Ez egy kicsit csúsztatás, mert az eredeti felvetés az volt, hogy a 37 db új építésű, max 15 éves F-14D-t ahelyett, hogy bezúzták volna, miért nem adták INGYEN oda NATO tagoknak (pl.: a balti államoknak, de szerintem esetleg Horvátország, vagy Bulgária is elgondolkozott volna a dolgon). Csak a földi és légi személyzet képzését és a szállítást kellett volna fizetni. F-15E-t biztosan nem adtak volna INGYEN senkinek se (ez azért érthető).
Egy NATO tag ország nem hiszem, hogy bármit átadott volna Iránnak.
A drága üzemeltetésről meg annyit, hogy:
- Allesmor leírta, hogy összemossák az F-14A és a D üzemeltetését, és a D kialakításánál már jobban odafigyeltek az üzemeltethetőségre (ami azért várható is volt a korábbi tapasztalataik alapján).
- Ahogy írtam, mivel a típust teljesen felszámolták, ezért több tonna alkatrészt is INGYEN odaadhattak volna vele.
Pl.: 1987-től 47 (vagy 48) F-14A-n lecserélték a TF30-as hajtóművet GE F110-GE-400-ra és még 38 db új F-14A+-t is építettek szintén ezzel a hajtóművel, ami egyébként egy az egyben megegyezik az F-14D-k hajtóművével.
Ahogy mondtam, ez Dale Brown-regény kategória. Az üzemeltetést sem bírták volna ezek az országok el. És ha igen, miért pont F-14-est? Volt akkor kivont F-15A, F-16A is félreállítva már a boneyardon.