Látom nem ment át a lényeg; az M777 egy -szerintem- feleslegesen túlbonyolított (titán alkatrészek, alacsony cső/zár élettartam, stb.) löveg, míg a másikat kis túlzással egy közepesen fejlett üzemben is lehet gyártani, jóval tovább használható (ahogy írod 50 év van köztük, de mégsem látunk tömeges csőrobbanást sem D20-nál, sem Akácijáknál, pedig szerintem az utóbbiakból pár nagyságrenddel több harcol) és olcsó. Ha meg az "innovációt" nézem, D20-hoz volt taktikai atomlőszer is.Az csodás, hogy az érved egy alternatív valóságban létező dolog, hisz ki gyárt ma már D20-at? Főleg M777 technológiával? Mondjuk olyan alapon ahogy te leírtad a Németországban készült Merci és az Indiában készült valami belpiacos fos márka közül a belpiacos a megbízhatóbb...
A haditecnika legfontosabb kritériuma a harcérték, az üzemeltetés legfontosabb kitériuma pedig a hadrafoghatóság. Miért? az alacsonyabb harcérték több saját halottal egyenlő pontosan ugyanúgy ahogy az alacsonyabb hadrafoghatóság is több saját halottat eredményez. Tehát nem javítgatsz semmit, hanem cseréled, mert a javítás hosszabb ideig tart mint a csere és minnél tovább van távol az eszköz a harctértől annál több lesz a halottaid száma. Szóval, ha eltörik a titán alkatrész az M777-en nem javítják, hanem azonnal cserélik és küldik vissz a harcolni. Ezután a javítóponton ráérnek bütykölni vele, hisz más dolguk sincs.
Ez olcsóbb mintha ottartanák a löveget addig amíg meghegesztik az eltört titán alkatrészt? Igen! Miért? Mert amíg nem hadrafogható a löveg addig a hiányzó löveg tűztámogatása miatt több lesz a halottad. Azt meg mindenkire rábízom, hogy beárazz a saját életét.
Drón vs. M777.
Nem tűnt fel, hogy nem látsz Gázában tömegesen palesztín drónvideókat? Pedig volt drónjuk, készültek rá, hisz a terrortámadás napjaiban drónról lőttek ki Merkavát meg mást is. Aztán valahogy ez nem folytatódott. Mi történhetett? Az, hogy IDF még a papírrepülőt is lezavarja az égről az övezet térségében az odatelepített EW csapataival. Ezután gondold át újra, hogy mit szeretnél jobban, M777-et vagy helyett drónt...
A német mercis példád kapcsán:
Ugyanaz, pepitában
Jó hazajönni a kitűnően karbantartott, jó állapotú utak miatt. Jó hazajönni az előzékeny, szabálykövető, udvarias autóstársakért.
totalcar.hu
Kérdezhetném azt is, h Te melyikkel indulnál világkörüli útra: egy ClA/CLS, E, B, stb. classe vagy egy Tata Indica/octávia, vectra, astra-val, amiket még 1 millió kilóméterekre terveztek minden sávtartó, blue efficient, stb. nélkül?
Lassan olyan érzésem van veled kapcsolatban, h tanár végzettséged lehet(ne)...ott olyan a többség, h tévedhetetlennek hiszi a vélt tudását...mindenben.