[HUN] AERO L-39NG Albatrosz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 565
113
Koszi, de a kerdes az volt, hogyha a szimulator sokkal jobb, akkor megis miert vannak. Sok nem orokseg, hanem modern. Amugy az meg nem jo erv szerintem, hogy X orszag nagyobb, abbol meg nem kovetkezik, hogy nem jok ezek, maximum a kicsinek nincs ra penze.

Nem. Az országok, amiket felsoroltam, azért nem tartanak fenn ilyen gépeket, mert kiküldik máshova a pilótákat.
mert ezért nem tartják rendszerben. Utána mennek rögtön a harci típusra.

Dedikáltan gyakorolni....ahogyan írtam.
COIN műveletek, kitelepülés, hadi körülmények között való üzemelés, stb....Nem, nem a szerb légvédelem, ne told fullba.
Felderítés UN missziókban, a logisztikai állomány és a pilóta állomány mozgatása ,stb...
Több gépes kötelékek mozgatása. Időjárási körülmények, napszakok figyelembe vétele nélküli repülések több géppel,stb...
Csupa olyan dolog ami eddig nem volt, mert nem volt hozzá eszköz még minimum szinten sem.
Az árcéduláról meg inkább ne is beszéljünk. Most ezekkel el lehet kezdeni a kiképzést valódi terepen, nem a Bakonyban.

Jajj, basszus.
Gyakorlás az, hogy éles bevetést teljesít?
De, a szerb légvédelem (meg a román, meg bármelyik szomszédunk) a mérvadó, nem Hasszán, a kecskepásztor.
Ha a világ végére akarunk pont mi gépeket küldeni, akkor miért is egy olyat, ami még csak nem is utántölthető a levegőben?
A balti kitelepülés az nem ugyan ilyen gyakorlás?
Mi a tök nem volt eddig, ami ettől lesz?

Eleg ironikus, hogy veszunk valamit, mert meg kell venni, azutan lehet utolag gondolkozni, hogy ezt akkor mire is lehetne hasznalni… :)

Pont, mint a Barkas. :D

Ok, én sorolok, de csak akkor ha összeírsz nekünk minimum 3 AV refenciát. Majd melléteszel akár 3 olyan hazai légiipari céget amelyik ezek presztizsének csak a felét fel tudják mutatni!


Tehát sokadjára: nem csak a növendék pilóták használják az ilyen jellegű gépeket.
Akár arra is alkalmas az új típusú képzési rendszer, hogy mondjuk egy Gripen pilótát ha fel akarsz készíteni egy lézeres bomba dobására, akkor jelenleg annyi lehetőséged van, hogy elpróbálja a szimulátorban Kecskeméten, utána meg megy gyakorló, majd éles bombát dobni a Bakonyba (szigorúan egyet, mert nekünk sem a szél hordja össze!). Mindezt Gripenes repült órák terhére.
Ehhez képest az NG-vel meg fogod tudni tenni, hogy a szimulációs térben jóval többször (ugye töredéke a repült óra költsége) elgyakorolhatod virtuálisan Gripennek alakított NG-vel. Mivel a fedélzeti kijelzői digitálisak, így akár arra is mód van, hogy a szimulációs központból virtuálisan radarképet továbbítsanak egy olyan gépre, aminek nincs is klasszikus radarja.
Majd a megszerzett tapasztalattal dobnak egy éleset a Gripenről, és mehet a pecsét a papírra.
Eredmény: sokkal képzettebb pilóták (több gyakorlás egységnyi pénzből), miközben nem költünk többet.

Ahogy időről időre kimennek a Bakonyba az egyes szárazföldi alakulatok szimulációs gyakorlatokra, úgy tudnak taktikai/harcászati kiképzéseket csinálni a már képzett pilóták is.

Pontosan ezt ajánlják a szlovákoknak is.

Ezt te érted?
Tehát van egy Gripen pilótánk, akit nem Gripen szimulátorba ültetünk, hanem napra kész kell maradjon L-39ből is, hogy azon begyakoroljon valamit, amit majd JAS-on fog csinálni? Mert mégis mit gondolsz, ahhoz, hogy bombát oldhasson, mennyit kell repülnie ezzel a játékkal?
Gripennek nem lehet radarképet továbbítani? Annak nem digitális a kijelzője?
Persze ettől is képzettek lesznek, sokat tanulnak egy olyan gépet, amivel majd nem harcolnak...

A Gripen mivel találja meg a célt? Avagy felszállás után kezd keresgélni? Nem, a riasztást követően rávezetik a célra. A végfázisban pedig FLIR lenne a befogásra. Igen, lehet mondani, hogy nem radar meg nem BVR, de nem is pl. ellenséges vadászgépekre lenne a rávezetés ...

Szerinted a Gripenen a radar minek van?

Ha valaki egy gyakorló bombát (élesről már nem is beszélve) tud egyáltalán fényképezni a spotter körökben egy magyar felségjelű Gripenen, akkor azt a spotter közösség 1 napon belül szentté avatja, majd a levágott exponáló újját körbehordozva Máriaremetén olyan búcsút rendez, hogy mindekinek fényt kap a digitális gépében a negatív.

Vaze, vannak ilyen képek...

Pont az a lényeg, hogy a rohadt nagy taktikai kijelzők lehetővé teszik, az ilyen virtualizált rendszereknél, hogy olyan műszerezettséget tegyenek ki rá, mint a komoly harci gépre. De ha a drága ügyfél úgy akarja, akkor trainer gyártója együttműködik a fighter gyártójával, hogy minél tökéletesebb legyen a "koppintás".

Megint csak, ott van a Gripen szimulátor. Aztán a Gripen.
Elárulom, hogy egy trapézszárnyú szubszónikus alsószárnyas oktatógép, egy nagyobb hajszárítóval a végében, az nem fog úgy repülni, mint egy modern vadász.
Gyakoroljál már Forma-1re gokarttal!


Háborús helyzetben nincs választás, azzal megyünk, ami van.

Az ukránok mégsem szállnak fel az Albákkal...

Nézzük meg mire lehet jó.

Mint a KGST autóinál...

próbálom hinni, hogy a lehető legjobb felszereltséggel látjuk el a gépeket

Infracsapda? Beépített zavaró? MAWS? DIRCM?

Europaban sehol nem szabvanyos,

Mi nem szabványos rajta?

potalkatreszert meg lehet Del Amerikaba menni.

Főleg, amit az Aero gyárt...

Nem a Gripen nem tud lőtéren "loftolni", hanem nincs elég pénz és helyszín arra, ezt rendzseresen megtegyék a pilótáink. De te számonkéred az NG-n, hogy az meg nem tud ilyet.

De az ég áldjon meg! Az, hogy valami pillanatnyilag nincs a kiképzési tervben, mert kicsi itthon alőtér hozzá, az nem jelenti azt, hogy fizikailag képtelen rá a Gripen!
Az L-39 viszont fizikailag képtelen! Hát egy lófasz hajtómű van benne, meg konkrétan milyen harcászati elektronika?

Erre itt egy platform, amivel akár szimulálva, akár élesben sokkal olcsóbban be lehet gyakorolni a műveletet.

Neeem, nem és nem.
Mitől lenne az olcsóbb, hogy csinálod egy rendszeren, majd váltasz egy másikra annál, hogy Gripen szimulátoron gyakorlod, és utána Gripenen?
Legfeljebb egyszer, amikor kiképzik a pilótát, aztán viszlát.

Pont ez a lényeg, hogy ha több trainered van, akkor több repült órát tudsz a pilótáknak biztosítani, és nem kell őket elzavarni. Ugyan annyi Gripenes repült órával magasabb szinten tudod tartani az állomány képzettségét.

Nem!
Attól, mert sok géped van, még nem fogsz rohadt sokat reptetni és gyakorolni. Nézz rá Egyiptomra. Tucat szám vásároltak mindenféle kiképzőt, oszt...?
Logisztika kell, meg karbantartás. Ha van két Bélád a 8 gyakorló mellé, akkor kifut a javítási ciklusok, aztán az a gép áll, amíg a két Béla szegeli. Ha közben kifut, vagy letérdel a következő, akkor vár a sorára.
Korábban ez volt a gond a Griepenknél is, a karbantartáson úszott el.

Gondoltam én hogy ha bejelentik az NG-ket el fog szabadulni itt a pokol de azért meg kell hagyni, nagyon kitesztek magatokért és felülmúljátok minden várakozásomat :D

Remélem boldog vagy. :D


Ezek pedig a törzsben vannak:

  • Programmable jamming pod
  • Targeting pod
  • FLIR turret

Törzsben?
Nem véletlenül a törzs alatt függesztőn?
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113
Cseh cikkből.

Az L-39NG előnye a nagyon alacsony beszerzési és üzemeltetési költségek – a gép körülbelül kétszer-háromszor kevesebbe kerül, mint a harci L-159 ALCA
Annyival kevesebbet is tud mind elektronika, mind repülési teljesítmény terén.
Tudod, van az a szervíz-felirat, ami szerint a munka náluk gyors, olcsó és jó, de egyszerre csak 2 feltétel teljesül. Tehát ami jó és gyors munka, az nem olcsó. Ami jó és olcsó, az nem gyors. Ami gyors és olcsó, az nem jó.
Az NG olcsó, és gyorsan itt lehet. :)
 

nonames67

Active Member
2022. április 12.
100
191
43
Csak egy kérdés: a mai harci repülésben vannak fegyverhordozók? Se radarjuk, semmi tűzvezetés, csak felviszik a málhát a magasba és ott egy nála többet tudó elindítja a cuccot a szárnya alól....Mert az övé ( a frankó mindent tudó csilliárdokért ) már kifogyott az alamizsnából, vagy másra tartogatja..... vagy bármi. Magyarul: fent repül egy csilliárdos harci gép, és a kis szaros rakétáját indítja a célra.
Persze ilyenek a drónok is lehetnének, de nekünk olyan nincs, meg egy drónon nem tud repülést gyakorolni egy pilóta...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 385
113
Cseh cikkből.

Az L-39NG előnye a nagyon alacsony beszerzési és üzemeltetési költségek – a gép körülbelül kétszer-háromszor kevesebbe kerül, mint a harci L-159 ALCA
Mit mondott Maróth, a Gripenhez viszonyítva 3szor vagy 5ször annyit repülhetnek majd? Azaz ennyivel kerül többe egy Gripen 1 repült órája?
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Amennyit csak akarnak. Alcabol is akartak 72 peldanyt
Trollkodsz?
.
.
Nem, miert kerdezed? A csehek irrealisan sokat, 72 peldanyt rendeltek az L-159-böl is 1996 körul, ez nem trollkodas, hanem teny. Nem volt ennyire szukseguk nyilvan, de a hazai ipart tamogattak. Azutan persze ök is rajöttek, hogy fele ennyi se kell, es kb 24-et elkezdtek talan hasznalni, a többit meg szinte a gyarbol egyenesen egy raktarba vittek teljesen lefoliazva.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 358
43 654
113
https://czechairforce-com.translate...l=auto&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=en&_x_tr_sch=http

Az NG-re tenyleg a modern es jövöbemutato, immar kb 45 eves AIM-9 L valtozat van/lesz integralva?
Sosem fog légiharcolni szóval tök mindegy. Radar nélkül esélytelen a légiharc - max helikoptereket lehet hajkurászni vele...
Ez a cucc arra jó, hogy a Zlin után a sugárhajtóműves alapokat megtanulják, aztán irány a két üléses Gripen és NATO-képzés.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 529
20 218
113
Várjuk ki a végét. Ne ítélkezzünk elhamarkodottan.

Valahol én is ezt vallom, Honvédség hagyományaihoz méltóan bejelentik hogy vesszük, de a totális titkolózás okán, semmit nem tudunk meg, mit fog tudni, amit vettünk. Mert ugye minden titkos. persze, kiderül majd valahogy, de azért jólesik a Honvédségnek hogy azonnal negatív kritikák tömkelegét öntik a beszerzésre itt a hozzászólók. Így aztán azonnal jönnek azok a hozzászólások, hogy mit nem fog tudni a gép. Miközben senki nem tudja hogy mit fog tudni. :) Én nem izgulok, legrosszabb esetben kiképzendők repülnek vele és lesz némi plusz felderítési kapacitása a haderőnek. Jobb esetben meg ér esetleg valami pozitív meglepetés majd, ah minden tiszta lesz.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 358
43 654
113
Valahol én is ezt vallom, Honvédség hagyományaihoz méltóan bejelentik hogy vesszük, de a totális titkolózás okán, semmit nem tudunk meg, mit fog tudni, amit vettünk. Mert ugye minden titkos. persze, kiderül majd valahogy, de azért jólesik a Honvédségnek hogy azonnal negatív kritikák tömkelegét öntik a beszerzésre itt a hozzászólók. Így aztán azonnal jönnek azok a hozzászólások, hogy mit nem fog tudni a gép. Miközben senki nem tudja hogy mit fog tudni. :) Én nem izgulok, legrosszabb esetben kiképzendők repülnek vele és lesz némi plusz felderítési kapacitása a haderőnek. Jobb esetben meg ér esetleg valami pozitív meglepetés majd, ah minden tiszta lesz.
Várom már a kommentet, hogy "a L-39NG nem lopakodó és a Su-57 simán legyőzi, tehát szar"! Ugyanez megy H145M-mel és valamennyire a Lynxxel is, de 155mm-es HX3-as is kapta az ívet, hogy "miért nem lánctalpast veszünk"...
Kiképzőnek L-39MG ár-érték arányban jó vétel - nem kell ennél többet várni tőle. A felderítőről meg kb. semmit nem tudunk, így nem is értékelhető a dolog.
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
4 237
22 217
113
Jajj, basszus.
Gyakorlás az, hogy éles bevetést teljesít?
Gyakorlás, az gyakorlás.
A bevetés meg bevetés.
Franciák szerint mindkettőre alkalmas.
Egy repülőgép esetében van még néhány dolog, pl kiszolgáló földi személyzet,irányítás, stb akiknek szintén gyakorolni kell.
Törzsben?
Nem véletlenül a törzs alatt függesztőn?
Avionikába integráltként vannak jelölve ezek a berendezések.
Idáig az volt a mantra hogy semmire sem jó, aztán meg kiderül hogy kb mindent tud vinni egy CAS-hoz,felderítéshez.
Repideje sem kevés.( Póttal több mint 4 óra.)


Linkeltem a cseh anyagot, amiből a Franciák kategorizálták a gépet, nézd át,abban vannak leírva ezek a dolgok.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 385
113

"Az Aero szerződést írt alá a Magyar Honvédség Parancsnokságával tizenkét L-39NG kiképzőgép szállítására és a kapcsolódó támogató szolgáltatásokra. Nyolc repülőgépet képzésben, négyet pedig felderítő konfigurációban szállítanak le. A felderítő konfiguráció EO / IR rendszerrel van felszerelve a földön lévő álló és mozgó tárgyak azonosítására és megfigyelésére. Az első repülőgépet 2024-ben adják át a megrendelőnek."
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 358
43 654
113
Gyakorlás, az gyakorlás.
A bevetés meg bevetés.
Franciák szerint mindkettőre alkalmas.
Egy repülőgép esetében van még néhány dolog, pl kiszolgáló földi személyzet,irányítás, stb akiknek szintén gyakorolni kell.

Avionikába integráltként vannak jelölve ezek a berendezések.
Idáig az volt a mantra hogy semmire sem jó, aztán meg kiderül hogy kb mindent tud vinni egy CAS-hoz,felderítéshez.
Repideje sem kevés.( Póttal több mint 4 óra.)


Linkeltem a cseh anyagot, amiből a Franciák kategorizálták a gépet, nézd át,abban vannak leírva ezek a dolgok.
Ha tényleg kap saját célmegjölőt, akkor a has alá mehet egy önvédelmi és zavaró konténer, a szárnyak alá meg 4 GBU-12 akkor légifölény esetén tudna földi célpontokat támadni. Ha kívül marad MANPADS hatótávolságán (4500+ méter) persze...
 
M

molnibalage

Guest
Ha tényleg kap saját célmegjölőt, akkor a has alá mehet egy önvédelmi és zavaró konténer, a szárnyak alá meg 4 GBU-12 akkor légifölény esetén tudna földi célpontokat támadni. Ha kívül marad MANPADS hatótávolságán (4500+ méter) persze...
Lenne egy igen gyors kérdésem. Ha lenne több TGP, akkor te és bárki arra pazarolná, hogy egy szutyok L-39-re tegye vagy akkor még egy Gripen repülhetne többel. Ami akkor több AG képességet adna, vagy légi harcban VID lehetőséget és passzív rávezetést földi radarral.

Ki mit választana?
Hát, én nem a L-39-et...


L-39NG-n lesz IFF vagy ilyen gépekre "nem szokás" tenni?
Radar nélkül az IFF értelmezhetetlen. Komoly radart nem tudsz a gépbe tenni, se a súlypont, se a felszállótömeg és teljesítmény miatt.
 
W

Wilson

Guest
Várom már a kommentet, hogy "a L-39NG nem lopakodó és a Su-57 simán legyőzi, tehát szar"! Ugyanez megy H145M-mel és valamennyire a Lynxxel is, de 155mm-es HX3-as is kapta az ívet, hogy "miért nem lánctalpast veszünk"...
Kiképzőnek L-39MG ár-érték arányban jó vétel - nem kell ennél többet várni tőle. A felderítőről meg kb. semmit nem tudunk, így nem is értékelhető a dolog.
Szerintem az L-39NG nem lopakodó és a Su-57 simán legyőzi, tehát szar"!.....:)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 358
43 654
113
Radar nélkül az IFF értelmezhetetlen. Komoly radart nem tudsz a gépbe tenni, se a súlypont, se a felszállótömeg és teljesítmény miatt.
Azért "kellene" IFF hogy saját földi légvédelem ne szedje le ha esetleg AG missiont repül...
Az AG missiont feltételesen írtam, mert nem ez az elsődleges feladata, de ilyen kevés Gripenünk lesz mint most akkor lehet olyan szitú ahol rákényszerülünk erre. Nyilván a Gripen a lokális légifölény fenntartására fog akkor koncentrálni - nem fog tankokat hajkurászni a földön.
 

hózentróger

Well-Known Member
2022. február 25.
724
2 854
93
"Az Aero szerződést írt alá a Magyar Honvédség Parancsnokságával tizenkét L-39NG kiképzőgép szállítására és a kapcsolódó támogató szolgáltatásokra. Nyolc repülőgépet képzésben, négyet pedig felderítő konfigurációban szállítanak le. A felderítő konfiguráció EO / IR rendszerrel van felszerelve a földön lévő álló és mozgó tárgyak azonosítására és megfigyelésére. Az első repülőgépet 2024-ben adják át a megrendelőnek."
Valaki tudja esetleg, hogy EO/IR-rel hogy néz ki a gép, hova van "ráragasztva"? Csak mert EO/IR turret-et írnak mindenhol, nem pod-ot.

Esetleg:
 
Status
Not open for further replies.