Ha már hiperszuper harci repülőként gondolunk rá, akkor mennyivel lesz olcsóbb beszerezni/üzemeltetni mint mondjuk ugynannyi Grippen? Ami mindenre alkalmasabb csak kezdők oktatására kevéssé...
Rajtad kívül kik gondolnak még rá hiperszuper harci repülőként?
Mert én biztosan nem. De válaszolva kérdésedre: Szerintem lesz még legalább egy század Gripen is, hosszabb távon esetleg még egy, tehát a jövőben elképzelhető olyan mennyiség, amihez jól jön a saját kiképzőgép. (Amin akár más, kisebb légierők pilótái is tanulhatnak. - Ez is egy lehetséges hasznosítási mód.) Hogy mire lehet használni ezt a madarat, azt már föntebb többen kifejtették, nem ismétlem őket.
Jó, tartsa életben a tulajdonos. Ehhez mi köze a magyar fegyveres erőknek!
Például az, hogy a magyar fegyveres erők a magyar állam költségvetéséből működnek. Minél több nyeresége van a magyar tulajdonú Aero-nak, annál több adót fog fizetni ebbe a költségvetésbe. Ha pedig a megrendelést követik a thaiföldi, portugál, és más megrendelések, akkor az Aero életben marad, működik - és adózik szépen. (Ha nem, akkor cumi van, de hát ez van, kockázat nélkül nincs nyereség.)
A magyar tulajdonú, ám külföldön termelő gyártósorok előnye pedig egy esetleges háború esetén fog majd megmutatkozni. Sem a Hirtenberger osztrák-, sem az Aero cseh földön működő üzemeit nem fogja támadni teszem azt a romulán légierő, de ott továbbra is készülhet a technika a honvédségnek és egyiket sem lesz nehéz áthozni a határon. (Tény, hogy az L-39-el nem sokkal lennénk beljebb egy háborúban.)
Autóskártyában nyilván kiábrándítóan gyenge ez a holmi, de összefüggéseiben nézve biztosan nem értelmetlen ez a döntés (mégha nem is kötnek az orrunkra minden háttérinfót, jövőbe mutató tervet, haderőközi megállapodást meg titkos államközi szerződést).