[HUN] AERO L-39NG Albatrosz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 815
36 034
113
Van Európában olyan "vadásziskola", mint amilyen Kanadában volt? Amikor megkaptuk az exNDK Albákat jól tudtuk őket használni? Jár velük szimulátoridő csoportos taktikai gyakorlás lehetőségével? Esetleg mi akarunk "kis légierők pilótaképzése" iskolát csinálni Magyarországon vagy Cseh kooperációban?
Nem tudom, kérdezem.
A kanadai képzést (NFTC) egy európai együttműködésben megvalósuló képzésre tervezi cserélni a Honvédség. A NATO Flight Training Europe (NFTE) nevezetű képzés 2023-ban indul el. Az NFTE több helyszínen nyújt majd több szintű képzést helikopterpilóták, vadászpilóták és drón-pilóták számra is [20] Az első két képzési helyszín: a csehországi Pardubice, a másik a Szardínia szigetén található Decimomannu. További képzési centrumok létrehozása várható szerte Európában.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 881
91 445
113
Van Európában olyan "vadásziskola", mint amilyen Kanadában volt? Amikor megkaptuk az exNDK Albákat jól tudtuk őket használni? Jár velük szimulátoridő csoportos taktikai gyakorlás lehetőségével? Esetleg mi akarunk "kis légierők pilótaképzése" iskolát csinálni Magyarországon vagy Cseh kooperációban?
Nem tudom, kérdezem.
Most kapaszkodj meg!!

Ha jól értem, megvan a kanadai pilótaképzés utódja.

Cseh(magyar AV) - olasz képzés váltja.


A szövetségesek kiválasztják az első két pilótaképző campust a NATO Flight Training Europe számára


Csütörtökön (2021. december 2-án) a NATO Flight Training Europe (NFTE) jól láthatósági projektjében részt vevő 10 szövetséges – Belgium, Csehország, Görögország, Magyarország, Olaszország, Montenegró, Észak-Macedónia, Románia, Spanyolország és Törökország – hivatalosan is. kijelölte az első két NFTE képzési campust.

Csak hat hónappal azután érték el ezt a mérföldkövet, hogy védelmi minisztereik hivatalosan létrehozták az NFTE -t a NATO-csúcsra készülve .

A kiválasztott két NFTE Training Campus a Cseh Köztársaságban, Pardubicében található Flight Training Center (CLV) és az olaszországi Decimomannuban található Nemzetközi Repülőképző Iskola (IFTS). Mindkét helyszín élvonalbeli kiképzési lehetőségeket biztosít a részt vevő szövetségesek törekvő vadászrepülőgép-pilótái számára. Az első NFTE hallgatók várhatóan már 2023-ban megkezdik képzésüket az egyetemeken.

Ez egy kritikus kezdeti mérföldkő az NFTE azon törekvésében, hogy alapvetően átalakítsa a légi személyzet képzési környezetét Európában a kisebb széttagoltság, alacsonyabb képzési költségek és nagyobb átjárhatóság érdekében. Ebből a célból a résztvevők fokozatosan létrehozzák az NFTE kiképzőtáborok hálózatát, amely végül a résztvevők légi személyzet képzési követelményeinek teljes spektrumát lefedi, beleértve a gyorssugár-, merevszárnyú-, helikopter- és drónpilótákat. A kezdeti két NFTE képzési campus mai kiválasztása ezért csak az első lépés egy rendkívül ambiciózus multinacionális együttműködési útban.
Xar AV, L39NG....
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 241
33 743
113
Van Európában olyan "vadásziskola", mint amilyen Kanadában volt? Amikor megkaptuk az exNDK Albákat jól tudtuk őket használni? Jár velük szimulátoridő csoportos taktikai gyakorlás lehetőségével? Esetleg mi akarunk "kis légierők pilótaképzése" iskolát csinálni Magyarországon vagy Cseh kooperációban?
Nem tudom, kérdezem.
nézd meg kikkel van légtérhasználati eggyezményünk.
Magyarország :) szlovákia szlovénia horvátország. Ehhez oktatógépekkel hozzá jön még cseh ország (bázisreptér funkció a gyárnak )
Ez egy igen nagy kifli... vagy egy szép nagy S betű. változatos terepviszonyok között... A helikopter ágat visszük program vezetőként.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
A kanadai képzést (NFTC) egy európai együttműködésben megvalósuló képzésre tervezi cserélni a Honvédség. A NATO Flight Training Europe (NFTE) nevezetű képzés 2023-ban indul el. Az NFTE több helyszínen nyújt majd több szintű képzést helikopterpilóták, vadászpilóták és drón-pilóták számra is [20] Az első két képzési helyszín: a csehországi Pardubice, a másik a Szardínia szigetén található Decimomannu. További képzési centrumok létrehozása várható szerte Európában.
Akkor most alapfokú képzési centrumot szeretnénk Magyarországon?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 815
36 034
113
Akkor most alapfokú képzési centrumot szeretnénk Magyarországon?
Olyasmi. A külföldi képzés már inkább harcászatról szól majd. Olyanokat küldünk akik már szereztek rutint sugárhajtású repülővel vagyis profin repülnek, navigálnak. Harcolni kötelékben, NATO rendszerben - ezt tanulják majd a NFTE-n.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Xar AV, L39NG....
Az L-39 nem "xar" csak háborúzni meg képzett Gripen pilótát továbbképezni meg gyarorlatban tartani alkalmatlan. Szvsz.
Ha az európai képzési rendszerbe akarunk integrálódni velük, az jól hangzik. De akkor így kellett volna tálalni a dolgot, nem úgy, hogy veszünk kiképzőgépeket és pont.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Az L-39NG az első feledatra overkill (egy turboprop Embraer elég lett volna helyette az AV üzemében összeszerelve), a másodikra elégtelen (a gyenge hajtómű és a TESCO gazdaságos avionika miatt). A két szék között a földre tipikus esete. Helyette kellett volna az M346 Master drágábban, de fele ekkora mennyiségben, integrálva a cseh szimulátor rendszerbe.
Ha a turboprop olcsóbb, akkor igen. Ha drágább, akkor nem.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 241
33 743
113
Az L-39 nem "xar" csak háborúzni meg képzett Gripen pilótát továbbképezni meg gyarorlatban tartani alkalmatlan. Szvsz.
Ha az európai képzési rendszerbe akarunk integrálódni velük, az jól hangzik. De akkor így kellett volna tálalni a dolgot, nem úgy, hogy veszünk kiképzőgépeket és pont.
nem lehet olyan dolgot tálalni amibe mi csak 1 szereplő vagyunk a többi szereplő melett. pláne úgy hogy "harc" folyik adott témába... mert más is szeretne hasonlót a konkurenciát viszont nem szereti... könnyű fogás lenne a NATO hadseregezőknek... hogy most sem saját érdekeket tekintünk elsödlegesnek hanem natora fegyverkezünk... (ugysem értenék meg hogy attol hogy valami militáns még hozhat pénzt a konyhára sok egyéb hozadékával eggyütt.) mert ha oktatás zajlik müszakiak kiképzése magyarországon az azt jelenti hogy müszaki oktatóink is vannak/lesznek akik ha kell nem csak oktatni hanem ténylegesen javítani is tudnak... nem 1 oka van ezeknek a gépeknek nem csak pilotaképzés hanem müszaki is... és számos más tényező ami fontosabb vagy hasonlóan fontos mit az előző 2 és igen vannak olyan tényezők is a kalapba amik kevésbé potensek mint a felsorolt 2.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 414
113
Sajnalom Pöcs, de nincs kedvem ragni a gittet veled. Ezek szerint neked a korrupcio az elet resze, szerintem meg ez nem elfogadhato. Vadaszrepulögepet is lehet korrupcio nelkul venni, de ha az neked rizsa, akkor menj ebedelni.
Hja nem vagyok éhes! :)
De neked mit mond az a tény, hogy a papíron erősebb, és a dolgában 1000%-ig biztos versenyző (a 2!!! lehetségesből ), IS korrupciós eszközökhöz nyúlt?
El kell, hogy keserítselek!
Nincs korrupciómentes fegyverüzlet!
Manapság kevésbé látványos a dolog, de ez egy ilyen ágazat

Ez az L-39 "uzlet" meg mindennek a teteje, mert itt semmifele valodi igeny nem volt, ezt meg kellett venni, es most utolag kell keresni ezeknek a gepeknek valami feladatot. Az meg a vilag vicce, hogy több kikepzögepunk van, mint vadaszpilotank összesen.
Ha jól számolom negyedszer írjuk le neked (@SilvioD , meg én is), hogy a program elindításakor alap elem volt a pilótképzési rendszer helyreállítása.
És Maróth is elmondta, hogy a kezdetektől a cseh gép volt a célkeresztben.
Aki egy kicsit is előregondolkodott az már jóval korábban rájöhetett, hogy nálunk nem lesz hangsebesség feletti kiképző gép.
Igen, lehet komolyabb paraméterekkel rendelkező trainer gépeket találni, csak itthonra egyszerűen felesleges.
A Gripen továbbüzeneltetés sem volt soha veszélyben. A gripen mögé meg felesleges egy M-346, vagy egy Golden Eagle. Mert akkor már tényleg inkább kell venni további Gripen D-ket.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 881
91 445
113
Az L-39 nem "xar" csak háborúzni meg képzett Gripen pilótát továbbképezni meg gyarorlatban tartani alkalmatlan. Szvsz.
Ha az európai képzési rendszerbe akarunk integrálódni velük, az jól hangzik. De akkor így kellett volna tálalni a dolgot, nem úgy, hogy veszünk kiképzőgépeket és pont.
Nem ismerjük a gyakorlatban az NG-t. Sztem erős kijelenteni, hogy xar. Oktatogép elsősorban, konkrétan arra vettük. Warum? Mert bővítve lesz a Gripen flotta. Másrészt igen, valszeg egy NATO képzési rendszer része leszünk.

Hogy milyen potenciál van még a gépben meglátjuk. Nézzük hogy alakul a 4 felderítő verzió fejlesztése magyar reszvétellel. Már megint uj, fadza dolgokba kezdünk. Sztem nem megijedni kell tőle, hanem a lehetőséget látni benne.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
A helikopterpilótákat repültetik kiképzésük során valamennyit sugárhajtású oktatógéppel?
 
  • Tetszik
Reactions: hete

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 414
113
Van Európában olyan "vadásziskola", mint amilyen Kanadában volt? Amikor megkaptuk az exNDK Albákat jól tudtuk őket használni? Jár velük szimulátoridő csoportos taktikai gyakorlás lehetőségével? Esetleg mi akarunk "kis légierők pilótaképzése" iskolát csinálni Magyarországon vagy Cseh kooperációban?
Nem tudom, kérdezem.
Ezek szerint le vagy maradva. ;)
1. Van! Az olaszhoz fogunk - várhatóan - csatlakozni.
2. Persze, nem véletlenül választották ezt a típust az elejétől. Ugrikék néha nosztalgiáznak is ezekkel kapcsolatban.
3. Beraktam korábban a cseh taktikai szimulátor központ képét, meg azt, hogy kimindenki jár oda.
4. Tudtommal ez a terv!
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Nem ismerjük a gyakorlatban az NG-t. Sztem erős kijelenteni, hogy xar. Oktatogép elsősorban, konkrétan arra vettük. Warum? Mert bővítve lesz a Gripen flotta. Másrészt igen, valszeg egy NATO képzési rendszer része leszünk.

Hogy milyen potenciál van még a gépben meglátjuk. Nézzük hogy alakul a 4 felderítő verzió fejlesztése magyar reszvétellel. Már megint uj, fadza dolgokba kezdünk. Sztem nem megijedni kell tőle, hanem a lehetőséget látni benne.
Elnézést, ha úgy tűnt, hogy "xarozom" az Albát, csak azt akartam mondani, hogy a helyén kéne kezelni (oktató), és nem ábrándozni.
A felderítés dolgot továbbra sem értem, de egy ideig nem is fogom, mert titkos...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 881
91 445
113
Az én véleményem (laikusként) a következő (a szakmában mozgók majd kijavítanak/ekéznek).
A gyakorlógépek piacán két kategória létezik, az ellátandó feladatok függvényében:

-kiképzőgép
-harci gyakorló gép

Az elsőt a repülési manőverek (orsó, leborítás, Immelman forduló stb) + egyszerűbb feladatok (pl. útvonalrepülés alacsonyan) begyakorlására használják. Ez többnyire légcsavaros (turboprop) az alacsony költségek miatt, ide ez is bőven elég.

A második nagy teljesítményű sugárhajtású a rendszerkezelés+harceljárások elsajátításához (képes utánozni a harci típus repülési jellemzőit, HUD szimbolikáját stb).

Az L-39NG az első feledatra overkill (egy turboprop Embraer elég lett volna helyette az AV üzemében összeszerelve), a másodikra elégtelen (a gyenge hajtómű és a TESCO gazdaságos avionika miatt). A két szék között a földre tipikus esete. Helyette kellett volna az M346 Master drágábban, de fele ekkora mennyiségben, integrálva a cseh szimulátor rendszerbe.
Ahogy Pöcs Úr :cool: is irta, bár nekem tetszik az M346, de nekünk F-35 nélkül felesleges. Bár nem sírnék ha jönne.

Viszont ha már Tucano. Ő még mindig itt köröz, vagyis az Embraer. Már biztis korábban kerdeztem, de hogy néz ki a brazil pilotaképzés? Milyen típusokat használnak a Gripen E-hez?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 123
31 107
113
Nem lehetne ezt a szegény oktatógépet (vagy akár kezdő és taktikai oktatási rendszer részét) annak kielemezni ami és nem posztapokaliptikus felhasználhatóságán elmélkedni?
Oktató gép.Az a kategória,ami lassan kihal.A nagy teljesítményű turbopopok kiszorítják.A mai vadászoknak elokepzesul meg nagyobb teljesítményű oktató gépeket használnak.
 
Status
Not open for further replies.