgondolájához igazított változata, majdnem akkora statikus tolóerővel, mint a későbbi GE129-es) karakterisztikájának jellegzetessége.
A GE100-as és 129-es közös jellemzője a 3000 méter alatt, Mach 0.8 - 0.9 környéki jelentékeny dinamikus tolóerő növekedés a statikushoz képest. Az F-16-osoknál, főleg, miután a GE hajtóművesek megkapták a nagyobb beömlőt, a fékpadihoz képest a földön, álló helyzeti gépbe épített tolóerő alig pár százalékkal csökkent csak. Ez még nem a hajtómű érdeme, hanem csak a szívócsatornáé.
De az már igen, hogy a nevezett repülési tartományban a dinamikus tolóerő növekedés elérhette a 22-25 százalékot.
Az F-16-osoknál, főleg, miután a GE hajtóművesek megkapták a nagyobb beömlőt, a fékpadihoz képest a földön, álló helyzeti gépbe épített tolóerő alig pár százalékkal csökkent csak
Nem "rendben volt a szívócsatorna", hanem a főleg hangsebesség alá optimalizált, folyamatos, lekerekített átmenetekkel egymást követő profilok a szívócsatornában a lehetős legkisebb veszteséget okozták. Mivel nem voltak lökéshullámvezérlő, mozgó sík felületek, törések, de koncentrikus, kúp, vagy félkúp lökéshullám generátor központi testek (amelyek hangsebesség alatt csak mint akadály jelentkeznek és fojtják a hajtóművet), nem alakultak ki inetrferenciák az áramlásban. Az F-16-os szívócsatornája kifejezetten kis fojtással dolgozik, de ennek nagyobb sebességeknál jön meg az ára. Csak az már nem érinti a 16-ost.Azaz, hogy szinte nem volt veszteség, mert rendben volt a szívócsatorna?
Azon tűnődöm, látva ezt a képet, hogy a nagyobb fesztávú FB-111-esek szárnyvége futott ki úgy a vezérsíkok fesztávján túlra, mint az F-14-esnél.Raven és Cicus együtt.
![]()
Van vele több interjú is fent neten. A Top Gun forgatásán is részt vett.