[HÍREK] Ukrajnai fegyveres konfliktus

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 318
24 800
113
Tehát osszefoglalva.

Buk-M1-el lotték le , úgy néz ki ez a verzió stimmel. A kérdés már csakaz, hogy kik lotték le. Egyre tobb jel mutat arra, hogy az ukrán légvédelem a gyakorlat során...

Erre varrjál gombot, gacsat :)
Már csak arra kell rájönnöd a következő éjszaka, hogy az ákombákom amcsi rajzon ukrán üteg van, nem pedig szakadár.

(Egyébként nagyot röhögnék, ha mindkettő megküldte volna egy szivarral...és ez kiderülne)
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
858
2 267
93
A repeszek nagy többsége a rakéta haladási irányára közel merőleges momentumot kap a robbanótöltettől. Ez a vektor a legnagyobb, 1000-1200 m/s. Azonban ehhez hozzáadódik a rakéta sebessége. Jellemzően 400-700 m/s. Így némileg ferdén előre repülnek. Ehhez adódik a cél sebessége. Esetünkben 250 m/s, aminek a vektora attól függ, hogy merről közelítette a rakéta.

A te elméleted szerint a jobb oldalon elöl robbanó rakéta repeszei a gépet átütve okozták a látható sérüléset a bal oldalon és ezért elölről kelett jönnie. Ha elölről jött volna, akkor a rakéta és gép sebesége összeadódik, azaz a repeszek oldalirányú sebességvektorához 650-950 m/s repülési irányú sebességvektor adódik. Emiatt a repeszek elölről hátrafelé 30-40 fokos szögben ütik át a gépet. Ha a jobb oldalon robbant a rakéta, akkor a robbanásnak a gép előtt kellett volna lennie, hogy a bal oldalon nagyon elöl lévő lemezdarabot átütés után megszórhassák. Csakhogy a közelségi gyújtó nem előre néz, hanem oldalra. Ráadásul a repeszek nagy része a gép előtt ártalmatanul elhaladt volna és csak kisebb része csípi meg éppen hogy csak a gép orrát. Így nem állítanak be gyújtót.

Azon kívül a lemezdarabon kifelé és befelé is hajlik a lemez a lyukak körül. A lyukak is elég változatos méretűek. Sokkal nagyobbak, mint egy BUK repeszei. Még az irányuk is változatos. Van amelyik merőleges a lemezre és vannak, amik ferdén érték. A repeszsűrűség is gyanúsan nagy. A közelségi gyújtó működésének távoli határán m2-enként pár repesz érkezik. Itt meg vagy 3 tucatot lehet számolni. Ehhez nagyon közel kellett volna robbannia a rakétának, Olyan közel, ahonan már a 70 kg-os fejrészt erősen rombol. Ebből a lemezdarabból nehéz ügy bármit is megszakérteni.

Huh! Nagyon egy rugóra jár az eszünk. Pont ezeken gondolkodtam, ahogy azt a lemezdarabot nézegettem. Épp meg akartam kérdezni, hogy valaki tudja-e mekkora kezdősebessége lehet a repeszdaraboknak, illetve azt néztem, hogy nagyon sűrű a repesznyom.
Az IHO-s cikk szerint nem lehet belső robbanás, mert az jobban szétszedné a lemezt, de ez csak a töltet méretétől függ, nem?
A kép alapján akár az is eszembe juthatna, hogy valaki repeszköpenyes kézigránátot dobott/helyezett a fülkébe.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
<blockquote rel="antigonosz"><blockquote>A Reuters elferdítette Hodakovszkij szavait a Buk rakétarendszerről
Teljes szöveg: http://hungarian.ruvr.ru/news/2014_07_24/275057015/
hungarian.ruvr.ru/news/2014_07_24/275057015/</blockquote>

Hát ez sejthető volt. Többször tapasztaltam már ezt, régebben is, nagyvonalúan kihagynak szavakat, így teljesen más értelmet kapott a hír vagy az interjú.
</blockquote>
Lássuk az eredetit!
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
858
2 267
93
Rájöttem az éjszaka, hogy miért is vannak kifele és befele is lyukak: Ahogy azt a nagy könyv írta, megkapta 6 mp különbséggel a két rakétát. Az egyik jobbról találta el a pilótafülkét, a másik meg balról. Ebből is az következik, hogy előről lőttek. Ebből meg az következik, hogy az amik ákombákom rajzocskája helyes.
Nem kell külön felhívni a figyelmemet, hogy ez csak feltevés, de igenis megalapozott.

Ezzel csak az a baj, hogy a roppant erejű videós bizonyítékuknak ellentmond, nevezetesen, hogy a visszafelé csempészett indítóról 1 rakéta hiányzik! :) Ennyit az elméletről.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
@wolfram Amíg nem rossz szándékú, tudatos dezinformálás zajlik addig nincs ezzel semmi baj. Sőt, jó is. Az emberek véleménye a bemutatott tények és bizonyítékok által kell kialakuljon. Én pont attól tartok, hogy mi kis emberek lehet hogy soha nem tudhatjuk meg mi történt pontosan, pedig biztos van már pár vezető aki tudja.
Ha esetleg mégis akkor elhinnénk-e? Az iraki vegyi fegyverek esete jó példa erre. Lehet időbe telne, de azért igen, elhinnénk.
Hazug embert könnyebb utolérni, mint a sánta kutyát.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
@wolfram Köszi! Pont ezeket nézegettem én is.
Tegnap még egy ilyen kis érdekességbe belefutottam. Ha már így belekezdtem. :)

http://galeria.index.hu/kulfold/2014/07/18/megindult_a_harc_a_fekete_dobozert/2

A zöld felsőt viselő fazon és a fehéret viselő nő lehet, hogy nem is utaztak a gépen, mert nagyon egyben vannak és a mások által készített képeken is hasonló embereket lehet felfedezni - csak épp járkálnak... Sajnos elképzelhető ez a fajta manipuláció is, de a lényegen nem változtat.

Azok ketten élnek, kedden vagy szerdán este kitettem egy linket ahol rajta kapták őket hogy járkálnak. Riporterek, újságírók. A hatás kedvéért fotózkodtak.
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
<blockquote rel="gacsat">Különben a tehertér ajtón is vannak repesznyomok, valaki kinyomozhatja, az hol is volt a gépen.

Arról az ajtóról van kép? Egyébként hat tehertérajtó van a 777-eseken, kettő elől, kétoldalt, a többi négy meg hátul.
http://www.boeing.com/assets/pdf/commercial/airports/acaps/7772sec2.pdf

</blockquote>

Az utasszállító változatú B777-esen csak 3 teherajtó van és az is mint általában a többi típusnál a gép jobb oldalán. 1 az első tehertérnek, 1 a hátsónak és egy az a mögött elhelyezkedő, de azzal egy teret alkotó ömlesztett árú térnek.

TG
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
zeal

Ahogy látom, ebben az ügyben mindenki a saját elméletéhez próbál alátámasztást találni, mégpedig aszerint, hogy melyik felet teszi felelőssé a gép lezuhanásáért. Meg nyilván az ügyben ténylegesen érdekeltek részéről is megy a dezinfó ezerrel. Vajon kiderül-e valaha a tényleges igazság? És, ha igen el fogják-e hinni? Bár a második kérdésre tudom a választ. Csak azok fogják elhinni, akiknek a meggyőződésével egybevág...

Én pont nem azokat teszem felelőssé, akik szerintem lelőtték a gépet. Szerintem a felelősség 70-30 arányban az ukránoké és az oroszoké.
Az ukránoké azért, mert véleményem szerint szándékosan nem zárták le a légteret. (Különben a gép nem süllyedt, azt a felvételen meg lehet nézni, tehát valószinűtlen, hogy süllyedésre kapott volna utasítást.)
Az oroszoké meg azért, mert csak a Telart adták fű alatt a dombiknak, hogy el tudják kenni a talált cuccra, és a határ túloldaláról se támogatták őket a rendszer többi részével, hanem rájuk bízták, hogy lőjenek amit akarnak a vaksi cuccal.
Ha azzal a működésképtelennek mondott cuccal nem lett volna az oroszoknak valami tervük, akkor most is ott állna a lakótelep szélén.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ma megjelent egy érdekes nyilatkozat ukrán védelmi miniszterium egyik illetékesétől arról, hogy a malaji gép lelövési napján ukrán hadsereg légvédelmi hadgyakorlatot tartott Donyeck környékén...156-os Buk-os légvédelmi üget parancsnoka gyakorlat idejére rakéta aktiválási kulcsokat kapott...azaz a rendszert élesítették.....Célt egy Szu-25 géppár szimulált, amely nikolaevi 229 taktikai brigádhoz tartozik. 9M38M1 rakétatipus tényleges kilövése nem szerepelt a tervben, de a rendszer élesítése esetén ennek az esélye megvolt....Szavai szerint szerencsétlen egybeesés lehet, hogy Boeing és Szu annyira közel volt egymáshoz, hogy a radaron egy nagy foltot mutatott....ilyenkor rakéta nagyobb , erősebb jelű célt választja....
Kommentálni ezt nem akarom,de bizony, nagyon hasonlít a 2001-es eseményekre.....Nyugati médiákban, lehet, hogy nem is fog szerepelni ez a beismerés. Forrás:http://www.kp.ru/online/news/1801357/

Na, ez még egy elfogadható ok. Erre a variációra eredetileg 5%ot adtam, most már 10et.
30at, h összevetem azzal, amit az oroszok állítottak a fél órás sajttájékoztatón. Az egybe vág a Kupol fokozott működésével, és az értelmetlen magasságon kolbászoló Szu-25össel is.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
1, Az ukrán reguláris hadsereg 79. légi szállítású deszant dandárát (79. Nikolajev) az orosz lázadók Izvarino alatt megsemmisítették, 12OO ukránból 123 maradt életben, a csatatéren mindenütt halottak, kilőtt tankok, felrobbantott tüzérségi ágyúk, kiégett harcjárművek. Mellettük az orosz gerillák katlanba zárták (körbe) a 24. és a 72. ukrán gyalogsági dandárt.
http://oroszhirek.hu/index.php/politika/3473-ukrajnai-frontjelentes-csutortok-csatakat-nyertek-a-lazadok-luganszk-agyutuzben-grad-raketatamadasok-a-lelovesi-zonaban
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 734
113
Oliver Stone felhívja az amerikaiak figyelmét, hogy ne higgyenek az amerikai sajtoban megjelent híreknek a Boing lelovésével kapcsolatban....
https://www.facebook.com/TheOliverStone
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Romlik a kijevi hangulat! Sok a dezertőr!
https://balrad.wordpress.com/2014/07/25/romlik-a-kijevi-hangulat-sok-a-dezertor/

“Donbassz” megsemmisitve!
https://balrad.wordpress.com/2014/07/25/donbassz-megsemmisitve/
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
<blockquote rel="wolfram">zeal

Ahogy látom, ebben az ügyben mindenki a saját elméletéhez próbál alátámasztást találni, mégpedig aszerint, hogy melyik felet teszi felelőssé a gép lezuhanásáért. Meg nyilván az ügyben ténylegesen érdekeltek részéről is megy a dezinfó ezerrel. Vajon kiderül-e valaha a tényleges igazság? És, ha igen el fogják-e hinni? Bár a második kérdésre tudom a választ. Csak azok fogják elhinni, akiknek a meggyőződésével egybevág...

Én pont nem azokat teszem felelőssé, akik szerintem lelőtték a gépet. Szerintem a felelősség 70-30 arányban az ukránoké és az oroszoké.
Az ukránoké azért, mert véleményem szerint szándékosan nem zárták le a légteret. (Különben a gép nem süllyedt, azt a felvételen meg lehet nézni, tehát valószinűtlen, hogy süllyedésre kapott volna utasítást.)
Az oroszoké meg azért, mert csak a Telart adták fű alatt a dombiknak, hogy el tudják kenni a talált cuccra, és a határ túloldaláról se támogatták őket a rendszer többi részével, hanem rájuk bízták, hogy lőjenek amit akarnak a vaksi cuccal.
Ha azzal a működésképtelennek mondott cuccal nem lett volna az oroszoknak valami tervük, akkor most is ott állna a lakótelep szélén.
</blockquote>
Egyébként ha a dombik kikiáltották a saját országukat, onnan nekik is kötelességük lett volna lezárni a légteret.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 734
113
</blockquote>
Egyébként ha a dombik kikiáltották a saját országukat, onnan nekik is kötelességük lett volna lezárni a légteret.

</blockquote>

??????

Ok mióta irányítják az ukrán légteret? Hogyan tudják lezárni?
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Ukrán hadsereg Donyeck közelében
http://www.youtube.com/watch?v=oDYntNuFzsw


122.jpg


Untitled22.jpg


image.jpg


122.jpg


T-64BM Bulat
122.jpg


122.jpg


122.jpg


big.jpg


big.jpg


big.jpg
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
<blockquote rel="gacsat"><blockquote rel="antigonosz">És mi van ha nem előröl jött be hanem oldalról? Elöl kapta el a gép de oldalról jött a rakéta? Ha nézem a képen úgy tűnik mintha a detonáció előrefele irányulna valahol az orrkúp táján.
Hogyan működik el egy ilyen rakéta? Milyen alakú repeszfelhőt képez? Gomba? Vagy tölcsér? Ne haragudj de én az utóbbira tippelek és a gép belerepült,vagy inkább átrepült a repeszfelhőn.
Azt is kifejtem miért érdekel ez. Nem vagyok szakember de van itt aki lérakos. Ha a rakéta jobbról merőlegesen jött ,akkor feltételezem hogy nem szemből indították a Saur-Mogil vagy akár Shizne térségéből,hanem pont merőlegesen Donyeck irányából.

Ezek már kutyanyomon fogják el a célt. Mindig elé akarnak kerülni, nem követik. Egy ilyen egyszerű célt, ha oldalról kapta volna el, középen találta volna. Valószinűbb, hogy előlről jött, nagyjából szembe, és amikor odaért, a közelségi gyújtó indított.
Különben a tehertér ajtón is vannak repesznyomok, valaki kinyomozhatja, az hol is volt a gépen. A repeszekről semmit sem találtam. Talán a volt Zalkások emlékezhetnek, de a tankönyvek is titkosak voltak, hazahozni nem szabadott őket.</blockquote>

Az oldalról érkező rakéta messze nem biztos, hogy a gép közepét fogja elkapni. A félaktív fej nem tudja megkülönböztetni a cél elejét, közepét, hátulját. Annyit tud, hogy adott szögből visszavert jelet kap, tehát arra szögre áll rá bizonyos szöghibával. Amíg távolabb van, a szöghiba miatt tarthat a cél elé, mögé, alá és fölé is. Ahogy közelebb ér a röppálya egyre pontosabban közelít a cél irányához. Ha már nagyon közel van, akkor viszont nem nő tovább a pontosság a cél közepe felé, mert ha mondjuk úgy közelített, hogy a gép elejéről kapta a visszavert jelet, akkor az a fejnek elég. Nem fogja arrébb helyezni találati pontot.

Azt lehet biztosan állítani, hogy ha légvédelmi rakéta volt, akkor ferdén alulról jött. De hogy elölről, vagy hátulról és melyik oldalról az ebből roncsdarabból még nem derül ki. Az oldalról jövő rakéta gyakorlatilag bárhol robbanhat.

A repeszek nagy többsége a rakéta haladási irányára közel merőleges momentumot kap a robbanótöltettől. Ez a vektor a legnagyobb, 1000-1200 m/s. Azonban ehhez hozzáadódik a rakéta sebessége. Jellemzően 400-700 m/s. Így némileg ferdén előre repülnek. Ehhez adódik a cél sebessége. Esetünkben 250 m/s, aminek a vektora attól függ, hogy merről közelítette a rakéta.

A te elméleted szerint a jobb oldalon elöl robbanó rakéta repeszei a gépet átütve okozták a látható sérüléset a bal oldalon és ezért elölről kelett jönnie. Ha elölről jött volna, akkor a rakéta és gép sebesége összeadódik, azaz a repeszek oldalirányú sebességvektorához 650-950 m/s repülési irányú sebességvektor adódik. Emiatt a repeszek elölről hátrafelé 30-40 fokos szögben ütik át a gépet. Ha a jobb oldalon robbant a rakéta, akkor a robbanásnak a gép előtt kellett volna lennie, hogy a bal oldalon nagyon elöl lévő lemezdarabot átütés után megszórhassák. Csakhogy a közelségi gyújtó nem előre néz, hanem oldalra. Ráadásul a repeszek nagy része a gép előtt ártalmatanul elhaladt volna és csak kisebb része csípi meg éppen hogy csak a gép orrát. Így nem állítanak be gyújtót.

Azon kívül a lemezdarabon kifelé és befelé is hajlik a lemez a lyukak körül. A lyukak is elég változatos méretűek. Sokkal nagyobbak, mint egy BUK repeszei. Még az irányuk is változatos. Van amelyik merőleges a lemezre és vannak, amik ferdén érték. A repeszsűrűség is gyanúsan nagy. A közelségi gyújtó működésének távoli határán m2-enként pár repesz érkezik. Itt meg vagy 3 tucatot lehet számolni. Ehhez nagyon közel kellett volna robbannia a rakétának, Olyan közel, ahonan már a 70 kg-os fejrészt erősen rombol. Ebből a lemezdarabból nehéz ügy bármit is megszakérteni.

Amúgy azon még nem gondolkoztál el, hogy ha Sznyiznében volt az indítás, akkor végtelenül buták lettek volna a szakadárok? Lévén Sznyizsnéből Donyeck irányába keresnek, de a Donyeck, a frontvonal hatótávolságon kívül van. Ez körülbelül olyan, mintha azt feltételeznénk, hogy egy román támadás esetén az Arrabona légvédelmi rakétaezred Győrből próbálná meg oltalmazni a Tiszántúlon védekező csapatainkat. </blockquote>
Ezek csak feltételezések, úgy, hogy sose láttam BUKot. Nem is tanultam róla. Csak érdekes, hogy ha olyan szakértelmetlen lennék, mint itt a nagyobb szájú kollégák beállítanak, akkor miért írták jóformán ugyanezt a szakújságírók. Nem kéne nekik szónli,
hogy hagyják abba, ha ennyire nem értenek hozzá?
 
Status
Not open for further replies.