Ez jó!
"Amivel az ország egyelőre nem tud mit kezdeni, az a hatalmas, kétezer tonnás aranytartaléka. A szankciók miatt az aranyból nem tud dollárt, eurót vagy jent venni, hogy aztán ezek felhasználásával megtámassza a rubelt.
Ami az orosz hadiipart illeti, két lehetőségük volt, illetve van. Mivel eddig Ukrajna szállított számára bizonyos létfontosságú katonai felszereléseket – közöttük repülőgép-hajtóműveket, szállító repülőgépeket, levegő-levegő rakétákat, elektronikát és interkontinentális ballisztikus rakéták alkatrészeit –, ahol lehetett, ott ezeket a fegyver- és repülőgép-gyárakat vagy elfoglalták, vagy megsemmisítették. Harkivot nem csupán azért vették célba, mert nagyon közel van a határhoz, hanem azért is, mert a város környezetében négy komoly hadiipari létesítmény is van. Hasonlóképpen, Odessza városa – amelyet egyre inkább körülvesznek – azért lett célpont, mert ott tisztítják meg a világ mikrochipek gyártásához használt neonkészlet hatvan százalékát.
Kijev nem csupán mint főváros és a kormány székhelye volt érdekes számukra. Kijev peremkerületén vannak – vagy talán helyesebb úgy fogalmazni: voltak – az Antonov létesítményei: a szállítórepülőgép-gyár és az Antonov-főhadiszállás, valamint az Artem cég, amely levegő-levegő rakétákat gyárt, mint például az AA-10. Hogy mi lesz más létfontosságú védelmi vállalatok sorsa, mint például az Ivchenko-Progress, a Motor Szics és a Yuzhmash, amelyek olyan keleti városokban találhatók, mint Zaporizzsja és Dnyipro, azt csak az idő dönti el."
(...)
"A hajózási társaságok leállították a konténerek Oroszországba és onnan történő szállítását."
(..)
" Az orosz gazdaság egyik ágazatára, a légi közlekedésre az exportszankciók katasztrofális hatással lesznek. Az uniós szankciók a repülőgépek és alkatrészek szállítását, valamint a repülőgép-karbantartási szolgáltatások nyújtását érintették. Az európai gyártású repülőgépek (Airbus) az orosz légitársaságok flottájának negyven százalékát teszik ki és utasaik negyvenegy százalékát szállítják. A két legnagyobb társaság, az Aeroflot és az S7 Airlines száztizenhét, illetve hatvanhat Airbus repülőgépet üzemeltet, ami azt jelenti, hogy őket jelentősen sújtják a szankciók. Igaz, Oroszország gyártja a keskenytörzsű Superjetet, amely azonban nem tudja pótolni az Airbust, mert kis példányszámban gyártják, és kapacitása nem haladja meg a kilencvennyolc utast, maximális repülési hatótávolsága pedig négyezer-ötszáz kilométer. Ez azt jelenti, hogy nem használható hosszabb, nagyobb utasterhelésű repülésekre."
Államérdek. Ez az, ami mindent fölülír az orosz–ukrán konfliktusban. Az oroszoknak nem kell a végtelen számú gazdasági és társadalmi problémával küzdő Ukrajna. Nekik egy olyan széles „pufferzóna” kell, amely garantálja számukra, hogy relatív biztonságban élhetnek. Amióta az amerikaiak egy...
pestisracok.hu