Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Már majdnem reklamáltam, hogy hol az új rész.
Hetedik rész - T-34-85, ISZ-2 meg egy rakás rohamlöveg
Nem kell jobban belemélyednem, eddig is tudtam, hogy ipari selejt volt az összes, mert csak az számított, hogy mennyi van, azt mindenki leszarta, hogy milyen, hisz a SZU-ban a legnagyobb érték az ember.Sőt, ha még nagyobb ismereted lenne a témában és még tovább gondolkodnál, arra is rájönnél, hogy az orosz vasérc rengeteg szennyező anyagot tartalmaz, és ezt az adott kor technikai színvonalán nem lehetett belőle kiszedni. Igen, a németkéid sem voltak erre képesek, ezért is kellet nekik az első osztályú svéd alapanyag
Az 1970-s évek elején, az ESR eljárással szűnt meg ez a probléma. Addig csak kenegették a szart, jobb híján.
Mielőtt nagyon beleéled magad a legújabb wunderwaffe megoldásba:
A tankok teteje 3-5 cm vastag jó mínőségű acéllemez. A búvónyílás sok esetben kerámia magvas (korund) vagy titán.
A termit egyedül a motortérre veszélyes.
Nem kell jobban belemélyednem, eddig is tudtam, hogy ipari selejt volt az összes, mert csak az számított, hogy mennyi van, azt mindenki leszarta, hogy milyen, hisz a SZU-ban a legnagyobb érték az ember.
Az pedig, hogy külföldről kellett venni a nyersanyagot semmilyen módon nem minősíti egy ipar fejlettségét. Az, hogy mid van az adottság nem fejlettség.
Már-már azt hittem, hogy utolért a zöldmaffia...már megint...
Fogalma sincs - ahogy egy maréknyi embert kivéve - a Chobham-páncélról, milyen anyagminőségeket vegyen alapul, de "szimulációt" csinál, majd eltalálja a tornyot a legerősebb részen.
A VH-ban a németek azért csinálták így, mert csak így fért el. Amit befért hátra a váltó is azonnal hátra is került.Nemtom' miért volt jó elöl meghajtani a lánctalpat a hátul lévő motorral???
Kell plusz 5-6 méter erőátvitel, kell +1 tonna súly a megoldáshoz, +sérülékenység/+bonyolultság/+hibalehetőség!
Tom', hogy "németéknél" is így csinálták ekkoriban, és itt/HTKA-n is gyakran érv, hogy "ha jó lenne másképp, miért csinálja (majdnem)mindenki így?", de a műszaki életben ez egy nevetséges érv!
Nekem az egyik legvalószínűbbnek tűnő érv, hogy ehhez volt meg a gyártástechnológia, és ilyet tudtak LEGO-zni a polcról levehető --és gyorsan gyártásba vihető-- elemekből.
.
Erről van szó:
A VH-ban a németek azért csinálták így, mert csak így fért el. Amit befért hátra a váltó is azonnal hátra is került.
LEGO-zzunk!
a váltót keresztbe fordítom
és közvetlenül mellé rakom a motort és ez lesz a harckocsi hátulja
=>a teknő alacsonyabb lehet, mert nem vesz el belőle és nem osztja meg a hasznos teret az erőátvitel,+kardán
a megnyert --egységes és jobban használható-- beltér miatt kicsivel alacsonyabb és jelentősen rövidebb lehet a teknő
a "megtakarítás" kisebb részéből tovább lehet a front-védelmet növelni
a 15-25% konstrukciós súlymegtakarítás miatt a motor sokkal kevésbé leterhelt, sokkal megbízhatóbb
a futómű szintén
jelentősen kisebb a fogyasztás a Tigris/Király-Tigris veszteségek 60-75%-s műszaki-hiba/üzemanyag-kifogyás miatti önmegsemmisítés volt!!!
Bónusz kérdés:
Ha 0-ról tervezek egy harckocsit, akkor ez a (kiemelt szövegben lévő) kérdés hogy merülhet fel?
Ez a konstrukciós hiba, szemlélet, döntően hozzájárul a rengeteg gondot okozó méret és súlyproblémához, ami a német veszteségek döntő hányadát okozta!
Rengetek "Mi lett volna ha..." kérdést és lehetséges választ vet föl!
.
Ha mindent hátra raksz, akkor előre kell rakni a tornyot (a súlypont miatt), úgy meg nem fér el a vezető és rádiókezelő búvója, csak a homlokpáncélon ahogy a T-34-nél. Az pedigaz álmoskönyvek szwrint nem szerencsés, ha kivágod a páncélt ott, ahol a legtöbb találat éri.LEGO-zzunk!
- a váltót keresztbe fordítom
- és közvetlenül mellé rakom a motort és ez lesz a harckocsi hátulja
- =>a teknő alacsonyabb lehet, mert nem vesz el belőle és nem osztja meg a hasznos teret az erőátvitel,+kardán
- a megnyert --egységes és jobban használható-- beltér miatt kicsivel alacsonyabb és jelentősen rövidebb lehet a teknő
- a "megtakarítás" kisebb részéből tovább lehet a front-védelmet növelni
- a 15-25% konstrukciós súlymegtakarítás miatt a motor sokkal kevésbé leterhelt, sokkal megbízhatóbb
- a futómű szintén
- jelentősen kisebb a fogyasztás: a Tigris/Király-Tigris veszteségek 60-75%-s műszaki-hiba/üzemanyag-kifogyás miatti önmegsemmisítés volt!!!
Bónusz kérdés:
Ha 0-ról tervezek egy harckocsit, akkor ez a (kiemelt szövegben lévő) kérdés hogy merülhet fel?
Ez a konstrukciós hiba, szemlélet, döntően hozzájárul a rengeteg gondot okozó méret és súlyproblémához, ami a német veszteségek döntő hányadát okozta!
Rengetek "Mi lett volna ha..." kérdést és lehetséges választ vet föl!
.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..