Burok beepitettek az RD33 ast Mirahe gepekbe.Dajat probaik szerint harci korulmenyek kozott ko lesz az a javitaskozi uzemido 300 oranak is.....Ugyanekkor a valoban kőkori ATAR 1200 prat tudott.......
Rakjuk rendbe az idősíkokat és az ok-okozati összefüggéseket.
Az RD-33-as a megjelenésekor, mint minden szovjet hajtómű, először 50 órás javitásközi üzemidővel bírt. Nullszéria, első széria, 1983-84.
A nyolcvanas évek közepén ez felment 300 órára, amit "békeidős" rezsimen 500 órára tudtak kitolni. Mire mi a 90-es évek elején (idén októberben-novemberben lesz 30 éve!) megkaptuk a 28 gépünket, a normál gyári (háborús) beállítással, a javitásközi üzemidő 500 óra volt, ezt 1995 után a gázhő csökkentéssel 750 órára tudták megnövelni. Egy RD-33-as általában egyszer volt nagyjavítható, tehát ezek a hajtóművek kb 1000-1500 órát dolgozhattak.
A "burok" még 1998-ban próbálkoztak az RD-33-as Mirage F1-esbe integrálásával, amit az oroszok Moszkvában meg is csináltak, egy darab gépen, de folytatás részben az orosz államcsőd, részben pedig a dél-afrikai fél miatt nem lett. A 300 óra az RD-33-assal kapcsolatban ekkor már csak a nyugati szaksajtó beidegződése, ösztönös asszociációja volt, ami a típusjellel kapcsolatban rendre felötlött. Gondolom ebből dolgozhattak a dél-afrikai megmondóemberek is, meg ugye, a Gripen-bizniszhez is útba lett volna a Mirage-modernizáció.
Beszédes tény ugyanakkor, hogy ez a csúnya "300 órás" RD-33-as valamiért megfelelt a szintén egy hajtóműves pakisztáni JF-17-esbe.
A jelenlegi RD-33-asok javításközi üzemideje már jóval 1000 óra felett van.
Az ősöreg Atar 9K pedig nagyobb, nehezebb és jóval gyengébb volt, mint az RD-33-as.