Valójában sokkal kevesebb mint 300 db, és az is nagy problémát jelent, hogy az éves repült órai a pilótáknak nagyon alacsonyak,ráadásul az elégtelen fizetés miatt nagy volt a pályaelhagyás....
"Az ukrán légierő jelenlegi állapota nem is nevezhető elfogadhatónak. Korlátozott számú régebbi típusú repülőgép és helikopter továbbra is szolgálatban marad, többnyire még szovjet gyártásúak. Az elmúlt években Kijev aktívan foglalkozott a légierő frissítésével és a taktikai
repülés átalakításával kapcsolatos kérdéseken - és még cselekvési programot is készített a 2021–2035-ös időszakra. Minden okunk megvan azonban azt hinni, hogy a legjobb esetben is ez csak részben valósul meg.
Valós problémák
Jelenleg a "Povіtryanі sili" nem büszkélkedhet nagy mérettel vagy magas harci képességgel. A The Military Balance 2021 szerint a légierő taktikai harci repülése négy vadászrepülő és két bombázó-támadó dandár között oszlik meg. A harci repülőgépek teljes számát körülbelül 125 egységre becsülték.
A MiG-29 és a Szu-27 vadászgépek továbbra is a legmasszívabbak a légierőben - körülbelül 35 egységgel rendelkeznek mindkét típusból. Több mint 30 Szu-25-ös támadórepülőgép és egy tucat Szu-24-es frontvonali bombázó is volt. Felderítési feladatokhoz kb. 10 db Su-24MR repülőgép. A Flight Global újabb World Air Forces 2022-es útmutatója eltérő számokat ad, de általában véve a két kiadvány nem mond ellent egymásnak.
Az ukrán légierő jellegzetes problémája a rendelkezésre álló felszerelések elfogadhatatlan elavulása. A Szovjetunió összeomlása során minden harci repülőgép és szinte minden egyéb repülőgép az ukrán hadsereghez került. Ennek megfelelően a legújabb vadászgépek és bombázók tavaly ünnepelték fennállásuk harmincadik évfordulóját. Ez negatívan befolyásolja a teljesítményt és a képességeket. Ráadásul a gépek valós harckészültsége is minimum kérdéses.
Ismételten kísérletek történtek a repülőgépek javítására és korszerűsítésére, de ezen a területen konkrét problémák vannak. Így egy nagyjavítás alapvetően nem tudja megoldani a gépek korának problémáját. Ráadásul az ilyen javítások rendkívül nehezek vagy akár lehetetlenek is Oroszország részvétele nélkül. A harmadik országok bevonása lehetővé teszi bizonyos kérdések megoldását, de nehézségekkel és problémákkal is jár.
Így a légierő rossz állapotban van, nem tudja maradéktalanul megoldani a rábízott feladatokat. Emellett minden előfeltétele megvan a helyzet további romlásának - gazdasági, szervezeti, korrupciós, műszaki stb. Intézkedések hiányában a légierő harcképes flottája, amely amúgy sem a legnagyobb, tovább hanyatlik, a gyógyulás reménye nélkül"
Szerző:
Rjabov Kirill