T
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Azoknak is egy része már letárolva lehet.Hiába kaptak 2005 körül AESA radart,modernizált tűzvezető rendszert attól még öreg sárkányok és rengeteg üzemóra van bennük.Ezért is rendszereítik az F15EX-et úgymond raptor "potékként" mivel annak gyártósorát már vagy 10 éve leállították(eredetileg F22 váltotta volna az összes F15C-t).Még ezeknél a gépeknél is kérdéses van-e bennük egyálltalán minimális üzemidő tartalék ha küldenék őket vagy át kell esniük egy sokadik üzemidő hosszabbításon.Szerintem F-15C-kre gondolt. Azok egy része kapott AESA radart, APG-63(v)2 ill. 3.
De gondolom inkább letárolt gépeket kapnának az ukrik adott esetben.
Autonómia! Ez az egyetlen megoldás! (Népszavazással)Az első nap óta írom, hogy úgy fogják elismertetni az orosz területi nyereségeket, hogy a nacionalista országokra azzal fognak hatni, visszavehetitek ti is amitek volt. Egyébként, ettől féltem.
Ha elfogadják, jó, ha nem, buknak a kormányok, mert balhé lesz az elégedetlenség miatt, hogy nem akarják elfogadni. (Senki nem fog ilyenkor belegondolni, hogy mibe fájt az NSZKnak az NDKt felhúzni ...)
Nem lehet jól kijönni belőle.
Aki itt az ukrán állam egysége mellett állt ki, annak ez most egy rémálom lesz.
Orbánnak is. Még bele is bukhat. Az igenbe és a nembe is.
Ha igen, cserébe, zárkóztathatjuk fel Kárpátalját.
Szlovákia persze befosik, Fico is ellenünk fog szavazni. Románia is fosik, állhat át megint, mert határos lesz Oroszországgal. De ha nem lépnek, szétszedik őket a saját mélynackóik. Meg a történelem.
Putyin úgy gondolta, hogy ha már befogadta az EU az ukrán menekülteket, itt van nektek még 15 milla, nesze, tessék, fogjátok meg jól!
Tökmindegy, mert túl érzékeny technológia bármilyen AESA radar, ami jó eséllyel úgyis az oroszoknál köt ki. Vagy eladják, vagy átrepülik, az orosz pármilla dolcsit felajánl annak, aki elviszi nekik. Van az a pénz.Azoknak is egy része már letárolva lehet.Hiába kaptak 2005 körül AESA radart,modernizált tűzvezető rendszert attól még öreg sárkányok és rengeteg üzemóra van bennük.Ezért is rendszereítik az F15EX-et úgymond raptor "potékként" mivel annak gyártósorát már vagy 10 éve leállították(eredetileg F22 váltotta volna az összes F15C-t).Még ezeknél a gépeknél is kérdéses van-e bennük egyálltalán minimális üzemidő tartalék ha küldenék őket vagy át kell esniük egy sokadik üzemidő hosszabbításon.
Nem akarlak elkeseríteni, de a SZU-35 is vadászbombázó. Jelenleg nem létezik a szó klasszikus értelmében vett légifölény vadászgép. Már a Raptor sem az, hisz az is komolyabb csapásmérő potenciállal bír a GPS vezerlésű bombái révén, mint az oroaz csapásmérő flotta jelentős része (SZU-24 vagy akár a TU-22M3 flotta)Tökmindegy, mert túl érzékeny technológia bármilyen AESA radar, ami jó eséllyel úgyis az oroszoknál köt ki. Vagy eladják, vagy átrepülik, az orosz pármilla dolcsit felajánl annak, aki elviszi nekik. Van az a pénz.
Nagyobb baj azonban továbbra is, hogy az F-16 éppen attól szenved, amitől az F-35 is - nevezetesen, hogy nem légifölény gép, hanem vadászbombázó. Ukrajna fölött meg dedikált nehéz légifölény vadászokkal kerül szembe, az AWACS/földi állomások miatt full radar coverral repülő Szu-35 és a MiG-31 pedig a BVR erőparamétereit tekintve messze fölötte áll (értsd rakétának milyen kezdő impulzust/magasságot képes adni, stb...). Ami ennek ellensúlyozása lehetne, az az AIM-120D, na azt meg átadni necces lenne (instant újabb pár millió dodós orosz felajánlás menne érte).
Az F-15C felvetése valójában a konkrét megoldás lenne, mert a RuAF-nak egyszerűen az alatt kár nekimenni jelentős sikert remélve, és míg így is hibádzik az AWACS és tanker support, a repterek kielégítő légvédelme, stb...
Persze, hogy vadászbombázó, vagyis pontosabban többfunkciós, illetve többfeladatú harcászati vadászrepülőgép.Nem akarlak elkeseríteni, de a SZU-35 is vadászbombázó. Jelenleg nem létezik a szó klasszikus értelmében vett légifölény vadászgép. Már a Raptor sem az, hisz az is komolyabb csapásmérő potenciállal bír a GPS vezerlésű bombái révén, mint az oroaz csapásmérő flotta jelentős része (SZU-24 vagy akár a TU-22M3 flotta)
Ruafnak "nekimenni" egyedül stealth géppel lenne értelme főleg a frontvonal mentén,közelében ahol egy F15C-t akár egy S300-S400 is leszedhet.Arra lenne alkalmasabb hogy az átadott nyugati légvédelmi komplexumokkal együttműködve elfogja az Orosz CM-eket.Jelen helyzetben több "haszna" lessz az átadandó F16-osoknak.Arra tökéletesen alkalmasak hogy adott esetben cm-eket indítsanak róla.Vagy JDAM "hajításra" mélyrepülésből-ugrásból.Vagy esetleg megprópálhatják elfogni az Orosz Su25-ösöket,harci helikoptereket.Visszatérve az F15-öshöz sokkal hasznosabb az Ukránoknak ha kapnak nagyobb számban jól álcázható légvédelmi komplexumokat mint F15C-et amit ha nagy magasságban járőrözik már 300-400 km-ről kiszúr egy S400 radarja vagy egy A50-es.Maga az F15C AESA radarja már vagy 20 éves technológia.Az hogy az Oroszok miért nem képesek még sorozatban gyártani az meg rejtély.Tökmindegy, mert túl érzékeny technológia bármilyen AESA radar, ami jó eséllyel úgyis az oroszoknál köt ki. Vagy eladják, vagy átrepülik, az orosz pármilla dolcsit felajánl annak, aki elviszi nekik. Van az a pénz.
Nagyobb baj azonban továbbra is, hogy az F-16 éppen attól szenved, amitől az F-35 is - nevezetesen, hogy nem légifölény gép, hanem vadászbombázó. Ukrajna fölött meg dedikált nehéz légifölény vadászokkal kerül szembe, az AWACS/földi állomások miatt full radar coverral repülő Szu-35 és a MiG-31 pedig a BVR erőparamétereit tekintve messze fölötte áll (értsd rakétának milyen kezdő impulzust/magasságot képes adni, stb...). Ami ennek ellensúlyozása lehetne, az az AIM-120D, na azt meg átadni necces lenne (instant újabb pár millió dodós orosz felajánlás menne érte).
Az F-15C felvetése valójában a konkrét megoldás lenne, mert a RuAF-nak egyszerűen az alatt kár nekimenni jelentős sikert remélve, és míg így is hibádzik az AWACS és tanker support, a repterek kielégítő légvédelme, stb...
Finoman szólva is megint tévedsz! Attól, hogy bombázni is tud, nem von le semmit abból, hogy légifölény azaz air superiority fighter. Az F-15A/C is tudott bombázni mert benne vannak a pontos bomzáshoz szükséges műszerek. Az USAF kb soha nem használta ki azt a képességet. Az F-14-es alapból légifölény vadásznak készült, később, hogy ne kelljen kivonni ezért csináltak belőle vadászbombázót, de ettől még légifölény vadász maradt. Légifölény vadászokat elsősorban az ellenséges légtér fölött uralom kivívására lettek kifejlesztve. Az F-22 is azért rendelkezik bombázó kapacitással, hogy a régebbi gépek előtt biztosítsa a "szabad" légteret azáltal, hogy kiiktatja az ellenség légvédelmének legfontosabb elemeit!Nem akarlak elkeseríteni, de a SZU-35 is vadászbombázó. Jelenleg nem létezik a szó klasszikus értelmében vett légifölény vadászgép. Már a Raptor sem az, hisz az is komolyabb csapásmérő potenciállal bír a GPS vezerlésű bombái révén, mint az oroaz csapásmérő flotta jelentős része (SZU-24 vagy akár a TU-22M3 flotta)
A teljes nyugat, élén usánkával. Akár a Tiszáig is, ha úgy adódik!Kamu propi az egész.
Ki az a hülye aki egy cserépnyi virágföldet is adna románoknak!?
.Nem tudni mire nem voltak felkészülve, leginkább arra nem, hogy az orosz hadsereg inkompetenciája felülmúl majd minden várakozást. Hogy Roszgvargyija egységek elcsomagolt díszegyenruhával akarják majd elfoglalni Kelet-Ukrajnát, pár terepjáróval egész Harkovot stb.
az vegulis logikus varakozasnak tunt, mert addig eveken at ukran hadsereg tehetetlen volt a ket szakadar varosallammal, söt a szakadarok egy idöben Mariupolig is elörenyomultak, tehat az orosz hadvezetes joggal hitte, hogy az orosz hadsereg valodi, összfegyvernemi megjelenesekor az ukranok meginkabb vesztes helyzetbe kerulnek, söt gyorsan feladjak.elcsomagolt díszegyenruhával akarják majd elfoglalni Kelet-Ukrajnát, pár terepjáróval
Az nem volt kérdés, hogy a SZU-35Sz potensbb-e mint az F-16 Block 30/32 MLU, hanem az, hogy légifölény vadászgép-e a Szuhoj vagy sem.Persze, hogy vadászbombázó, vagyis pontosabban többfunkciós, illetve többfeladatú harcászati vadászrepülőgép.
A szóbajöhető USAF/ANG F-15C és a MiG-31 az nem, de a felajánlandó F-16 MLU és a Szu-35Sz az igen.
Ha egymás ellen vetjük össze őket, akkor a különbség a fenti gépek vadász feladatkörben nyújtott teljesítményén van.
Az F-16MLU nem egy emirátusi F-16E/F block 60 Desert Falcon.
Ez utóbbi ugyanis AESA radarral és integrált elektrooptikai felderítő rendszerrel is rendelkezik és bár a legnehezebb Falcon, ugyanakkor még a kétüléses F-modell is képes még a két CFT tartályával a törzse felett is a Mach 1.8-ra 15+ ezer méteren úgy, hogy visz a szárnyvégen egy-egy AMRAAM-ot.
Egyszerűen ennyire erős az F110-es hajtóműcsalád legerősebb verziója, a GE132-es.
(Többek közt ezért is akarták a görögök két évvel ezelőtt megvenni az összes Desert Falcon-t, de úgy, hogy a törököknek is fájt rá a foguk).
De, hogy korrektek legyünk, erre talán még a holland-belga-dán készletből átadandó AM és MLU gépek is képesek lennének, de a CFT hiánya miatt harcászatilag értelmezhetetlen ideig, AESA radar és FLIR nélkül.
Az is igaz, hogy a fentebb említett képesség a block 60-asnál se tartós, mert ez sem egy MiG-31-es.
És itt az igazi gond. Ugyanis a Szu-35Sz bár jóval komolyabb kinematikai paraméterekkel bír, mint akármelyik F-16-os variáns, mindent neki se kell tudnia, ha van mellette az ugyanolyan fegyverzetű, de gyorsabb és magasabban repülő MiG-31-es.
Így rendszerszinten nézve a kérdés nem az, hogy melyik a vadászbombázó és abból is mire van jobban optimalizálva, hanem, hogy milyen rendszer kerül szembe milyen rendszerrel.
Szia !Ruafnak "nekimenni" egyedül stealth géppel lenne értelme főleg a frontvonal mentén,közelében ahol egy F15C-t akár egy S300-S400 is leszedhet.Arra lenne alkalmasabb hogy az átadott nyugati légvédelmi komplexumokkal együttműködve elfogja az Orosz CM-eket.Jelen helyzetben több "haszna" lessz az átadandó F16-osoknak.Arra tökéletesen alkalmasak hogy adott esetben cm-eket indítsanak róla.Vagy JDAM "hajításra" mélyrepülésből-ugrásból.Vagy esetleg megprópálhatják elfogni az Orosz Su25-ösöket,harci helikoptereket.Visszatérve az F15-öshöz sokkal hasznosabb az Ukránoknak ha kapnak nagyobb számban jól álcázható légvédelmi komplexumokat mint F15C-et amit ha nagy magasságban járőrözik már 300-400 km-ről kiszúr egy S400 radarja vagy egy A50-es.Maga az F15C AESA radarja már vagy 20 éves technológia.Az hogy az Oroszok miért nem képesek még sorozatban gyártani az meg rejtély.