Harckocsi páncélok és lőszerek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Hát pontosan ez az.
A hidegháború szovjet lőszerei esetén messze voltak a féltől.
Volfrám magos BM15 400mm - 0° esetén, 150mm 60° <- ez 37% nem 50%
Volfrám magos BM22 430mm - 0° esetén, 170mm 60° <- ez 39% nem 50%
Bocsi, én ezt értettem akkor félre:
"A monolit DU BM32 hozza az elvárható szintet 500mm - 0° esetén, 250mm 60° esetén. <- 60°-nál eléri a 0° felét."
Azt hittem, hogy meglep a dolog, miközben alapvetően ez lenne a normális.
Igen a WC magvas dolgok nagyon érzékenyek a beesési szögre.
Én a BM26-os adatán értetlenkedek....
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
Ez elméletnek szép, csak amikor még az első vonalbeli hadosztályok sem kapták meg a T-64A és B-t, akkor te hova állítod le gyártást?
A németek is azért gyártottak tudomásom szerint Pz IV alvázakat és hk-t a háború végig, mert egyszerűen nem fért bele az, hogy a gyár hónapokig ne termeljen semmit. Szóval tegyük fel 1971/72 táján leáll a T-64A gyártása és nem fejlesztik T-64B-t. Na, akkor ott még csak T-72A volt, amikor 1974 táján ATGM-es T-64B már volt.

Ezek a magasröptű elképzelések nélkülözik a gyártástechnológia és az ipar foglalkoztatását és minden más igényt és valódi körülményeket.
Az USAF is kapott még F-16C és F-15E gépeket is az F-22 szállítása mellett és nem lett "only F-22" irány belőve.

Ja, és a lobbi a papíron nem kapitalista Szu-ban is létezett.
Szóval az, hogy ne gyártsanak egy T-64A vagy B-t, amikor a cél T-54/55/62 leváltása volt elég vicces ötlet. Szerintem.
Némileg racionalizáltabb történet elfér, de vegyük már észere, hogy egyesek pont mintha arról kommenteltek volna, hogy a fő elemeket hogyan kombinálták össze újabb hk-ba.

Nézd meg, hogy akkor amikor megjelent a T-72 akkor hány gyár hány harckocsit gyártott. Ha a T-72 megjelenésekor minden gyárat egymás után T-72-re állítasz át, akkor nagyon gyorsan nagyon felpörgött volna a gyártás, úgy, hogy nem esett volna ki a termelésből 1 gyárnál több egyszerre. Ami amúgy is megtörtént, hisz a Harkovnak át kellett állnia T-64-ről T-64A-ra, az UVZ-nek T-72-re, majd T-72A-ra, a Kirovnak T-80-ra majd T-80B-re. És csak azért ezeket írom, mert mind a 3 típust úgy kezdték el gyártani (főleg a 64-es és a 80-ast), hogy fel sem futott a sorozatgyártás már jött is a jelentősen átalakított, gyakorlatilag félig új típus. Ha csak T-72-re kell átállni, akkor simán lehetett volna az, hogy az UVZ berendezkedik T-72-re a második gyár is T-72-re de a harmadik már T-72A-ra áll rá, hisz időben így jött volna ki.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Fip!
Van egy ajánlatom! Ha hozol nekem hiteles forrást, ami kétségkívül bizonyítja az állítólagos "BDD"-s T-64B tornyot, itt mindenki előtt elismerem hogy igazad volt mindenben a T-64-el kapcsolatban, és ígérem többet nem írok ide a fórumra.
Ha esetleg mégsem jön ez neked össze, akkor elismered, hogy az egészet te találtad ki a többi szamársággal együtt...
Nagylelkű ajánlat nem? Áll a fogadás?

Látom még mindig nem sikerült agyilag földolgoznod, hogy kétszer is leírtam, hogy a neten vannak ilyen elméletek.
Annyiban meg te magad erősítettél meg, hogy folyt ilyen fejlesztés harkovban, csak nem a T-64B kapcsán....
Igazából én nem tudok mit kezdeni azzal, hogy funkcionális analfabetizmus van Magyarországon, és emberek nem értik amit olvasnak... :(
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Bocsi, én ezt értettem akkor félre:
"A monolit DU BM32 hozza az elvárható szintet 500mm - 0° esetén, 250mm 60° esetén. <- 60°-nál eléri a 0° felét."
Azt hittem, hogy meglep a dolog, miközben alapvetően ez lenne a normális.
Igen a WC magvas dolgok nagyon érzékenyek a beesési szögre.
Én a BM26-os adatán értetlenkedek....

Ugyi így kezdtem a hozzászólást: "Szép demonstrációja a szovjet korai Volfrám lőszerek törésének."
;)
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
Látom még mindig nem sikerült agyilag földolgoznod, hogy kétszer is leírtam, hogy a neten vannak ilyen elméletek.
Annyiban meg te magad erősítettél meg, hogy folyt ilyen fejlesztés harkovban, csak nem a T-64B kapcsán....
És itt most csavarok egyet a sztorin!
Ugyanis van olyan információm ami alapján:
1. A T-64 először alumíniumos majd kvarzos toronnyal készült, a korund végül csak protó maradt....
2. A T-64 és a T-64A is alumíniumos toronnyal készült, viszont a T-64B tornya belülről "BDD"-s, vagyis poliuretános.
Áll a fogadás vagy sem? :p
 
  • Szomorú
Reactions: fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
Amúgy ez is egy táblázat a szovjet lövedékekre:
p0016.png
Latinbetűssé tudod tenni?
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
Nézd meg, hogy akkor amikor megjelent a T-72 akkor hány gyár hány harckocsit gyártott. Ha a T-72 megjelenésekor minden gyárat egymás után T-72-re állítasz át, akkor nagyon gyorsan nagyon felpörgött volna a gyártás, úgy, hogy nem esett volna ki a termelésből 1 gyárnál több egyszerre. Ami amúgy is megtörtént, hisz a Harkovnak át kellett állnia T-64-ről T-64A-ra, az UVZ-nek T-72-re, majd T-72A-ra, a Kirovnak T-80-ra majd T-80B-re. És csak azért ezeket írom, mert mind a 3 típust úgy kezdték el gyártani (főleg a 64-es és a 80-ast), hogy fel sem futott a sorozatgyártás már jött is a jelentősen átalakított, gyakorlatilag félig új típus. Ha csak T-72-re kell átállni, akkor simán lehetett volna az, hogy az UVZ berendezkedik T-72-re a második gyár is T-72-re de a harmadik már T-72A-ra áll rá, hisz időben így jött volna ki.
Ez azért nem ilyen egyszerű. Nem tudod átállítani a gyártást ilyen gyorsan. Harkovnak ÉS Leningrádnak is teljesen le kellett volna cserélni az eszközparkját, mivel mindkettő alapjában véve hasonló típusokat gyártott. A T-72 alváza bár a T-64 V46 motoros másolatának indult, nagyon sokat változott mire gyártásba került, egyetlen alkatrésze sem volt kompatibilis a T-64/80-al.
Az egyetlen logikus lépés az lehetett volna, hogy Harkovban marad a T-64A 5TDF-el, míg Leningrád és Tagil gyártotta volna az Objekt-439-et (T-64A V46 dízellel). Ez Leningrádnak nem okozott volna problémát, hiszen az Objekt-219 nem volt más mint egy gázturbinás T-64A. Itt egyedül Tagil szívott volna az átállással.
Sőt, akár még azt is ki lehetett volna belőle hozni, hogy aztán végül harkov is átáll az Objekt-439-re, hogy ne legyen kétféle motor.
 
  • Tetszik
Reactions: Gungnir (F1End)

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
Ez azért nem ilyen egyszerű. Nem tudod átállítani a gyártást ilyen gyorsan. Harkovnak ÉS Leningrádnak is teljesen le kellett volna cserélni az eszközparkját, mivel mindkettő alapjában véve hasonló típusokat gyártott. A T-72 alváza bár a T-64 V46 motoros másolatának indult, nagyon sokat változott mire gyártásba került, egyetlen alkatrésze sem volt kompatibilis a T-64/80-al.
Az egyetlen logikus lépés az lehetett volna, hogy Harkovban marad a T-64A 5TDF-el, míg Leningrád és Tagil gyártotta volna az Objekt-439-et (T-64A V46 dízellel). Ez Leningrádnak nem okozott volna problémát, hiszen az Objekt-219 nem volt más mint egy gázturbinás T-64A. Itt egyedül Tagil szívott volna az átállással.
Sőt, akár még azt is ki lehetett volna belőle hozni, hogy aztán végül harkov is átáll az Objekt-439-re, hogy ne legyen kétféle motor.
Először átáll az UVZ T-72-re eközben Harkov és a Kirov gyártja azt amit 1973-ban gyártott. Ezután teszem azt a Kirov átáll T-72-re, de közben már az UVZ gyártja a T-72-t és Harkov azt amit eddig is gyártott. Majd ezután Harkov átáll T-72-re (vagy T-72A-t attól függ, hogy mennyi ideig tart az átállás a többi gyárnak, az A típus ugy 1979-ben jelent meg) úgy, hogy az UVZ és a Kirov már gyártja a T-72-t.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Elfelejtitek, hogy Usztyinov alapvetően két harckocsi típust akart.
Egy exportálható ócsó mobilizáláskori típust, meg egy gázturbinás típust.
Ehhez képest 67-ben volt egy szar de drága T-64-es, és a fronton a T-62-es.
Innen volt szép nyerni...
... hozzátéve, hogy a T-80 gázturbinájával legalább annyit szívtak mint a T-64 dízeljével.
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
Először átáll az UVZ T-72-re eközben Harkov és a Kirov gyártja azt amit 1973-ban gyártott. Ezután teszem azt a Kirov átáll T-72-re, de közben már az UVZ gyártja a T-72-t és Harkov azt amit eddig is gyártott. Majd ezután Harkov átáll T-72-re (vagy T-72A-t attól függ, hogy mennyi ideig tart az átállás a többi gyárnak, az A típus ugy 1979-ben jelent meg) úgy, hogy az UVZ és a Kirov már gyártja a T-72-t.
Igen, de ennek mi értelme lett volna? A T-72 semmivel nem volt jobb mint a T-64A. Sőt. Még drágább is volt. Eddigre a T-64 egyetlen megmaradt hátránya a motor korlátozott gyártókapacitása volt. De ahogy feljebb írtam, ez is megszűnt volna az Objekt-439-el ami V46 motort használt.
A hh alatt végig semmiféle előnye nem volt a T-72-nek a fejlesztések ellenére sem. Na jó, annyi, hogy mivel még tűzvezető rendszere sem volt, olcsóbb lehetett. Szóval nem érv az, hogy a T-72 jobban fejleszthető. Mindhárom típus (T-64/72/80) leváltása szükséges lett volna a 80-as évek végén.
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
Innen volt szép nyerni...
... hozzátéve, hogy a T-80 gázturbinájával legalább annyit szívtak mint a T-64 dízeljével.
Na jó de a győzelme nem tartott sokáig. Usztyinov halála után a 64-essel együtt a 80-as is eltűnt a süllyesztőben a primitív T-72-vel szemben. A 80-as években Tagil befolyása már akkora volt, hogy sikeresen keresztbe tehetett bármelyik riválisának, és csak idő kérdése volt, hogy monopolhelyzetbe kerüljön. Tagil nyert, de a SzU, majd Oroszország csak vesztett rajta.
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
84-ben halt meg, a T-80BV meg 91-ig gyártásban maradt, és a NATO-val szemben a fő harckocsi típus volt.
Amiról írsz az a hidegháború vége után történt csak meg.
Persze, éppen ezért írtam, hogy idő kérdése volt a dolog. De a folyamat Usztyinov halálával kezdődött.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
Igen, de ennek mi értelme lett volna? A T-72 semmivel nem volt jobb mint a T-64A. Sőt. Még drágább is volt. Eddigre a T-64 egyetlen megmaradt hátránya a motor korlátozott gyártókapacitása volt. De ahogy feljebb írtam, ez is megszűnt volna az Objekt-439-el ami V46 motort használt.
A hh alatt végig semmiféle előnye nem volt a T-72-nek a fejlesztések ellenére sem. Na jó, annyi, hogy mivel még tűzvezető rendszere sem volt, olcsóbb lehetett. Szóval nem érv az, hogy a T-72 jobban fejleszthető. Mindhárom típus (T-64/72/80) leváltása szükséges lett volna a 80-as évek végén.
Fejleszthetőbb. A T-72B egyértelműen jobb harckocsi tudott volna lenni, mint a T-64BV, ha megkapja a legmodernebb elektronikát és a Kontakt I-et. A 80-as években már csak púp volt a T-64 amivel azért kellett foglalkozni mert sok volt belőle.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
Na jó de a győzelme nem tartott sokáig. Usztyinov halála után a 64-essel együtt a 80-as is eltűnt a süllyesztőben a primitív T-72-vel szemben. A 80-as években Tagil befolyása már akkora volt, hogy sikeresen keresztbe tehetett bármelyik riválisának, és csak idő kérdése volt, hogy monopolhelyzetbe kerüljön. Tagil nyert, de a SzU, majd Oroszország csak vesztett rajta.
A T-72 azért volt primitív mert ezt aggatták rá. A T-72B már páncélzatban egyértelműen jobb volt mindennél ami nem T-80U. A HH végére a no.1 harckocsi a T-80U volt mögötte a T-72B és utánuk fényévekkel leszakadva minden más. A T-64-ből soha nem tudtál volna T-72B szintű harckocsit faragni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113

gorkamorka


És igen abban is igazad van, hogy már meg sem kellett volna születnie a T-80BV-nek, a T-80U-nak, a T-72B obr 1985-nek és a T-64BV-nek. Bár ha nagyon 2 típusban akarunk gondolkozni akkor a T-80B megjelenésekor 1978) le kellett volna állítani a T-64 gyártását és modernizációját is.