Harckocsi páncélok és lőszerek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 350
77 014
113
Hagyjuk már .... :D
A T-64 egy kudarc volt!
Megbízhatatlan motor, szar futómű, rossz gyárthatóság, félre tervezet páncélzat és méretezés.
0 súlytartalékot hagytak a tervezésében.
Nem véletlenül dobta vissza az össze gyár!

Ami tényleg jól sikerült az a T-72/80-volt.
Még úgy is, hogy a T-72-st szándékosan gátolták, hiszen nem kaphatta meg sosem a legjobb elektronikát például.
A T-64-nek vagy 15 évébe került mire normálisan használható lett!

A helyzet az, hogy a T-64-et a kukába kellet volna dobni 1970-ben, és a T-72-t gyártani mind a 4 harckocsi gyárban.
Majd a T-64 helyet a T-72 alapján GT-s harckocsit csinálni.
A T-64-es egy úttörő tank volt, de ennek megfelelően tele volt hibával.
A T-72/80-as sokkal jobb konstrukciók voltak!
Abban egyet kell értsek, hogy ha már megcsinálták a T-72-t akkor mindent hagyni kellett volna a fenébe és kizárólag a T-72-vel foglalkozni az egész szovjet harckocsiiparnak. Ha minden újítást (páncél, elektronika, löveg) a T-72 kap meg, akkor elég lett volna a 80-as évek közepére előállni egy új konstrukcióval válaszolva az újgenerációs nyugati harckocsikra. Tehát már a T-72B sem feltétlen kellett volna létrejöjjön, csak akkor ha valamiért csúszik az új típus.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 350
77 014
113
Az persze fontos, hogy egy valóban új konstrukcióval, tehát nem a T-80U-val, mert az minden csak nem új. A T-64A óta (azért nem a T-64-et írom mert az kvázi egy prototípus volt amit valami anomália miatt elkezdtek gyártani) az össze harckocsi típus a T-14-ig csupán fingreszelés. T-64A, T-72, T-80, T-90 (és ezek altípusai) mind-mind ugyanaz a konstrukciók amiknél a különböző gyártók és irodák a saját kis ötletei jelentik a nem túl jeléentős különbséget.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Amúgy ez is egy táblázat a szovjet lövedékekre:
p0016.png

Szép demonstrációja a szovjet korai Volfrám lőszerek törésének.
Monolit acél BM9 245mm - 0° esetén, 140mm 60° esetén.
Volfrám magos BM15 400mm - 0° esetén, 150mm 60° esetén <- döntött páncélnál a mag törése miatt alig nőtt a páncélátütés.
Volfrám magos BM22 430mm - 0° esetén, 170mm 60° esetén <- döntött páncélnál a mag törése miatt alig-alig nőtt a páncélátütés.
BM26 ahol a Volfrám mag a nyíl végébe került, nőtt a páncélátütés 430mm - 0° esetén, 250mm 60° esetén!!!

A monolit DU BM32 hozza az elvárható szintet 500mm - 0° esetén, 250mm 60° esetén. <- 60°-nál eléri a 0° felét.
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 214
113
Abban egyet kell értsek, hogy ha már megcsinálták a T-72-t akkor mindent hagyni kellett volna a fenébe és kizárólag a T-72-vel foglalkozni az egész szovjet harckocsiiparnak. Ha minden újítást (páncél, elektronika, löveg) a T-72 kap meg, akkor elég lett volna a 80-as évek közepére előállni egy új konstrukcióval válaszolva az újgenerációs nyugati harckocsikra. Tehát már a T-72B sem feltétlen kellett volna létrejöjjön, csak akkor ha valamiért csúszik az új típus.
Ezzel csak egy baj van, az új konstrukciókon csak Harkovban és Leningrádban dolgoztak... Ha már a 70-es években monopolhelyzetbe kerül Tagil, ők meg biztos hagyták volna... Ebben az esetben, az UVZ munkásságát, politikai tevékenységét ismerve, a szovjeteknek legfejlebb talán a T-72A lett volna a hh végén.
 
  • Vicces
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 365
54 973
113
Na, akkor nyugodtan lehet hozni a forrásokat az összes baromságra amiket idehordtál. 5 perc alatt cáfolom meg mindet.
A T-64 saját topikjában ez megtörtént anno. Ott 5 percenként buktál bele a dologba.
Ha hiányzik a dolog keresd elő benne az ottani beszélgetést. ;)

Az persze fontos, hogy egy valóban új konstrukcióval, tehát nem a T-80U-val, mert az minden csak nem új. A T-64A óta (azért nem a T-64-et írom mert az kvázi egy prototípus volt amit valami anomália miatt elkezdtek gyártani) az össze harckocsi típus a T-14-ig csupán fingreszelés. T-64A, T-72, T-80, T-90 (és ezek altípusai) mind-mind ugyanaz a konstrukciók amiknél a különböző gyártók és irodák a saját kis ötletei jelentik a nem túl jeléentős különbséget.

Nem akarlak megbántani, de a Leopárd 2A1-től az A7-ig az nem fingreszelés?
A 70's évek óta nem mutattak semmi újat....
A T-90A azért már csak nyomokban emlékeztett a T-64-re, eléggé más lényegében mindenben is.
A T-14 meg egy olyan új dolog, aminek nincs párja a világon.
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 365
54 973
113
Szép demonstrációja a szovjet korai Volfrám lőszerek törésének.
Monolit acél BM9 245mm - 0° esetén, 140mm 60° esetén.
Volfrám magos BM15 400mm - 0° esetén, 150mm 60° esetén <- döntött páncélnál a mag törése miatt alig nőtt a páncélátütés.
Volfrám magos BM22 430mm - 0° esetén, 170mm 60° esetén <- döntött páncélnál a mag törése miatt alig-alig nőtt a páncélátütés.
BM26 ahol a Volfrám mag a nyíl végébe került, nőtt a páncélátütés 430mm - 0° esetén, 250mm 60° esetén!!!

A monolit DU BM32 hozza az elvárható szintet 500mm - 0° esetén, 250mm 60° esetén. <- 60°-nál eléri a 0° felét.

Mivel a szovjeteknél a 60 fok az a függőlegestől a vízszintes fele van, így nem meglepő, hogy a 0 fokhoz képest sok esetében a fele az adat.
Ugyanis egy 100 mm-s acéllapban a megtett út 60 fokos döntés esetén 200 mm.
800px-T54_Training_Parola_Tank_Museum_3.jpg
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 214
113
A T-64 saját topikjában ez megtörtént anno. Ott 5 percenként buktál bele a dologba.
Ha hiányzik a dolog keresd elő benne az ottani beszélgetést. ;)



Nem akarlak megbántani, de a Leopárd 2A1-től az A7-ig az nem fingreszelés?
A 70's évek óta nem mutattak semmi újat....
A T-90A azért már csak nyomokban emlékeztett a T-64-re, eléggé más lényegében mindenben is.
A T-14 meg egy olyan új dolog, aminek nincs párja a világon.

Háááát szerintem te buktál bele a sok bullshitbe ma, nem is olyan rég... Hogy is volt az a kvarcos T-64 torony? A "BDD"-s T-64B torony? A "BDD"-s PT-76? Még mindig várom a (nem létező) forrásaidat ezekre...
 
  • Vicces
Reactions: ogretankHU and fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 350
77 014
113
Ezzel csak egy baj van, az új konstrukciókon csak Harkovban és Leningrádban dolgoztak... Ha már a 70-es években monopolhelyzetbe kerül Tagil, ők meg biztos hagyták volna... Ebben az esetben, az UVZ munkásságát, politikai tevékenységét ismerve, a szovjeteknek legfejlebb talán a T-72A lett volna a hh végén.
Ez már nagyon a mi van ha kategóriája, de ha le tudod nyomni az egész harckocsiipar torkán a T-72-t (tehát Harkovén és a Kirovén is) akkor a a fejlesztést is le tudod nyomni még az UVZ torkán is. De az sem elképzelhetetlen egy ilyen helyzetben, hogy a gyártásért cserébe a fejlesztést az új típussal kapcsolatban odaadod a két "vesztes" tervezőirodának az UVZ-t meg kötelezed a T-72 fejlesztésére.
 
M

molnibalage

Guest
Abban egyet kell értsek, hogy ha már megcsinálták a T-72-t akkor mindent hagyni kellett volna a fenébe és kizárólag a T-72-vel foglalkozni az egész szovjet harckocsiiparnak. Ha minden újítást (páncél, elektronika, löveg) a T-72 kap meg, akkor elég lett volna a 80-as évek közepére előállni egy új konstrukcióval válaszolva az újgenerációs nyugati harckocsikra. Tehát már a T-72B sem feltétlen kellett volna létrejöjjön, csak akkor ha valamiért csúszik az új típus.
Ez elméletnek szép, csak amikor még az első vonalbeli hadosztályok sem kapták meg a T-64A és B-t, akkor te hova állítod le gyártást?
A németek is azért gyártottak tudomásom szerint Pz IV alvázakat és hk-t a háború végig, mert egyszerűen nem fért bele az, hogy a gyár hónapokig ne termeljen semmit. Szóval tegyük fel 1971/72 táján leáll a T-64A gyártása és nem fejlesztik T-64B-t. Na, akkor ott még csak T-72A volt, amikor 1974 táján ATGM-es T-64B már volt.

Ezek a magasröptű elképzelések nélkülözik a gyártástechnológia és az ipar foglalkoztatását és minden más igényt és valódi körülményeket.
Az USAF is kapott még F-16C és F-15E gépeket is az F-22 szállítása mellett és nem lett "only F-22" irány belőve.

Ja, és a lobbi a papíron nem kapitalista Szu-ban is létezett.
Szóval az, hogy ne gyártsanak egy T-64A vagy B-t, amikor a cél T-54/55/62 leváltása volt elég vicces ötlet. Szerintem.
Némileg racionalizáltabb történet elfér, de vegyük már észere, hogy egyesek pont mintha arról kommenteltek volna, hogy a fő elemeket hogyan kombinálták össze újabb hk-ba.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 350
77 014
113
A T-64 saját topikjában ez megtörtént anno. Ott 5 percenként buktál bele a dologba.
Ha hiányzik a dolog keresd elő benne az ottani beszélgetést. ;)



Nem akarlak megbántani, de a Leopárd 2A1-től az A7-ig az nem fingreszelés?
A 70's évek óta nem mutattak semmi újat....
A T-90A azért már csak nyomokban emlékeztett a T-64-re, eléggé más lényegében mindenben is.
A T-14 meg egy olyan új dolog, aminek nincs párja a világon.
De az, csak nem 3 tervezőiroda és 3 gyár csinálja párhuzamosan és hazudja őket önálló típusnak, ezzel egy óriási és felesleges pénztemetőt megalkotva.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Mivel a szovjeteknél a 60 fok az a függőlegestől a vízszintes fele van, így nem meglepő, hogy a 0 fokhoz képest sok esetében a fele az adat.
Ugyanis egy 100 mm-s acéllapban a megtett út 60 fokos döntés esetén 200 mm.
800px-T54_Training_Parola_Tank_Museum_3.jpg

Hát pontosan ez az.
A hidegháború szovjet lőszerei esetén messze voltak a féltől.
Volfrám magos BM15 400mm - 0° esetén, 150mm 60° <- ez 37% nem 50%
Volfrám magos BM22 430mm - 0° esetén, 170mm 60° <- ez 39% nem 50%
 
  • Tetszik
Reactions: bel

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 214
113
Fip!
Van egy ajánlatom! Ha hozol nekem hiteles forrást, ami kétségkívül bizonyítja az állítólagos "BDD"-s T-64B tornyot, itt mindenki előtt elismerem hogy igazad volt mindenben a T-64-el kapcsolatban, és ígérem többet nem írok ide a fórumra.
Ha esetleg mégsem jön ez neked össze, akkor elismered, hogy az egészet te találtad ki a többi szamársággal együtt...
Nagylelkű ajánlat nem? Áll a fogadás?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 365
54 973
113
Hát pontosan ez az.
A hidegháború szovjet lőszerei esetén messze voltak a féltől.
Volfrám magos BM15 400mm - 0° esetén, 150mm 60° <- ez 37% nem 50%
Volfrám magos BM22 430mm - 0° esetén, 170mm 60° <- ez 39% nem 50%
Bocsi, én ezt értettem akkor félre:
"A monolit DU BM32 hozza az elvárható szintet 500mm - 0° esetén, 250mm 60° esetén. <- 60°-nál eléri a 0° felét."
Azt hittem, hogy meglep a dolog, miközben alapvetően ez lenne a normális.
Igen a WC magvas dolgok nagyon érzékenyek a beesési szögre.
Én a BM26-os adatán értetlenkedek....
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 350
77 014
113
Ez elméletnek szép, csak amikor még az első vonalbeli hadosztályok sem kapták meg a T-64A és B-t, akkor te hova állítod le gyártást?
A németek is azért gyártottak tudomásom szerint Pz IV alvázakat és hk-t a háború végig, mert egyszerűen nem fért bele az, hogy a gyár hónapokig ne termeljen semmit. Szóval tegyük fel 1971/72 táján leáll a T-64A gyártása és nem fejlesztik T-64B-t. Na, akkor ott még csak T-72A volt, amikor 1974 táján ATGM-es T-64B már volt.

Ezek a magasröptű elképzelések nélkülözik a gyártástechnológia és az ipar foglalkoztatását és minden más igényt és valódi körülményeket.
Az USAF is kapott még F-16C és F-15E gépeket is az F-22 szállítása mellett és nem lett "only F-22" irány belőve.

Ja, és a lobbi a papíron nem kapitalista Szu-ban is létezett.
Szóval az, hogy ne gyártsanak egy T-64A vagy B-t, amikor a cél T-54/55/62 leváltása volt elég vicces ötlet. Szerintem.
Némileg racionalizáltabb történet elfér, de vegyük már észere, hogy egyesek pont mintha arról kommenteltek volna, hogy a fő elemeket hogyan kombinálták össze újabb hk-ba.

Nézd meg, hogy akkor amikor megjelent a T-72 akkor hány gyár hány harckocsit gyártott. Ha a T-72 megjelenésekor minden gyárat egymás után T-72-re állítasz át, akkor nagyon gyorsan nagyon felpörgött volna a gyártás, úgy, hogy nem esett volna ki a termelésből 1 gyárnál több egyszerre. Ami amúgy is megtörtént, hisz a Harkovnak át kellett állnia T-64-ről T-64A-ra, az UVZ-nek T-72-re, majd T-72A-ra, a Kirovnak T-80-ra majd T-80B-re. És csak azért ezeket írom, mert mind a 3 típust úgy kezdték el gyártani (főleg a 64-es és a 80-ast), hogy fel sem futott a sorozatgyártás már jött is a jelentősen átalakított, gyakorlatilag félig új típus. Ha csak T-72-re kell átállni, akkor simán lehetett volna az, hogy az UVZ berendezkedik T-72-re a második gyár is T-72-re de a harmadik már T-72A-ra áll rá, hisz időben így jött volna ki.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 365
54 973
113
Fip!
Van egy ajánlatom! Ha hozol nekem hiteles forrást, ami kétségkívül bizonyítja az állítólagos "BDD"-s T-64B tornyot, itt mindenki előtt elismerem hogy igazad volt mindenben a T-64-el kapcsolatban, és ígérem többet nem írok ide a fórumra.
Ha esetleg mégsem jön ez neked össze, akkor elismered, hogy az egészet te találtad ki a többi szamársággal együtt...
Nagylelkű ajánlat nem? Áll a fogadás?

Látom még mindig nem sikerült agyilag földolgoznod, hogy kétszer is leírtam, hogy a neten vannak ilyen elméletek.
Annyiban meg te magad erősítettél meg, hogy folyt ilyen fejlesztés harkovban, csak nem a T-64B kapcsán....
Igazából én nem tudok mit kezdeni azzal, hogy funkcionális analfabetizmus van Magyarországon, és emberek nem értik amit olvasnak... :(