[HUN] AERO L-39NG Albatrosz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 589
16 194
113
Ne nevess; véletlenül kaptam egy konferencia meghívót Belgrádba Isatech (minden kb. ami repülés). Szeretném hinni, h van összefüggés...már csak a topicok miatt is.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 881
91 440
113
Ahogy az itt lévő katonáink reakcióját figyeltem az L-39-cel kapcsolatban, qvára nem akarták ezt. Ha már, akkor sokkal értelmesebb lett volna azt csinálni, mint a lengyelek a Leonardo M346-tal. Neadjisten hozzájuk társulni kiképzésügyileg, ha már Kanada nem játszik.
Az M346 kb. négyszer annyiba kerül mint az L39NG., kb egy Gripen C árában van. Plusz jóval többé kerül az üzemeltetése mint az NGnek.
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 922
7 626
113
Amúgy most gondolkodtam ... és szerintem ez a bejelentés azt is jelenti hogy lesz második század fighter ... mert 12 db gripen miatt nem hisszem hogy kéne a 8 zlin meg 8 L39ng meg valszeg 8 még valamit (eseteg a szintén belengetett T-50) ... luxus lenne a saját kiképzés a 12 gép miatt
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 187
8 025
113
Az M346 kb. négyszer annyiba kerül mint az L39NG., kb egy Gripen C árában van. Plusz jóval többé kerül az üzemeltetése mint az NGnek.
Viszont helyből kompatibilis a Gripen cockpitjével - tehát nem kell semmi faxni -, sokkal modernebb konstrukció, és állítólag nagyon jó rep tulajdonságai vannak. Mondjuk úgy, hogy klasszisokkal jobb, mint az L-39NG. Mellesleg megjegyzem, hogy az izraeli-AV kooperáció ellenére sem ezt (ALCA vagy L-39) választották kiképzőgépnek a zsidók, hanem az M346-ot. Biztos hülyék, meg nekik köztudottan nem számít a zsé...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 162
10 905
113
Mit mondott Maróth, a Gripenhez viszonyítva 3szor vagy 5ször annyit repülhetnek majd? Azaz ennyivel kerül többe egy Gripen 1 repült órája?

Igen.
Csak azt kéne tudni, hogy mi alapján számolják?
Mert lehet úgy is számolni, hogy mondjuk a kerót számolod bele csak, meg lehet úgy is, hogy az amortizációt is beleszámolod.
Teszem azt, Gripenre már pontosan meg tudjuk mondani, hogy egy-egy gép két nagyjavítás közti reptetése, nagyjavítással, gumicserékkel, minden nyavajával mennyibe sajdult? Hát, magasabb összeg jön ki így.

Gyakorlás, az gyakorlás.
A bevetés meg bevetés.
Franciák szerint mindkettőre alkalmas.
Egy repülőgép esetében van még néhány dolog, pl kiszolgáló földi személyzet,irányítás, stb akiknek szintén gyakorolni kell.

Avionikába integráltként vannak jelölve ezek a berendezések.
Idáig az volt a mantra hogy semmire sem jó, aztán meg kiderül hogy kb mindent tud vinni egy CAS-hoz,felderítéshez.
Repideje sem kevés.( Póttal több mint 4 óra.)


Linkeltem a cseh anyagot, amiből a Franciák kategorizálták a gépet, nézd át,abban vannak leírva ezek a dolgok.

Meg mehetsz airsoft fegyverrel is harcászkodni. Meg lehetsz tapasztalt PMC úgy, hogy igaz, hogy hat évet húztál le Afganisztánban, hogy valami portás vagy raktáros voltál.
Tudom, hogy kiknek kell gyakorolni, volt már Aeroshelles a kezem. ;)
De az, hogy begyakoroltad, hogy ezt hogy kell üzemeltetni, az enm jelenti azt, hogy begyakoroltad a Gripent. Hacsak nem véletlenül kisérteties a hasonlóság a két gép között.

És mi akadályozza abban hogy 5000-5500-on repüljön? ( Csúcs 11500m.)
Semmi.
Mehet rá a bomba vagy rakéta. Csapkodhatja amit kell.

Jó, és mondjuk 75% keró töltéssel, egy Liteninggel, két Sidewinderrel, két pilótával és két 500 fontos bombával is fogja ezt tudni?
Tehát pusztán a gravitáció is megakadályozhatja.
Persze ha valakinek van elég pontos adata, akár lehet számolgatni is, hogy milyen sebességnél mekkora felhajtó erő ébred vízszintes repülésben, stb.

Miért is? Ki mondta azt, hogy egy szomszéddal vívott háború esetén az első napon be kell repülniük öngyilkosnak lenni? Tényleg senki nem gondolt arra, hogy ésszel használjuk ki a lehetőségeinket! Márpedig a nincs ésszel kihasználása egy nagy darab nulla. Ha van, akkor lehet okoskodni, hogy hol lehet ezt bevetni. (Ezt tesszük Flitter és Pöcshuszár kollégával, próbáljuk megfejteni, hogy hol a határ. Egy légvédelemmel nem rendelkező gerilla haderővel szemben, ahogy Afrikában próbálják rendszerbe állítani? Vagy mennyivel lenne olcsóbb egy Bajraktár felderítő drón, mint egy felderítő Albatrosz NG drón? Kint lennénk a vízből, ha polcról vásárolnánk menő török drónokat vagy több pénzért kevesebbet kapnánk?)

Megint valaki mond valamit és hivatkoznak rá, de nem arról beszélnek, ami elhangzott, hanem egész mást adnak a szájába. Mariupolban most mutasd meg nekem a térképen, hogy hol van szerb meg román szintű légvédelem! Mert az egy éles háború konkrét szituációja, amit a katonáknak ott meg kell oldani. Nem hipotetikus feltételezés, hogy bárhol támadunk, mindenhol légvédelem.

Ki mondta, hogy "az első napon be kell repülniük öngyilkosnak lenni"?
Banyek, te arra bazírozol, hogy majd nem lőnek rá?
Szun Cu szerint mire tanít minket a haditudomány?
Hol a bánatban lenne nekünk légvédelemmel nem rendelkező gerilla haderőnk ellenségként?
Nem rosszból, de tényleg elkezdtetek kabátot varrni a gombhoz. Amely kabát lehet nadrág is, meg ritka a szövése, szóval szúnyoghálónak is jó...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 881
91 440
113
Viszont helyből kompatibilis a Gripen cockpitjével - tehát nem kell semmi faxni -, sokkal modernebb konstrukció, és állítólag nagyon jó rep tulajdonságai vannak. Mondjuk úgy, hogy klasszisokkal jobb, mint az L-39NG. Mellesleg megjegyzem, hogy az izraeli-AV kooperáció ellenére sem ezt (ALCA vagy L-39) választották kiképzőgépnek a zsidók, hanem az M346-ot. Biztos hülyék, meg nekik köztudottan nem számít a zsé...
Jobb, dragabb, de magyar feladatra alkalmatlan. A Zlin. után nem tudod felültetni a pilótákat az M346ra, túl nagx ugras. Kellene közé meg Tucano vagy L39NG.

Tehát, mi kiképzésre vettük. Nekünk is a Zlin - L39NG - Gripen D a képzési terv.
Ha M346ot veszünk, akkor Zlin -- ???? - M346 - Gripen D, de inkább F-35. A Gripenekhez lucus M346ot rendelni, illetve akkor a Zlin és az M346 közé még kell egy további tipus.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 881
91 440
113
Jobb, dragabb, de magyar feladatra alkalmatlan. A Zlin. után nem tudod felültetni a pilótákat az M346ra, túl nagx ugras. Kellene közé meg Tucano vagy L39NG.

Tehát, mi kiképzésre vettük. Nekünk is a Zlin - L39NG - Gripen D a képzési terv.
Ha M346ot veszünk, akkor Zlin -- ???? - M346 - Gripen D, de inkább F-35. A Gripenekhez lucus M346ot rendelni, illetve akkor a Zlin és az M346 közé még kell egy további tipus.
Jah és pont emiatt van az olasz képzésben M345 a 346os alatt.ugyanaz a Williams hajtómű van benne, mint az L39NGben, de legalább drágább.....
 
W

Wilson

Guest
Jah és pont emiatt van az olasz képzésben M345 a 346os alatt.ugyanaz a Williams hajtómű van benne, mint az L39NGben, de legalább drágább.....
Azért említették az M346-t mert egyesek már valamiféle támadó gépet víziionáltak szerencsétlen L39-l hogy valahogy megindokolják a vásárlást, holott szerintem a napnál is világosabb, hogy ezeket az
L-39-t a 4 db felderítő változat,kivételével pilóta kiképzésre vettük, szerintem felesleges mindenféle komoly támadó potenciált látni benne...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 881
91 440
113
A lengyeleknél nincs köztes sugárhajtású típus. Orlik után M346.
Ebben te biztos vagy??
training-l-39ng.jpg


Alapkiképzésre ott az Orlik, nálunk Zlin. Nekünk utána jön az L39NG és Gripen D.
A lengyeleknél eddig haladó jet képzésre az Iskrat használták, majd jött az M346 haladó harci kiképzésre. Lényegében a Szu22eseket fogják kivonni cserében. Az Iskrat is valóban ki kell majd vonniuk hamarosan. Hogy ezt a haladó jet képzést pótolják otthon másik géppel vagy külföldön azt nem tudom. Az, hogy kihagynak pár fázist és mennek az M346ra nem tűnik ideálisnak.
 
M

molnibalage

Guest
Kicsit unalmas 200 n+1-dik alkalommal lefutni ezeket a hülyeségeket.
Nem értem, hogyan lehet ennyire erős a hite bárkinek...

  1. A hidegháború után elsőnek ezeket a lassú vackokat szórták ki. Vajon miért?
  2. Az L-39 eleve kisméretű és könnyű platform. Bármiféle függesztmény ezért drámaian rontja a repülési teljesítményét. Meg a meleg is. Épp most volt egy A-10-es interjú pilótával, hogy még a Ref Flagen is érezhető a gép erőtlensége, ha meleg van, nemhogy Afganisztánban. Nálunk nagy hegyek nincsenek, de ezek után azért tessés már összeadni a 2+2-őt.
  3. A gép továbbfejleszthetőség korlátos, mert súlypont és egyéb korlát is létezik.
  4. Az ukrán háború megmutatta, hogy mennyit ér egy ilyen teljesítményű gép. Semmi. Arra bazírozni, hogy majd nem lesz légvédelem hülyeség. Látható, hogy az ukrán légvédelem is tudott az oroszok ellen túlélésre játszani. SOHA A BÜDÖS életben nem jön el az a pillanat, amikor egy L-39-este reálisan be lehetne venni értelmezhető kockázattal. Majd pont erre kell 5-8+ millás TGP-ket rakni. Jó lesz a Gripenre is.
  5. MAWS, RWR radar hol lesz ebben a gépben...?
Az L-39 egy oktató / iskolagép.
PONT. Egy F-86-os repülési teljesítményét sem éri el.
 
M

molnibalage

Guest
Ha már Ukrajnát előhoztad...
Én azért kíváncsian - ugyanakkor elszörnyedve - figyelem, hogy mennyit sikerül felfogni magad körül a világból.
Az ukránok pl. a máshol már kivont, a fal mellé leállított gyakorlatilag teljesen analóg Mig-29-esekért meg Su-22-esekért (amelyekkel jó, ha 1-2 küldetést be tudnak fejezni) is térden állva könyörögnek.
Afgán Mi-17-esekkel fognak várhatóan CAS-t adni.
A hülyeség nem követendő.
A MiG-29 meg nem CAS-elsére kell.
Annak hogyan alakul a repülési teljesítménye az F-86-oshoz? :rolleyes:
Szarul, ezért is próbálkoztak helik lelövésével 29-essel az ukik,
Na látod az L-39NG tényleg egy oktatógép, de amikor választani kell, higy Mi-17 vagy egy NG adjon CAS-t, akkor - ha nem baj -, én inkább a L-39NG-t választanám.
Látom nem esik le.
Oktatógép.
Nem veszünk hozzá TGP-t- Azt Gripenhez veszed.
Természetesen felkészített harci konfigurációban.
Ez oxymoron. Nincs ilyen.
Egy L-39-esen nincs ilyen konfiguráció.
Nincs rajta MAWS tudtommal, nincs rajta sok tucat infracsapda, nincs radarja.
Egy P-80 Shooting Start is elkergetné AIM-9-cel.

Aki ilyen gépet harcba küldeni az nettó hülye és szakadjon meg, hogy így küldené harcba emberét.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Van Európában olyan "vadásziskola", mint amilyen Kanadában volt? Amikor megkaptuk az exNDK Albákat jól tudtuk őket használni? Jár velük szimulátoridő csoportos taktikai gyakorlás lehetőségével? Esetleg mi akarunk "kis légierők pilótaképzése" iskolát csinálni Magyarországon vagy Cseh kooperációban?
Nem tudom, kérdezem.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Status
Not open for further replies.