[HUN] AERO L-39NG Albatrosz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Béla Bátya
@jogalappal
CSak azért lehet ez a gyors reakció, mert úgy néz ki (ezt a htka-s saját Maróth podcast is bizonyítja) direkt kontak van Maróth és a HTKA.hu, valamint Maróth és @Green Leader (a portfolio hadügyi újságírója) között.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 597
6 034
113
fff
Az L-39 nem "xar" csak háborúzni meg képzett Gripen pilótát továbbképezni meg gyarorlatban tartani alkalmatlan. Szvsz.
Ha az európai képzési rendszerbe akarunk integrálódni velük, az jól hangzik. De akkor így kellett volna tálalni a dolgot, nem úgy, hogy veszünk kiképzőgépeket és pont.
.
.
Egyebkent ha gyakorlogep beszerzes, miert nem lehetett ezt a temat TENDEREZTETNI elöbb, mielött gyarat veszunk, es elkötelezzuk magunkat a legrosszabb opcio mellett?
Vagy meginkabb beszallni valamelyik mar most is letezö NATO kikepzöprogramba ahelyett, hogy 14 Gripenre inditunk egy kikepzöprogramot.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 164
113
Nem a Gripenen való repüléshez kell gyakorlatban tartani, hanem a repüléshez. Nem minden hajózó Gripenen repül, vagy talán nincs igazam?
Pilóta aspiráns kiképzéséjez kell.De ha már rákerült a típusára,onnantól a saját tipusan kell gyakorlatoznia.Gripene való repülést nem gyakorolhatja Albaval.Vezethetsz rengeteget személykocsik,attól nem leszel gyakorlott Forma 1es pilóta.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 810
6 885
113
Egyebkent ha gyakorlogep beszerzes, miert nem lehetett ezt a temat TENDEREZTETNI elöbb
harckocsit miért nem tendereztettünk szerinted?
mielött gyarat veszunk, es elkötelezzuk magunkat a legrosszabb opcio mellett?
nem ez volt a legrosszabb opció, miért mondod ezt?
Vagy meginkabb beszallni valamelyik mar most is letezö NATO kikepzöprogramba
ki lett mondva már miért nem
hogy 14 Gripenre inditunk egy kikepzöprogramot.
nem 14 gripenre indítunk kiképzőprogramot
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 102
3 816
113
fff

.
.
Egyebkent ha gyakorlogep beszerzes, miert nem lehetett ezt a temat TENDEREZTETNI elöbb, mielött gyarat veszunk, es elkötelezzuk magunkat a legrosszabb opcio mellett?
Vagy meginkabb beszallni valamelyik mar most is letezö NATO kikepzöprogramba ahelyett, hogy 14 Gripenre inditunk egy kikepzöprogramot.
Szerinted az mennyire reális, hogy tendereztetjük a "sugárhajtású kiképzőgép gyártási potenciállal rendelkező vállalat részvényeinek vásárlása" szándékot?
Nem így működik a világ, megnyílt egy ajtó beléptünk. Stratégiai célok vannak, haderőt hadiipart kell fejleszteni. Ez egy lehetőség, megragadták, nyílván van benne kockázat.
Az aknavető gyár, vagy épp az izraeli műholdas komm. cég is hasonló.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 263
4 671
113
Xar AV, L39NG....
Nem mondtuk, hogy Xar. Két dolgot hánytorgat fel az ellenzők jó része:
1. Alkalmatlan a mai harctereken könnyű támadó/CAS/felderítő feladatokra, a tervezésében sem volt szempont az ilyesmire való alkalmasság, különben lenne öntömítő üzemanyagrendszere, infra- és dipolszórója, besugárzásjelzője. Ezek utölagos beépítésével pont az árelőnye veszne el.
2. Nekünk feleslegesnek tűnik a 14 gépes légierőhöz 8 gépes kiképzőgép-mennyiség. A 4 "felderítő" meg a fenti gondolatmenet okán pont elveszíti az olcsósága adta előnyt. Ha sikerül kihasítani egy szeletet az általad bemutatott európai képzési rendszerből, akkor talán lesz létjogosultsága a gépszámnak. De pont a csehekkel szemben? Ahol 6 géppel kínálnak a sajáton kívül nemzetközi képzést is?
Szóval arra, amire tervezték, biztosan jó a gép, még ha idejemúlt design is (az oroszok is simán dobták a hasonló kialakítású Mig-AT-t a Jak-130-al szemben), de itt és most pont nem hiányzott senkinek ez a beszerzés. Nem hiánypótló, mert a pilótaképzés megoldott, a pénznek meg igen sok helye lenne még a hadseregfejlesztés más területén.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 597
6 034
113
Szerinted az mennyire reális, hogy tendereztetjük a "sugárhajtású kiképzőgép gyártási potenciállal rendelkező vállalat részvényeinek vásárlása" szándékot?
.
Magat a kikepzö repulögepet kellett volna tendereztetni, mondjuk jönnek be ajanlatok kulönfele gepekre, egyuttmuködesi lehetösegekre. Azutan ha az orszagnak az a legjobb ajanlat tenyleg, hogy a lerobbant Aero gyarat kell megvenni az adofizetök penzeböl a NER-nek, meg a lepkefing ereju hajtomuvel downgradelt L-39NG-t, hat akkor ez lett a vege.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 164
113
Fejsd ki,hogy miért nem?
Ez egy kis teljesitményű sugárhajtású oktatógép.Pont ezt a kategóriát szoritják ki a nagy teljesitményű turbopopok.Miután a növendég tuljutott ezen a fázison,nincs különösebb értelme repkednie vele.Egy Gripen,KC390,A319 teljesen más reptulajdonságokkal rendelkezik,nem pótolja az Albán való repkedés az adott tipussal való gyakorlatozást.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
808
1 575
93
Nem én írtam le, hogy jó lesz CAS és felderítő feladatokra, itt előttem sokan már küldenék vele a pilótákat élesben tapasztalatot szerezni...
Kicsit olvass vissza...
- Szerintem nem is erről van szó!

- Szerintem a Grippenek repidejét szeretnék csökkenteni. Tartalékolni.... kell a repülési időt!

- A 4db NG (felderítő), kis hazánk területén az elalvó személyszállító gépek bejellenkezés elmulasztás értesítésére kellenek. Ne Grippen szaladgáljon fel szólni a trehány török pilótáknak, napjában 3-szor. Lehet hívni ezt a ténykedést is felderítésnek. ;) Ha jól tudom 11000 m-re fel megy az NG. Ez a 4db folyamatosan szolgálatban állna. Nem kell radar, nem kell "-semmi-" rávezetés lesz. Ha prücök van, megy a Grippen utána, úgy is ketten vannak szolgálatban tudtommal. Ennyi.

- A másik 8db marad kiképző gépnek. Itt lehet arról is szó, -(Nem tudom, ne harapjátok le a fejem)- hogy nem csak egy egy gép bombaledobálását lehetne gyakorolni, hanem kötelék repülésben csapat légiharcot, repüllő - repüllő elleni harcászatot. . Esetleg különböző formációkban, 4-4 ellen, 3-4 ellen 2-4 ellen, 1-1ellen, 2-2 ellen. Vagyis harci helyzeteket.

- Itt van mellettünk lévő országban a háború, gyakorolni kell a különböző helyzeteket, rutint szerezni. Ezeket azért nem kellene Grippenekkel végrehajtani, szerintem sokba kerülne. Meg ugye nagyon szaporodna a repidő!
Nem tudom, ám ha a cseheknél a rep. útvonalat végig lehetne követni s rögzíteni az egész kiadott feladat alatt, akkor utólag kilehetne értékelni a végrehajtott gyakorlatot. Ki hogyan teljesített, mit rontott el. Hogyan kellett volna alkalmazkodni a másikhoz.... stb...stb. Erre volnának jók ezek a gépek. Vagyis itt valós térben, valós gépen repülnek a pilóták s gyakorolhatnák a harci feladatokat olyan konfigurációban amilyen gépre van kiképzése. Ennyi.
- Ugyanakkor belehetne mutatni más országok katonai vezetőinek, pilótáinak is a lehetséges alkalmazások, lehetséges begyakorlási lehetőségeit.
- Kilehetne alakítani valami Gyakorló rep. központot. Európa közepén vagyunk.

S nem harctérre kellene küldeni ezeket a gépeket, misszióba sem.

- Többen írtátok miért pont ezt a gépet választották! Ez jó kérdés.
Szerintem azért mivel magyar többségi tulajdonban volt az üzem. S nagyon örülnék egy magyar repülőgépgyárnak. Az alkalmazottaknak nagyon jó volna a gyakorlásra, mérnököknek tanulásra, fejlődésnek.
- Írta valaki hogy nem lehet tovább fejleszteni. Mindent lehet csak gondolkodni s akarni kell, ha nem akarom akkor nem lehet. Megszűnt a másikra várás időszaka, itt nekünk kell lépni, tudatosan előre látó szemmel.
Kicsi a pénztárcánk, ám mégis próbáljunk meg lépkedni, ám csak előre!

- Aki nagyot akar markolni, az keveset fog! - Mondá a közmondás -.

Más:

- Valaki említette hogy a KC-390-es is milyen szar vétel volt.

- Én nem tartom annak. Nézzük meg, a világ 3. legnagyobb repülőgép gyártójától vettünk gépet. Szerintem megfelelő többcélú gép. ( Itt lehet olvasni róla. )

KC-390_cockpit.png

Hogyan kapcsolódik mégis ide ebbe a topikba, Embraer cég s termékei lehet olvasgatni.
Talán térképen meg lehetne nézni Brazíliát, kb 15 magyar országnyi terület.
- Nekik volt olyan észrevételük hogy talán jó volna nekik Lynx. Más topikban lehet róla olvasni.
- Megnéztem az Embraer katonai piacra szánt termékeit s találtam ott ( egy szubszonikus, könnyű vadászbombázót. ) Ez az AMX Vadászbombázó: Ahogy olvastam az olaszokkal kooperációban fejlesztették ki az 1980-as évek végére. Szerintem egy továbbfejlesztés nem ártana neki. ;) Szóval megfordult az agyamba hogy nem-e lehetne-e a leendő repülőgyárunkba egy hasonló kooperációs gépet előállítani, fejleszteni a jövőben. Ez további előrelépés volna számunkra. S valami üzlettársítási cserekereskedelmet is lelehetne bonyolítani.

1024px-Italian_Air_Force_AMX_fighter.jpg


- Lehetne valami 21. századi profilt rátenni. Átnézni a 40 éves lemaradását, mit tudunk belőle kipréselni.

Én így látom előrevetítve a hazai repülőgépgyártás fejlesztését.
A világ 3. repülőgépgyártójával együtt fejleszteni nem rossz dolog, szerintem. S előreviszi mérnökeink gondolkodását, tudását szerintem.

- Elméletileg alumíniumunk van, s nem orosz kotlát gyártanánk belőle. Esetleg más ország gyárt belőle eladható terméket. :(

Remélem nem harapjátok le a fejemet ezért a kis előregondolásért, mivel lesz itt aki jobban hozzáért s remélem elmondja a véleményét is. :rolleyes::oops:
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 248
113
ehhez annyira nem értek, ezért kérdem: mit csinál ez a radar? Mire jó?
Megmondja valami mozog valamerre? Nem jobb erre a hőkamra?
jobb mint a hőkamera. azt csinálja amit az összes többi modern földfelszini radar. detektál osztályoz. egy teherautot 40 km ről egy személyautót 25 km ről egy embert 10 km ről lát... folyamatosan képes 360 ba pásztázni nem köti le egy cél a figyelmét úgymond mint egy kamerarendszerét ami ha egyvalamire zumol mást nem tud nyomonkövetni... pusz képes célzottan "zavarni" bizonyos frekvenicia tartományokba... és egyéb elektronikai képességel is rendelkezik... ezeket hőkamera nemigazán tudja. emelett távolságot mér térképez stb. képes átlátni bozoton pl köd pára nem okoz problémát vagy teljesítmény csökkenést. persze kamerával kombinálva az igazi de pro patria azt is ad.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 248
113
ez ha talál valamit a térképen m re pontosan tudod hol van. pl (egyböl) vagy hogy milyen irányba halad pontosan és milyen sebességel. kamera ezt meg nem mondja max saccolja elég nagy hibahatárokkal. visszaverődéés alapján megmondja hogy mi is az... persze nem azt hogy hylux vagy ranger de azt igen hogy pick up. mondjuk vagy g merci.

mivel térképez megmondja a változásokat is.
 
Last edited:

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
jobb mint a hőkamera. azt csinálja amit az összes többi modern földfelszini radar. detektál osztályoz. egy teherautot 40 km ről egy személyautót 25 km ről egy embert 10 km ről lát... folyamatosan képes 360 ba pásztázni nem köti le egy cél a figyelmét úgymond mint egy kamerarendszerét ami ha egyvalamire zumol mást nem tud nyomonkövetni... pusz képes célzottan "zavarni" bizonyos frekvenicia tartományokba... és egyéb elektronikai képességel is rendelkezik... ezeket hőkamera nemigazán tudja. emelett távolságot mér térképez stb. képes átlátni bozoton pl köd pára nem okoz problémát vagy teljesítmény csökkenést. persze kamerával kombinálva az igazi de pro patria azt is ad.
Milyen radar, mert eltűnt @Xpert hozzászólása...
 
Status
Not open for further replies.