Győri gyártással!Ezért a minimum, hogy Maróth bejelenti az MAN HX3-at kárpótlásul
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Győri gyártással!Ezért a minimum, hogy Maróth bejelenti az MAN HX3-at kárpótlásul
Győrbe gyártsák csak a pilóta kekszet, de ne MAN-t!Győri gyártással!
Koszi, de a kerdes az volt, hogyha a szimulator sokkal jobb, akkor megis miert vannak. Sok nem orokseg, hanem modern. Amugy az meg nem jo erv szerintem, hogy X orszag nagyobb, abbol meg nem kovetkezik, hogy nem jok ezek, maximum a kicsinek nincs ra penze.
Dedikáltan gyakorolni....ahogyan írtam.
COIN műveletek, kitelepülés, hadi körülmények között való üzemelés, stb....Nem, nem a szerb légvédelem, ne told fullba.
Felderítés UN missziókban, a logisztikai állomány és a pilóta állomány mozgatása ,stb...
Több gépes kötelékek mozgatása. Időjárási körülmények, napszakok figyelembe vétele nélküli repülések több géppel,stb...
Csupa olyan dolog ami eddig nem volt, mert nem volt hozzá eszköz még minimum szinten sem.
Az árcéduláról meg inkább ne is beszéljünk. Most ezekkel el lehet kezdeni a kiképzést valódi terepen, nem a Bakonyban.
Eleg ironikus, hogy veszunk valamit, mert meg kell venni, azutan lehet utolag gondolkozni, hogy ezt akkor mire is lehetne hasznalni…
Ok, én sorolok, de csak akkor ha összeírsz nekünk minimum 3 AV refenciát. Majd melléteszel akár 3 olyan hazai légiipari céget amelyik ezek presztizsének csak a felét fel tudják mutatni!
Tehát sokadjára: nem csak a növendék pilóták használják az ilyen jellegű gépeket.
Akár arra is alkalmas az új típusú képzési rendszer, hogy mondjuk egy Gripen pilótát ha fel akarsz készíteni egy lézeres bomba dobására, akkor jelenleg annyi lehetőséged van, hogy elpróbálja a szimulátorban Kecskeméten, utána meg megy gyakorló, majd éles bombát dobni a Bakonyba (szigorúan egyet, mert nekünk sem a szél hordja össze!). Mindezt Gripenes repült órák terhére.
Ehhez képest az NG-vel meg fogod tudni tenni, hogy a szimulációs térben jóval többször (ugye töredéke a repült óra költsége) elgyakorolhatod virtuálisan Gripennek alakított NG-vel. Mivel a fedélzeti kijelzői digitálisak, így akár arra is mód van, hogy a szimulációs központból virtuálisan radarképet továbbítsanak egy olyan gépre, aminek nincs is klasszikus radarja.
Majd a megszerzett tapasztalattal dobnak egy éleset a Gripenről, és mehet a pecsét a papírra.
Eredmény: sokkal képzettebb pilóták (több gyakorlás egységnyi pénzből), miközben nem költünk többet.
Ahogy időről időre kimennek a Bakonyba az egyes szárazföldi alakulatok szimulációs gyakorlatokra, úgy tudnak taktikai/harcászati kiképzéseket csinálni a már képzett pilóták is.
Pontosan ezt ajánlják a szlovákoknak is.
A Gripen mivel találja meg a célt? Avagy felszállás után kezd keresgélni? Nem, a riasztást követően rávezetik a célra. A végfázisban pedig FLIR lenne a befogásra. Igen, lehet mondani, hogy nem radar meg nem BVR, de nem is pl. ellenséges vadászgépekre lenne a rávezetés ...
Ha valaki egy gyakorló bombát (élesről már nem is beszélve) tud egyáltalán fényképezni a spotter körökben egy magyar felségjelű Gripenen, akkor azt a spotter közösség 1 napon belül szentté avatja, majd a levágott exponáló újját körbehordozva Máriaremetén olyan búcsút rendez, hogy mindekinek fényt kap a digitális gépében a negatív.
Pont az a lényeg, hogy a rohadt nagy taktikai kijelzők lehetővé teszik, az ilyen virtualizált rendszereknél, hogy olyan műszerezettséget tegyenek ki rá, mint a komoly harci gépre. De ha a drága ügyfél úgy akarja, akkor trainer gyártója együttműködik a fighter gyártójával, hogy minél tökéletesebb legyen a "koppintás".
Háborús helyzetben nincs választás, azzal megyünk, ami van.
Nézzük meg mire lehet jó.
próbálom hinni, hogy a lehető legjobb felszereltséggel látjuk el a gépeket
Europaban sehol nem szabvanyos,
potalkatreszert meg lehet Del Amerikaba menni.
Nem a Gripen nem tud lőtéren "loftolni", hanem nincs elég pénz és helyszín arra, ezt rendzseresen megtegyék a pilótáink. De te számonkéred az NG-n, hogy az meg nem tud ilyet.
Erre itt egy platform, amivel akár szimulálva, akár élesben sokkal olcsóbban be lehet gyakorolni a műveletet.
Pont ez a lényeg, hogy ha több trainered van, akkor több repült órát tudsz a pilótáknak biztosítani, és nem kell őket elzavarni. Ugyan annyi Gripenes repült órával magasabb szinten tudod tartani az állomány képzettségét.
Gondoltam én hogy ha bejelentik az NG-ket el fog szabadulni itt a pokol de azért meg kell hagyni, nagyon kitesztek magatokért és felülmúljátok minden várakozásomat
Ezek pedig a törzsben vannak:
- Programmable jamming pod
- Targeting pod
- FLIR turret
Annyival kevesebbet is tud mind elektronika, mind repülési teljesítmény terén.Cseh cikkből.
Az L-39NG előnye a nagyon alacsony beszerzési és üzemeltetési költségek – a gép körülbelül kétszer-háromszor kevesebbe kerül, mint a harci L-159 ALCA
Mit mondott Maróth, a Gripenhez viszonyítva 3szor vagy 5ször annyit repülhetnek majd? Azaz ennyivel kerül többe egy Gripen 1 repült órája?Cseh cikkből.
Az L-39NG előnye a nagyon alacsony beszerzési és üzemeltetési költségek – a gép körülbelül kétszer-háromszor kevesebbe kerül, mint a harci L-159 ALCA
.Trollkodsz?Amennyit csak akarnak. Alcabol is akartak 72 peldanyt
Sosem fog légiharcolni szóval tök mindegy. Radar nélkül esélytelen a légiharc - max helikoptereket lehet hajkurászni vele...https://czechairforce-com.translate...l=auto&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=en&_x_tr_sch=http
Az NG-re tenyleg a modern es jövöbemutato, immar kb 45 eves AIM-9 L valtozat van/lesz integralva?
Várjuk ki a végét. Ne ítélkezzünk elhamarkodottan.
Várom már a kommentet, hogy "a L-39NG nem lopakodó és a Su-57 simán legyőzi, tehát szar"! Ugyanez megy H145M-mel és valamennyire a Lynxxel is, de 155mm-es HX3-as is kapta az ívet, hogy "miért nem lánctalpast veszünk"...Valahol én is ezt vallom, Honvédség hagyományaihoz méltóan bejelentik hogy vesszük, de a totális titkolózás okán, semmit nem tudunk meg, mit fog tudni, amit vettünk. Mert ugye minden titkos. persze, kiderül majd valahogy, de azért jólesik a Honvédségnek hogy azonnal negatív kritikák tömkelegét öntik a beszerzésre itt a hozzászólók. Így aztán azonnal jönnek azok a hozzászólások, hogy mit nem fog tudni a gép. Miközben senki nem tudja hogy mit fog tudni. Én nem izgulok, legrosszabb esetben kiképzendők repülnek vele és lesz némi plusz felderítési kapacitása a haderőnek. Jobb esetben meg ér esetleg valami pozitív meglepetés majd, ah minden tiszta lesz.
Gyakorlás, az gyakorlás.Jajj, basszus.
Gyakorlás az, hogy éles bevetést teljesít?
Avionikába integráltként vannak jelölve ezek a berendezések.Törzsben?
Nem véletlenül a törzs alatt függesztőn?
Ha tényleg kap saját célmegjölőt, akkor a has alá mehet egy önvédelmi és zavaró konténer, a szárnyak alá meg 4 GBU-12 akkor légifölény esetén tudna földi célpontokat támadni. Ha kívül marad MANPADS hatótávolságán (4500+ méter) persze...Gyakorlás, az gyakorlás.
A bevetés meg bevetés.
Franciák szerint mindkettőre alkalmas.
Egy repülőgép esetében van még néhány dolog, pl kiszolgáló földi személyzet,irányítás, stb akiknek szintén gyakorolni kell.
Avionikába integráltként vannak jelölve ezek a berendezések.
Idáig az volt a mantra hogy semmire sem jó, aztán meg kiderül hogy kb mindent tud vinni egy CAS-hoz,felderítéshez.
Repideje sem kevés.( Póttal több mint 4 óra.)
Linkeltem a cseh anyagot, amiből a Franciák kategorizálták a gépet, nézd át,abban vannak leírva ezek a dolgok.
Lenne egy igen gyors kérdésem. Ha lenne több TGP, akkor te és bárki arra pazarolná, hogy egy szutyok L-39-re tegye vagy akkor még egy Gripen repülhetne többel. Ami akkor több AG képességet adna, vagy légi harcban VID lehetőséget és passzív rávezetést földi radarral.Ha tényleg kap saját célmegjölőt, akkor a has alá mehet egy önvédelmi és zavaró konténer, a szárnyak alá meg 4 GBU-12 akkor légifölény esetén tudna földi célpontokat támadni. Ha kívül marad MANPADS hatótávolságán (4500+ méter) persze...
Radar nélkül az IFF értelmezhetetlen. Komoly radart nem tudsz a gépbe tenni, se a súlypont, se a felszállótömeg és teljesítmény miatt.L-39NG-n lesz IFF vagy ilyen gépekre "nem szokás" tenni?
Szerintem az L-39NG nem lopakodó és a Su-57 simán legyőzi, tehát szar"!.....Várom már a kommentet, hogy "a L-39NG nem lopakodó és a Su-57 simán legyőzi, tehát szar"! Ugyanez megy H145M-mel és valamennyire a Lynxxel is, de 155mm-es HX3-as is kapta az ívet, hogy "miért nem lánctalpast veszünk"...
Kiképzőnek L-39MG ár-érték arányban jó vétel - nem kell ennél többet várni tőle. A felderítőről meg kb. semmit nem tudunk, így nem is értékelhető a dolog.
Azért "kellene" IFF hogy saját földi légvédelem ne szedje le ha esetleg AG missiont repül...Radar nélkül az IFF értelmezhetetlen. Komoly radart nem tudsz a gépbe tenni, se a súlypont, se a felszállótömeg és teljesítmény miatt.
Valaki tudja esetleg, hogy EO/IR-rel hogy néz ki a gép, hova van "ráragasztva"? Csak mert EO/IR turret-et írnak mindenhol, nem pod-ot."Az Aero szerződést írt alá a Magyar Honvédség Parancsnokságával tizenkét L-39NG kiképzőgép szállítására és a kapcsolódó támogató szolgáltatásokra. Nyolc repülőgépet képzésben, négyet pedig felderítő konfigurációban szállítanak le. A felderítő konfiguráció EO / IR rendszerrel van felszerelve a földön lévő álló és mozgó tárgyak azonosítására és megfigyelésére. Az első repülőgépet 2024-ben adják át a megrendelőnek."