- Igen ez rendben is van. Most hasonlítsuk ezt össze egy harckocsival. Te ha elindulsz otthonról viszonylag folyamatosan egy tempóban fogsz haladni a munkahelyedig. (Lámpákat, stb ne vegyük bele). Ezért egyszer felgyorsítod ezt a kis tömeget -"Kisautó"- majd a munkahelyeden leparkolsz.
Fogyasztottál x W-ot. A harckocsi tömegének felgyorsítása alatt nagy lesz az A felvétel. Majd a bújócska, erdő, domborzat, stb... alatt mindig gyorsítanod kell. Az aksiknak ezt a sűrűn nagy áramfelvételt bírni kellene. Egy darabig bírja is azaz akksi, ám minél kevesebb a feszültség- ugye annál kevesebb lesz a leadott áram is. Mivel csökken az akksi teljesítménye.
- Ha a harckocsi súlyát elosztod a "kiskocsi" súlyával, s a kapott számmal megszorzod az akkuk számát, talán megkapod hogy mennyi akku kell a harckocsi mozgatásához.
S elmentél vele 50Km-t. Valamint megsaccolhatod mennyi hely kell az akkuknak.
- Ezzel csak azt szerettem volna illusztrálni, mondani hogy tisztán csak elektromos hajtással (így) szerintem nem fog működni rendesen a rendszer. Hamar le fog merülni.
- Nem így kell megoldani a rendszert.
- Nálunk az elektromos targoncások is sokszor mérgelődtek, mivel mindig akkor volt lemerülve mikor legjobban kellet.
- Dízel-Elektromos rendszer: Igen ez működhet, tudom ismerem 40 évet ilyen rendszeren dolgoztam. Gyorsulása a gépezetnek sokkal jobb lesz, időnként kapaszkodni kell.
- Szóval mindent meglehet oldani a mai világban ha tudod mit csinálsz.
- Itt több verzió is lehetséges.
- Dízelmotor-dinamó-szabályozás-Villanymotor
- Dízelmotor-generátor-egyenirányító-szabályozás-Villanymotor
Ezeknél a rendszereknél a fő problémát a szabályozások okozzák. Azaz itt megint kettéválik a rendszer, hogy egy motort akarsz-e használni, vagy minden hajtott tengelyen óhajtasz motort.
Ezeket mind mind tisztázni kell mielőtt elkezdtek számolgatni.
- Említettétek a vasúti felhasználást: Ott az a lényeg hogy folyamatos legyen a vontatás.
Mivel 2000 tonnát nem lehet sebességváltósan gyorsítani, megenné kapcsolót azonnal.
Ezért használnak ott dízel-elektromos hajtást. Na de esetünkben a 60tonna sem kevés.
A dízelmotorra minden visszahat.
Nem akarom tovább bővíteni, a lényeg sima akkus nem opció! (Legalábbis így nem)
Annak is meg van a módja, pont mi magyarok tudjuk azt hogy hogyan kell megvalósítani.
- Sok sikert hozzá.