[HUN] AERO L-39 Skyfox

Hat koszi, de most is azt latom mint a penzugy temaban, hogy iszonyat sokat irsz, de sose arrol amirol beszelunk. Azert koszi.

Akkor tényleg én nem értem, mit akartál írni, mert nem derült ki, miért kéne együtt repülnie kötelékben egy kiképző-könnyű támadó gépnek meg egy könnyű vadászbombázónak. De biztos igazad volt, én is elengedem.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Wilson
Nézd, én a tendenciákat világszinten nézem (miért drón veszi át ezt a szegmenst - túl veszedelmes emberre), ellenben a pilótaszemponthoz hozzá tudok szólni tapasztalatból.

Arról van szó, hogy minden FNPT II-ben töltött órám legalább 3x annyit ér, mintha mondjuk egy Diamnondba ültem volna. Utóbbi repülőgép igen - és ennyi. Segít érezni a seggem alatt a gépet - ellenben egy szint felett már nem az kell. Egy katonai pilótának pedig már főleg nem az kell. A cockpit környezet, a képességek, a gép paraméterei kellenek ott már, az, hogy repül kevés.
A szimulátorban olyanokat tudsz gyakorolni, amiről nem is álmodhatsz repülőgépen, mert annyira drága, annyira specifikus vagy veszélyes - mondjuk emergency procedure vagy hogy lőnek rád. És azt mondom, hogy oké lenne a gépbeszerzés gyakorlási szempontból - ha meglenne egy elképesztően felszerelt high end szimulátorpark, ahol a srácok egy században képesek összekötve gyakorolni. De nincs.
Ez a beszerzés egyszerűen nem oda való, ahol annyi minden más nincs meg. Mert ez csak egy kiképző könyű gép, harci értéke nulla, így csak akként tudok rá tekinteni. Arra meg elavult és egy szimpark sokkal többet adna.
Rendben.
Pilóta vagy, Neked hiszek.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle and fip7
Ha már hiperszuper harci repülőként gondolunk rá, akkor mennyivel lesz olcsóbb beszerezni/üzemeltetni mint mondjuk ugynannyi Grippen? Ami mindenre alkalmasabb csak kezdők oktatására kevéssé...

Rajtad kívül kik gondolnak még rá hiperszuper harci repülőként? :rolleyes:
Mert én biztosan nem. De válaszolva kérdésedre: Szerintem lesz még legalább egy század Gripen is, hosszabb távon esetleg még egy, tehát a jövőben elképzelhető olyan mennyiség, amihez jól jön a saját kiképzőgép. (Amin akár más, kisebb légierők pilótái is tanulhatnak. - Ez is egy lehetséges hasznosítási mód.) Hogy mire lehet használni ezt a madarat, azt már föntebb többen kifejtették, nem ismétlem őket.

Jó, tartsa életben a tulajdonos. Ehhez mi köze a magyar fegyveres erőknek!

Például az, hogy a magyar fegyveres erők a magyar állam költségvetéséből működnek. Minél több nyeresége van a magyar tulajdonú Aero-nak, annál több adót fog fizetni ebbe a költségvetésbe. Ha pedig a megrendelést követik a thaiföldi, portugál, és más megrendelések, akkor az Aero életben marad, működik - és adózik szépen. (Ha nem, akkor cumi van, de hát ez van, kockázat nélkül nincs nyereség.)

A magyar tulajdonú, ám külföldön termelő gyártósorok előnye pedig egy esetleges háború esetén fog majd megmutatkozni. Sem a Hirtenberger osztrák-, sem az Aero cseh földön működő üzemeit nem fogja támadni teszem azt a romulán légierő, de ott továbbra is készülhet a technika a honvédségnek és egyiket sem lesz nehéz áthozni a határon. (Tény, hogy az L-39-el nem sokkal lennénk beljebb egy háborúban.)

Autóskártyában nyilván kiábrándítóan gyenge ez a holmi, de összefüggéseiben nézve biztosan nem értelmetlen ez a döntés (mégha nem is kötnek az orrunkra minden háttérinfót, jövőbe mutató tervet, haderőközi megállapodást meg titkos államközi szerződést).
 
Lehet tudni mennyi a "darab ára" az L-39NG-nek?
Ez attól fug, mi minden a "csomag" része. 2019-ben arról volt szó, hogy a cseh LOM vesz négy darabot kb 43-44 millióért, de nem let mindmáig abból semmi.

L-39NG-t eladták Vietnámnak és Ghánának is nem olyan rég...
Ghana pedig 111 393 400 euróért szándékozot vásárolni 6 darab NG-t, de végul viszatáncolt
https://www-timesaerospace-aero.tra...tr_sl=en&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=sc
és elindult amerikai irányba:
https://www-blogbeforeflight-net.tr...tr_sl=en&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=sc

Kóreaiak szerint még a négy Szenegali gép se nem biztos és saját sikerukkel számolnak:
http://www.businesskorea.co.kr/news/articleView.html?idxno=84342
... mivel a négy 2018-ban leszerzodot gép szállítása el volt halasztva határozatlan idore:
https://czechairforce-com.translate...tr_sl=cs&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=sc
Ezek viszont konyu csapárméro verziók lennének, szoval ott a fejlesztéssel lehettek problémák és eltolódások.

Vietnamról pedig mindmáig nem tudni túl sokat, múlt év végén jot ki egy cikk néhány infóval (de az ár például még mindig nem ismert)
https://www-e15-cz.translate.goog/b...tr_sl=cs&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=sc
A cikk kiadása idéjén még csak rakosgatták oszze az elso ot gépet ...
 
Rajtad kívül kik gondolnak még rá hiperszuper harci repülőként? :rolleyes:
Akik lehetséges harci feladatokat kezdtek sorolni. Szerintem ez egy alapszintű kiképzőgép pl. a Zlin-143 után hogy sugárhajtású technikát is gyakorolják. Másra csak elborult esetnen jó, anno állítólag Chmelak-ra is függesztettek gázpalackot bomba gyanánt a szerbek vagy horvátok...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Aladeen
Akik lehetséges harci feladatokat kezdtek sorolni. Szerintem ez egy alapszintű kiképzőgép pl. a Zlin-143 után hogy sugárhajtású technikát is gyakorolják. Másra csak elborult esetnen jó, anno állítólag Chmelak-ra is függesaztettek gázpalackot bomba gyanánt a szerbek vagy horvátok...
Pedig felderíteni is akarnak vele - bármit is jelentsen ez...
 
Szerintem itt a cég életben tartása a lényeg, hiszen 2 éve annak 100 %-a a Magyarországon bejegyzett AERO Investment Partners Zrt. (Amiben a részvények 51 %-át bizonyos Tombor András birtokolja.)
- Szerintem is ez lehet a háttérben, mivel kb akkoriban volt arról szó hogy valami saját repülő fejlesztés lesz! Hogy mire gondóltak akkor azt nem tudom. No de ha ez a cég magyar lesz kis-hazánkba áttelepül, s az embereknek munkát biztosít ami által a munkásoknak a tudása a repülőgép fejlesztéshez nő akkor talán megéri a befektetést.

- Az lehet hogy most, jelen pillanatban ez a gép nem a legmegfelelőbbnek látszik ,- (ahogyan olvasom itt a válaszokat) - azért van egy-két sanda gondolatom. ;)
- Remélem előrefelé megyünk s nem hátra. :oops:
- Szerintem kevés az az 51%.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and ZeiG
Egy valamire még jó lehet: légvédelmiseknek célt repülni!
Arra Gripen repülő órája drága lenne. Ha tesznek rá valamilyen zavaró konténert, akkor EW környzetben is gyakorolhatna légvédelem. A felderítéshez - amire szánják - amúgy is kell valamilyen zavaró konténer vagy különben gyorsan lelövik ez a madarat...

 
Nézd, én a tendenciákat világszinten nézem (miért drón veszi át ezt a szegmenst - túl veszedelmes emberre), ellenben a pilótaszemponthoz hozzá tudok szólni tapasztalatból.

Arról van szó, hogy minden FNPT II-ben töltött órám legalább 3x annyit ér, mintha mondjuk egy Diamnondba ültem volna. Utóbbi repülőgép igen - és ennyi. Segít érezni a seggem alatt a gépet - ellenben egy szint felett már nem az kell. Egy katonai pilótának pedig már főleg nem az kell. A cockpit környezet, a képességek, a gép paraméterei kellenek ott már, az, hogy repül kevés.
A szimulátorban olyanokat tudsz gyakorolni, amiről nem is álmodhatsz repülőgépen, mert annyira drága, annyira specifikus vagy veszélyes - mondjuk emergency procedure vagy hogy lőnek rád. És azt mondom, hogy oké lenne a gépbeszerzés gyakorlási szempontból - ha meglenne egy elképesztően felszerelt high end szimulátorpark, ahol a srácok egy században képesek összekötve gyakorolni. De nincs.
Ez a beszerzés egyszerűen nem oda való, ahol annyi minden más nincs meg. Mert ez csak egy kiképző könyű gép, harci értéke nulla, így csak akként tudok rá tekinteni. Arra meg elavult és egy szimpark sokkal többet adna.
Ertem az erveidet, de akkor miert tart fenn szinte minden europai allam jet kikepzo gepeket? Valami hasznuk csak van akkor, nem?
 
Dedikáltan gyakorolni vették.
Olcsóbb mint egy Grippen.
Mali-ban, csak hogy egy példát hozzak, simán elrepkednek, és tudnak hozzáteni a közöshöz, úgy hogy a pilótáink is gyakorolnak.
Attól lesz összfegyvernemibb hogy nem csak 2 nap repülnek a gépek néhány órát, hanem mehetnek éjjel-nappal.
Ebből levegőbe lehet emelni akár 6-ot is egyszerre, nem kell centizgetni a repidőt és szervizelést, mert kb filléres tétel egy Grippenhez képest az üzemeltetése.
" Mali-ban, csak hogy egy példát hozzak, simán elrepkednek, és tudnak hozzáteni a közöshöz, úgy hogy a pilótáink is gyakorolnak."
Onnan már vagy egy hónapja meg akartak pucolni a fansziák a wagner miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85