Harckocsi páncélok és lőszerek

  • Téma indítója Téma indítója rejsz felügyelő
  • Indítva Indítva
Amúgy ez is egy táblázat a szovjet lövedékekre:
p0016.png
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Hagyjuk már .... :D
A T-64 egy kudarc volt!
Megbízhatatlan motor, szar futómű, rossz gyárthatóság, félre tervezet páncélzat és méretezés.
0 súlytartalékot hagytak a tervezésében.
Nem véletlenül dobta vissza az össze gyár!

Ami tényleg jól sikerült az a T-72/80-volt.
Még úgy is, hogy a T-72-st szándékosan gátolták, hiszen nem kaphatta meg sosem a legjobb elektronikát például.
A T-64-nek vagy 15 évébe került mire normálisan használható lett!

A helyzet az, hogy a T-64-et a kukába kellet volna dobni 1970-ben, és a T-72-t gyártani mind a 4 harckocsi gyárban.
Majd a T-64 helyet a T-72 alapján GT-s harckocsit csinálni.
A T-64-es egy úttörő tank volt, de ennek megfelelően tele volt hibával.
A T-72/80-as sokkal jobb konstrukciók voltak!
Kár, hogy az egész ideböfögésedre semmi bizonyíték, csak a személyes véleményed... Amit itt leírtál úgy bullshit ahogy van.
 
Hagyjuk már .... :D
A T-64 egy kudarc volt!
Megbízhatatlan motor, szar futómű, rossz gyárthatóság, félre tervezet páncélzat és méretezés.
0 súlytartalékot hagytak a tervezésében.
Nem véletlenül dobta vissza az össze gyár!

Ami tényleg jól sikerült az a T-72/80-volt.
Még úgy is, hogy a T-72-st szándékosan gátolták, hiszen nem kaphatta meg sosem a legjobb elektronikát például.
A T-64-nek vagy 15 évébe került mire normálisan használható lett!

A helyzet az, hogy a T-64-et a kukába kellet volna dobni 1970-ben, és a T-72-t gyártani mind a 4 harckocsi gyárban.
Majd a T-64 helyet a T-72 alapján GT-s harckocsit csinálni.
A T-64-es egy úttörő tank volt, de ennek megfelelően tele volt hibával.
A T-72/80-as sokkal jobb konstrukciók voltak!
Abban egyet kell értsek, hogy ha már megcsinálták a T-72-t akkor mindent hagyni kellett volna a fenébe és kizárólag a T-72-vel foglalkozni az egész szovjet harckocsiiparnak. Ha minden újítást (páncél, elektronika, löveg) a T-72 kap meg, akkor elég lett volna a 80-as évek közepére előállni egy új konstrukcióval válaszolva az újgenerációs nyugati harckocsikra. Tehát már a T-72B sem feltétlen kellett volna létrejöjjön, csak akkor ha valamiért csúszik az új típus.
 
Az persze fontos, hogy egy valóban új konstrukcióval, tehát nem a T-80U-val, mert az minden csak nem új. A T-64A óta (azért nem a T-64-et írom mert az kvázi egy prototípus volt amit valami anomália miatt elkezdtek gyártani) az össze harckocsi típus a T-14-ig csupán fingreszelés. T-64A, T-72, T-80, T-90 (és ezek altípusai) mind-mind ugyanaz a konstrukciók amiknél a különböző gyártók és irodák a saját kis ötletei jelentik a nem túl jeléentős különbséget.
 
Amúgy ez is egy táblázat a szovjet lövedékekre:
p0016.png

Szép demonstrációja a szovjet korai Volfrám lőszerek törésének.
Monolit acél BM9 245mm - 0° esetén, 140mm 60° esetén.
Volfrám magos BM15 400mm - 0° esetén, 150mm 60° esetén <- döntött páncélnál a mag törése miatt alig nőtt a páncélátütés.
Volfrám magos BM22 430mm - 0° esetén, 170mm 60° esetén <- döntött páncélnál a mag törése miatt alig-alig nőtt a páncélátütés.
BM26 ahol a Volfrám mag a nyíl végébe került, nőtt a páncélátütés 430mm - 0° esetén, 250mm 60° esetén!!!

A monolit DU BM32 hozza az elvárható szintet 500mm - 0° esetén, 250mm 60° esetén. <- 60°-nál eléri a 0° felét.
 
Abban egyet kell értsek, hogy ha már megcsinálták a T-72-t akkor mindent hagyni kellett volna a fenébe és kizárólag a T-72-vel foglalkozni az egész szovjet harckocsiiparnak. Ha minden újítást (páncél, elektronika, löveg) a T-72 kap meg, akkor elég lett volna a 80-as évek közepére előállni egy új konstrukcióval válaszolva az újgenerációs nyugati harckocsikra. Tehát már a T-72B sem feltétlen kellett volna létrejöjjön, csak akkor ha valamiért csúszik az új típus.
Ezzel csak egy baj van, az új konstrukciókon csak Harkovban és Leningrádban dolgoztak... Ha már a 70-es években monopolhelyzetbe kerül Tagil, ők meg biztos hagyták volna... Ebben az esetben, az UVZ munkásságát, politikai tevékenységét ismerve, a szovjeteknek legfejlebb talán a T-72A lett volna a hh végén.
 
  • Vicces
Reactions: fip7
Na, akkor nyugodtan lehet hozni a forrásokat az összes baromságra amiket idehordtál. 5 perc alatt cáfolom meg mindet.
A T-64 saját topikjában ez megtörtént anno. Ott 5 percenként buktál bele a dologba.
Ha hiányzik a dolog keresd elő benne az ottani beszélgetést. ;)

Az persze fontos, hogy egy valóban új konstrukcióval, tehát nem a T-80U-val, mert az minden csak nem új. A T-64A óta (azért nem a T-64-et írom mert az kvázi egy prototípus volt amit valami anomália miatt elkezdtek gyártani) az össze harckocsi típus a T-14-ig csupán fingreszelés. T-64A, T-72, T-80, T-90 (és ezek altípusai) mind-mind ugyanaz a konstrukciók amiknél a különböző gyártók és irodák a saját kis ötletei jelentik a nem túl jeléentős különbséget.

Nem akarlak megbántani, de a Leopárd 2A1-től az A7-ig az nem fingreszelés?
A 70's évek óta nem mutattak semmi újat....
A T-90A azért már csak nyomokban emlékeztett a T-64-re, eléggé más lényegében mindenben is.
A T-14 meg egy olyan új dolog, aminek nincs párja a világon.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Szép demonstrációja a szovjet korai Volfrám lőszerek törésének.
Monolit acél BM9 245mm - 0° esetén, 140mm 60° esetén.
Volfrám magos BM15 400mm - 0° esetén, 150mm 60° esetén <- döntött páncélnál a mag törése miatt alig nőtt a páncélátütés.
Volfrám magos BM22 430mm - 0° esetén, 170mm 60° esetén <- döntött páncélnál a mag törése miatt alig-alig nőtt a páncélátütés.
BM26 ahol a Volfrám mag a nyíl végébe került, nőtt a páncélátütés 430mm - 0° esetén, 250mm 60° esetén!!!

A monolit DU BM32 hozza az elvárható szintet 500mm - 0° esetén, 250mm 60° esetén. <- 60°-nál eléri a 0° felét.

Mivel a szovjeteknél a 60 fok az a függőlegestől a vízszintes fele van, így nem meglepő, hogy a 0 fokhoz képest sok esetében a fele az adat.
Ugyanis egy 100 mm-s acéllapban a megtett út 60 fokos döntés esetén 200 mm.
800px-T54_Training_Parola_Tank_Museum_3.jpg
 
A T-64 saját topikjában ez megtörtént anno. Ott 5 percenként buktál bele a dologba.
Ha hiányzik a dolog keresd elő benne az ottani beszélgetést. ;)



Nem akarlak megbántani, de a Leopárd 2A1-től az A7-ig az nem fingreszelés?
A 70's évek óta nem mutattak semmi újat....
A T-90A azért már csak nyomokban emlékeztett a T-64-re, eléggé más lényegében mindenben is.
A T-14 meg egy olyan új dolog, aminek nincs párja a világon.

Háááát szerintem te buktál bele a sok bullshitbe ma, nem is olyan rég... Hogy is volt az a kvarcos T-64 torony? A "BDD"-s T-64B torony? A "BDD"-s PT-76? Még mindig várom a (nem létező) forrásaidat ezekre...
 
Ezzel csak egy baj van, az új konstrukciókon csak Harkovban és Leningrádban dolgoztak... Ha már a 70-es években monopolhelyzetbe kerül Tagil, ők meg biztos hagyták volna... Ebben az esetben, az UVZ munkásságát, politikai tevékenységét ismerve, a szovjeteknek legfejlebb talán a T-72A lett volna a hh végén.
Ez már nagyon a mi van ha kategóriája, de ha le tudod nyomni az egész harckocsiipar torkán a T-72-t (tehát Harkovén és a Kirovén is) akkor a a fejlesztést is le tudod nyomni még az UVZ torkán is. De az sem elképzelhetetlen egy ilyen helyzetben, hogy a gyártásért cserébe a fejlesztést az új típussal kapcsolatban odaadod a két "vesztes" tervezőirodának az UVZ-t meg kötelezed a T-72 fejlesztésére.
 
Abban egyet kell értsek, hogy ha már megcsinálták a T-72-t akkor mindent hagyni kellett volna a fenébe és kizárólag a T-72-vel foglalkozni az egész szovjet harckocsiiparnak. Ha minden újítást (páncél, elektronika, löveg) a T-72 kap meg, akkor elég lett volna a 80-as évek közepére előállni egy új konstrukcióval válaszolva az újgenerációs nyugati harckocsikra. Tehát már a T-72B sem feltétlen kellett volna létrejöjjön, csak akkor ha valamiért csúszik az új típus.
Ez elméletnek szép, csak amikor még az első vonalbeli hadosztályok sem kapták meg a T-64A és B-t, akkor te hova állítod le gyártást?
A németek is azért gyártottak tudomásom szerint Pz IV alvázakat és hk-t a háború végig, mert egyszerűen nem fért bele az, hogy a gyár hónapokig ne termeljen semmit. Szóval tegyük fel 1971/72 táján leáll a T-64A gyártása és nem fejlesztik T-64B-t. Na, akkor ott még csak T-72A volt, amikor 1974 táján ATGM-es T-64B már volt.

Ezek a magasröptű elképzelések nélkülözik a gyártástechnológia és az ipar foglalkoztatását és minden más igényt és valódi körülményeket.
Az USAF is kapott még F-16C és F-15E gépeket is az F-22 szállítása mellett és nem lett "only F-22" irány belőve.

Ja, és a lobbi a papíron nem kapitalista Szu-ban is létezett.
Szóval az, hogy ne gyártsanak egy T-64A vagy B-t, amikor a cél T-54/55/62 leváltása volt elég vicces ötlet. Szerintem.
Némileg racionalizáltabb történet elfér, de vegyük már észere, hogy egyesek pont mintha arról kommenteltek volna, hogy a fő elemeket hogyan kombinálták össze újabb hk-ba.
 
A T-64 saját topikjában ez megtörtént anno. Ott 5 percenként buktál bele a dologba.
Ha hiányzik a dolog keresd elő benne az ottani beszélgetést. ;)



Nem akarlak megbántani, de a Leopárd 2A1-től az A7-ig az nem fingreszelés?
A 70's évek óta nem mutattak semmi újat....
A T-90A azért már csak nyomokban emlékeztett a T-64-re, eléggé más lényegében mindenben is.
A T-14 meg egy olyan új dolog, aminek nincs párja a világon.
De az, csak nem 3 tervezőiroda és 3 gyár csinálja párhuzamosan és hazudja őket önálló típusnak, ezzel egy óriási és felesleges pénztemetőt megalkotva.
 
Mivel a szovjeteknél a 60 fok az a függőlegestől a vízszintes fele van, így nem meglepő, hogy a 0 fokhoz képest sok esetében a fele az adat.
Ugyanis egy 100 mm-s acéllapban a megtett út 60 fokos döntés esetén 200 mm.
800px-T54_Training_Parola_Tank_Museum_3.jpg

Hát pontosan ez az.
A hidegháború szovjet lőszerei esetén messze voltak a féltől.
Volfrám magos BM15 400mm - 0° esetén, 150mm 60° <- ez 37% nem 50%
Volfrám magos BM22 430mm - 0° esetén, 170mm 60° <- ez 39% nem 50%
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Háááát szerintem te buktál bele a sok bullshitbe ma, nem is olyan rég... Hogy is volt az a kvarcos T-64 torony? A "BDD"-s T-64B torony? A "BDD"-s PT-76? Még mindig várom a (nem létező) forrásaidat ezekre...

Kezdem megszokni, hogy egy magyar fórumon nem tudnak magyarul.
Mi az anya nyelved amin értenéd amit írok?
 
Fip!
Van egy ajánlatom! Ha hozol nekem hiteles forrást, ami kétségkívül bizonyítja az állítólagos "BDD"-s T-64B tornyot, itt mindenki előtt elismerem hogy igazad volt mindenben a T-64-el kapcsolatban, és ígérem többet nem írok ide a fórumra.
Ha esetleg mégsem jön ez neked össze, akkor elismered, hogy az egészet te találtad ki a többi szamársággal együtt...
Nagylelkű ajánlat nem? Áll a fogadás?