Múltkor írtam itt..Sokan azt állítják, hogy az Adria vezetéken a kapcitás növelhető, páran ezt cáfolják.
Horvátok legutóbb állították, hogy lehet rajta (jó drága tranzit díjon) jó drága kőlajat szállítani, van plusz kapacitás a vezetéken (igaz, nem a foiyasztás 30%-a).
Szerintem ez üzlet: ki kell számolni a kőolaj beszerzés árkülönbözetét, és rávágni az ukrán elektromos áram tranzit/átadási díjára. Ha EU által szabályozott, akkor ki kel ltalálni egy új címkét, mint "energia szerkezet átalakítási díj" vagy más egyéb bullshit amit szeret Brüsszel. Végülis Magyarországon keresztül jut el Ukrajnába az elektromos áram 42%-a ha a korábbi hírek igazak. Az ukránok fizessék ki az üzemanyag növekedés árát, vagy üljenek a sötétben.
A magyar mérnököknek el kell kezdeniük a közúti és vasúti hídak felujítását, illetve a villamos vezetékek tartóoszlopainak cseréjét, a kimenő oldalon szerkezeti és statikai hibákra hivatkozva!
(3,5 tonna felett nem kell fogadni és kiengedni semmit)
Ez eltart pár hónapig .... átgondolnának ezután Ukranában mindent!
Vice verse lehet "játszani" ...