Aki egy kicsit is járatos a darabszámokban és a típusokban, az tudja, hogy a nevezett országok nevezett repülőtípusai és a hozzájuk megjelölt darabszámok nem fednek le valós működő és pláne hadrafogható technikát. A fentiek alapján az ukránok lejárt üzemidejű gépeket kapnak, melyek legnagyobb hányadát csak szétszerelve lehet leszállítani, mivel jóideje röpképtelenek. Ez megint egy PR mutatvány, aminek értéke nem sok, de az önveszélyessége hatalmas.
Mondok egy példát. Szlovákia a közelmúltbeli balesetes gépvesztesége óta már csak 12 darab MiG-29-essel rendelkezik összesen. Ezeket fogják váltani a hamarosan(?) beérkező F-16-osok. De már jóideje a repülőképes gépmennyiség kb 4-6 gépre szorítkozódik le, amelyből stabilan, átlagban kb 2-3 a hadrafogható is. A 12 felajánlott gép a most kiszórandó, papíron meglévő mennyiség, ami eleve majd csak akkor kerülhet kivonásra és átadásra, ha az utolsó F-16-os is bejött.
Emlékeztek, hogy nálunk az első Gripen 2006-ban jött be és az utolsó 29-es repülés 2010 decemberében volt. Az átadás-átvétel nem megy egyről a kettőre és a szlovákoknál még be se jött az első 16-os.
Bulgária ugyanez.
Ez az egész felajánlás eleve egy látszat biznisz, másrészt, ha megfigyelitek, óvatos duhajkodás, mert nincs is időponthoz kötve. Ne is lehet ugyebár, pont a fentiek miatt.