Grumman F-14 Tomcat

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 930
39 197
113
Egy ex F-14/F-18 pilótától.

All Tomcats deploying from 1996 and onward had LANTIRN integrated. Initially we could only drop LGB’s but eventually we got JDAM capability.

Ez nekem teljesen új.

The Sniper pod came along well after the Tomcat was retired and has never been integrated on FA-18C-F. When the F-14 got the LANTIRN, the FA-18 had the Nitehawk FLIR which was very poor in comparison. The ATFLIR didn’t come into service until 2003. So from 1996 to 2003, the best USN air to ground platform for identifying and marking targets was the F-14. The F-14 also provided the only carrier based FAC(A).
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
5 362
7 140
113
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 276
25 488
113
Érdekes kép a múltból:



F-14D 1998-ból, a VF-213 Black Lions századtól, amint épp a NAS Miramar bázisra készül leszállni.
De nem ez az érdekes, hanem a bal hajtómű fúvócsöve.
Eszerint a P&W F100PW229-esével egy időben a GE is kijött a maga karbonszálas GSF külső áramvonalazó lamelláival, de azt nem rendszeresítették.
Sem F-14-esen, se F-16-oson nem láttam szénszálas kompozit lamellákat GE hajtóművön. Sőt, még a Hornet, Super Hornet, Gripen vonalon sem.

Érdekes, hogy erről nem nagyon van semmilyen anyag.