<blockquote rel="varga dima">Ma megjelent egy érdekes nyilatkozat ukrán védelmi miniszterium egyik illetékesétől arról, hogy a malaji gép lelövési napján ukrán hadsereg légvédelmi hadgyakorlatot tartott Donyeck környékén...156-os Buk-os légvédelmi üget parancsnoka gyakorlat idejére rakéta aktiválási kulcsokat kapott...azaz a rendszert élesítették.....Célt egy Szu-25 géppár szimulált, amely nikolaevi 229 taktikai brigádhoz tartozik. 9M38M1 rakétatipus tényleges kilövése nem szerepelt a tervben, de a rendszer élesítése esetén ennek az esélye megvolt....Szavai szerint szerencsétlen egybeesés lehet, hogy Boeing és Szu annyira közel volt egymáshoz, hogy a radaron egy nagy foltot mutatott....ilyenkor rakéta nagyobb , erősebb jelű célt választja....
Kommentálni ezt nem akarom,de bizony, nagyon hasonlít a 2001-es eseményekre.....Nyugati médiákban, lehet, hogy nem is fog szerepelni ez a beismerés. Forrás:http://www.kp.ru/online/news/1801357/
Aktív rakétánál tényleg lehet ilyen, amít írsz, de ezzel van egy gond:
Amennyire tudom azok a Buk rendszerek amik az ukránok rendelkeznek félaktív rakétákat irányítanak. Ilyenkor nincs olyan, hogy az erősebb jelű célt választja. Beazonosítják a célt, befogja a rávezető radarral, és rávezeti a rakétát. Ha a befogás valamiért megszakad akkor jó eséllyel megy a kukába a rakéta is, bár elképzelhetőnek tartom, hogy ha rövid időn belül újra befogják a célt akkor visszanyeri az irányítást.
Szóval 1) vagy tudták, hogy mire lőnek vagy 2) nem tudták és nem is érdekelte őket. Szerintem az első sokkal valószínűbb.
Ja és van még egy apró gond. A Su-25 igen nehezen megy fel 10 km fölé még fegyverzet nélkül is, az utasszállítók sebességét meg sehogy sem bírja tartani..
</blockquote>
Bizony hogy tudták.
- Mint írtam, nem csak a célkövetésre és cél megvilágításra használt nyaláb keresztmetszete kisebb nagyságrenddel annál, mint amilyen közel a két gép az eddigi adatok alapján volt, hanem még a célkövetéskor leszűkített pásztázási zóna is kisebb, semhogy a követett gépen kívül a másik látszódjon.
- Még ha egy nyalábban lett volna a két gép akkor is venni kellett a polgári IFF jelet.
- Miért ugrott eleve veszélyes közelségbe a Szu-25? De ha már odaugrott, akkor is nagyon látványos az eltérés a két gép röppályája között. Képtelenség összetéveszteni.
- A kilövés után még van kb 30 másodperc, amíg a rakéta eléri a célt. Ezalatt a Szu-25 látványosan más pályán mozgott, mint az utasszállító. Nem igaz, hogy nem vették észre, hogy rossz célra megy a megvilágítás. Megsemmisíthették volna a rakétát, vagy egyszerűen levehették volna a polgári gépről a megvilágítást.
- Egyáltalán minek tartanak légvédelmi gyakorlatot egy polgári légifolyosó alatt? Minek taratnak légvédelmi gyakorlatot a harcokkal érintett zónában?