Hiperszonikus hajó elleni rakéták

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Ez egy jó kérdés, bizony. Igazából semmi sem képes olyan messzire megdobni mint a Mig-31, még a Tu-160 sem, a Tu-95 meg fel sem merül.

Te vagy az iparos. 1.9M a Wiki szerint. Viszont ki tud repülni az Indiai óceán fölé.

Minek repülne az Indiai-óceán fölé és mely országok légterén(tankolni nem tud levegőben)?
A sebesség és magasság kapcsolódnak. Nem azért kell M2.0, hogy az idítási sebességgel dobd meg a Knizsált HMZ-t, hanem a 14-16 km feletti repülési magassághoz kell. Nem dinamikus ugrásból, hanem a statikus magassághoz.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 535
45 022
113
A sebesség és magasság kapcsolódnak. Nem azért kell M2.0, hogy az idítási sebességgel dobd meg a Knizsált HMZ-t, hanem a 14-16 km feletti repülési magassághoz kell. Nem dinamikus ugrásból, hanem a statikus magassághoz.
Alapvetően a lényegen nem változtat, egy kivételes repteljesítményű platform szükséges hozzá, ami inkább olyan mint a Mig-31, és kevésbé alkalmas rá a Tu-22M, a Medve meg alkalmatlan.
 
M

molnibalage

Guest
Alapvetően a lényegen nem változtat, egy kivételes repteljesítményű platform szükséges hozzá, ami inkább olyan mint a Mig-31, és kevésbé alkalmas rá a Tu-22M, a Medve meg alkalmatlan.
A Tu-22M is képes 14 km-en hasítani M2.0-vel, de ez sem kell. Sokkal értelmesebb az, hogy egy gép kettőt is indítható és biztosan messzebbre repül, mint a 31-es, legalábbis légitankolás nélkül. A Tu-22M3 ugyanis (papíron) nem tankolható a START átalakításai miatt a MiG-31 flotta egy része (egésze?) már igen.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 535
45 022
113
A Tu-22M is képes 14 km-en hasítani M2.0-vel, de ez sem kell. Sokkal értelmesebb az, hogy egy gép kettőt is indítható és biztosan messzebbre repül, mint a 31-es, legalábbis légitankolás nélkül. A Tu-22M3 ugyanis (papíron) nem tankolható a START átalakításai miatt a MiG-31 flotta egy része (egésze?) már igen.
Én nem mondtam semmi konkrét számot, direkt. Azt tartom bármikor és bárkivel szemben, hogy a Mig-31 magasabban és gyorsabban képes repülni, mint a Tu-22M3.
Az eredeti hírek ugye 3000km/h körüli hírek voltak, nem 2 mach-osak, ami azon a magasságon ahol ezt értelmezzük, a légritka közeg miatti gyengébb hangterjedési sebesség miatt mindössze nagyjából 2100 km/h-nak felel meg kb.
Vagy elhiszem hogy kell neki a 3 mach, vagy nem, az biztos hogy valami okból kifolyólag a legnagyobb repteljesítményű gépükre találtak ki a Khinzsalt, pedig mind a profil, hogy ASM-et kell indítani, mind minden amúgy valóban jobban kedvezne a Tu-22M3 nak. S mégis a Mig-31 re találták ezt ki. Én azt gyanítom ennek oka van, és nem annyi, hogy van egy szerződés ami végett a Tu-22-k nem tankolhatók levegőben, mert kb. akkor gyakoroltatnák őket is ha alkalmas hordozó platformok lennének, max csak a saját partok közelét fenyegető CBG ellen lennének bevetve, nem a világ túloldalán lévők ellen.

Valami itt nem kerek a Tu-22M3 al nekem, hiába tud belső térben, vagy akár többet is elvinni, mégis a Mig-31 hez ragaszkodnak.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Valami itt nem kerek a Tu-22M3 al nekem, hiába tud belső térben, vagy akár többet is elvinni, mégis a Mig-31 hez ragaszkodnak.

A hajók elleni képesség a tengerészeti légierő (AV-FR) jellemzi, ők 32db MiG-31-essel bírnak, alapvetően elfogó vadászgép szerepkörben (Tu-22M3 kíséret).
A kikerült képeken is AV-FR által üzemeltetett 31-est láthattunk.

Hogy kitalálták... Én élnék a gyanúval, hogy nem a MiG-31-esre találták ki, csak azzal tesztelik. Szerintem...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
M

molnibalage

Guest
A baj az, hogy két videóból extrapolálsz a végtelenbe. Érdekes módon "semmit nem tudunk" megközelítésedet szelektíven és szájízed szerint használod, emiatt a kommjteid teljesen inkozinsztenssé válnak. Meg is magyarázom, hogy miért mondom ezt.

Én nem mondtam semmi konkrét számot, direkt. Azt tartom bármikor és bárkivel szemben, hogy a Mig-31 magasabban és gyorsabban képes repülni, mint a Tu-22M3.
Ez igaz fegyverzet nélkül. Csak ennek fontossága 0. Adott konfiggal kell mindig a vizsgálatot végezni.

Az eredeti hírek ugye 3000km/h körüli hírek voltak, nem 2 mach-osak, ami azon a magasságon ahol ezt értelmezzük, a légritka közeg miatti gyengébb hangterjedési sebesség miatt mindössze nagyjából 2100 km/h-nak felel meg kb.
Allesmor kommentjét úgy látom félreértetted.

Vagy elhiszem hogy kell neki a 3 mach, vagy nem, az biztos hogy valami okból kifolyólag a legnagyobb repteljesítményű gépükre találtak ki a Khinzsalt, pedig mind a profil, hogy ASM-et kell indítani, mind minden amúgy valóban jobban kedvezne a Tu-22M3 nak.
Miért kéne egy rakéta hajtóműnek M3 indítási sebesség...? Teljesen mindegy, hogy szilárd vagy folyékony hajtóanyagú. A rakétán nincs beömlől, tehát légköri oxigén nem kell neki és ami 12 km felett indul és megy ballisztikusan, annak biztosan nem is kell.

S mégis a Mig-31 re találták ezt ki.
Ezt miből vezetted le? Abból a kb. 1-2 videóból és fotóból, ami van? Emlékszel még a képekre az egyelemes példákkal? Van F-14 AMG-84-gyel. Akkor azt arra találták ki? Vagy az AIM-54 tesztindításra F-4-ről adapterrel vagy a Skywarrioról? Mégis F-14-en állították hadrenbe és nem az F-111B-n vagy más felmerült, de ötlet szinten elhasalton.

Az, hogy a MiG-31-en tesztelték igen egyszerű oka lehet.
  1. Olcsóbban repül, mint a Tu-22M.
  2. A többi harcászati vadászgép és vadászbomázó erőtlen hozzá és nehezebb lett volna átalakítani.
  3. (A lobbi harcolta ki, hogy a MiG-31 flotta kapjon több pénz. Nehogy azt hidd, hogy ez idegen Oo-tól, a Szu alatti is a kapitalizmus ezen jellegge ott is élt vastagon...)
Én azt gyanítom ennek oka van, és nem annyi, hogy van egy szerződés ami végett a Tu-22-k nem tankolhatók levegőben, mert kb. akkor gyakoroltatnák őket is ha alkalmas hordozó platformok lennének, max csak a saját partok közelét fenyegető CBG ellen lennének bevetve, nem a világ túloldalán lévők ellen.
A Tu-22M flotta számára nem kell légitankolás, ha van ehhez felderítés. A GIUK vonaltól kezdve bármi más terület, ahol képesek bezárni őket támadható tankolás nélkül is úgy, hogy akkor 2 db rakétát is visz.

Valami itt nem kerek a Tu-22M3 al nekem, hiába tud belső térben, vagy akár többet is elvinni, mégis a Mig-31 hez ragaszkodnak.
Megint a fránya beszűkült nézet.
  • A Tu-22M korábbi fő fegyverét a H-22-őt sem belső térben viszi. Ergo ez nem szempont ennél sem.
  • A Tu-22M belső terének befoglaló mérete nem jelenti azt, hogy az indító és egyéb szerkezettel beréfne az új rakéta. Pusztán a geometriát lemérve lehet indítós AIM-120 függesztő az F-16-on, mégsincs.
  • Hol van nyilatkozat vagy terv arról, hogy mi lesz a jövőbeli platfrom? A végtelenbe extrapoláltál egy videóból. Semmi nem zárja ki, hogy a Szu-34 vagy a Tu-22M is megkapja. A Szu-34 esetén a szívócsatornán a legszűkebb keresztmetszet 1,12 méter lemérve. Elfél oda első közelítésben.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 535
45 022
113
Ó én nem zárok ki semmit, pláne nem extrapolálok a végtelenbe.
Amit eddig elmondtak/hozzáférhető hír volt arról beszéltem, ötleteltem. Amit láttunk és elmondtak, hogy extrém magasságból és sebességgel(láttam leírva 18km-t és 3000km/h-át egyes forrásoknál) indítva ez a fegyver 10 Mach-al ÉS manőverezve morzsol oda a rakétavédelmi pajzsoknak, ABM-rendszernek, bárminek. Ennyi volt az Orosz állítás. Én nem mondom azt hogy ez 100% ban igaz. Jelenlegi tudásunk szerint NEM képes a Mig-31 nagy magasságban 2.8 mach felett még üresen sem repülni, ez ott kb. 3000 km/h óra, csak akkor nincs a hasa alatt egy barom nagy rakéta. Ettől eltekintve akkor is láttam ilyen állítást. Az hogy valamit pöcköltek a kopón, és most már tudja(Boki szerint fejlesztik a Khindzsalhoz a Mig-eket), vagy csak simán hazudnak/nagyot mondanak, esetleg valaki félrefordított valamit, NEM nekem tisztem innen eldönteni. Az biztos hogy páratlan teljesítményű az a hordozóplatform amiről láthattunk videót hogy indítja az eszközt. Ezt is tovább gondolva, mivel nyilván azt láthattuk, amit ŐK akartak, még simán lehet maszkirovka is, és egy fals infóval félrevezetés a célja. Nincs is Khindzsal. Vagy a Mig-31 mint platform a kamu. Miért ne tehetnének ilyet? Ebben a műfajban hazudni ér!


Nem állítom hogy kizárt hogy megjelenjen akár Tu-22M3-on(leginkább oda várnám én is), de láttam olyan rajzokat is neten ahol Szu-35 vonal alá tették fel RAJZON.

Bármit el tudok képzelni, meg annak az ellenkezőjét is. Simán lehet hogy a Mig-31 elterelés, és valóban csak egy tesztplatform. Az is lehet hogy igazat mondanak, és kulcs szerep jut neki ebben a kombóban, mert azért csak rendkívüli repteljesítmény párosul hozzá. Miért van erre szükség? Fogalmam sincs. Vad ötletek lehetnek, torló hajtóműtől kezdve egészen a fegyverrel való nagy hatótáv eléréséig bármi. Tudni nem tudok fixre semmit.
 
M

molnibalage

Guest
Ó én nem zárok ki semmit, pláne nem extrapolálok a végtelenbe.
Amit eddig elmondtak/hozzáférhető hír volt arról beszéltem, ötleteltem. Amit láttunk és elmondtak, hogy extrém magasságból és sebességgel(láttam leírva 18km-t és 3000km/h-át egyes forrásoknál) indítva ez a fegyver 10 Mach-al ÉS manőverezve morzsol oda a rakétavédelmi pajzsoknak, ABM-rendszernek, bárminek. Ennyi volt az Orosz állítás. Én nem mondom azt hogy ez 100% ban igaz. Jelenlegi tudásunk szerint NEM képes a Mig-31 nagy magasságban 2.8 mach felett még üresen sem repülni, ez ott kb. 3000 km/h óra, csak akkor nincs a hasa alatt egy barom nagy rakéta. Ettől eltekintve akkor is láttam ilyen állítást. Az hogy valamit pöcköltek a kopón, és most már tudja(Boki szerint fejlesztik a Khindzsalhoz a Mig-eket), vagy csak simán hazudnak/nagyot mondanak, esetleg valaki félrefordított valamit, NEM nekem tisztem innen eldönteni. Az biztos hogy páratlan teljesítményű az a hordozóplatform amiről láthattunk videót hogy indítja az eszközt. Ezt is tovább gondolva, mivel nyilván azt láthattuk, amit ŐK akartak, még simán lehet maszkirovka is, és egy fals infóval félrevezetés a célja. Nincs is Khindzsal. Vagy a Mig-31 mint platform a kamu. Miért ne tehetnének ilyet? Ebben a műfajban hazudni ér!
Hajtóművet nem cserélnek, a gép légellenállás meg nem lesz kisebb. Nem "nem tudhatjuk"-ot kéne mantrázni, hanem, hanem csak gondolkozni. Ennyi.


Bármit el tudok képzelni, meg annak az ellenkezőjét is. Simán lehet hogy a Mig-31 elterelés, és valóban csak egy tesztplatform. Az is lehet hogy igazat mondanak, és kulcs szerep jut neki ebben a kombóban, mert azért csak rendkívüli repteljesítmény párosul hozzá. Miért van erre szükség? Fogalmam sincs. Vad ötletek lehetnek, torló hajtóműtől kezdve egészen a fegyverrel való nagy hatótáv eléréséig bármi. Tudni nem tudok fixre semmit.
A MiG-31-nek elképzeltek már sok egyéb feladatot, de eddig mindig az volt a vége, hogy nem volt pénz rá vagy a gép sem elég. Pl. SEAD feladatkört is akartak testálni rá. Furcsa, hogy senki nem akadt fent azon, hogy a nem igazán sok honi légvédelmi vadászgép akkor hogyan lesz hirtelen HT csapásmérő, amikor Szu-24-ből is volt a Frontl Légierőnek és a HT légierőnek is. Mert akkor eleve ott kezdődik, hogy egyes 31-esek átkerülnek a HT-hoz? [fejvakarás]
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 535
45 022
113
Hajtóművet nem cserélnek, a gép légellenállás meg nem lesz kisebb. Nem "nem tudhatjuk"-ot kéne mantrázni, hanem, hanem csak gondolkozni. Ennyi.



A MiG-31-nek elképzeltek már sok egyéb feladatot, de eddig mindig az volt a vége, hogy nem volt pénz rá vagy a gép sem elég. Pl. SEAD feladatkört is akartak testálni rá. Furcsa, hogy senki nem akadt fent azon, hogy a nem igazán sok honi légvédelmi vadászgép akkor hogyan lesz hirtelen HT csapásmérő, amikor Szu-24-ből is volt a Frontl Légierőnek és a HT légierőnek is. Mert akkor eleve ott kezdődik, hogy egyes 31-esek átkerülnek a HT-hoz? [fejvakarás]
Mig-31 modernizálásnál akkor tehát kizárt bármiféle hajtómű revamp, teljesítmény növekedés. Miért is? Maradnék a szokásos nem tudhatjuknál ez esetben is, azt gondolkodom/ötletelek tovább.
Nem tudom hogy mit hova akarnak csoportosítani, de egyelőre az alapján amit mutattak nekünk, ők Mig-31 ben gondolkoznak. Persze ahogy írtam lehet akár direkt átverés is - én sem zárom ki ezt sem - de egyelőre kép/videó erről volt. Nem Tu-22M3, nem Szu-24/34 vagy Szu-33 indította ezt az új eszközt, hanem Mig-31. Boki azt írta, hogy külön fejlesztik a Mig-31 vonalat a honi légvédelemnek már egy ideje elfogóvadász szerepkörben, meg külön a Khinzsalhoz. Miért ne lehetne ha ez igaz, hogy átkerülnek a Khinzsal irányába fejlesztett gépek a HT-hoz?

Én nem tudok innen ebbe belelátni. Hozzátenném gyorsan, itt mindenki el van szerintem varázsolódva attól, hogy ez majd csak hajók ellen lesz bevetve. Miért is? Az Iszkanderen alapul... Ezt nuki vagy akár hagyományos fejjel is bármi ellen elég nagy eséllyel lehet majd indítani ami megéri a rakéta és a szállító gép üzemeltetésének az árát.
 
M

molnibalage

Guest
Mig-31 modernizálásnál akkor tehát kizárt bármiféle hajtómű revamp, teljesítmény növekedés. Miért is?
  1. Mert harcászatilag semmi érteme.
  2. Olyan nincs, hogy egy hajtóművel átalakítva utólag nőjön a teljesítmény. Komolyan nem is alakítanak át már gépben levő hajtóművet. Ha tudsz ilyenről, akkor értesíts.

    Allesmor megcáfolhat, ha tud ilyet. Az F-14 és F-111 flottában több eltérő TF30 változat volt és igen komolyan nőtt a tolóerő, de bevallom azt nem tudom, hogy utólag ezeket minden gép megkapta-e. Az F-111 írásban láthatod a fejlődést. https://htka.hu/2010/04/11/general-dynamics-f-111-aardvark-avagy-a-rettegett-foldimalac/

    Az eltérő F-111 változatok eltérő hajtóművekkel rendelkeztek. Az első F-111A/E és RF/F-111C gépek körülbelül 37’000 font (165 kN) tolóerővel rendelkeztek, két TF30-P-3 hajómű volt a gépekbe beépítve. Ez alig volt több mint amennyivel egy akkori F-4 Phantom II gép rendelkezett. Az FB-111/F-111G esetében ez
    már 41’000 font (183 kN) értékre nőtt a TF-30-P-7 hajtóműveknek köszönhetően. Az F-111D estében ez 42’000 font volt (186 kN) a TF30-P-9 hajtómű beépítése miatt, míg végül az F-111F gépek esetében nagyjából 50’000 font (222 kN) értékre nőtt, ezek esetében a tolóerő. Ez kb. 30 százalékkal nagyobb volt, mint az első szériák esetében, a TF-30-P-100 hajtómű adta ehhez a megfelelő hátteret

    A folyamat úgy zajlik tudtommal, hogy új hajtóművet gyártanak a közben kifejlesztett dolgok applikásával és a későbbi gyártású gépekbe az kerül már be. Lásd az F100-PW-100 és -220-at. A -220 FADEC-et kapott, de a tolóerő nem változott. A -229-es PW hajtómű az F100 család tagja, de tudtommal új gyártás, és csak az USAF-os F-15E-k közül csakl 104 db kapta meg a 236-ból. A -229 nem átépítése meglevő -220-as hajtóműnek, mert akkor minden jenki F-15E-ben régesrég a -229 dohogna.
  3. A GE F110 családnál is dettó ez van.
Ráadásul egy 40 éves gépnél nem kezded el felpiszkálni a hajtóművet, mert örülsz, ha még van hozzá support és élettartam. Semmi érteme a sebességnövelésnek. A rakéta HMZ-jében kerekítési hiba, hogy M2.0 és 14 km vagy M2.5 és 18 km magasságban indul. Nézz rá a légkör paramétereire és megérted...

Nem Tu-22M3, nem Szu-24/34 vagy Szu-33 indította ezt az új eszközt, hanem Mig-31.
Melyik részét nem érted annak, hogy először az AIM-54-et Skywarriorról indították, aztán meg F-111B-ről? És végül minél állt hadreben? F-14 only... Pedig felmerült a Missileer koncepció és az, hogy esetleg F-15 naval változat is legyen. Nem lett.

F-111B, kuka, túl nehéz volt, túl drága, túl keveset tudott.

aard-45-f111b_00-Grumman-F-111-B.jpg


Ez meg simán tesztplatform volt Pedig belegondolva erre is elfért volna több rakéta és egyfeladatos fleet CAP mehetett volna ezzel is. Hogyan is mondtad? Fillérekért? Jah, hogy nem volt multirole. (Szerintem soha nem merült fel, hogy ez legyen, ez szigorúan tesztplatform volt tudtommal.)
AIM-54A_first_test_A-3A_NAN11-66.jpg


Lent F-4-es AIM-54-gyel. Ha belegondolsz pusztán feet CAP feladatra az F-4 teljesítménye is megfelelne, 3 db rakétával - feltételezve, hogy a szárnyakon csak 1-1 db-ot visz és 3 db pótost - ha belefér a gép orrába a radar és lemondanak erről arról, hogy az AWG-9 többi eleme is F-4-be beleférjen. Megintcsak, filléres lenne a te szavaiddal. Mégsem ez lett, hanem méregdrága F-14A, aminek papíron AG képessége is volt és a kezdeti TF-30 szerencsétlenkedéssel több paramétere az F-4-esekét sem érte el. AG feladatkörben is pont annyiszor használták, mint az F-15-ösöket. Kb. soha. Ellenben aztán bohóckodhatott felderítőként a TARPS poddal. Ej...
f-4-phoenix-1_zps9725b0f4.jpg



Boki azt írta, hogy külön fejlesztik a Mig-31 vonalat a honi légvédelemnek már egy ideje elfogóvadász szerepkörben, meg külön a Khinzsalhoz. Miért ne lehetne ha ez igaz, hogy átkerülnek a Khinzsal irányába fejlesztett gépek a HT-hoz?
Ez pusztán elektronika. Az eddigi írásaimból nem derült ki az, hogy a szaúdi F-15S és S-->SA áthajtóművezést leszámítva nincs példa gyártás után? Az F-16 MLU-k sem kapták meg sem a -229-es PW sem a GE hajtóművet, az F-16A hajtóművei vannak benne (sanszosan valamennyire ráncfelvarrva.)

Mitől lenne a MiG-31 kivétel, ami eleve megfelel a követelménynek és képes M2.0 tájára 14 km-en? Ennél több nem kell.

Én nem tudok innen ebbe belelátni. Hozzátenném gyorsan, itt mindenki el van szerintem varázsolódva attól, hogy ez majd csak hajók ellen lesz bevetve. Miért is? Az Iszkanderen alapul... Ezt nuki vagy akár hagyományos fejjel is bármi ellen elég nagy eséllyel lehet majd indítani ami megéri a rakéta és a szállító gép üzemeltetésének az árát.
Nagy difi van aközött, hogy olyan célra zavarod rá a vízen, amit a legszarabb aktív radar is megtalál vagy az, hogy radar számára jelleggtelen pontcélt kell eltalálni. Ez sem tűnik ki a HT összefoglaló elolvasása után? Ha a radar működne csak úgy static cél ellen, akkor nem lenne TERCOM vezérlés, mert tesznek TFR-t az low level CM-be és a végén egy aktív fejet és csókolom. Persze azzal nem lehetne cikk-cakkozni, de ez most legyen részletkérdés. Tehát lehet, hogy static cél ellen mehet, csak ezzel is az a baj, hogy nagyon kevés olyan cél van, amira megéri eldurrantani. Ezen felül akkor a végfázisban az aktív radar helyett más kell, mert SAR mód nélkül nem találsz el pl. egy reptéri bunkert, amiben gép van, stb.

Kicsit próbáld már összelegózni a dolgokat, igyekeztem úgy megírni a HT összefoglalót úgy, hogy ez menjem. Vagy nekem nem sikerült, vagy nem olvastad el, vagy a fogadó oldalon van a hiba. Nem tudom.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 535
45 022
113
A hajtómű nyilván hasrapacsi volt részemről, de ezt jeleztem is, fogalmam sincs, de miért ne lehetne, ha tényleg úgy van ahogy mondta Boki hogy fejlesztik ezt a vonalat, illetve VALÓBAN a Mig-31 nek szánják ezt a feladatkört, s a rakéta meg igényli amit az Oroszok állítanak, hogy nagy magasságból és 3000km/h nál kell ellőni? Önmagában egy szívócsatornát módosítani azért tudnak, vagy erősíteni akár a sárkányon, ebben biztos vagyok, ha azt igényelné egy újabb/erősebb hajtómű és a nagyobb sebesség.

Abszolút ötletelés, de mondjuk amerikai Aim-54 példával azt nem látom bionyítva, hogy ez a fentebbi teória 100% ban kizárt.

Azt kell megértened, hogy nem állítok fixre semmit, akár vitaindítónak ötletelek, feltételezek, eljátszok a gondolattal pro és kontra...

Nyilván STATIKUS célpontra gondoltam ha nem hajó, ezt lehet hogy ki kellett volna domborítanom hogy NEM 70 km/h val mozgó HMG-s Pick up-ot vettem alapul hogy rázavarják majd hagyományos fejjel(mivel nem egy cca. 100kg. os SDB ellenfele, hanem Iszkander ivadék), hanem NYILVÁN olyan ellen ahogy le is írtad, MEGÉRI rádurrantani. Az hogy kevés vagy sok ilyen célpont van, az azért szerintem megint erőst relatív, főleg hogy elég nagy a különbség a nuki meg a hagyományos fej képessége közt, ugye...
 
M

molnibalage

Guest
A hajtómű nyilván hasrapacsi volt részemről, de ezt jeleztem is, fogalmam sincs, de miért ne lehetne, ha tényleg úgy van ahogy mondta Boki hogy fejlesztik ezt a vonalat, illetve VALÓBAN a Mig-31 nek szánják ezt a feladatkört, s a rakéta meg igényli amit az Oroszok állítanak, hogy nagy magasságból és 3000km/h nál kell ellőni? Önmagában egy szívócsatornát módosítani azért tudnak, vagy erősíteni akár a sárkányon, ebben biztos vagyok, ha azt igényelné egy újabb/erősebb hajtómű és a nagyobb sebesség.

Abszolút ötletelés, de mondjuk amerikai Aim-54 példával azt nem látom bionyítva, hogy ez a fentebbi teória 100% ban kizárt.
Kész feladom. Az elmúlt 40 éves történetből bemutatom neked, hogy nem csináltá azt, amikor csőstül volt pénz akkor sem. De igen, az orosz majd most átszab egy gépet.

Azt kell megértened, hogy nem állítok fixre semmit, akár vitaindítónak ötletelek, feltételezek, eljátszok a gondolattal pro és kontra...
Neked meg azt kell megértened, hogy falramászok ettől főleg úgy, hogy kb. minden eleme meg van cáfolva és eleve értelmetlen.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Egészen halkan jegyzem meg, mert illúzió romboló lehet...
... de a hidegháború végén (negyed százada) rendszeresített Sz-300PM/PMU1 számára sem jelent problémát ez a cél.
:cool:
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 535
45 022
113
Egészen halkan jegyzem meg, mert illúzió romboló lehet...
... de a hidegháború végén (negyed százada) rendszeresített Sz-300PM/PMU1 számára sem jelent problémát ez a cél.
:cool:
Akik gyártják azok szerint viszont problémát okoz minden jelenleg létező ABM-nek. Ők gyártják az Sz-300 vonalat is.
Benne van hogy hazudnak. Meg az is hogy tévedsz. Én innen ezt nem tudom eldönteni.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 535
45 022
113
Kész feladom. Az elmúlt 40 éves történetből bemutatom neked, hogy nem csináltá azt, amikor csőstül volt pénz akkor sem. De igen, az orosz majd most átszab egy gépet.


Neked meg azt kell megértened, hogy falramászok ettől főleg úgy, hogy kb. minden eleme meg van cáfolva és eleve értelmetlen.
Ha ahogy írták 3000 km/h val indít 18 km magasan egy böszme nagy rakétát a Mig-31, akkor ott vagy valamit átszabtak, megváltoztattak, vagy jelenlegi tudásunk szerint nem lehetséges ez, tehát hazudnak alapjaiban. Nem tudom eldönteni.

Elfogadom a véleményed, meg nem cáfoltad viszont, csak leírtad hogy szerinted nem logikus, a kettő nem ugyan az, de rendben. Ha falra mászol tőle, ne válaszolj rá.
 
M

molnibalage

Guest
Ha ahogy írták 3000 km/h val indít 18 km magasan egy böszme nagy rakétát a Mig-31, akkor ott vagy valamit átszabtak, megváltoztattak, vagy jelenlegi tudásunk szerint nem lehetséges ez, tehát hazudnak alapjaiban. Nem tudom eldönteni.

Elfogadom a véleményed, meg nem cáfoltad viszont, csak leírtad hogy szerinted nem logikus, a kettő nem ugyan az, de rendben. Ha falra mászol tőle, ne válaszolj rá.
Mit kellene cáfolnom pontosan?
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 535
45 022
113
Mit kellene cáfolnom pontosan?
Semmit sem KELL.

Beszélgetünk egy teljesen új fegyverről úgy, hogy annyit láttunk belőle amit az Oroszok akartak láttatni.

Fogadd el hogy olyan keveset tudunk erről a rendszerről, a valós képességeiről, lehetséges célpontjairól, leendő hordozóplatformjairól, hogy bármit állítasz, azt fogom rá írni hogy akár igazad is lehet, meg az is lehet hogy teljesen más a valóság.

Az állítások a RÉSZÜKRŐL, tehát nem az enyémről ugye összefoglalva: feladja a leckét MINDEN létező és közeljövőben elkészülő ABM rendszernek, áttör légvédelmen, 10 mach, 2000 km, és manőverez de sosem látott módon. Mig-31 ról indítva, 3000km/h nál, 18km környékén.
Láttunk videót, ahol annyi vehető ki, hogy tényleg magasan van a tényleg Mig-31 ami indít.

Ezen nincs mit sem bizonyítani, sem cáfolni, KEVÉS.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 535
45 022
113
Vagy most hazudnak, vagy amikor az S-300PMU1-est eladták egy rakat országnak.
Szerintem most...
Ez így elfogadható válasz nekem. Én meg megmondom a frankót, fogalmam sincs hogy mennyire tud ez 10 mach-nál manőverezni, de lehet hogy komolyan gondolták a fejlesztését valami olyan cuccnak, ami a rájuk mostanság legveszélyesebb ABM vonalat át tudja ütni.
 
M

molnibalage

Guest
Semmit sem KELL.

Beszélgetünk egy teljesen új fegyverről úgy, hogy annyit láttunk belőle amit az Oroszok akartak láttatni.

Fogadd el hogy olyan keveset tudunk erről a rendszerről, a valós képességeiről, lehetséges célpontjairól, leendő hordozóplatformjairól, hogy bármit állítasz, azt fogom rá írni hogy akár igazad is lehet, meg az is lehet hogy teljesen más a valóság.
Pontosan ettől megyek falnak, mert a fizika és a műszaki és egyéb tényleg cáfolják ezt. Nem tűnik fel, hogy másnak is ez az irritáló a kommentjeidben? Ha valamivel megcáfolják azt, amit mondasz, akkor egyből jön a "én csak találgatok" meg "nem tudhatjuk". Ez nem igaz.

Ez kb. olyan, minta nekiállnál a pisával működő motor paramétereről fantáziálni.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba