Hibrid hajtás alkalmazása harcjárművekben

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Szia,

Hat, egy aksicsere nem nez ki olcsonak, es ez mindenkeppen plusz koltseg, ami a dizelesnel nincs.
A járműiparban 150000km-ig ha nem mindíg gyorstöltéssel töltik, olyan óriási degradáció nincs az aksikban.

Ebben van konkrét példa arra ha valaki nem figyel annyira rá, szóval egy átlag felhasználó.


Meg nem kell elmelegíteni, mindíg 100 százalékra tölteni.
Az bassza szét.

Azt meg azért megnézem melyik katonai gép megy ennyit. És mennyi idő alatt.
És gyyakorlaton nem muszáj úgy tölteni, hogy ártson neki.


De mpl az mercedes eqxx-be már méretileg 1/3-dal tudták az akupakk méretét csökkenteni.

Mire odakerülünk, hogy ezekben aksicsere, kitudja mi lessz.

De amúgy az elektromos kocsik fentartása olcsóbb.
Persze még nem tudjuk itt pontosan mit akarnak. Milyen hajtásláncot.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Magyar 8X8 hibrid tervekről jut eszembe. Erről cikezett picit a hazai sajtó is:

Oskosh hibrid megoldása. Van a járgányba egy Litium aksi is amit a dizel motor tud tölteni. 30 perc alatt tölti fel és vezetési módtól függően 30 percig lehet vele kb meghajtani a játművet. Nekem egyébként nagyobb előnynek tűnik, hpgy lehet áramforrásként használni az aksit ezzel kiváltva a generátorok használatát.
"One of the more unique features of the eJLTV concept is what Oshkosh is calling “export power capacity.” The eJLTV can export up to 115 kilowatts of power, making it useful as a mobile power station that eliminates the need for towed generators or other means of providing power to forward locations. While the DOD is experimenting with a variety of new modular solar generator technologies and even miniaturized nuclear reactors, supplying forward-deployed elements with energy remains a significant logistical challenge.
Oshkosh has filed multiple patents related to the eJLTV’s “silent drive” system, which was developed in-house using its own research and development funding as opposed to a DOD contract. The U.S. Army has not requested electric drivetrains as part of an upcoming competition for further JLTV contracts, and hybrid electric capabilities were not a requirement for any existing JLTV contracts."

Ha csak arra gondolok mennyi digitális kütyü van már most is a katonára pakolva és mennyi lesz még a jövőben azoknak a töltése így viszonylag egyszerűen megoldható pl.
Ha az új RM 8X8 hibrid megoldása is kb ennyit jelent nem látok nagy kockázatot.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Na én valami hasonlót képzelnék el jó szívvel a gépekben.
Kicsit nagyobb akupakkal, amivel mondjuk min 50k megtehető járó motor mentesen.
Na meg persze dízelben.

Talán @pöcshuszár említette egyszer a mozdonyokat mint lehetséges minta.

 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
De amúgy az elektromos kocsik fentartása olcsóbb.
Normál használat mellett a legnagyobb tétel az üzemanyag. Gyorstöltőt használva, legalábbis a mostani elszállt villanyárakkal simán kerűl annyiba, mintha 20 literrel enne a kocsid, ha otthon töltöd, akkor kevesebb, de az meg sok idő, igaz a gyorstöltő is még mindíg kurvalassú egy belsőégésű megtankolásához képest. Na meg ott az ár, egy elektromos kisautó többszöröse egy ugyanolyan benzinesnek, egy Dacia Spring (amibe nem férek be emberi pozícióban) is csak úgy van egy árban egy Renault Clioval, ha állambácsi vastagon beszáll, ami sima hűtlen kezelés, de most épp a zöldek farkát (is) le kell szopják, aztán ha a Cliot a Honda e-vel hasonlítod, ott brutális különbségek jönnek ki árban, pedig mindkettő egy kis szar városi anyumobil.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Normál használat mellett a legnagyobb tétel az üzemanyag. Gyorstöltőt használva, legalábbis a mostani elszállt villanyárakkal simán kerűl annyiba, mintha 20 literrel enne a kocsid, ha otthon töltöd, akkor kevesebb, de az meg sok idő, igaz a gyorstöltő is még mindíg kurvalassú egy belsőégésű megtankolásához képest. Na meg ott az ár, egy elektromos kisautó többszöröse egy ugyanolyan benzinesnek, egy Dacia Spring (amibe nem férek be emberi pozícióban) is csak úgy van egy árban egy Renault Clioval, ha állambácsi vastagon beszáll, ami sima hűtlen kezelés, de most épp a zöldek farkát (is) le kell szopják, aztán ha a Cliot a Honda e-vel hasonlítod, ott brutális különbségek jönnek ki árban, pedig mindkettő egy kis szar városi anyumobil.
Normál használat mellett az emberek átlag 50k-t tesznek meg egy nap.
Ijen esetben az elektromos autó simán tölthető otthon amikor hazaér az ember, vagy sok esetben a munkahelyen.
Ha van az embernek napeleme akkor meg szinte nullára ki tudja ezt hozni.
Akinek nincsenek meg ezek a feltétekek, az minek vesz elektromosat.


Gyorstöltőt csak hosszabb utaknál lenne szükséges használni, és igen ilyenkor nem olcsó.
Megjegyzem én még mindíg nem indulnék el hosszú útra elektromossal, max ha tengernyi időm van.
Bár az újabbak már 20 perc alatt felpattintják magukat 80százalékra.
Egy 600k-s úton megállni 2szer 20 percre pihenni, amúgy nem ördöktől való ha nem időre mész(pisi/kaki/kávé/cigi/meg egy szendó).
Cssak legyen üres töltő. :rolleyes:

A vételár meg nem a fentartási költség.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
914
1 895
93
Normál használat mellett az emberek átlag 50k-t tesznek meg egy nap.
Ilyen esetben az elektromos autó simán tölthető otthon amikor hazaér az ember, vagy sok esetben a munkahelyen.
- Igen ez rendben is van. Most hasonlítsuk ezt össze egy harckocsival. Te ha elindulsz otthonról viszonylag folyamatosan egy tempóban fogsz haladni a munkahelyedig. (Lámpákat, stb ne vegyük bele). Ezért egyszer felgyorsítod ezt a kis tömeget -"Kisautó"- majd a munkahelyeden leparkolsz.
Fogyasztottál x W-ot. A harckocsi tömegének felgyorsítása alatt nagy lesz az A felvétel. Majd a bújócska, erdő, domborzat, stb... alatt mindig gyorsítanod kell. Az aksiknak ezt a sűrűn nagy áramfelvételt bírni kellene. Egy darabig bírja is azaz akksi, ám minél kevesebb a feszültség- ugye annál kevesebb lesz a leadott áram is. Mivel csökken az akksi teljesítménye.
- Ha a harckocsi súlyát elosztod a "kiskocsi" súlyával, s a kapott számmal megszorzod az akkuk számát, talán megkapod hogy mennyi akku kell a harckocsi mozgatásához.
S elmentél vele 50Km-t. Valamint megsaccolhatod mennyi hely kell az akkuknak.

  • Ezzel csak azt szerettem volna illusztrálni, mondani hogy tisztán csak elektromos hajtással (így) szerintem nem fog működni rendesen a rendszer. Hamar le fog merülni.
  • Nem így kell megoldani a rendszert.
  • Nálunk az elektromos targoncások is sokszor mérgelődtek, mivel mindig akkor volt lemerülve mikor legjobban kellet.

- Dízel-Elektromos rendszer: Igen ez működhet, tudom ismerem 40 évet ilyen rendszeren dolgoztam. Gyorsulása a gépezetnek sokkal jobb lesz, időnként kapaszkodni kell.
- Szóval mindent meglehet oldani a mai világban ha tudod mit csinálsz.
- Itt több verzió is lehetséges.
- Dízelmotor-dinamó-szabályozás-Villanymotor
- Dízelmotor-generátor-egyenirányító-szabályozás-Villanymotor
Ezeknél a rendszereknél a fő problémát a szabályozások okozzák. Azaz itt megint kettéválik a rendszer, hogy egy motort akarsz-e használni, vagy minden hajtott tengelyen óhajtasz motort.

Ezeket mind mind tisztázni kell mielőtt elkezdtek számolgatni.
- Említettétek a vasúti felhasználást: Ott az a lényeg hogy folyamatos legyen a vontatás.
Mivel 2000 tonnát nem lehet sebességváltósan gyorsítani, megenné kapcsolót azonnal.
Ezért használnak ott dízel-elektromos hajtást. Na de esetünkben a 60tonna sem kevés.
A dízelmotorra minden visszahat.

Nem akarom tovább bővíteni, a lényeg sima akkus nem opció! (Legalábbis így nem)
Annak is meg van a módja, pont mi magyarok tudjuk azt hogy hogyan kell megvalósítani. :);)

- Sok sikert hozzá.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
914
1 895
93
Nem kell izgulni, mert ez a jövő. Az autógyárak a benzines és diesel motorok fejlesztését leállították, csak az elektromos és egyéb alternatív meghajtású megy. A politika, Unio, olyan bírságokat szabott meg ész nélkül, hogy nem maradt más út.

Bár én ezt két lépcsőben érném el, amíg a hibridnek a kiskaput nyitva hagyják. Nem hiszem, hogy csak tisztán elektromos hajtásút rendel majd a MH, de valószínűleg az RM gyárak specializálódnak. Ebből a szempontból logikus, hogy az új Kaposvári gyárba kerül az új technológia.
Ennek nagyon örülök, csak nehogy a Németek a mi zsebünkön kísérletezzék ki. Szerintem nagyon sokba fog kerülni, s a végén nem fogja hozni a kívánt eredményt. Bocs ez csak gyanú, csak ne legyen igazam! Nem olyan egyszerű ahogyan az látszik. A kerékelpörgések megfogják zavarni az egész rendszert. :rolleyes: Láncosban talán jobb.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and LMzek 2.0
K

kamm

Guest
- Igen ez rendben is van. Most hasonlítsuk ezt össze egy harckocsival. Te ha elindulsz otthonról viszonylag folyamatosan egy tempóban fogsz haladni a munkahelyedig. (Lámpákat, stb ne vegyük bele). Ezért egyszer felgyorsítod ezt a kis tömeget -"Kisautó"- majd a munkahelyeden leparkolsz.
Fogyasztottál x W-ot. A harckocsi tömegének felgyorsítása alatt nagy lesz az A felvétel. Majd a bújócska, erdő, domborzat, stb... alatt mindig gyorsítanod kell. Az aksiknak ezt a sűrűn nagy áramfelvételt bírni kellene. Egy darabig bírja is azaz akksi, ám minél kevesebb a feszültség- ugye annál kevesebb lesz a leadott áram is. Mivel csökken az akksi teljesítménye.
- Ha a harckocsi súlyát elosztod a "kiskocsi" súlyával, s a kapott számmal megszorzod az akkuk számát, talán megkapod hogy mennyi akku kell a harckocsi mozgatásához.
S elmentél vele 50Km-t. Valamint megsaccolhatod mennyi hely kell az akkuknak.

  • Ezzel csak azt szerettem volna illusztrálni, mondani hogy tisztán csak elektromos hajtással (így) szerintem nem fog működni rendesen a rendszer. Hamar le fog merülni.
  • Nem így kell megoldani a rendszert.
  • Nálunk az elektromos targoncások is sokszor mérgelődtek, mivel mindig akkor volt lemerülve mikor legjobban kellet.

- Dízel-Elektromos rendszer: Igen ez működhet, tudom ismerem 40 évet ilyen rendszeren dolgoztam. Gyorsulása a gépezetnek sokkal jobb lesz, időnként kapaszkodni kell.
- Szóval mindent meglehet oldani a mai világban ha tudod mit csinálsz.
- Itt több verzió is lehetséges.
- Dízelmotor-dinamó-szabályozás-Villanymotor
- Dízelmotor-generátor-egyenirányító-szabályozás-Villanymotor
Ezeknél a rendszereknél a fő problémát a szabályozások okozzák. Azaz itt megint kettéválik a rendszer, hogy egy motort akarsz-e használni, vagy minden hajtott tengelyen óhajtasz motort.

Ezeket mind mind tisztázni kell mielőtt elkezdtek számolgatni.
- Említettétek a vasúti felhasználást: Ott az a lényeg hogy folyamatos legyen a vontatás.
Mivel 2000 tonnát nem lehet sebességváltósan gyorsítani, megenné kapcsolót azonnal.
Ezért használnak ott dízel-elektromos hajtást. Na de esetünkben a 60tonna sem kevés.
A dízelmotorra minden visszahat.

Nem akarom tovább bővíteni, a lényeg sima akkus nem opció! (Legalábbis így nem)
Annak is meg van a módja, pont mi magyarok tudjuk azt hogy hogyan kell megvalósítani. :);)

- Sok sikert hozzá.

Ennek nagyon örülök, csak nehogy a Németek a mi zsebünkön kísérletezzék ki. Szerintem nagyon sokba fog kerülni, s a végén nem fogja hozni a kívánt eredményt. Bocs ez csak gyanú, csak ne legyen igazam! Nem olyan egyszerű ahogyan az látszik. A kerékelpörgések megfogják zavarni az egész rendszert. :rolleyes: Láncosban talán jobb.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 060
14 103
113



Üzleti élet:
Termék meghatározás,
határidő,
ÁR!!!


Hol vannak ezek??? Homályos, szépre Pí-Ár-ozható ígéretek!!!
...és a milliárdjaink!!! semmilyen saját értékesítési, technológia alkalmazási, az árból meghatározott részesedési információ NINCS!

A szokásos üzleti életben ennek a helyzet a meghatározása kb.: Csalás !

Hitegetéssel pénz, ingatlan, munkavégzés elfogadása nem számonkérhető teljesítésért!!!

...de meggyőzhető vagyok, szeretnék eredményt, Nagyon jót!


.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
914
1 895
93
A Milrem Themis pl. gyakorlatilag ugyan ez a rendszer. Maga az UGV elektromos hajtású, de rendelheted egy kiegészítő dízel generátorral is, ami hatótávnövelőként működik.
Milrem-Mali_01-800x445.jpg


- Na de ez megbocsáss nem harckocsi, csak egy poggyászszállító. Igen Kaposváron is gyártják vagy gyártani fogják ha jól tudom a Kapos Pulit. Az természetesen lehet akksis. Az csak a lövészek cuccát hordozza, Hátizsák stb...+ egy-két védelmi fegyvert. Igen ehhez is jól jön egy generátor. Ez is lehet lánctalpas s kerekes is. Na de ezt elviszik egy teherautón vagy repülővel, vagy helikopterrel a harc közelébe s ott indítják útjára. S összekapcsolódik rádión a csapattal.
1 Pernél láthatod a kerekest. Ez is lehet sebesültszállító is. S segítség nyújtó mentő csapat is, attól függően mit pakolnak rá fegyvert.
- Ez rendben is van akksival is, távolságtól függően amit meg kell neki tenni.
Olyan mint a holdjáró, bizonyos területet körbejár s utána megy vissza a teherautóra. ;) S viszik máshová, s közben feltöltik esetleg.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Milrem-Mali_01-800x445.jpg


- Na de ez megbocsáss nem harckocsi, csak egy poggyászszállító. Igen Kaposváron is gyártják vagy gyártani fogják ha jól tudom a Kapos Pulit. Az természetesen lehet akksis. Az csak a lövészek cuccát hordozza, Hátizsák stb...+ egy-két védelmi fegyvert. Igen ehhez is jól jön egy generátor. Ez is lehet lánctalpas s kerekes is. Na de ezt elviszik egy teherautón vagy repülővel, vagy helikopterrel a harc közelébe s ott indítják útjára. S összekapcsolódik rádión a csapattal.
1 Pernél láthatod a kerekest. Ez is lehet sebesültszállító is. S segítség nyújtó mentő csapat is, attól függően mit pakolnak rá fegyvert.
- Ez rendben is van akksival is, távolságtól függően amit meg kell neki tenni.
Olyan mint a holdjáró, bizonyos területet körbejár s utána megy vissza a teherautóra. ;) S viszik máshová, s közben feltöltik esetleg.
Megint kifejtetted, hogy mennyire nem vagy képbe... :rolleyes:
Tanulmányozd!
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
914
1 895
93
Megint kifejtetted, hogy mennyire nem vagy képbe... :rolleyes:
Tanulmányozd!
Bocsi! Nézd csak, s olvasd: Mindjárt az elején a képnél volt. S RCV
X típusú RCV A Type-X Robotic Combat Vehicles gépesített egységek támogatására szolgál. A Type-X jelentősen növeli a csapatok túlélőképességét és csökkenti a halálozási kockázatot azáltal, hogy növeli az ellenséges egységektől való távolságot. A Type-X-et úgy tervezték, hogy könnyen frissíthető legyen, és az alacsony karbantartási költségeket szem előtt tartva.

Azaz nem űl benne senki, távirányított, vagy megy a csapattal! Én szoktam olvasni.
40 km-es hatótávolságú antenna van rajta. ;) Ugye?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Bocsi! Nézd csak, s olvasd: Mindjárt az elején a képnél volt. S RCV
X típusú RCV A Type-X Robotic Combat Vehicles gépesített egységek támogatására szolgál. A Type-X jelentősen növeli a csapatok túlélőképességét és csökkenti a halálozási kockázatot azáltal, hogy növeli az ellenséges egységektől való távolságot. A Type-X-et úgy tervezték, hogy könnyen frissíthető legyen, és az alacsony karbantartási költségeket szem előtt tartva.

Azaz nem űl benne senki, távirányított, vagy megy a csapattal! Én szoktam olvasni.
40 km-es hatótávolságú antenna van rajta. ;) Ugye?
Nem igazán értem, hogy mi a problémád.
Az előbb még nem tudtad elképzelni, hogy fel lehet skálázni nagy méretre is a hibrid rendszert.
Most meg nem tudsz elképzelni 40km-es hatótávolságú távirányítási rendszert? o_O
:oops:
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
914
1 895
93
Vagy megy a csapattal! Én szoktam olvasni.
Milrem-Mali_02.jpg


Milrem-Mali_03.jpg

Esetleg előttük, mivel meg vannak pakolva érzékelőkkel s figyelmeztet ellenségnél, mozgásnál! A lövészek háta mögött pedig a Csapatszállító.
- Nagyon jó volna erre a kis szerkezetre egy aknaérzékelőt szerelni, amit kilehetne nyitni elől két-oldalra. Azaz lepásztázná a lövészek előtt a terepet. Mennyi katona életét tudná megmenteni.
- Tudomásom szerint a geodéták használnak valami Ilyesmit, az egy hosszú rúd ami frekvenciát sugároz, s a földből visszaverődő hullámok jeleit egy számítógép dolgozza fel s mutatja meg hogy mi van odalent a föld alatt x távolságra. Talajradar! Esetleg többhurkos fémkereső, ha olyan terepen mozognának. Ezek csak ötletek hogy katonáink ne féllábon jöjjenek haza.
- Én nem bántani, hanem segíteni szeretném őket. Nagyon kis hasznos szerkezet.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 159
130 445
113
Milrem-Mali_02.jpg


Milrem-Mali_03.jpg

Esetleg előttük, mivel meg vannak pakolva érzékelőkkel s figyelmeztet ellenségnél, mozgásnál! A lövészek háta mögött pedig a Csapatszállító.
- Nagyon jó volna erre a kis szerkezetre egy aknaérzékelőt szerelni, amit kilehetne nyitni elől két-oldalra. Azaz lepásztázná a lövészek előtt a terepet. Mennyi katona életét tudná megmenteni.
- Tudomásom szerint a geodéták használnak valami Ilyesmit, az egy hosszú rúd ami frekvenciát sugároz, s a földből visszaverődő hullámok jeleit egy számítógép dolgozza fel s mutatja meg hogy mi van odalent a föld alatt x távolságra. Talajradar! Esetleg többhurkos fémkereső, ha olyan terepen mozognának. Ezek csak ötletek hogy katonáink ne féllábon jöjjenek haza.
- Én nem bántani, hanem segíteni szeretném őket. Nagyon kis hasznos szerkezet.
Van ilyen kb 20 éve.
 
  • Tetszik
Reactions: hendrick and Filter

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
914
1 895
93
Az előbb még nem tudtad elképzelni, hogy fel lehet skálázni nagy méretre is a hibrid rendszert.
:p Dehogynem! :p Nagy az én fantáziám. :p Ám az nem megy messzire, ez volt a bajom, ezt mutattam hogy ezek a gépek pont nem nagyok! Ezek személyzet nélküli kis gépek. Poggyászcipelő, lőszer, 60-as aknavető, rakétahordók s olyan cuccok amit a katonáknak kellene cipelni. Ugye nem terhelheted agyon őket, mert nem tudnának szaladni, gyorsan mozogni, lőni. Így ezek a gépek viszik a felszerelést egy-egy járőrözés alkalmával. Közben persze még figyelnek is. S riasztanak ha kell.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Milrem-Mali_02.jpg


Milrem-Mali_03.jpg

Esetleg előttük, mivel meg vannak pakolva érzékelőkkel s figyelmeztet ellenségnél, mozgásnál! A lövészek háta mögött pedig a Csapatszállító.
- Nagyon jó volna erre a kis szerkezetre egy aknaérzékelőt szerelni, amit kilehetne nyitni elől két-oldalra. Azaz lepásztázná a lövészek előtt a terepet. Mennyi katona életét tudná megmenteni.
- Tudomásom szerint a geodéták használnak valami Ilyesmit, az egy hosszú rúd ami frekvenciát sugároz, s a földből visszaverődő hullámok jeleit egy számítógép dolgozza fel s mutatja meg hogy mi van odalent a föld alatt x távolságra. Talajradar! Esetleg többhurkos fémkereső, ha olyan terepen mozognának. Ezek csak ötletek hogy katonáink ne féllábon jöjjenek haza.
- Én nem bántani, hanem segíteni szeretném őket. Nagyon kis hasznos szerkezet.
Egyszerűbb, ha egyből fel is robbantod.
Ilyenje meg már van is a MH-nek:
60d4b487e4ac4935427125.jpg
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
:p Dehogynem! :p Nagy az én fantáziám. :p Ám az nem megy messzire, ez volt a bajom, ezt mutattam hogy ezek a gépek pont nem nagyok! Ezek személyzet nélküli kis gépek. Poggyászcipelő, lőszer, 60-as aknavető, rakétahordók s olyan cuccok amit a katonáknak kellene cipelni. Ugye nem terhelheted agyon őket, mert nem tudnának szaladni, gyorsan mozogni, lőni. Így ezek a gépek viszik a felszerelést egy-egy járőrözés alkalmával. Közben persze még figyelnek is. S riasztanak ha kell.
A 40km mire nem elég?
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
914
1 895
93
Van ilyen kb 20 éve.
Így van. Ugye csak egyre okosabbak ezek a szerkezetek. Számítógéppel vannak ellátva s rengeteg érzékelőkkel. Ami 20évvel ezelőtt nembiztos hogy volt bennük. Ugye csak egyre nagyobbra akarják fejleszteni ezeket a szerkentyűket, minél összetettebb feladatra tudják használni őket, esetleg a fantázia megindultával még harckocsit is készítenek belőlük. Mivel nem ül benne senki, így sokkal alacsonyabb az egész gépezet, s könnyebb is. Oroszoknál is bütykölik, erdőben kísérleteznek vele, mivel ott ugye a fák árnyékolják a jelet s nem mükszik.;)