Tehát akkor egy ilyen sok m-el repesztő szutyok röppályáját nem lehet vele befolyásolni?
Értem úgy hogy 10m-nél , a hajtómű sugarát kitéríti 5fokkal felfelé vertikálisan,3 másodpercre. Akkor valószínűleg a szerkezet orra emelkedni fog,illetve minimális sebességvesztés léphet fel ilyen rövid időintervallumban (3sec), evidens a röppályában változás áll be, aztán ezt játszhatja végig egész úton is. De nem tudom, csak kókányolok itt magamnak...
Aboszlúte nem.
A légiharc rakétánál azért durva a TVC, mert 10:1 tolerő tömeg arány mellett a rakétát azonnal beforgatja és az előre tartsó sebességvektrot is M0.9 indításnál is azonnal oldalirányba forgatja el.
Na, de egy repülőgép közepes magasságon full utánégetővel is bőven 1 alatti értékkel bír = meh.
A szárny egy 4G fordulóban a gép súlyának több, mint négyszeresét állítja elő, hiszen annak vektora nem csak normális irányú...
Ehhez képest, hogy a gép súlyának 60-70%-nak talán harmada felhajtóerő lesz a SÚLYPONTTÓL távol az whatever.
És ez középiskolás fizikával is belátható. Mert hiába ott csak elemi pont mechanikáját tanítják, akit érdekel az erre gyorsan rájön, hiszen a hatások additívak.
Tehát, ha megérti azt, hogy hol van a súlypontja a gépnek és virtuálisan a falra szögelve a CG-nél pörgeti az erő és nyomaták és ezt összeadja azzal, hogy tömegpontkét is mozog, akkor már ott is van.
Ehhez képest a Net népe és a hangos gyök meg hiszi és üvölti a térbe az orosz propit, hogy "szupermanőverező képessége" és egyéb marhaságokat.
Mert a középiskolás fizikához is seegghülye.
Csak te viszont nem állítottál, hanem kérdeztél.
Na ez a nagy különbség. Lájk.