Harckocsik harctéri alkalmazása

Azért az angol hk-k fő problémája a lőszer már a 2.vh óta. C2-ek is csak a saját lőszerüket tudják használni. Hiába 120 mm-es a leo2, M1 lőszere nem jó a huzagolás miatt a C2-esknek. Lőszert meg nem sokat adtak át. Páncéltörő lőszere meg csak szegényített uránmagvas van.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Azért az angol hk-k fő problémája a lőszer már a 2.vh óta. C2-ek is csak a saját lőszerüket tudják használni. Hiába 120 mm-es a leo2, M1 lőszere nem jó a huzagolás miatt a C2-esknek. Lőszert meg nem sokat adtak át. Páncéltörő lőszere meg csak szegényített uránmagvas van.

A Centurion volt az egyetlen épelméjű saját tervezésük, a többinél meg érthetetlenül szembe mentek a nemzetközi, és egyébként ésszerű elvárásokkal, csak azért is alapon.
 
A Centurion volt az egyetlen épelméjű saját tervezésük, a többinél meg érthetetlenül szembe mentek a nemzetközi, és egyébként ésszerű elvárásokkal, csak azért is alapon.

A 120 mm-es huzagolt cső kivételével miben? Igaz, azt meg akarták tartani mindenképp, mert a HESH-t nagyon fontosnak tartották.
Mellesleg az indiaiak is, ezért ők is huzagolt csövű löveget akartak az Arjunhoz.
 
A 120 mm-es huzagolt cső kivételével miben? Igaz, azt meg akarták tartani mindenképp, mert a HESH-t nagyon fontosnak tartották.
Mellesleg az indiaiak is, ezért ők is huzagolt csövű löveget akartak az Arjunhoz.

A Chieftain halálát az ellendugattyús motor jelentette, meg a vezetékei is katasztrófálisak voltak. Mire kijavították ezeket, addigra teljesen elavult.

A Challenger 2-esnek a fő baja a 120 milis huzagolt löveg lett, azt annak ellenére csinálták, hogy egyrészt a NATO-ban megmondták, hogy mi a követelmény, és csak azért is szembe mentek, másrészt még a NATO-n kívül is simacsövű 120-asok vannak, és ilyenkor a britek nem gondolkoznak el, hogy ezt rosszul csinálták ?

Az Arjun az egy nagyipari hulladék, ha normálisan használható harckocsit szeretnének, akkor vagy T-90M-et, vagy Leclerc-et vesznek.

HE lőszert a simacsövű 120 milis is tud tüzelni, lásd az M908 HE-OR.

A Challenger a békebeli, steril lőpályás teszteken 8 célpontot tudott leküzdeni a kiállított 20-ból, ez a tűzvezető rendszer hibája. Éjszakai lövészetre meg nem tudtak menni, mert napközben magától meghibásodott a tűzvezetés.

És az, hogy a teknő front az egy snassz homogén acéllap, hát az is milyen megoldás ...