Valóban visszanézve a felvételeket nem biztos, hogy látták volna, én csak az aznapi időjárás jelentésekre támaszkodtam, amiknek miért is lenne köze a valósághoz...
Snizneh 2:00 20% cloud cover, poss. rain, winds 11 mp gusting to 13, from the east. 5:00 sunny, 11% cover, winds ENE 9 to 13 mph.
Torez 2:00 cloudy, 18% cover, winds 11-14 mph from east. 5:00 sunny, 10% cover, winds ENE 9-11 mph.
Zuhres 2:00, sunny, 12% cover, winds from east 13-15 mph. 5:00 sunny, 9% , ENE 9-13 mph.
Rozsypne 2:00 showers, 15%, 12-14 from east - 5:00 10% , winds 9-12 ENE
Egyébként kifejezetten zavar, hogy a vizsgálóbizottság nem tett közzé a hivatalos METAR-t, (aktuális repülésmeteorológiai jelentést), általában minden balesetnél ezzel kezdik, már akár 1-2 órával a baleset után fel szokott kerülni internetre, most viszont még mindig nincs fent. Ez nekem azt sugallja, hogy az első pillanattól kezdve 100%-ra meg voltak győződve a gép lelövéséről és nem is kerestek/ kerestek volna más okokat...
Ami viszont biztos, a Karat rendszer a radar alapján a becsapódásig követi a már eltalált gép mozgását. A felhőalap aznap 3300 lábon (kb 1000m-en) volt a hivatalos adatok szerint, ez alapján a rendszer kezelői már a becsapódás előtt láthatták, hogy civil gépet kaptak le... így ha a szakadárok tették érdekes, hogy utána valaki azt nyilatkozza tőlük, hogy egy an-26-ost lelőttek...