Mig-31 modernizálásnál akkor tehát kizárt bármiféle hajtómű revamp, teljesítmény növekedés. Miért is?
- Mert harcászatilag semmi érteme.
- Olyan nincs, hogy egy hajtóművel átalakítva utólag nőjön a teljesítmény. Komolyan nem is alakítanak át már gépben levő hajtóművet. Ha tudsz ilyenről, akkor értesíts.
Allesmor megcáfolhat, ha tud ilyet. Az F-14 és F-111 flottában több eltérő TF30 változat volt és igen komolyan nőtt a tolóerő, de bevallom azt nem tudom, hogy utólag ezeket minden gép megkapta-e. Az F-111 írásban láthatod a fejlődést. https://htka.hu/2010/04/11/general-dynamics-f-111-aardvark-avagy-a-rettegett-foldimalac/
Az eltérő F-111 változatok eltérő hajtóművekkel rendelkeztek. Az első F-111A/E és RF/F-111C gépek körülbelül 37’000 font (165 kN) tolóerővel rendelkeztek, két TF30-P-3 hajómű volt a gépekbe beépítve. Ez alig volt több mint amennyivel egy akkori F-4 Phantom II gép rendelkezett. Az FB-111/F-111G esetében ez
már 41’000 font (183 kN) értékre nőtt a TF-30-P-7 hajtóműveknek köszönhetően. Az F-111D estében ez 42’000 font volt (186 kN) a TF30-P-9 hajtómű beépítése miatt, míg végül az F-111F gépek esetében nagyjából 50’000 font (222 kN) értékre nőtt, ezek esetében a tolóerő. Ez kb. 30 százalékkal nagyobb volt, mint az első szériák esetében, a TF-30-P-100 hajtómű adta ehhez a megfelelő hátteret
A folyamat úgy zajlik tudtommal, hogy új hajtóművet gyártanak a közben kifejlesztett dolgok applikásával és a későbbi gyártású gépekbe az kerül már be. Lásd az F100-PW-100 és -220-at. A -220 FADEC-et kapott, de a tolóerő nem változott. A -229-es PW hajtómű az F100 család tagja, de tudtommal új gyártás, és csak az USAF-os F-15E-k közül csakl 104 db kapta meg a 236-ból. A -229 nem átépítése meglevő -220-as hajtóműnek, mert akkor minden jenki F-15E-ben régesrég a -229 dohogna.
- A GE F110 családnál is dettó ez van.
Ráadásul egy 40 éves gépnél nem kezded el felpiszkálni a hajtóművet, mert örülsz, ha még van hozzá support és élettartam. Semmi érteme a sebességnövelésnek. A rakéta HMZ-jében kerekítési hiba, hogy M2.0 és 14 km vagy M2.5 és 18 km magasságban indul. Nézz rá a légkör paramétereire és megérted...
Nem Tu-22M3, nem Szu-24/34 vagy Szu-33 indította ezt az új eszközt, hanem Mig-31.
Melyik részét nem érted annak, hogy először az AIM-54-et Skywarriorról indították, aztán meg F-111B-ről? És végül minél állt hadreben? F-14 only... Pedig felmerült a Missileer koncepció és az, hogy esetleg F-15 naval változat is legyen. Nem lett.
F-111B, kuka, túl nehéz volt, túl drága, túl keveset tudott.
Ez meg simán tesztplatform volt Pedig belegondolva erre is elfért volna több rakéta és egyfeladatos fleet CAP mehetett volna ezzel is. Hogyan is mondtad? Fillérekért? Jah, hogy nem volt multirole. (Szerintem soha nem merült fel, hogy ez legyen, ez szigorúan tesztplatform volt tudtommal.)
Lent F-4-es AIM-54-gyel. Ha belegondolsz pusztán feet CAP feladatra az F-4 teljesítménye is megfelelne, 3 db rakétával - feltételezve, hogy a szárnyakon csak 1-1 db-ot visz és 3 db pótost - ha belefér a gép orrába a radar és lemondanak erről arról, hogy az AWG-9 többi eleme is F-4-be beleférjen. Megintcsak, filléres lenne a te szavaiddal. Mégsem ez lett, hanem méregdrága F-14A, aminek papíron AG képessége is volt és a kezdeti TF-30 szerencsétlenkedéssel több paramétere az F-4-esekét sem érte el. AG feladatkörben is pont annyiszor használták, mint az F-15-ösöket. Kb. soha. Ellenben aztán bohóckodhatott felderítőként a TARPS poddal. Ej...
Boki azt írta, hogy külön fejlesztik a Mig-31 vonalat a honi légvédelemnek már egy ideje elfogóvadász szerepkörben, meg külön a Khinzsalhoz. Miért ne lehetne ha ez igaz, hogy átkerülnek a Khinzsal irányába fejlesztett gépek a HT-hoz?
Ez pusztán elektronika. Az eddigi írásaimból nem derült ki az, hogy a szaúdi F-15S és S-->SA áthajtóművezést leszámítva nincs példa gyártás után? Az F-16 MLU-k sem kapták meg sem a -229-es PW sem a GE hajtóművet, az F-16A hajtóművei vannak benne (sanszosan valamennyire ráncfelvarrva.)
Mitől lenne a MiG-31 kivétel, ami eleve megfelel a követelménynek és képes M2.0 tájára 14 km-en? Ennél több nem kell.
Én nem tudok innen ebbe belelátni. Hozzátenném gyorsan, itt mindenki el van szerintem varázsolódva attól, hogy ez majd csak hajók ellen lesz bevetve. Miért is? Az Iszkanderen alapul... Ezt nuki vagy akár hagyományos fejjel is bármi ellen elég nagy eséllyel lehet majd indítani ami megéri a rakéta és a szállító gép üzemeltetésének az árát.
Nagy difi van aközött, hogy olyan célra zavarod rá a vízen, amit a legszarabb aktív radar is megtalál vagy az, hogy radar számára jelleggtelen pontcélt kell eltalálni. Ez sem tűnik ki a HT összefoglaló elolvasása után? Ha a radar működne csak úgy static cél ellen, akkor nem lenne TERCOM vezérlés, mert tesznek TFR-t az low level CM-be és a végén egy aktív fejet és csókolom. Persze azzal nem lehetne cikk-cakkozni, de ez most legyen részletkérdés. Tehát lehet, hogy static cél ellen mehet, csak ezzel is az a baj, hogy nagyon kevés olyan cél van, amira megéri eldurrantani. Ezen felül akkor a végfázisban az aktív radar helyett más kell, mert SAR mód nélkül nem találsz el pl. egy reptéri bunkert, amiben gép van, stb.
Kicsit próbáld már összelegózni a dolgokat, igyekeztem úgy megírni a HT összefoglalót úgy, hogy ez menjem. Vagy nekem nem sikerült, vagy nem olvastad el, vagy a fogadó oldalon van a hiba. Nem tudom.