A 2S25 Sprut-SD-hez fejlesztették ki a 2A46M sorozat alapján 2005-re. Mivel ugye 125 mm-es a főfegyverzetük harckocsikban, ezt akarták belerakni a légideszantosoknak fejlesztett járgányba is az egységes lőszerfelhasználás és a kellően nagy átütőerő miatt. Mivel a Sprut BMD-4 egységeített alvázon alapszik, úszóképes, stb, nagyon könnyű az eredeti 2A46M ágyúsorozat terhelésének az elviseléséhez. A nyugati, csőjászfékkel és rövidebb, de erősebb visszarúgáscsillapítókkal ellentétben itt megnövelték a fegyver visszarúgásának az útját 700 mm-re. Emiatt a módosítás miatt lett 2A75 a sorozat jelzése. Amúgy ugyanazokat a szabványos lövedékeket képes használni, mint a 2A46M sorozatbeli fegyvereket használó harckocsik. Ugyanúgy termál kötényezés van rajta illetve füstelszívó furatok. 6000 mm a csőhossza és 2350 kg. Automatikus töltésű. Igaz, nem a megszólított emberek egyike vagyok, de talán megfelel.
Valóban a "Nyíl"-ak miatt nem értettem, de ha van még hozzá autómata töltő akkor ok. Tovább léptek.Hát ha Fofanov adatai igazak róla akkor a 2A75-ös ágyú ugyan úgy 6500 bar nyomást bír, mint a 2A46M.
Sőt ugyan úgy nyíllövedékeket is ki tud lőni, elvileg. A kaliber is ezért 125 mm-s, a lőszerazonosság az oka.
A különbség az, hogy a visszasíklási útja a 2A46-osnak 300 mm körüli, a 2A75-nek 700 mm-s.
Gondolom e miatt sokkal "simábban" dolgozik, kisebb terhelést add át lövéskor a járműszerkezetnek.
Ugye eddig ott volt még tallonban a 2sz9 "NONA" az aknavető-tarck-jával. Ha valóban képes a SPRUT ezeket a kritériumokat hozni az előrelépés.
A "NONA" csak Kum és Thermo gránátokat tudott lőni direktben. Nyíl nem volt.